En beterschap voor je merrie Fleuribelle!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nynkex01 schreef:Heel iets anders maar zijn het geen haken op de kiezen? Dat schuurt ook
en hopelijk mogen we dan een gezond veulen verwelkomen.
hele mooie foto zo..

en paard liep ook niet fijn en denk dat het door het zadel komt.
wel 196,5 en 198,5. 5e en 7e
) 4 proeven, 6 winstpunten en vandaag 2x 1e. SunnyHorse schreef:Maken jullie wedstrijdruiters ook wel eens mee dat je de indruk hebt dat je met een Fries in de ring niet graag gezien wordt?
Er is er een jarig, dat kun je wel zien dat is zij![]()
![]()
Pittige tante en lief. Enorm sterk gebouwd, en zo nu en dan brutaal.
Overigens start er bij de vereniging tegenover stal een meisje met een (ster)merrie van Uldrik. Echt een gaaf beest, maar wel de enige fries. Wat ik heb begrepen is dat ze toch al een paar keer naar de Gelderse kampioenschappen heeft gemogen. sannahtris schreef:Afgelopen weekend had ik ook wedstrijd na een hele week niet kunnen rijden door het weer.
Was ze toch heerlijk met losrijden eenmaal in de baan bouwt ze toch spanning op.
Tweede proef ging stuk beter 177 net geen winst omdat mevrouw de oefening stilstaan achterwaarts even vertikt ( doet ze wel vaker nu was de bar interessanter).
Al met al ik had lekker gereden jammer net geen puntje, in april verwachten we een veulen van haar.
Haar zoon Quick is inmiddels gecastreerd gelukkig is alles goed gegaan wat een stress had ik daarvan, en gaat straks In training.
De ander is nog hengst en gaat ook in training.
Allemaal spannende dingen..
Lijkt mij echt ideaal. Mirtje ziet er goed uit trouwens. Goed om te lezen dat de medicatie voor de maagproblemen lijken te helpen. Benieuwd wanneer je de hoefsmid laat komen en wat er uit gaat komen.Fleuribelle schreef:Ik heb wat advies nodig.
Thuis heb ik nu twee Friese paarden een merrie van 20 en een ruin van 11.
Ik heb een veulen van vorig jaar in de opfok staan.
Mijn Friese merrie gaat op het moment hard achteruit en zij zal waarschijnlijk binnenkort ingeslapen worden. Nu vraag ik mijzelf af wat wijsheid is, om het veulen terug naar huis te halen. Zij zal dan overdag in de wei/ paddock lopen samen met mijn ruin. In de nacht zal zij op stal staan naast de ruin. Zijn kunnen aan elkaar neuzen en elkaar zien. Zal dat voor de ontwikkeling van het veulen schadelijk zijn?
Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Gefeliciteerd met het resultaat!
SunnyHorse schreef:Maken jullie wedstrijdruiters ook wel eens mee dat je de indruk hebt dat je met een Fries in de ring niet graag gezien wordt?
) zo knetter het stof uit de sokken loopt voor mij. Dat vind ik soms wel moeilijk. Maar goed, beter deze volgorde dan andersom
Lyr doet ook echt onwijs haar best hoor, wil echt graag voor me werken en bij Syb soms meer: hoe kom ik met een beetje waardigheid nog deze proef uit als ze de eerste 6 wissels er al uit gegooid had voor we stil stonden op X om te groeten en starten
boemel schreef:Alwin, ik vind ‘m zo machtig. Lieve hengst ook. Liet na de hengstenshow lekker met zich tutten door paardenmeisjes van alle leeftijden. Maar, wel weer 1 die vertrekt.
Ik was positief over herstel van Mirtje, maar inmiddels mijn twijfels. Nu dag 6 medicatie en verschrikkelijk dunne mest en weer een boos paard. Morgen de kliniek bellen. Ik word er moedeloos van
Sanet schreef:(...) en bij Syb soms meer: hoe kom ik met een beetje waardigheid nog deze proef uit als ze de eerste 6 wissels er al uit gegooid had voor we stil stonden op X om te groeten en starten![]()
Bijzonder paard…
Deze beschrijving spreekt boekdelen
Kennelijk zijn er zelfs voor onze matriarch grenzen. Wilde met haar in de bak een beetje rommelen (hoewel in stap) om haar een beetje bezig te houden in het koppie. Nu is dat puntje bij paaltje wel gelukt, maar niet op de manier die ik in gedachten had. Het regende hier een beetje, waardoor er van alles glom. En achterin de rijbaan weerkaatsten koplampen van passerende auto's een beetje. Bovendien verplaatste die weerkaatsing natuurlijk een beetje, omdat die auto's zich immers verplaatsen.