[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:51

ja il! hoe was je andere ritje?!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:08

Vanaf 380

Fleur: Vind je Atlas een grappige naam? Dan weet je vast niet hoe hij er aan komt. Haha.

Sanne: Bedankt voor de tip, ik heb vandaag toevallig met het boek in mijn handen gestaan. Ik ben binnekort jarig, dus vraag ik hem gewoon als kado. ;-)
Lekker dat Vaidosa het zo goed op pakt.
Leuke foto’s weer.

Nadina: Ik kreeg ook een dieet vanwege een spastische darm. Daarna kon ik het echt niet meer eten en drinken, vooral koolzuur. Dat is trouwens al jaren geleden geweest en het heeft echt geholpen. Sinds kort drink ik sommige koolzuren weer.

Heidi: Haha, zo te horen is dat een hobby van je, kleine kinderen bang maken. Haha.
Was het leuk. Nog kinderen te water geraakt?

Elise: Nee, Rowena is zeker niet bang. Met 9 maanden heeft ze voorop bij mij gezeten toen ik wilde rijden. Alleen Atlas dacht er anders over, die wilde geen stap verzetten. Haha. En Rowena ging ontzettend huilen toen ze er af moest.

Cynthia: En die kreeg jij gewoon kado? Wauw!! Had jij die andere foto's nog gekregen?

Suzanne: Ik hoop niet dat je veel last van je arm hebt. Dat is iig niet fijn. Sterkte. :(:)

Karina: Jeetje zeg, wat erg. Ik vind het echt vreselijk voor je. Sterkte meid. :(:) :(:)

Barroco: Eind juli begin augustus heb je altijd keuringen van friezen in Wormerveer. In januari heb je de kampioenskeuring in friesland.

Tm 389

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:53

Foto's !!!!! :D

We beginnen met een dame die in een half jaar tijd is uitgegroeid tot een prachtige, volle, stoere Lusitano! Ben echt benieuwd hoe ze het volgend jaar op de keuring gaat doen :j

Bondosa *D
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

En natuurlijk mijn eigen allerknapste monster :+:

5.
Afbeelding
De Moreno-look (he, Gab ;) )

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Knappe kerel :~

En zijn vriendje Salazar knapt ook weer aardig op :j

9.
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:56

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:58

Leuke foto's allemaal!

Ik ben een beetje :):) want ik heb straks met Vaj onze eerste wissel gesprongen :):)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:03

Leuke foto's weer Sanne ;).

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:39

Kennen jullie iemand die in de buurt van Alpen aan den Rijn mooie foto's maakt voor niet al teveel geld?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:46

anouk: Dat is nogal een resoluut besluit! Maar ik ben benieuwd naar je mening als je weer eenmaal thuis bij sam bent...
en ah soms mag je best honger hebben naar een ander ;) zolang je maar thuis komt eten!

laura: bedankt! Als je weer terug wilt schuif ik weer op voor je...best lekker dat ik nu languit op de wolk kan liggen ;)
Die hincapie, beetje an het puberen?

saida: jaja! En wie weet na die weekend wel +3 ;)

sanne: leuke foto's! Bondosa is wel veranderd zeg! Jeetje wat een mooi lijf heeft die gekregen! En tsjah iggie...we kunnen blijven herhalen dat hij knap is!
feliciteer johan met zn baan! Wat is hij nu?

martine: Pfff mooie foto's! Schnitzel? Apparte bijnaam ;)

jasmijn: hoe durf je dan ook je aandacht aan des te onderbreken! Ben wel benieuwd naar foto's!
Mooie nieuwe aanwinst!

sjaad: Breezer (stippel op foto 2) staat er ook charamant op....

jellie: Ben benieuwd welk paard het gaat worden! Leuke fries!

denise: veel plezier!

jan: Leuke foto's! Heb wel zin om ze allemaal in het echt te komen bewonderen!

Esther: leuk!!!! ja verstoppen is hij goed in ;)! Ben benieuwd hoe hij het strand gaat vinden!

Ik heb vandaag op navarra gezeten *D gewoon even rustig op stal maar ze vond het prima! Morgen beetje stappen in de bak en dan heeft mevrouw weer weekend!

Afbeelding

Nou daar wil ik ook wel een ritje op maken! * hij is buikpruik vrij! *\o/* *

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:14

Kelly_Taco schreef:
Ilona Hoe was het met je cowboy gister _O-

Mies_Apollo schreef:
ja il! hoe was je andere ritje?!

Nou zeg eerlijk, als je tussen deze 2 niet kan kiezen..............
Afbeelding

Dan neem je ze toch allebei :D :D :D . Ghehehehehehe _O- .

Nog maar verder ff ego dan..... Alvast 1 foto'tje voorproefje op de foto's van vandaag... Dr komt een extreme make-over topic aan *D
Afbeelding

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:57

nou ik heb ilona de snoepert in levende lijve gezien en ik moet zeggen :~ :~ :~ :)) als ik 20 jaar jonger was geweest Iloon had dan maar opgepast _O- *D 8-)

snowy2004 ja die had ik gekregen maar heb even niet de puf om wat te maken ;)

heikedenise ja dat is mn stalknecht :? :=

Mies_Apollo ja lekker he zonder te spugen of flossen wordt dat _O- *\o/*

zasread wat een heerlijkheden zeg prachtige dieren! :~ en die kleine spruit van je (Emelio) daar ben ik helemaal verliefd op _/-\o_

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:57

evdpanne schreef:
Ik herken dit wel van sommige manegepaardjes.... Als de andere de hoek om gingen en ze zagen ze niet meer dat flipten ze wel eens idd. Vooral kanjer kan dan nog wel eens met galopssprongen met bokken er tussen snel de hoek omgaan. Enige optie was altijd goed aangesloten rijden...

Maar ja je wil inderdaad ook wel relaxed kunnen rijden in de groep.... Durft ze niet voorop als je met de groep gaat? Dan heeft ze niemand om bij in de kont te duiken.

Rintske reageert door wild te worden en te willen rennen om er weer bij te komen, en is dan even vergeten dat ik nog op haar rug meelift.
De enige manier om haar weer heel even bij mij te krijgen was om haar niet bepaald zachtzinnig om te trekken en de bosjes in te laten lopen.
In het bos is dit niet echt een probleem, maar wat als dit ook op straat gebeurd.....?
En bovendien wil ik de controle blijven houden, die ben ik op dat moment echt even kwijt.
In het bos gaat het prima als ze voorop loopt, dan heeft ze dat gedrag niet, maar dit durf ik niet met haar op straat aangezien ze panisch is voor trekkers en ander grootverkeer.

Barroco schreef:
Hmm Campeonata, wil ik erg graag heebn, misschien dat ik vriendlief over kan halen.
Weet iemand zoiets maar dan met Friezen, daar wil hij wel erg graag heen denk ik.

Ik neem aan dat je de hengstenkeuring bedoelde?
Van 07-01 t/m 09-01-2010 is de hengstenkeuring in het WTC te Leeuwarden.
Echt de moeite waard om eens te komen kijken, vooral de laatste dag met de kampioenskeuring! :D

Ellis, Denise, Bianca & Shanna -> Nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen vorige week!

Cyrina -> Gefeliciteerd met jullie hengstveulentje!
Wat een schatje met die brede bles! :+:

Cynthia -> Ik lees net over je herstel, over dat je een papier moet laten opmaken met je eventuele euthanasie.....
Oef! Zware beslissing idd, maar zeker niet onbelangrijk!
Ik hoop van harte dat het papier niet nodig is en je goed herstelt!
Al een paar keer bewusteloos gevallen ook.....
Maar goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden, ongemerkt doe je toch teveel.
Hoe moeilijk ook; probeer je toch zoveel mogelijk aan het rustadvies te houden!

Jan -> Is het nog gelukt met je aantrekkelijke stalhulp voor dit weekend? :D

Eline -> Pfff wat een ellende van Atlas..... :(:)
Wordt het al iets beter?
En hoe weet je dat het virus uit zijn lichaam is verdwenen? Bloedonderzoek?
Ik zie net de foto's van het röntgenonderzoek bij Atlas, hopelijk is de uitslag goed?
Wat betreft Rintske; als ik samen met 1 ander paard buiten ga rijden en we rijden naast elkaar is er niets aan de hand, dit gaat heel goed.
Afhankelijk van welk paard probeert ze wel een neuslengte voor te blijven, dus toch iets van dominantie vermoed ik.

Frank -> Wauw! Wat treffen jullie het daar in Spanje!
Geniet maar lekker van jullie vakantie!

Karina -> Ik vond het ook hééééél leuk om jou, je man, Veludo en de rest van je beestenboel te ontmoeten!
En nu ik in het echie heb mogen aanschouwen hoe mooi jullie wonen vind ik het nog vele malen meer kl*te voor jullie dat jullie zo in onzekerheid moeten zitten.
Ach arme Veludo, nog 2 uur gehuild om z'n zwarte vriendinnetje..... ;(
Ik ben nog 2x met Rintske heen en terug langs jullie huis geweest en elke keer waren ze aan het roepen naar elkaar.
Ik zag Veludo eerst rustig in de paddock staan te suffen, maar toen hij Rintske zag en ze ook nog eens terug hinnikte werd hij wat onrustig en ging hij heen en weer lopen, de schat.
Is het 'projectje' wat je noemt die ene waar je het over had toen ik bij je was??? :7

Sanne -> Saturno gereden? Wauw!

Michelle -> Ojee, een licht koliekje bij Shannon?
Gelukkig dat ze na het rijden weer is opgeknapt.

Denise -> Naar het bos of ergens anders waar geen verkeer komt ga ik ook liever alleen met Rintske.
Alleen langs de weg durf ik dat niet aan, ze is in staat om in paniek zo de weg op te rennen voor het verkeer, dat heb ik al een keer meegemaakt nl.

Laura -> Zie mijn reactie bovenaan. ;)
Jeutje dat ziet er onwijs groot uit op Hincapies nieuwe plekje! :wow:

Elise -> Dankjewel voor je uitleg! +:)+
Ik ben me er idd goed van bewust dat Rintske op die momenten instinctief reageert, ik merk en voel het.
Alleen toont ze dit gedrag niet als ze zelf voorop loopt, dus ik denk dat het ook met dominantie te maken heeft in combinatie met haar jonge leeftijd (4) en dus haar weinige ervaring.
Ik ga zeker oefenen met het steeds kleine stukjes weg bij de groep laten lopen, maar ook met eerst regelmatig bosritten te maken in ons uppie omdat ik er van overtuigd ben dat dat haar ook stoerder maakt.
Tjeeeee, wat een onmensen die eigenaren van dat paardje waar je mee hebt geholpen.
Die zijn geen dier waard, anders zouden ze hem/haar geen pijn laten lijden en er gewoon mee doorrijden.....

Petra -> Ik had net gisteren een opmerking geplaatst dat ik je al een tijdje mis in het topic, lees ik nu je berichtje over dat je voorlopig niet meer komt..... ;(
What's up meis? Stuur anders even een pb-tje! :(:)

Benthe -> Jij ook in de lappenmand zo te lezen.
Heel veel sterkte en beterschap! :(:)
En dan ook nog die Chico met z'n duivelse plannetjes; kan je er ook nog wel bij hebben!
Hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor deze doerak!

Ilona -> Hèhè, eindelijk je mannetje weer lekker thuis op stal!
Kan je weer eindeloos met hem kroelen en doen!

Stephany & Fleur -> Welkom hier! :+

Shanna -> Whooowie! Poepiesjiek hoor, in je Z-outfit!

Bianca -> Ik ben nog steeds grooooooot fan van Yippes! Ze is zeker weten heel mooi!

Stephany -> Leuke paarden heb je!
Risse is van dezelfde leeftijd als mijn Rintske.
Ik zag dat je een Pelham-bit gebruikt bij het buiten rijden, ik zit er over na te denken om ook zo'n bit te gaan gebruiken met Rintske bij het buiten rijden.
Met name met andere paarden reageert ze alleen nog maar instinctief en ben ik alle controle kwijt over haar.
Wat is jouw ervaring met het bit? En gebruik je 2 teugels?

Bijgereageerd t/m pag. 379.

Vanmorgen weer les gehad van Beda, het ging weer lekker!
Na 3 kwartier kwamen we erachter dat we alleen nog maar in stap bezig zijn geweest. :D
Niet dat dit erg is, we hebben flink wat bodybuildingwork gedaan dus het was evengoed best werken voor Rintske.
We hebben weer wat puntjes meegekregen waar we komende week aan kunnen werken.
Het gaat echt super en we zijn steeds heel enthousiast.
Rints is dan ook een heerlijk paard om mee te werken! :D

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:03

Jellie, leuke foto's, mooie Fries hoor :j

Gab, ja dat vind ik erg jammer, ik vraag me altijd af, er moet toch iemand zijn die hem gefokt heeft, en t lijkt me dat je als fokker intresse blijft houden in een fokproduct, maar dat komt maar weinig voor volgens mij.

Denise, leuk foto's :j Ging je op vakantie? Heb ik even gemist denk ik :o

Cynthia, dat plaatje :Y)

Kelly, moeilijk, zo'n liedje :(:)
Grappig foto van Adorno. Fijn dat je petekindje zo braaf is :)

Jan, wat een geweldig mooie foto's weer :)

Lobke, wow, als ik zulke hengsten zie wil ik toch ook wel graag als ik geld, tijd en ruimte heb :+ er nog eentje bij hoor.

Lahksmi, het lijkt wel een sprookje die foto's. We denken aan Spanje, lijkt ons wel een hele stap, maar eerst maar eens kijken hoe onze vakantie zometeen daar bevalt, het land al wat ontdekken.

Iloon, ja hij is echt leuk :D nu nog een naam verzinnen. Haha nee ik krijg geen heiwee hoor, heb altijd als ik Alkmaar binnen rijd dat ik me weer helemaal op en top thuis voel :j. En nu hier, in ons huis, voel ik me echt helemaal happy en op mn gemak.
Wel jammer dat ik geen Rick in mn bed heb vanavond :Y)
Aah dat is een stoere foto van je twee chickies :D dat wil ik ook wel als Rick een Fries heeft, zo'n soort foto :D
En had al op je hyves gereageerd, maar jammie die Chico!!

Esther, leuk is dat he, wandelen met je paard, doe het ook graag met Bandito (alhoewel hij de laatste tijd wel weer erg lastig is :Y) )

Sanne, helaas, helaas... Geen foto's.. Het was zo laat gisternacht geworden, dat ik echt niet om 7 uur weer vrolijk naast mn bed stond om te paard te springen :+ Dus helaas geen afscheidritje met foto's.
Aaaaaaah foto's, Bondosa is echt een prachtmerrie geworden!! Scheelt toch wel dat ze weer een volle voorpluk hebben, anders hebben ze zo'n ezeluitstraling vind ik :+ En ze toont erg groot, hoe groot is ze? Hmm, lekkere Iggie, nog een weekje, dan gaan we hem platknuffelen :D

Snowy, dank je!! Zal er eens op googlen :) vind ik er wel wat over :j

Shanna, gaaf zeg!! Gefeliciteerd met je wissel :)

Mies, hihi ja ik weet t :o Tsja, helaas, dus geen foto's *zie antwoord bij Sanne*

Saida, fijn dat de lessen bij Beda zo goed verlopen. Ze weet t nog niet, maar volgend jaar mag ze mij ook les gaan geven met Bandietje :j

Nou, vanmorgen dus helaas geen laatste keer op Des gereden ;( sliepen pas rond half 3/3 uur, en had wel een beetje slaap nodig, alsnog om 9 uur eruit gegaan om alles te regelen enzo. Nu net thuis, vanuit de trein met mijn zussen naar de paarden gegaan, heb met Juna (mn 4jarige nichtje) wat vrijheidsdressuuroefeningen gedaan, merkte dat ze het stappen en draven wat saai begon te vinden, dus toen stelde ik voor om zonder zadel te gaan en dat deed ze GOED! Echt een kanjer! Ze heeft een rondje om de wereld gedaan, gestaan op de shet! en ook achterstevoren gelegen, echt allemaal zo stoer.

Bandito ook nog een knuffel gegeven, daarna naar mn ouders huis gegaan en met zn allen poffertjes gegeten :D
Nu heerlijk, heerlijk thuis :D Kan echt niet wachten tot die katten hier zijn, dan is het al helemaal gezellig hier :)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:14

Vanaf 390.

Jellie: Gefeliciteerd!!!!!
Fabe is familie van mijn paard aan vaders kant. Ik ben ook benieuwd wat hij er van vind.
Atlas heeft maar artrose in 1 been waar we toevallig achter zijn gekomen en toen was hij 20 jaar. Verder nergens last van en toch echt een fries. Nou….. wat vond hij er van?

Dancie: Wat een leuke eigewijze kittens zeg. En onwijs leuke foto’s.

Saida: Het gaat goed met Atlas. Er zit een virus op de banden, gewrichten en nog iets en die worden daar week van. Mijn homeopaat denkt dat de gescheurde knieband een oude blessure is. Maar hij doet het echt super. Ik mag alleen nog maar aan de hand stappen en over 2 weken gaan we het rustig opbouwen in overleg met mijn homeopaat. Na de behandeling komt ze hem weer checken en dan kijken we hoe we het verder gaan doen. Maar voor nu alleen maar positief nieuws.

Fleur: Ik zou bijna zeggen bij mijn instructrice, maar die geeft alleen maar les in de bollenstreek. ;-)

Saskia: Welkom hier.

Shanna: Wat een mooie foto’s en wat een mooi dier is dat zeg. Toppie.

Ilona: Wat een gave foto is dat zeg. Haha. Die andere foto’s zijn ook geweldig.

Anouk: Ja, dat heb ik gemerkt. Haha.
Stoute Frank.

Laura: Hoezo puberen!! Haha. En die kabouters…… tja die zitten er toch echt. Maar dan ook echt overal. Je hebt bakkabouters, poetsplaatskabouters, stalkabouter, etc. Je komt ze echt overal tegen. Af en toe lijkt het wel een invasie van die kabouters. Zo zijn ze er en zo zijn ze er weer niet. Maar geen spray helpt er tegen. Haha.

Sanne: Wat een lekker ding. Jong geleerd is oud gedaan!! Ik hoop het niet voor je, anders krijg je net zo’n paard als Atlas. Om zijn staldeur zit een ketting en om het weilandhek zit een ketting. Zodra je het vergeet, kan je het mannetje overal en nergens tegenkomen. Helemaal verdwaald.
Gefeliciteerd met Johan!!
Gave foto’s weer!!

Sjaad: Wat een schitterende foto’s en wat een stoer paard. Is dat een Zaldi hoofdstel?

Kelly: Wat een lekker bekkie heeft Adorno!!

Jan: Wat maak jij toch elke keer weer bijzondere foto’s!

Barroco: Wat een gedoe zeg. Eerst opgelost en dan weer niet. Krijg je ook het heen en weer van.

Michelle: Buikpruik vrij!! Haha.

Cynthia: Oke. Alles best doe maar rustig aan. Ik wist niet of mijn mail weer raar deed vandaar. Hoe is het nu met jou?

Gisteren is de zadelmaker geweest voor mijn zadel en er moest wel het nodige aan gesleuteld worden.
Vandaag heb ik hem weer opgehaald. Zadeltje weer in de kast = fijn idee.
Morgen ga ik met een paar vriendinnen naar Castle Fest in Lisse. Ik ben nu 2 jaar niet meer geweest en heb er echt weer zin in. Zijn er meer die naar dat soort festiviteiten gaan?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:44

Nog bedankt voor de felicitaties en de leuke reacties op de fotos van de bijlezers!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:47

Hoooii,

Ik ga zo effe bijlezen en overal op reageren.

Nou we hebben een ontzettend fijne dag gehad. Paardje was erg leuk.
Eerst de eigenaar erop, toen Jan en toen ik. Voelde ondanks de 3 of 4 weken ohz wel vertrouwd.
Heb nog een filmpje http://www.youtube.com/watch?v=DoYJ7CGDuI4
maar helaas ga ik toch afbellen. Heb er met mensen met meer verstand naar gekeken en die
raadden t af en zie achteraf wel wat ze bedoelen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:49

Kelly, dat is ook een erg leuke foto :D

Jan ook mooie plaatjes geschoten :D

Barocco, leuk een rood katertje :)

Pag 393 gelezen :P

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:55

Flavio gelukkig weer helemaal beter +:)+ Leuke foto's.

Prinslover, Jan vond de Fries ook erg leuk en nuchter qua karakter.
Vroegah in de les reed hij vaak op een fries maar die is niet te vergelijken met deze.
Chico weer braaf :D

Heikedenise, haha hij was al in vakantiestemming :P

evdpanne lekker buiten gewandeld.

Soeske arm weer wat opgeknapt en lekker gereden in de warmte.

Zasread, gefeliciteerd met de baan van Johan *\o/*

Kelly wat stoer dat je petekiddo zadelmak is :D

394 is ook uit..

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:57

Sanne heerlijk die Moreno -look :+: volgens mij heeft hij hetzelfde karakter,dat straalt van zn koppie af :+:
En natuurlijk wordt ie niet zo geweldig als mijn paardje(dat hoor ik natuurlijk te zeggen als eigenaresse)maar ik denk stiekem dat Igneo stiekemveel mooier en imposantergaat worden....maar dat heeft niemand gehoord en gelezen hè?
(en vooral niet aan Moreno vertellen dat ik dat gezegd heb,want hij is natuurlijk het meest geweldige paard op aarde ;) )

IloonWat een stoere foto van je 2 mannen! 8-) Echt heel gaaf!
Kom maar op met al die plaatjes van Chico :9

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 23:32

Snowy hoe komt atlas aan zijn naam dan?

Zasread, heerlijke foto's :)

Shanna, goed zeg +:)+

Mies_Apollo valt op buikpruikvrije mannen :P
Even op Navarra gezeten.. :)

hihi Prinslover, zou ze ook allebei nemen als ik jou was *D
Altijd leuk extreem make-overs.

Saida, fijn les gehad van Beda :)

Barocco laatste x op Desje gereden.. jammer. Lekker poffertjes :9

Thanx snowy :) gaaf dat Fabe ook familie is van jouw paardje.
Jan vond Siep ook erg leuk en fijn en nuchter.
Met 20 jaar pas artrose ontdekt is iig niet gek zeg maar..
E.e.a. aan je zadel versleuteld. iig altijd goed om af en toe na te kijken.

Zow ben bij :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:33

Jel: Het is een leuk paardje. Loopt hij linksvoor niet helemaal goed? Ik zie de filmpjes schokkerig, dus kan het niet zo goed zien. Filmpjes speelt mijn computer via YouTube niet goed af. En die hier in het topic staan, kan ik helemaal niet kijken.
Waarschijnlijk niet voor niets dat het je wordt afgeraden.
Haha, hoe komt Atlas aan zijn naam. Ga even rustig zitten.
Atlas werd geboren met de stoere friese naam Nanne. Ik vind de naam geweldig, want het is echt fries. Toen die met 9 maanden verkocht werd naar de vorige eigenaar, vond ze het moeilijk om zijn naam te onthouden. Daarom dacht ze: “als ik hem nou naar de hond (Atlas) vernoem, dan vergeet ik het niet meer”. Zo komt hij dus aan zijn naam.
Atlas zijn vader is Romke, die zijn dochter (zus van Atlas) is Melle en dat is de moeder van Fabe. Dus eigenlijk is Fabe een neefje van Atlas. Haha.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:57

:D Zo moeilijk is Nanne toch niet te onthouden. Ik vind t beide stoere namen. Nanne is wel echt Fries. Grappig dat Fabe en Atlas dus neefjes zijn.. Dan is Sypke dus een soort van achternichtje :P
Hij maait een beetje voor en achter lijkt t ook niet goed. Hij is 6 jaar en al 2 jaar voor de wagen. Dat zou veel meer ontwikkeld moeten zijn. Gisteren waren we echt wel helemaal in love dan zie je de filmpjes en tja... hoe leuk t dier ook is, ga er dan liever niet verder mee. Moet zo nog even contact opnemen met de baasjes.. dat vind ik wel erg rot.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:59

AAAAAAAAAARGH BRUTAAL NEST *gaat op vingers zitten* :x

De jeugd van tegenwoordig :=

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:04

Ik vind de anda goed ontwikkeld hoor voor 6 jaar, het zijn laatbloeiers. Het maaien is ook niet zo'n probleem, dat komt vaker voor in het ras en nog wel erger dan dit (maar ze hebben het ook weer niet allemaal). Maar linksachter heeft hij wel een probleem! Daar loopt hij niet oke, hij is ook erg scheef. Het is wel iets wat vaker voorkomt bij paarden voor de wagen, vooral als ze in 2 span lopen, dan worden ze aan 1 kant gewoon sterker als aan de andere kant en krijg je dat.
Ik zou als ik dit paard leuk vond hem op de foto zetten, als het daar oke was durfde ik het aan, maar dan wel wat van de prijs af omdat je hem dan toch ff naar de osteopaat moet doen ect.
Als de foto's niet oke zijn; laten staan!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:36

idefix4 schreef:
Het terras en de wijn roept...

God, god, wat heb jij toch een slecht leven! ;)

Ilona -> Ai! Dat was even schrikken; Chico met een dik hoofd!
Zou heel goed kunnen dat het een wesp is geweest, of een horzel.....
Gelukkig dat het vlot weer weg was!

Jasmijn -> Om te reageren op je dilemma wat Lily betreft; moeilijk om daar iets over te zeggen wat wij zouden doen in jouw plaats.....
Aan de ene kant denk ik; ze is nog zo ontzettend jong en weinig gewend, met veel liefde een aandacht kan je nog een hoop bereiken.
Ik heb een poes gehad en die was ook zo.
Ze klom met haar nagels in mijn benen bij mij omhoog, terroriseerde onze hond (een rottweiler notabene), viel onze kinderen aan alsof het een kat en muis spelletje was, ging vaak op de rugleuning van de bank staan en beet Frits in zijn hoofd, deed alles wat niet mocht en had een complete betonnen bunker voor haar hoofd ipv de gebruikelijke plank als het aankwam op berispingen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik op het punt heb gestaan om haar weg te doen, maar achteraf ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan.
Het heeft een hele poos geduurd, en veel rust liefde en aandacht, maar uiteindelijk werd ze heel aanhankelijk en het leukste katje wat je maar wensen kan.
Aan de andere kant denk ik; als zowel jij als je vriend er allebei hetzelfde over denken en voelen dan is het misschien beter als je een ander leuk huisje zoekt voor haar.

Sanne -> Vaidoza gestressed bij haar veulen weg; heb je het niet opgebouwd dan?
Of was ze toen ook al zo gestressed?
Leuk die foto's van Emilio onder z'n mams door. :D
Ik heb op stal ook een bus Veerust staan en gisteren kwam die maar al te goed van pas.
Ik was Rints d'r manen opnieuw aan het vlechten voor ze het land op ging en ze werd gek van de vliegen!
Ze stond daar maar te trappen, te zwiepen met haar staart en onrustig te heen en weren, dat het voor mij gewoon niet te doen was om op een normale manier haar manen te vlechten.
Toen de bus Veerust maar even gepakt en haar bespoten, daarna stond ze gelukkig een stuk rustiger en kon ik doorgaan met die lange manen van d'r.
Super uitvinding!

Yenneke -> Ik wil heeeeeel graag met Rintske een schrik- en obstakeltraining volgen, georganiseerd door het Balingehof, maar vind Maassluis te ver weg om te rijden helaas.

Heidi -> Ik heb eens zo'n spokentocht gemaakt tijdens een vakantie, samen met Frits, de kids en buurtjes.
Jorick was toen een jaar of 3 geloof ik en in eerste instantie heel stoer, tot er iemand met een lantaarn onder zijn gezicht scheen en hij zag dat ie enge ogen had (van die speciale lenzen), toen wilde hij zelf niet meer lopen en heb ik hem de hele weg mogen dragen.
We moesten toen zo'n pad volgen via zo'n rood-wit plastic lint wat hier en daar was besmeurd met groene zeep. (jek! als je daar in grijpt)
Bij ons lag er toen ook iemand in de bosjes en die greep mij bij m'n enkel waarop ik hem uit reactie een harde schop gaf en keihard riep; "Whaaah! Ga weg engerd!" :D
Die man reageerde toen heel droog met; "Nou zeg, het is maar vrijwilligerswerk, hoor....." _O-
Er stond ook op een hoekje een doodskist met de deksel op een kier.
Natuurlijk waren er mensen die nieuwsgierig de deksel op gingen doen, maar er zat niets in behalve een briefje met een waarschuwing.
Nog vooordat ze dat konden lezen rende er een maniak uit de bosjes met een kettingzaag die hij probeerde aan te trekken, maar die deed het niet! _O-
Dat was echt hilarisch, en zijn optreden was in ene minder spectaculair dan de bedoeling was. :D

Denise -> Zo! Jij (en Heike) bent maar verwend met al die paardenspullen!

Cynthia -> Leuk filmpje van die dekking.
Marialva neemt er echt rustig de tijd voor en ik vind hem erg lief voor de merrie.
Bij 52 sec. zie je haar achterom kijken alsof ze zeggen wil; "Ben je nou al eens uitgesnuffeld?"
En na de dekking ook nog eens; "Nu al klaar? Nou ok, dag snoesje, het was lekker, tot gauw!" :D

Shanna -> Kan je wel zeggen; "Alleen kijken kan geen last."
Ik denk dat het merendeel van ons hier wel kan beamen dat 'alleen kijken' echt wel z'n gevolgen kan hebben! :D

Bijgereageerd t/m pag. 382

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:05

Cyrina, maaien komt idd vaker voor. Zag ik ook bij een pre die op onze vorige stal stond.
Maar achter is hij niet goed en ik heb net laten weten dat we er daarom vanaf zien.
Wil niet gelijk een slechte start en heb al ellende genoeg met de pootjes van onze tink.
Iig wel erg bedankt voor je menig +:)+

Net lekker uitgeslapen en in de tuin gegeten. Is super weer!
Straks effe met pa en ma naar een jaarmarkt. Zij komen me oppikken. Janlief moet er niet veel van hebben dus die blijft thuis :))