evdpanne schreef:Ik herken dit wel van sommige manegepaardjes.... Als de andere de hoek om gingen en ze zagen ze niet meer dat flipten ze wel eens idd. Vooral kanjer kan dan nog wel eens met galopssprongen met bokken er tussen snel de hoek omgaan. Enige optie was altijd goed aangesloten rijden...
Maar ja je wil inderdaad ook wel relaxed kunnen rijden in de groep.... Durft ze niet voorop als je met de groep gaat? Dan heeft ze niemand om bij in de kont te duiken.
Rintske reageert door wild te worden en te willen rennen om er weer bij te komen, en is dan even vergeten dat ik nog op haar rug meelift.
De enige manier om haar weer heel even bij mij te krijgen was om haar niet bepaald zachtzinnig om te trekken en de bosjes in te laten lopen.
In het bos is dit niet echt een probleem, maar wat als dit ook op straat gebeurd.....?
En bovendien wil ik de controle blijven houden, die ben ik op dat moment echt even kwijt.
In het bos gaat het prima als ze voorop loopt, dan heeft ze dat gedrag niet, maar dit durf ik niet met haar op straat aangezien ze panisch is voor trekkers en ander grootverkeer.
Barroco schreef:Hmm Campeonata, wil ik erg graag heebn, misschien dat ik vriendlief over kan halen.
Weet iemand zoiets maar dan met Friezen, daar wil hij wel erg graag heen denk ik.
Ik neem aan dat je de hengstenkeuring bedoelde?
Van 07-01 t/m 09-01-2010 is de hengstenkeuring in het WTC te Leeuwarden.
Echt de moeite waard om eens te komen kijken, vooral de laatste dag met de kampioenskeuring!
Ellis, Denise, Bianca & Shanna -> Nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen vorige week!
Cyrina -> Gefeliciteerd met jullie hengstveulentje!
Wat een schatje met die brede bles!
Cynthia -> Ik lees net over je herstel, over dat je een papier moet laten opmaken met je eventuele euthanasie.....
Oef! Zware beslissing idd, maar zeker niet onbelangrijk!
Ik hoop van harte dat het papier niet nodig is en je goed herstelt!
Al een paar keer bewusteloos gevallen ook.....
Maar goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden, ongemerkt doe je toch teveel.
Hoe moeilijk ook; probeer je toch zoveel mogelijk aan het rustadvies te houden!
Jan -> Is het nog gelukt met je aantrekkelijke stalhulp voor dit weekend?
Eline -> Pfff wat een ellende van Atlas.....
Wordt het al iets beter?
En hoe weet je dat het virus uit zijn lichaam is verdwenen? Bloedonderzoek?
Ik zie net de foto's van het röntgenonderzoek bij Atlas, hopelijk is de uitslag goed?
Wat betreft Rintske; als ik samen met 1 ander paard buiten ga rijden en we rijden naast elkaar is er niets aan de hand, dit gaat heel goed.
Afhankelijk van welk paard probeert ze wel een neuslengte voor te blijven, dus toch iets van dominantie vermoed ik.
Frank -> Wauw! Wat treffen jullie het daar in Spanje!
Geniet maar lekker van jullie vakantie!
Karina -> Ik vond het ook hééééél leuk om jou, je man, Veludo en de rest van je beestenboel te ontmoeten!
En nu ik in het echie heb mogen aanschouwen hoe mooi jullie wonen vind ik het nog vele malen meer kl*te voor jullie dat jullie zo in onzekerheid moeten zitten.
Ach arme Veludo, nog 2 uur gehuild om z'n zwarte vriendinnetje.....
Ik ben nog 2x met Rintske heen en terug langs jullie huis geweest en elke keer waren ze aan het roepen naar elkaar.
Ik zag Veludo eerst rustig in de paddock staan te suffen, maar toen hij Rintske zag en ze ook nog eens terug hinnikte werd hij wat onrustig en ging hij heen en weer lopen, de schat.
Is het 'projectje' wat je noemt die ene waar je het over had toen ik bij je was???
Sanne -> Saturno gereden? Wauw!
Michelle -> Ojee, een licht koliekje bij Shannon?
Gelukkig dat ze na het rijden weer is opgeknapt.
Denise -> Naar het bos of ergens anders waar geen verkeer komt ga ik ook liever alleen met Rintske.
Alleen langs de weg durf ik dat niet aan, ze is in staat om in paniek zo de weg op te rennen voor het verkeer, dat heb ik al een keer meegemaakt nl.
Laura -> Zie mijn reactie bovenaan.
Jeutje dat ziet er onwijs groot uit op Hincapies nieuwe plekje!
Elise -> Dankjewel voor je uitleg!
Ik ben me er idd goed van bewust dat Rintske op die momenten instinctief reageert, ik merk en voel het.
Alleen toont ze dit gedrag niet als ze zelf voorop loopt, dus ik denk dat het ook met dominantie te maken heeft in combinatie met haar jonge leeftijd (4) en dus haar weinige ervaring.
Ik ga zeker oefenen met het steeds kleine stukjes weg bij de groep laten lopen, maar ook met eerst regelmatig bosritten te maken in ons uppie omdat ik er van overtuigd ben dat dat haar ook stoerder maakt.
Tjeeeee, wat een onmensen die eigenaren van dat paardje waar je mee hebt geholpen.
Die zijn geen dier waard, anders zouden ze hem/haar geen pijn laten lijden en er gewoon mee doorrijden.....
Petra -> Ik had net gisteren een opmerking geplaatst dat ik je al een tijdje mis in het topic, lees ik nu je berichtje over dat je voorlopig niet meer komt.....
What's up meis? Stuur anders even een pb-tje!
Benthe -> Jij ook in de lappenmand zo te lezen.
Heel veel sterkte en beterschap!
En dan ook nog die Chico met z'n duivelse plannetjes; kan je er ook nog wel bij hebben!
Hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor deze doerak!
Ilona -> Hèhè, eindelijk je mannetje weer lekker thuis op stal!
Kan je weer eindeloos met hem kroelen en doen!
Stephany & Fleur -> Welkom hier!
Shanna -> Whooowie! Poepiesjiek hoor, in je Z-outfit!
Bianca -> Ik ben nog steeds grooooooot fan van Yippes! Ze is zeker weten heel mooi!
Stephany -> Leuke paarden heb je!
Risse is van dezelfde leeftijd als mijn Rintske.
Ik zag dat je een Pelham-bit gebruikt bij het buiten rijden, ik zit er over na te denken om ook zo'n bit te gaan gebruiken met Rintske bij het buiten rijden.
Met name met andere paarden reageert ze alleen nog maar instinctief en ben ik alle controle kwijt over haar.
Wat is jouw ervaring met het bit? En gebruik je 2 teugels?
Bijgereageerd t/m pag. 379.
Vanmorgen weer les gehad van Beda, het ging weer lekker!
Na 3 kwartier kwamen we erachter dat we alleen nog maar in stap bezig zijn geweest.
Niet dat dit erg is, we hebben flink wat bodybuildingwork gedaan dus het was evengoed best werken voor Rintske.
We hebben weer wat puntjes meegekregen waar we komende week aan kunnen werken.
Het gaat echt super en we zijn steeds heel enthousiast.
Rints is dan ook een heerlijk paard om mee te werken!