[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 01:23

Nog snel voor jullie, voor ik ga slapen en morgen voor 3 dagen naar David vertrek: heb daarstraks nog even de video's opgeladen van de 3-jarige hengsten.

Unico (Mies: een zoon van Navarra!!!)

Universal (dit is echt een verschrikkelijk goed paard)

Mies, echt heel erg leuk om te lezen dat Navarra en Yema het zo goed doen en ook heel fijn dat jullie Navarra gaan rijden :) Jenny heeft me een mailtje gestuurd, maar ik heb nog geen tijd gehad om haar te antwoorden, ik vind het wel heel leuk dat ze me updates stuurt! Laat je hen ook de video's zien van Unico en Textura?

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:18

Goedemorgen!!

Lobke, wow die Universal is zeker een mooi paard :~

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:16

Hoi mensen even van mij een berichtje als mede organisator van de Campeonato.

Als je nog mee wilt doen, geef je dan nu nog op voor de Campeonato!!! De inschrijvingstermijn loopt bijna ten einde.

Dit jaar heeft de ANCCE voor het eerst ook speciale ruinenrubrieken, waar een kampioen uit zal komen rollen. Dus ook de ruinen zijn dit jaar welkom! Ruinen hoeven niet APTO te zijn (geweest).
Daarnaast kan je dit jaar ook voor het eerst strijden met een merrie voor kampioen functionaliteit (onder het zadel dus).

Ik zie dat veel mensen wat huiverig zijn met hengsten omdat ze denken dat hun paard nog niet klaar is om daar te rijden. Het is echter een vrij simpel proefje en daarnaast hebben de 4 jarige een aparte rubriek en de 5 en 6 jarige hebben samen ook een aparte rubriek, van hun wordt ook echt niet verwacht dat alles perfect gaat. Pas bij 7 jaar of ouder gaat men met de grote heren mee :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:33

Voor wat voor paardne is dat barokke of PRE of lusitano`s

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:48

Voor PRE's het is de jaarlijkse premiekeuring.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:53

oohw zal is aan een vriendin vragen dan ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:59

evdpanne: Ja dat voel je hier soms ook wel een beetje.. gelukkig is mijn vriend heel modern :) maar sommige dingen zijn toch uit den boze, kan niet zomaar met een stel mannelijke vrienden wat gaan drinken. Hij doet dat ook niet met vrouwelijke vrienden. Zo werkt t nu eenmaal. Nu heb ik die hier toch niet echt en ook al geen behoefte aan, ze willen toch allemaal wat van je.. Dus dat vormt geen groot probleem ;) Huwelijk en kinderen horen er hier uiteindelijk ook wel bij.. Je kan hier heel veel vage kennissen hebben die net doen of ze je beste vrienden zijn, maar echte vrienden zijn niet zo makkelijk te vinden.. Je voelt het cultuurverschil dus wel echt, dagelijks. Als mijn vent niet zo begripvol en intelligent zou zijn dan zou ik het ook niet zo makkelijk hebben uitgehouden :j heb trouwens ook wel een paar keer een flinke 'fout' gemaakt voor hier, kom je met je Hollandse mentaliteit aan en denk je dat je alle recht hebt je zo te gedragen, terwijl je mensen echt kan beledigen..

Anouk: nou lekker is dat :( droompaard aan je neus voorbij... Ach er komt vast nog wel een kans :)

zasread: ja wat een sukkel he :z Jij hebt ook al van die Houdini's.. :S

Barroco: mooi he :) Het zuiden van Tunesie is leuk om te bezoeken, vanaf Djerba kan je heel makkelijk een of twee daagjes de woestijn in, echt een onvergetelijke ervaring :j Spanje is ook lekker ;) Waar zouden jullie eventueel heen willen emigreren? Ik heb hier nu een verblijfsvergunning en heb net mijn appartementje in Amsterdam verkocht dus zal me dan ook uitschrijven.. Gek hoor! Gefeliciteerd met je nieuwe katje!

sjaad: prachtig beest die Urbino :) Wel maf trouwens dat die shet heeft gewonnen, het was toch HNTHORSE niet HNTPONY? Of discrimineer ik nu :P

Kelly: ooh dat heb ik ook altijd met Andrea Boccelli :( blijft pijn doen he? Die foto van Adorno is dan wel weer hilarisch inderdaad :)

Saida: dank je! Het is echt ideaal daar, ze staan er ook goed beschermd :) Dat heb je hier lang niet overal! Tunesie is een fijn land voor vakantie hoor :) zon, zee, woestijn, heel veel paarden... Ook niet zo gek voor permanent ;)

Flavio was weer helemaal beter en heb hem dus even lekker mee naar buiten genomen gisteren :) Heerlijk eerst een uur langs de lagune richting het flamingo eiland gestapt, en op de terugweg een drafje en een galopje, oh oh wat was meneer blij, wat een vreugdesprongen maakte hij.. Zucht. Ik ben de hele rit (op het stukje oversteken van de weg na) alleen een groep paarden en ruiters tegengekomen en een familie die kampeerde op het strand :) En dat met de ondergaande zon op de achtergrond.. Was helemaal in vervoering B-)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:12

Nog even ter illustratie:

Mijn schnitzeltje :)
Afbeelding

Zonsondergang @ de club
Afbeelding

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:17

oeh, nou, ik vind schnitzeltje een lekker ding hoor ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:26

Jasmijn: Aaaah, die rode is echt lief!!!! Wat leuk dat ie bij jullie gaat wonen :) ! Wel balen van dat werk van Rick zeg... daar moet je echt flink om zuchten zeg maar.. pfff..
Wel lekker gehad, bij Frank in huis? Straks krijg je nog heimwee haha ;) . En zal je des gaan missen...

Jellie: Leuke foto's zeg. Echt wel een knappe fries ook!! Hoe vond Jan het? Wennen? Maar wel leuk? Ben benieuwd hoe de Alteo zal bevallen!

Saida: Jeetje, das schrikken... Ja, met paarden weet je het nooit! En vaak is het niet eens expres, en al helemaal niet tegen jou bedoeld, maar toch... Altijd opletten! Gelukkig niks aan de hand.
Rijden gaat weer lekker lees ik! Wanneer komen er veluwe plaatjes?

Denise: Ach, in die maand heb je ook weer veeeeeeel tijd voor andere dingen hoor. Vriendinnen, vriendje, en de rest.. Heerlijk :D . En als je hem af en toe lekker opzoekt is het ook wel fijn!!

Lahksmi: Wooooooooow, klinkt echt zalig die rit!!! Fijn dat je poown weer beter is, altijd fijn :D .

Sjaad: Gewoon blijven spammen hoor ;) . Ook al is het soms ego, maakt niet uit. Urbino fans zitten hier genoeg haha! ;)

Kelly: Brr.... kreeg helemaal kippevel van je berichtje...... Moet je toch niet aan denken... Mn mammie is me alles......... Zou echt niet weten wat ik zonder haar zou moeten!! Snap dan ook wel de feelings bij het liedje.. :(:) . Maar gelukkig, zijn er ook nog de mooie dingen die in je leven komen.. Adorno is daar een goed voorbeeld van he :+: . Wat een paard is dat ook, geweldige kop!!

Lobke: Veel plezier bij David, zal vast lukken!! Moet nog steeds voor de filmpjes gaan zitten.. anders mis ik wat vrees ik :D .

Jan: Waaaauw, die 1e foto........ Wat een barok dier zeg... :~ . Echt heel stoer!!!

Shanna: Filmen!!!! :D :D

Gab: Heb ook hetzelfde hoor.. Zou nog wel de "echte waarheid" willen weten. Het wordt gezegd, en ik geloof ook zeker de man waarvan ik hem heb gekocht! Maar precies weten doe je het nooit. Hij heeft hem gekocht van kennissen, die hem uit Spanje schijnen te hebben... Maarja, net als Jasmijn zegt: wie zegt dat het waar is?? Achja, ook ik ben als een blok voor chicky gevallen. En het is leuk om te geloven dat er andalusier in zit :D . Misschien zit er daarvan helemaal niks in whaha... maar nu, nu nog wel, omdat niemand dat zeker weet, dus maak ik het er lekker zelf van :+ . Het lijkt immers net echt haha :P . Jou morrie is gewoon een fries x anda ;)

Sanne: Jaaaaaaaaaa, fotooo SPAM :D . I am lovin it!!! Ik zal eens kijken of ik eerdaags ook een paar mooie pics kan schieten. Heb nog weinig geoefend met me camera... ;)

Gisteren Chico wederom gelongeerd. Hij is zo braaf!! :D Hij doet het echt onwijs goed.. Vandaag maar proberen erop te klimmen, heb er helemaal zin in :):) .
Vriendje gisteren ook weer gezien. Hij is lekker bruin geworden 8-) . Hij ging ook mee naar Chico, en gaf me weliswaar complimenten dat ie er zo goed uitzag ghehe... :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:36

Jellie – ik ben zelf ook benieuwd hoe die er nu uit ziet op de foto, en leuk filmpje

Cynthia – hij mag er wel wezen de cowboy

Kelly – de tijd nemen doe ik zeker maar hij heeft het verdiend deze vakantie.
En idd van dat nummer krijg ik ook altijd een brok in mijn keel maar dat krijg ik van heel veel mooie nummers, ik ben ook zo emo doos
En hoe zit dat nou met jou en adorno wordt die ooit van jou of heb ik het bij het verkeerde eind

Jasmijn – balen dat je dan moet wachten maar gelukkig heb je je telefoon nog om te bokken

Saida – petra heeft hier pas neergezet dat ze een tijdje niet komt wegens omstandigheden, de reden zal ze nog wel laten weten

Lobke – die universal is echt een plaatje doet er maar een strikje om en lever hem maar hier af :D en even tussendoor heb best wel respect voor die man die met die longeerlijn staat die heeft een energie zeg ik sta nooit zo te dansen als ik longeer hoor :+

Martine – lekker buiten gereden dus supper hoor

Ilona – dat is waar en zo kan ik me eigen toch lekker even op ‘’school’’ richten en die 4 weken zijn zo om dan kunnen we weer heerlijk starten
En eindelijk vriendjelief weer gezien, en ja het moet je wel complimentjes geven want dat heeft die een paar weekje niet kunnen doen ;)
Veel plezier vandaag met rijden maar aan jou berichtjes te lezen komt dat helemaal goed

Net heike gereden weer heerlijk genoten behalve de eerste 10 min :+ hij dacht dat die al vakantie had :P
Nu staat die lekker in zijn stalletje en heb ik net even zijn zadel weg gebracht naar van rijs want me kniewrongen begonnen te scheuren dus even laten repareren.
Nu lekker douchen en dan naar me dinnetjes voor de high tea en vanaaf me ventje op vakantie brengen :+:

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:48

Have fun Denies.. lijkt me wel leuk dat high tea!! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:50

Die eerste hengst zie ik wat aan Lobke, maar Universal is erg leuk :j

Gave plaatjes met zonsondergang zag ik :Y)

Goedemorgen allemaal!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:15

Goedemorgen! EVen snel vanaf mijn werk ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:28

zazaza: ja t is een lekker beestje :) maar hij lijkt net gepaneerd als hij heeft liggen rollen in dat bruine zand hier :n

prinslover: jaaa was het ook! Jij bent ook lekker bezig geweest met je mannetje? (eehm ik duidde op Chico, het was niet aan het voortborduren op die discussie van gisteren ;)) En nogmaals die foto van Chico die die man over de grond sleept... te grappig :D

Denise: ja was echt heerlijk :) Jij dus ook lekker gereden? Flavio heeft dat ook wel eens in het begin, zo enthousiast dat ie alle kanten wel tegelijk op wil :):) Hij wordt ook altijd gek als hij water ziet, wil er altijd gelijk in.. Zo'n high tea klinkt goed trouwens ;)

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:32

Zorrero is alweer 3 maanden en wordt al een echte vent.

Afbeelding

Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:35

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:43

Idra: Leuke filmpjes weer! Die universal kan echt mooi lopen zeg!!! Echt een gaaf ding :9.

lakshmi: In Egypte kan ik ook wel eens lachen hoor :). Die vriend van mij daar heeft ook wel eens zo zijn dominante trekjes ;), maar aangezien ik toch echt zijn vriendin of vrouw niet ben hoef ik dat echt niet te pikken... Zet hem nog wel eens op zn plaats en daar kan die dan wel weer om lachen :). Maar denk dat dat ook wel anders zal zijn als het echt serieus zal worden, of niet maar ja dat weet je nooit :P. Het scheelt denk ook wel of je in een toeristische buurt woont of echt tussen de lokale bevolking. Met een beetje geluk blijven ze denken ach ja die toeristen ook ;). In het hotel waar ik altijd kom heb ik ook nog een keer zo gelachen :=. Een jongen uit het restaurant vroeg me telkens mee uit en deed heel lief en vriendelijk tegen me. Tot ie me 's avonds een keer zag roken, toen stond ie echt zijn hoofd te schudden en heeft ie met niet meer aangekeken (dat is echt het voorbeeld van het 'oude' type man in Egypte).

Jan: Wat een leuke foto's weer!! Wat worden ze toch snel groot :D.

Gister heb ik lekker een stuk buiten gewandeld met Shaggy, Margriet moet rustig opbouwen met Komiek (heeft peesblessure) en vroeg of ik mee ging. Dus heb ik maar gewoon gedaan :). Hij liep echt super braaf mee en zat af en toe wel eens in de kont van Ko verstopt maar dat was het ook ;). Was wel lekker een stukje lopen zo richting duin ;). Ga nu maar vaker gezellig met dr mee :). Leert Shaggy de buurt rondom de stal weer wat kennen en is voor Margriet ook een stuk gezelliger :D.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:04

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:43

Laskmi: Wauw, wat een plaatjes :~ . Echt het uliemte vakantie gevoel zo! 8-)

Nishada, ik heb echt geen idee.......... Misschien iemand anders? Wat zag ik nou, ga je Coco verkopen? Hou je nu alleen Urbino? Of komt er een grotere bij?

Esther: Braaaaaaaaaaaaave Shaggy. Wat een topknol is het he?!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:09

Lakshmi, Prima, wil best ruilen ;) Bij mij in de keuken/achter de bar is het soms ook wel 30 graden haha. Moet je wel me werk overnemen ;)
Nishada, bij Balingehof hebben ze een aantal iberische paarden, bij Moravita ook en bij de woeste hoeve in Belgie..
Succes!

Zo, moest even uit mijn hoofd bij reageren. Met mn arm gaat het beter nu gelukkig. Vanmorgen weer gereden, was al bijna weer te warm voor Goya.. Heeft ie minder conditie en hoor je hem alweer zwaar ademen tijdens het rijden.. Heeft ie ook geen zin om te racen eigenlijk..
Naja.. Zo even de markt over en dan weer aan't werk

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:12

stal el Paradiso heeft ook Lusitano's en PRE's

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:16

Annash schreef:
Die eerste hengst zie ik wat aan Lobke, maar Universal is erg leuk :j

Ik dacht ook al wat te zien. Die 2e hengst is erg aantrekkelijk. Wat me opvalt aan dat paard maar ook aan paarden van andere gerenommeerde fokkerijen is dat de paarden met een wat hoger kruis over het algemeen beter kunnen bewegen dan de doorsnee "exterieurmatig correct gebouwd" paarden. Hebben jullie daar weleens op gelet?

Karina wat ontzettend naar voor je dat Veludo afgekeurd is als sportpaard. Ik hoop dat je een weg zult vinden waardoor hij comfortabel door het leven kan gaan.

Lisenka, Mooi veulen, wat een lange benen! Ik zit iedere keer te kwijlen bij het veulen van Principia als ik bij Elise ben. Het is me een heel ventje en ook nog bruin??? Ben benieuwd hoe die zal gaan uitgroeien.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:38

Jasmijn: Oeh, weer lekker naar huis. En dan volgend week al weer op pad :D
En wordt het de rode? Ah, lees het al! Leuk :D Nou kom ik zo snel mogelijk als jullie ze in huis hebben kijken natuurlijk!
Ben benieuwd naar de foto's die Rick heeft gemaakt :j

Jellie: Siep is dus met vlag en wimpel geslaagd ;) Nu ben ik wel heel benieuwd wat jullie van Ateo vonden!

Denise: Is er geen weiland waar Heike op kan staan bij zijn eigen stal?

Kelly: Nee, hij is nog geen terrorist, hij houdt me wel bezig :P
Ik kan me voorstellen dat zo'n liedje tranen op roept :(:)

Jan: Oh! Wat wordt Tesora mooi :+:
En Zorero wordt ook al prachtig :j

Lobke: Oh, al die paarden zijn schitterend. :~

Esther: Leuk dat jullie aan het wandelen zijn. Is ook een goede oefening voor het buitenrijden straks.

Ilona: De spam komt er aan, ik had er gisteren geen tijd meer voor.

Ik heb vandaag niet zo veel beleefd. Heb gewerkt, geknuffeld met Igneo en Emilio en poep geschept... Dan ga ik nu maar eens topics met foto's maken :D

Oja, vanavond ga ik met Johan uit eten, want hij heeft een baan!!!! *\o/* *\o/* :):)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:48

Sanne Ach dat houdt ze ook juist leuk he :D
Snel je topics maken hoor! Ik wacht in spanning

evdpanne Wat fijn zeg dat Shaggy zo braaf is!

Heikedenise Haha ja hoe zit het nou precies met mij en Adorno :+
Ik hoop dat hij het zo goed op blijft pakken... en dan....
Moet eerlijk zeggen dat ik meer in de toekomst kijk met hem dan met mijn veulentje in Perla haar buik...

Lakshmi Je hebt een paar mooie mannen hoor! En wat lekker dat je zo kon genieten van je ritje!

Ilona Ja... dat koppie he :+:
Ben benieuwd hoe Chico het weer doet onder het zadel...
Hoe was het met je cowboy gister _O-

Oww en ik ben heel trots... mijn lieve petekindje is zadelmak :D
Fototje van de eerste keer onder het zadel met zijn eigenaresse..

Afbeelding