[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:59

Heey

Heidi: Wat fijn dat het goed gaat met Jesse :D. Super dat Baron er zo goed uit ziet :D.

Gister avond ging het niet zo goed met Nouchka. Ze voelde erg warm aan, ze was veel te rustig en erg hangerig en ze ademde moeilijk. Toen hebben we geprobeerd om haar te temperaturen maar dat liet ze niet toe. Dat werd echt gevaarlijk. Toen hebben we de VA gebeld en die zei dat als ze zo doet het niet ernstig genoeg is om nu te komen en hij zou de volgende dag komen inplaats van zaterdag. En ze dronk en at goed en als dat niet zou zijn dan zou hij wel komen.

Vanochtend ging het alweer een stuk beter :). De VA is ookal geweest en ze heeft weer AB gekregen. Zondag komt hij weer. Ze heeft nu weer wat praatjes en ze speelt weer een beetje.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:30

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:23

ook ik weet zeker dat als ik ooit kinderen krijg ze dit never nooit gaan doen daar zorg ik persoonlijk zelf wel voor, ik hoop dat het meisje gevonden wordt en ze mogen haar van mij heel hard laten lijden

eline - bedankt we tellen nu de weken af en hopen binnenkort weer op te kunnen bouwen

angela - balen dat noushka weer achteruit ging maar gelukkig is de dierenarts er weer bij geweest en hopelijk is ze snel de oude

wanda - zal zo in je topic reageren

suus - balen dat je ritje niet door ging maar het had ook wel weer aardig wat geregend

hier verder weinig te melden heike geniet lekker van de rust in de wei, en verder tut ik lekker met hem dus aan aandacht komt hij niet te kort <3

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:35

Ik heb zoooo lekker gereden van de week, voor het eerst weer in maanden. Xantha liep super, ik merk echt aan haar lopen dat we veel dubbele longe werk hebben gedaan. Ze loopt veel ruimer.
Gisteren hebben mijn bijrijdster en ik wat foto's van haar gemaakt.

Mijn stoere meid
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even snel uit mijn hoofd.
Moppielover wat vervelend dat de kleine weer wat heeft, gaat het al weer wat beter met haar??

Zilfstar, ik heb je topic bekeken, echt in een woord geweldig!!

Ik heb geen woorden voor dat filmpje, blegh hoe kan je zoiets doen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:59

Mooie foto,s
de laatste is erg mooi :D

Ze hebben het meisje gevonden in Bosnië. *\o/*
ze hebben haar opgepakt en haar broertje ook die het filmde.
haar ouders worden ook hiervoor verhioord door de politie.

stond in de online telegraaf.

AMSTERDAM - Het meisje dat eerder deze week gefilmd werd terwijl ze levende puppy’s in een rivier gooide, is gevonden.
Dit heeft de politie van het Bosnische stadje Bugojno bekend gemaakt.
Na een aantal tips van de dierenbescherming van het land kon het meisje worden gevonden.
Volgens de tipgever is degene die de daad heeft vastgelegd op video de broer van het meisje.
Haar ouders zullen binnenkort door de politie worden ondervraagd.

Het meisje zelf heeft nog geen verklaring afgelegd.
Als ze schuldig wordt bevonden, kan ze een boete tot vijfduizend euro tegemoet zien.

Bedreigd

Op internet werd het meisje meerdere malen met de dood bedreigd nadat de video op internet verscheen, waarop te zien is hoe ze jonge, jankende puppy's uit een witte emmer haalt en ze één voor één in een kolkende rivier gooit.

Michael Bay, Amerikaanse filmregisseur van onder andere Pearl Harbor en Transformers, loofde eerder vandaag een beloning van ruim veertigduizend euro uit de gouden tip om het meisje te vinden.

wel fijn dat ze gepakt is en laat ze maar dokken en ervoor boeten :(

Zilfstar: leuke foto,s en wat is je paard erg lief voor je zoontje.
en je zoontje geniet ervan dat zie je.

Je weet dat Baron ook erg braaf is maar ook erg werk willig en drukjes onder het zadel.
maar als er 1 persoon op zit met beprerking dan is ie echt heeel voor zichtig en nog braver dan normaal.
heb ergens foto,s liggen van een gehandicapt meisje die met een bigsmile op Baron zat :D
ze wilde erzo graag op Baron zitten nou dat mocht van mij.
ohh wat was ze super trots zo vanuit haar rolstoel op Baron <3

Snowy2004: Marcel had het wel zwaar in het ziekenhuis net als ik.
Hij is ook zo blij dat Jesse geen operatie kreeg aan zijn luchtpijp.
want daar zaten we tegen aan tekijken want dan was het nog zwarder geweest voor Jesse en voor Ons.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:55

Heey

Denise: Dankjewel :). Heike geniet vast van alle aandacht of niet? :D.

Jolynn: Gave foto's :D. Super dat je weer gereden hebt :D
Het gaat gelukkig weer wat beter met Nouchka :).

Heidi: Gelukkig :D. Dat ze maar een flinke straf krijgt.

Met Nouchka gaat het weer redelijk goed :). Ze speelt en rent weer en ze is weer lekker brutaal :). Wel is ze nog te rustig en erg snel moe en ze hoest nog een beetje. Maar er zit iig vooruitgang in :).

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:12

Heidi, wat goed dat ze haar te pakken hebben!! Stom kind :(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:40

Heidi: Wat fijn dat Jesse in principe zonder zetpillen kan! Dat vind ik geweldig nieuws. Zo'n operatie heeft natuurlijk behoorlijk impact en niet alleen op hem, ook op jullie. Volgens mij wordt je als ouder ook jaren ouder met de zorgen die dan hebt om je kindje. Het is wel een echt vechtertje!

En dierenmishandeling verafschuw ik. Helaas zijn er ook nog verborgen vormen, waar echt niemand iets tegen doet. Heb van de week echt met tranen in mijn ogen staan kijken naar het gebrek aan hulp dat eigenaren hebben gekregen bij hun dier van 'vakmensen' notabene. De eigenaren hadden al geen goed gevoel en zijn gelukkig verder gaan zoeken. Doe ik mijn hoed voor af!

Eline: Ja, dat dacht je goed, ik was vanmorgen om kwart over 1 thuis. :+ Ik was wel kapot hoor, maar het is inderdaad echt meer dan de moeite waard geweest. Ik ben heel gastvrij ontvangen overal en heb ontzettend veel geleerd en gezien. En van de week gaan we samen zittingen bouwen voor een paar te repareren zadels. Dat proces mocht ik ook grondig bestuderen. Ik ben al gewaarschuwd, dat het er makkelijker uit ziet dan dat het is om te doen. Verder veel gelachen en gebabbeld met vakmensen. Wat een prachtig volk! Die Engelsen. Alleen het eten vond ik wat minder. :Y)

Het is logisch dat je Atlas mist en wat vriendelijk dat het paard van je vriendin nu in dat stalletje mag. Ik vind het wel hartverwarmend, dat de merrie zo nog afscheid kon nemen van Atlas. Wat een bijzondere vriendschap moet dat zijn geweest. In communicatie zijn de dieren ons nog heel ver vooruit!
En wat een ongelooflijk mooi geschenk van Esther! Ik kan me voorstellen dat zo'n foto grote waarde heeft! SUPER!
mbt die katjes kan ik je man enorm waarderen! Kinderen leren echt niet meer met dieren om te gaan, denk ik soms. Hoeveel er hier bang zijn voor honden, ongelooflijk gewoon en dan woon ik nog wel op het platteland. :o?

Wanda: Mooie foto's!!!!

Angela: Fijn dat Nouschka weer betert! Een zorg minder hè? Mooie foto's ook op je hyve.

Heidi: Goed dat ze haar te pakken hebben en 5.000 euro, dat is een flinke boete. In zo'n land is dat net zo veel als hier een boete van 50.000 euro lijkt me.

Nou ik ben weer terug uit Engeland. Was superleerzaam en leuk. Ik heb een paar bedrijven mogen zien van binnen. o.a. 2 bedrijven die hoofdstellen, singels en stijgbeugelriemen maken en bij een zadelbouwer heb ik 3 dagen in de weg gelopen en het hemd van het lijf gevraagd. 's Avonds gingen we naar de vaste pub en hebben we nog gegeten. Het Engelse eten is wennen. De laatste dag hebben we foto's gemaakt daar en dat was lachen gieren brullen. Wat een lol hebben we gehad. Natuurlijk veel foto's van het atelier, die ik niet zo maar op internet zet. Ik heb er wel toestemming voor gekregen. Volgende keer maken we weer foto's voor de website én mag ik meehelpen aan de naaimachine. Ze komen vast en zeker nog wel in beeld. Het bedrijf gaat verhuizen naar een grotere plek en daar krijgen we allebei een eigen werkplek. Als we dan daar zijn, kan ik me bekwamen met Engelse Kennis!!! Super! En deze week gaan we 2 zittingen opbouwen. Ik heb al goed gekeken, het lijkt makkelijk, maar ik ben benieuwd of het echt zo makkelijk blijkt. :D

Ow ja en dan Sam... Hij is weer helemaal beter! Ging als een dolle te keer, toen hij de wei weer in kon. Joepie!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:25

Wauw Deb,wat een gewéldige foto's!!!!!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:53

borderjay schreef:
Wauw Deb,wat een gewéldige foto's!!!!!

Ja he, ben er supertrots op :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:14

Super fotos Deb!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:39

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:55

Goh, Gab! Ik dacht dat het zadel juist goed beviel? Waarom ruim je het eigenlijk op? Mooie set hoor, maar ja, Sam is ook al niet portugees. :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:44

debby wat een super mooie foto's die laatste <3

angela fijn dat noushka de goede kant op gaat en heike geniet zeker van de aandacht

heidi fijn dat ze het meisje te pakken hebben en laat haar maar flink boeten

anouk lekker leerzaam en leuk geweest zo te lezen en blij dat sam weer beter is

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:11

Denise: Hoe is het met jou? Rijd je de komende tijd helemaal niet, of heb je een bijrijderspaardje ofzo?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:14

debby, prachtige plaatjes!

anouk, fijn dat het een succes was!

gab, wow mooie set, jammer dat 't niet bruin is...
waarom doe je het weg?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:30

Jolynn: Gave foto's!
borderjay: Gave set! Ooit wil ik nog zo'n hoofdstel en borsttuig, maar dan in het bruin :P.

Gister lekker wezen shoppen bij divoza, alvast verjaardagscadeautje uit zoeken :D. Heb hele mooie ariat bromonte rijlaarzen uitgezocht in de kleur choco :). Helaas zitten ze in mijn maat in het bruin niet standaard in het assortiment dus ze zijn op bestelling... Kan nog wel 8 tot 10 weken duren. Maar ach ze zijn ook voor de winter, zijn echt lekkere gevoerde laarzen maar ze zien er toch ook gewoon nog netjes uit. Niet van de grove thermolaarzen. Dus ja nog even wachten maar ben er wel al helemaal blij mee! Straks weer even langs bij Shaggy, eventjes lekker rijden. Dat ging vrijdag ook al een stuk rustiger dan de eerste keer op woensdag. Lantaarnpaal was niet meer zo spannend...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:45

Esther GEFELICITEERD!!!! Afbeelding
Mooi bruine laarzen!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:06

Gelukkig is dat meisje gepakt, en die filmer ook!
Van mij mogen ze hun en de ouders goed aanpakken!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:06

Esther, gefeliciteerd!
Gister even naar ruitersport winkel geweest, nieuwe cap, speciaal borsteltje en opstap krukje welke je in kan klappen gekocht. Ideaal, omdat ik wel met mijn knie zit met opstappen, kan hem mooi mee nemen en dan bij klanten uit de auto vissen als ze geen krukje hebben..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:11

esther gefeliciteerd!
klinkt gaaf je laarzen!

suus ook lekker geshopt!
ik heb ook zo'n krukje, wel handig dat je 'm in kunt klappen, die van mij is alleen niet zo heel stevig... :+

Wat een weertje weer vandaag! *D
vanmorgen lekker met Fifi naar strand geweest, mijn moeder heeft een poging gedaan om wat foto's te maken, dus lekker door het water geplonsd, we waren echt doorweekt! :D
daarna dus maar alles even schoon gemaakt en ingevet...
Fifi 'r manen had ik los gedaan, dus na het rijden gelijk maar weer eens even gewassen, zijn ze weer even schoon!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:14

El, jaa, ideaal :) Niet stevig? Welke heb je? Deze is op zich wel stevig, maar moet niet een paard overheen lopen haha..
Oh, heerlijk dat je naar t strand bent geweest, ben jaloers haha..
Morgen maar weer even rijden, zo naar het werk

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:16

Ik heb er eentje van Hiporama, op zich prima om op te staan, maar met opstijgen zet je best wel af en dan krakt 'ie op een gegeven moment... :+

ja was lekker op strand, maar ondanks dat ik op tijd was al best druk...
wel mooi strand, lekker door het water kunnen rijden!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:01

Ik heb zelf een krukje in elkaar gezet :). Een leeg krat van de flessen omkeren, daar een houtenplankje op vast zetten en je hebt een handig stevig krukje :). Hij is alleen niet inklapbaar :P.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:12

Oja over het hondjes die gruwelijk in het water werd gegooid zijn gered door een oud omaatje.
ze hoorde piepen en is gaan kijken en ze heeft ze eruit gevist.