SunnyHorse schreef:Maken jullie wedstrijdruiters ook wel eens mee dat je de indruk hebt dat je met een Fries in de ring niet graag gezien wordt?
Er is er een jarig, dat kun je wel zien dat is zij
Pittige tante en lief. Enorm sterk gebouwd, en zo nu en dan brutaal.
Ik maak wel eens mee dat ik de indruk heb dat een fries (überhaupt) niet graag gezien wordt, laat staan in combinatie met een bepaalde leeftijd. Zo vaak als ik mij niet heb moeten verdedigen waarom 'we nog zo hard lopen' voor Jelske. Die wordt volgende maand 21. Ondanks alles wat haar is overkomen, staat ze er toch nog maar. In een bepaald opzicht zou je kunnen zeggen dat zij het tegendeel laat zien van wat men niet verwacht in een fries en toch komt standaard het hele riedeltje voorbij: wannabe warmbloed/sportpaard, gezondheidsproblematiek/inteelt (waarbij die mensen misschien toch niet goed op de lijntjes hebben geled bij bijvoorbeeld het kwpn) etc. En dan komen wij nog niet eens in de ring
Overigens start er bij de vereniging tegenover stal een meisje met een (ster)merrie van Uldrik. Echt een gaaf beest, maar wel de enige fries. Wat ik heb begrepen is dat ze toch al een paar keer naar de Gelderse kampioenschappen heeft gemogen.
Nog gefeliciteerd met de grote (kleine) meid! Ze ziet er goed uit zeg!
sannahtris schreef:Afgelopen weekend had ik ook wedstrijd na een hele week niet kunnen rijden door het weer.
Was ze toch heerlijk met losrijden eenmaal in de baan bouwt ze toch spanning op.
Tweede proef ging stuk beter 177 net geen winst omdat mevrouw de oefening stilstaan achterwaarts even vertikt ( doet ze wel vaker nu was de bar interessanter)

.
Al met al ik had lekker gereden jammer net geen puntje, in april verwachten we een veulen van haar.
Haar zoon Quick is inmiddels gecastreerd gelukkig is alles goed gegaan wat een stress had ik daarvan, en gaat straks In training.
De ander is nog hengst en gaat ook in training.
Allemaal spannende dingen..
Jammer dat je net geen winst hebt gereden, maar het klinkt alsof je daar vanzelf komt als er weer meer routine in komt. Ik merk ook dat er weer een hoop op wedstrijd gaan, hartstikke leuk om over te lezen.
Ik ben wel erg benieuwd hoe de training met de jonkies gaat verlopen Sannahtris
@Boemel Wat een mooi voerstation heb je gekregen
Lijkt mij echt ideaal. Mirtje ziet er goed uit trouwens. Goed om te lezen dat de medicatie voor de maagproblemen lijken te helpen. Benieuwd wanneer je de hoefsmid laat komen en wat er uit gaat komen.
Ik zie nu ook nog de foto van die knappe Tess op wandeling. We hadden natuurlijk al even contact gehad via Insta, maar wat ongelofelijk verdrietig dat je de knoop door hebt moeten hakken. Nogmaals heel veel sterkte.
Fleuribelle schreef:Ik heb wat advies nodig.
Thuis heb ik nu twee Friese paarden een merrie van 20 en een ruin van 11.
Ik heb een veulen van vorig jaar in de opfok staan.
Mijn Friese merrie gaat op het moment hard achteruit en zij zal waarschijnlijk binnenkort ingeslapen worden. Nu vraag ik mijzelf af wat wijsheid is, om het veulen terug naar huis te halen. Zij zal dan overdag in de wei/ paddock lopen samen met mijn ruin. In de nacht zal zij op stal staan naast de ruin. Zijn kunnen aan elkaar neuzen en elkaar zien. Zal dat voor de ontwikkeling van het veulen schadelijk zijn?
Wat vervelend van de merrie
Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Idealiter zou denk ik met meer dan één paard zijn (waaronder niet de moeder) en al dan niet een leeftijdsgenoot om te leren hoe ver je kunt gaan met duwen en trekken. Een volwassen paard maakt iets sneller iets stuk bij zo'n jonkie dan een leeftijdsgenoot, al zullen die al beter weten hoe ver ze kunnen gaan.
Dat maakt de beschreven combinatie wat mij betreft ook weer niet per definitie slecht. Zeker als ze goed met elkaar kunnen. Ze zal van hem evengoed manieren leren. Nu weet ik ook niet hoe lang ze al in de opfok staat, maar daar heeft ze qua (sociale) ontwikkeling natuurlijk ook niet stil gezeten. Dat gaat altijd hartstikke snel.
@Maribelle Ik zou ook rustig de fysio even laten komen om het voor de zekerheid te laten checken, al is het vaak onschuldig als het paard verder niet belemmerd wordt.
@Meya Dat wedstrijdweekend heeft je dan geen windeieren gelegd
Gefeliciteerd met het resultaat!
@Laura Goed om te horen dat jullie allemaal weer opknappen!
Ik heb mijzelf er weer eens toe kunnen zetten om eens goed bij te lezen. Op de achtergrond natuurlijk wel met een schuin oog gevolgd, maar ik kon mij er even niet toe zetten om te reageren en voor ik het wist had ik veel om bij te lezen en werd het een nog grotere drempel.
Hier gaat alles inmiddels weer zijn gangetje nadat we de kat vorig weekend hebben ingeslapen. Nogmaals bedankt voor al jullie lieve berichten. Sinds die donderdag middag wilde hij geen vast voer meer eten en heb ik gelijk een afspraak gemaakt bij de DA voor vrijdag einde van de middag, om Thijs zo veel mogelijk kans te geven het toch te halen. Is ook (net) gelukt. Hij kwam thuis met het groen nog op zijn toet, heeft zich gauw opgefrist en omgekleed en toen zijn we direct naar de DA gereden. Laatste dag heeft Amba wel dubbele medicatie gekregen, maar was daarmee wel relatief comfortabel. DA zei dat we niets te laat en niets te vroeg waren, wat overigens ergens een fijne bevestiging was. Bij Thijs kwam de situatie eigenlijk pas binnen toen we bij de DA arriveerden. Was achteraf nog wel even pittig. We hebben hem daarna mee naar huis genomen zodat de andere kat afscheid kon nemen en om zaterdag Amba begraven. Andere kat is sindsdien zichzelf niet. We geven het wat tijd, maar als blijkt dat hij toch niet alleen wil zijn, moeten we maar naar andere oplossingen kijken.
Afgelopen week de "nieuwe" normale draad maar weer opgepakt. Lekker drukke week achter de rug en dat heeft eigenlijk prima gewerkt. Jels gaat inmiddels eigenlijk hartstikke goed. We zitten nu halverwege de termijn tot aan de controle-echo en ik heb sterk de indruk dat het de goede kant op gaat. Ze staat vaker op vier benen in de weide, ze stapt ook beter (meer tact, door haar lijf). Hopelijk blijft ze de komende weken verder verbeteren. Ze staat op een afgezet stukje weide, waar ze nu weer een ander maatje bij heeft (met een draadje ertussen) die van boxrust afkomt. Mevrouw is wel goed in haar hum in elk geval. Komt goed uit, want zaterdag mag ze weer voor kinderpony spelen en ik kan niet uitsluiten dat daar een boel vlechtjes, staartjes en glitter bij komt kijken.