[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:59

Jullie zijn allemaal zo super lief Lovers . Ik ben idd heel blij dat het niet in levensgevaar ernstig is zeg maar.. Het kan altijd erger.. Maar dit is ook niet leuk, al die bijkomende dingen nog eens.. Ik vond dat virus en koliek al pittig genoeg. Nu ook nog een chronische ontsteking en maagzweren.. Ben als de dood dat ie donderdag als ik hem wil ophalen wéér iets anders heeft ofzo.. Bloos . Maar ik hoop het beste.. ik ga morgen vragen of ik hem nog kan bezoeken, want mis hem heel erg Huilen .

Ellis; Super foto's joh, wat is spookje toch knap!

Malin; Klopt precies wat je zegt. Hij heeft dat middel ook gekregen. Zij vertelde mij precies hetzelfde wat jij nu verteld. Het kan ook komen door stress. Maar ik ervaar Chico helemaal niet als een stress kip, hij is juist heel relaxed.. Ja . Dus ik denk ook dat het door de koliek komt dat ie een tijd niks heeft kunnen eten. Ach gut . Ik hoop dat ie weer heel goed opknapt net als Suevvie er weer bovenop is gekomen!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:07

Zou ze al mama zijn?

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:08

Benr weeer is. Was het topic kwijt.
Ik ga in augustus echt wedstrijden rijden.
Misschien weten jullie dat maar waarom staan friezen echt in de dresuursport vele mensen nemen geen fries als ze wedstrijden willen rijden maar als ik op fleur rij voel ik niet dat ik op een fries zit

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:10

Mijn dochter heeft trouwens gisteren wat filmpjes gemaakt van mij en Moreno,jemig wat wordt je dan ineens met jezelf geconfronteerd!!! Schrok me dood,mijn handen leiden echt een eigen leven als ik aan het rijden ben*shock*
ik heb trouwens het idee dat de Passier Grand gilbert past,nog even afwachten wat zadelexpert karina er van zegt Haha! Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:19

borderjay, dat zou fijn zijn zeg als het past!
ja fimpjes en foto's kunnen héél confronterend zijn, maar je steekt er wel altijd weer wat van op!

Ilona, nogmaals heeeeeel veel sterkte... Ach gut
thanx, was ook wel heel blij met de foto's, zal er zo nog even een paar opzoeken...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:22

Ik vond gisteren de dag ook heel erg leuk. Tijdens de eerste clinic was ik nog wat gespannen en Halley daardoor natuurlijk ook. De tweede clinic ging beter. Was wel een leuke ervaring.

Hier een fotootje van mij, Halley, Ilona en Sanne

Afbeelding

Halley tijdens de clinic

Afbeelding

Vandaag is Altanera bij ons aangekomen.

Afbeelding

Halley denkt: weer een nieuwe aanwinst voor mijn harem. Naast Halley zie je nog net het koppie van Esperanza.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:26

lisenka, leuke foto's!
Volgens mij was het koud, zo op de 1e foto te zien... Haha!

Altanera is mooi wit zeg!
Gaat het goed?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:30

Ilona: Wat balen dat je je vriendje nog niet op mocht halen. Kan me heel goed voorstellen dat je hem mist en dat je hem op wilt zoeken.

Madelief: Wat een superfoto's weer van Furia. Heb je nu al een bijrijder?

Borderjay: Ik heb waarschijnlijk met Halley ook weer een zadelprobleem. Had al zo'n vermoeden, maar gisteren werd dat vermoeden bevestigd. Hoop dat ze het zadel zo kunnen opvullen dat hij weer past.

Ellis: Ziet er mooi uit voor de wagen.

Heidi in het ziekenhuis. Ben heel benieuwd. Hopelijk horen we snel iets.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:31

lisenka, dank je!
balen van je zadel!
wat voor zadel heb je en wat is het probleem?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:40

Nouvel schreef:
lisenka, leuke foto's!
Volgens mij was het koud, zo op de 1e foto te zien... Haha!

Altanera is mooi wit zeg!
Gaat het goed?

Ja, het was gisteren goed koud.

Altanera is echt helemaal wit. Ze is nog heel erg wantrouwig naar mensen toe, maar wel heel rustig op stal. Op de SICAB wilde ze ook niet echt geaaid worden. Ze staat nu tussen allemaal dikke knuffels en staat echt te kijken van : Vinden jullie dat leuk, is dat niet eng? Kon haar vanmiddag heel voorzichtig over haar neusje aaien, dus het eerste stapje is gezet. Gaat nog wel wat werk inzitten, maar ik hoop dat ik haar vertrouwen snel kan winnen. Haar veulen is in april uitgerekend en ik vind het dan wel fijn als ze zoveel vertrouwen in mij heeft dat ik er makkelijk bij kan komen.

Ik heb nu een fryso zadel. Het zadel beviel heel erg goed. Heb hem nu ruim 1 jaar. Verleden jaar vlak voor de keuring gekocht en Halley heeft nog nooit zo fijn gelopen. Doordat het zadel achterover is gaan liggen, kan ik mijn benen niet goed aanleggen en mijn gewicht komt natuurlijk ook verkeerd te liggen. Denk dat als het zadel achter opgevuld is, hij wel weer goed ligt (hoop ik). We hebben al gebeld en worden teruggebeld voor de afspraak.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:44

Mooi hoor helemaal wit!
Als ze ziet dat de andere paarden zoveel vertrouwen in jullie hebben komt het vast wel goed!
wel een leuke uitdaging hoor zo'n dier!
Veel succes met haar!

Is het met je zadel niet zo dat ze door het rijden meer rugbespiering heeft gekregen waardoor het zadel te krap is geworden is achterover is gaan liggen?
Meestal is dat het verhaal met een achterover liggend zadel...
Zou wel zonde zijn, misschien dat het inderdaad met de vulling aan te passen is...
Ik zou wel goed oppassen of de boom niet te krap is geworden, zou zonde zijn als dat straks tegen zou gaan werken met jullie rijden...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:48

hier nog een paar plaatjes van m'n witte spookje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:52

Oh Ilona, wat sneu allemaal Ach gut
Ik kan geloven dat het niet fijn voor je is om te weten dat je ventje daar nu ziekjes staat. Maar zo te lezen komt het vast helemaal goed!

Wat ziet Halley er super uit Lisenka! Mooie nieuwe aanwinst hebben jullie ook, mogen we wat meer foto's? Lachen

Oh Heidi in het ziekenhuis, wat spannend!!!!

Mooi spookje heb je daar Ellis Vingers aflikken

Terroso gaat echt heel erg goed, heb gisteren nog eens gereden,hij krijgt al wat meer evenwicht en na 10 minuutjes zoeken loopt hij al mooi over de rug met momenten. Het is gewoon een superfijn paard en hij maakt er ook geen problemen van om met andere paarden samen in de bak te rijden.
Licor gaat echt geweldig momenteel, soms wat heet omdat het zo koud en nat is en hij op de wei zijn beweging niet kwijt kan (weide is te glad dus gaat hij niet uit zijn dak), maar als ik dat in goede banen kan leiden laat hij serieus wat spektakel zien Haha!
Laatst bijgewerkt door Idra op 15-12-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:53

Tjee wat een mooie foto's zo in het tuig!!!

Citaat:
Borderjay: Ik heb waarschijnlijk met Halley ook weer een zadelprobleem. Had al zo'n vermoeden, maar gisteren werd dat vermoeden bevestigd. Hoop dat ze het zadel zo kunnen opvullen dat hij weer past.

Jij ook al.... Hier mijn verslag van gisteren, incl zadelprobleem....

Was een heel leerzame dag!!!

Ik kwam de hal binnen toen de langeteugel demo was en er zo af en toe nogal applause was. Cantaor vond dat behoorlijk eng.
Aan het begin was hij dan ook niet meer bij mij en deed maar wat (ik zat toen ook samen met de heethoofd van Saskia in de ring, wat niet hielp )

Toch na verloop van tijd ging het beter en kreeg ik contact met hem tijdens het applause en kon ik hem erdoor heen helpen, dit te voelen was voor mij al een zeer fijn moment van de dag!

Bij Chawwa ging hij lekker, ze pikte gelijk op dat hij het plezier in lopen een beetje kwijt was en dat hij scherper aan de hulpen moest.
Ik moest hem heel zachtjes been gaan geven, echt heel piepklein en als hij daar niet op reageerde een tikje. Ook moest het neusje er uit zodat hij zich losser ging laten, ik moest net aan contact houden met zijn hoofd en zijn hoofd zo ver mogelijk weg rijden. Alleen als hij echt omhoog ging, moest ik hem zachtjes begrenzen. Ik deed dit thuis ook al, maar net niet ver genoeg, je zit er dan op en kan het niet zien, dus ik deed net het laatste beetje niet.

Ook kreeg ik een heel goed advies voor als hij ging dribbelen ipv vlotter en ruimer stappen; juist doordrijven! En het hielp! Hij kan juist voor een PRE zo goed stappen en dat ging hij toen ook laten zien! ook een paar stukken heel lekkere ruime draf gehad.

Helaas was het bij Saskia eigenlijk te veel. Het was genoeg geweest en hij was wat overbelast geraakt, waardoor hij onregelmatig werd achter en we na 10 min. besloten hebben om te stoppen.
Saskia vond dat wel frappant voor een paard van 9, maar ik niet, ik weet hoe hij was en hoe hij al opgeknapt is.
Daarnaast...durf het bijna niet te zeggen..schaam me zo..
Bleek het zadel niet goed. Ik had al mijn twijfels.
Toen ik Cantaor aan het begin had, reed ik maar een minuut of 10, toen merkte ik niets en ging het steeds beter. maar langzaam was ik het aan het opbouwen en merkte idd dat hij na veloop van tijd wat minder ging lopen (niet onregelmatig zoals gisteren, maar gewoon minder soepel), eerst denk je aan conditie, maar ik vertrouwde hat zadel ook niet helemaal.
Na Saskia heb ik dan ook Ruud (zadelmaker die er ook rondliep) gevraagd om te kijken......en ik reed gewoon met een gebroken lepel achterin !!!
Wist niet dat het zo erg was!! Had dat ook niet verwacht, ik had het zadel bij Cantaor gekregen en het was nog bijna nieuw.
Waarschijnlijk heeft hij er een keer een schuiver mee gemaakt, want de breuk begint aan de zijkant...precies de kant waar hij gisteren onregelmatig begon te lopen..ik zat er natuurlijk ook lang op. Voel me echt schuldig!!

Die lieverd gaat ook niet bokken ofzo he, had ik bij Taco moeten flikken, die was ter plekke gaan liggen.

Cantaor is echt mijn held!!

In die 10 min zag Saskia trouwens wel precies hetzelfde als Chawwa en moest ik dus idd hetzelfde doen.
Alleen moest ik van Saskia echt hard gaan rijden i.p.v voorwaarts en totaal geen contact meer van voren. Dit vond ik persoonlijk nog te veel voor Cantaor, hij snapt dat nog niet en kan dat nog niet. Ze wilde hem het plezier in lopen terug geven, maar ik weet niet of dat wil zo. Maar helemaal oordelen kan ik ook niet, omdat hij gewoon niet lekker meer liep.

Oh en Nouvel...het was de laatste keer. Nog 1 keer in het voorjaar de wedstrijd/showdag en dan stoppen ze er mee.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:53

Lisenka wat een mooie merrie!!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:55

idra, dank je!

Terroso klinkt super zeg!
Die ga je vast enorm missen als hij verkocht gaat worden...

cyrina, dank je!
Jeetje, wat balen van je zadel zeg!
wel een gave ervaring verder denk, om mee gereden te hebben!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:56

Mja, zaterdag komt er al iemand kijken Scheve mond
Haha!

Cyrina, leuk verslagje joh!!
Jammer ook dat ze ermee stoppen, ik ga er in april proberen bij zijn...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:57

Ja was zeker heel gaaf..spannend ook!

Gelukkig zit er nog garantie op het zadel, ik krijg gratis een nieuwe boom er in. Maar het is wel sneu dat hij er mee rond heeft gelopen (al van voor dat ik hem had dus, gelukkig reed ik nooit zo lang)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:58

oww, zaterdag al?!
da's al gauw!
sterkte dan maar... Knipoog

cyrina, dat is fijn dat je nog garantie hebt!
wat voor zadel heb je?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:03

Lisenk; Hihi, wij ook nog kwijlend bij Halley Haha! . Geweldig paard heb je hoor! Jammer van je zadel, want hij is erg mooi zoals ik al zei. Maar wie weet wordt het verholpen. De nieuwe merrie is ook een plaatje zo te zien. Super mooi wit!

Lobke: Super van Terroso! Ben benieuwd naar foto's @ work Lachen . Ik lees dat er zaterdag al iemand komt kijken, spannend.. Hopelijk een lief en eerlijk baasje!

Cyrina; Leuk verslag! Cantaor is echt een schatje. Helemaal nu ik dit lees idd. Niet gaan bokken oid niks... Wel balen van je zadel, maar jij wist het niet, dus je kan het niet helpen! Sanne heeft nog hele mooie foto's gemaakt tijdens je les van Chawwa, die zal je vast snel zien Vingers aflikken .

Ellis; Kijk spookje eens gaan zeg. Cool Knap paard!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:11

Nouvel schreef:
Mooi hoor helemaal wit!
Als ze ziet dat de andere paarden zoveel vertrouwen in jullie hebben komt het vast wel goed!
wel een leuke uitdaging hoor zo'n dier!
Veel succes met haar!

Is het met je zadel niet zo dat ze door het rijden meer rugbespiering heeft gekregen waardoor het zadel te krap is geworden is achterover is gaan liggen?
Meestal is dat het verhaal met een achterover liggend zadel...
Zou wel zonde zijn, misschien dat het inderdaad met de vulling aan te passen is...
Ik zou wel goed oppassen of de boom niet te krap is geworden, zou zonde zijn als dat straks tegen zou gaan werken met jullie rijden...

Ik hoop niet dat dat het geval weer is. Heb eerst een nieuwe KN Allegro voor hem gehad, toen een Heather Moffet Phoenix en nu dan de Fryso Legacy. Hij is nu ruim 8 jaar, maar hij wordt nog steeds breder want dat merk ik vooral aan zijn deken. Als de boom inderdaad te krap geworden is dan zit er inderdaad niets anders op dan weer op zoek te gaan.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:14

Cyrina kan me goed voorstellen dat je je schuldig voelt, maar je kunt er ook niets aan doen. Vond wel dat hij er super uitzag. Keek weer trots om zich heen. Hij was ook superbraaf.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:15

Lobke: dank je wel. Spannend dat er mensen voor Terroso komen. Kan me goed voorstellen dat je hem gaat missen.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:21

weer even beetje bijgelezen:

Ilona heel veel sterkte nog had echt gehoopt dat Chico na vandaag helemaal beter zou worden.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:32

mooie foto's madelief, kate, ellis en lisenka!!
ilona: hè wat balen nou. maarre hangt de worminfectie misschien samen met die zweren en evt. ook met het virus? hij is in goeie handen daar. ik zou niet vragen maar er gewoon naar toe rijden en zeggen dat je toch in de buurt was. lijkt me sterk dat je er dan niet bij mag? vroeger (jaren 80) werd daar absoluut niet moeilijk over gedaan. sterkte ermee meid.
lisenka: meer foto's. mooie witte merrie zeg! is het amerigo niet?? Tong uitsteken
in je laatste post geef je al aan wat bij mij de 1e gedachte was: wat is halley breed geworden zeg. is zo'n espaniola niks voor hem? tja tis dan wel geen dressuurzadel. overigens wat staan die oortjes er wederom geweldig op bij halley.
koud he sanne? wel fijn dat jullie het daar zo gezellig gehad hebben.
cyrina: straks weer een perfect zadel, hoef je je daarover geen zorgen meer te maken. maarre valt een schuiver maken ook onder garantie?
heidi: en???????
benthe: idd was dat gister bij hart van NL. was dezelfde als bij tvgelderland. overigens mocht ze vandaag naar huis. heb nog niet gehoord hoe haar dat vergaat.

hihi desperado was vanmiddag sjaggie zeg. z'n bovendeur staat altijd open behalve als de overige stallen gemest worden. anders worden de merries (die dan telkens in een andere stal moeten voor makkelijk mesten) zo lastig. maar nu was m'n pa vergeten om die traliedeur weer open te zetten. kom ik rond 3 uur bij z'n stal, nou hij keek me echt boos verontwaardigd aan. maar hij mocht er lekker met prince even uit in de buitenbak. toen was het meteen weer goed. overigens is ie echt superschoon op stal, ook nu in de winter heb ik genoeg aan een half pak plospan krullen in de week.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 15-12-08 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt