Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:14

Hahaha wat een koe is t ook _O- Echt een nadeel met schimmels. Mijn verzorgpaard was vandaag ook een koetje :P

Magika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:14

@ Autumn geweldig _/-\o_ die voor en na foto...Heel herkenbaar... :+
@ Isiscope, welkom! Ik heb zelf ook een mengelmoes; Cruzado.
@ Castellon, echt prachtige foto! :j

Hier niet zoveel bijzonders te melden. Gaat lekker. Behalve dan het boerenprotest gisteren in Stroe. Laat ik nou in dezelfde plaats wonen.. :Y) Mijn pensioenstal zit midden in Stroe. Weilanden zijn gebruikt om trekkers te parkeren. 's Ochtends zijn de paarden in de paddock geweest maar weer tijdig naar binnen. Was echt onwijs druk (40.000 mensen!, Stroe heeft maar 1.600 inwoners :D ) veel lawaai, dus was fijn dat ze op stal stonden. Hele belevenis! :j

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:39

nuevo_mien: Wat een plaatje! Het brandmerk lijkt inderdaad op een ijsje ;-) Heeeel gaaf ook zo met die aftekeningen.

Autumnn: Haha zo herkenbaar, alle poep verzamelen en gebruiken als hoofdkussen of buikondersteuning.

Castellon: Zo gaaf altijd jouw foto's van daar. Die verschillende bitten blijft toch een lastig iets. Met Hugo ook lang gezocht, loopt nu op een onderlegtrens van zijn stang en trens hoofdstel. Daar loopt hij nu heel fijn op.

Zonnebloem92: Wat een knap dier! Merk dat PRE's sowieso enorm bewegend zijn in de mond. Spanning vloeien ze daarmee ook vaak af.

Seni: Mooi te lezen hoe jullie elkaar steeds beter leren kennen. Grondwerk kan een hele hele mooie toegevoegde waarde zijn op alles. Je leert elkaar veel beter begrijpen en snapt dan ook ineens waar dingen vandaan komen. Leuk! Ook mooi om te lezen hoe je alles aanpakt, dat rijden komt straks vanzelf. Dan ben je zo blij dat je aandacht hebt besteed aan de basis.

MightyJoe: Wat een prachtig beest, die ogen ook. En een hele knappe prestatie

Robijntjah: Gefeliciteerd met jullie eerste winspunt. Prachtig ook zo in het bruin/beige.

Magika: Welkom en wat een fijne uitstraling heeft jouw paard. Mooi ook zo die donkere manen nog.

Jenara: Prachtig dat tuig! Heel benieuwd naar de foto's straks. Ik volg jullie nog steeds op Instagram.
Leuk dat sprongetje. Ik kan me nog herinneren dat de binnenbak nog een uitdaging was voor jullie samen toen. Wat gaan jullie snel vooruit.

Jorinda: Welkom terug en wat een heerlijke foto. Hopelijk blijft het zo lekker gaan samen.

Dais_: Gefeliciteerd, wat een beauty ook.

Hier niet meer zo actief gepost. Nog iedere dag zo blij met Hugo, we gaan inmiddels goed de Z1 door. Ik weet nog niet of ik hoger wil starten of toch de omslag wil maken naar Working Equitation. Hier mensen die al ervaring hebben met working equitation?

En sinds zaterdag is de Spaanse familie uitgebreid <3 https://www.instagram.com/p/Ce8xtphoJNa/
Activo/Amigo is de nieuwe aanwinst.

Vanaf het begin meteen samen gezet en dat gaat echt heel goed. Hugo is blij met zijn nieuwe vriend.
Hij is 8 jaar en heeft ruim een jaar vakantie gehad. We zijn dus nu lekker bezig met grondwerk en ik hoop er eind volgende week voor het eerst weer op te gaan rijden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:39

En ik net posten dat we niet zo veel meemaken onderhand. Stalgenootje appte, zullen we zwemmen met de paarden? Eh, nooit gedaan nog met hem, geen idee of hij het leuk vind maar we zien het wel :D
En fantastisch dat hij het vond! Hij sprong er nog net niet in, hij was echt aan het genieten. Continue flemen en zwemmen, met z’n neus door het water, Wat een leuk dier is dit toch <3 Afbeelding

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:41

Wat geweldig zijn!!! De mijne durft niet eens een plas door.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:18

Iris1702 schreef:
Wat geweldig zijn!!! De mijne durft niet eens een plas door.

:')

Magika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:17

Zohee, heerlijk! Waterpaardje! *\o/*

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:42

Heel herkenbaar, zo’n schimmel die liever bont had willen zijn :(:)

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Keeyzie!

Wat heerlijk Autumn! <3

Neva haar uitslag van de IR test binnen en dat was allemaal binnen de normaal waarden gelukkig. Uitslag op PSSM wacht ik nog op. En anders is ze gewoon een paard wat niet zo goed tegen suikers kan :7 Dat kan natuurlijk ook nog gewoon. Net zoals dat er mensen zijn die dik worden van lucht zonder dat daar iets medisch achter zit haha.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:18

Wat lief allemaal, ik voel me heel erg welkom :)
Ik ga proberen een beetje in te komen en iedereen te leren kennen!

Jorinda, PSSM zou wel heel ruk zijn zeg, ik ga hard voor je duimen!
Magika, is je hele weiland niet verpest nu, dankzij de trekkers, of viel het wel mee?

Hier is mijn PRE x Nooitgedacht kruising, Despacito:
Afbeelding

Mijouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:08

Wat een leuk topic.
Ik lees rustig mee met jullie.

Ik ben zelf nu sinds een maand eigenaresse van een PRE <3
Die van mij wil ook nog weleens "schrikken" van de kleinste dingen. De grotere dingen waarvan je eerder verwacht dat ie zou schrikken daar kijkt ie niet naar om .
Nou was het gelijk fijn om te lezen in dit topic over magnesium. Ga ik van de week even aanschaffen voor meneer. Eens kijken of dat qua schrikreactie wat verandering brengt.

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:23

Wauw wat heerlijk Autumn! Dat lijkt mij ook heel gaaf!

Wat een knapperd iriscopie!

Hier vinden ze zijn brandmerk vooral op een eikel lijken... een ijsje klinkt toch leuker!

De mijne is nu ook op rantsoen, werd ook wat dikkig.
Ik kan nog niet goed inschatten of hij echt schrikkerig is. Hij is wel alert en ziet alles. Maar daarna let hij wel weer op mij.
Nu aan het longeren met zadel, alleen met de beugels naar beneden wat bokkesprongen maar verder super braaf!

Zijn hoeven uitkrabben blijft nog lastig, zijn voorbenen laat hij gewoon staan... pfff geduld!
Een achter zijn zijn groeven best diep en smal, gevoelig voor rotstraal helaas.
Iemand daar nog tips voor?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:00

Jullie gaan snel! Hier staat Fuego op een laag pitje door een eigen blessure, dus hij geniet lekker van z'n vakantie :+

Robijn, knap hoor B+1, leuk dat je nu gestart bent!
nuevo_mien, hij blijft zo gaaf! Hoeven krabben is hier ook een ramp, nu na een jaar gaat het redelijk en kan ik ze alle 4 pakken, bij anderen geeft hij ze niet zomaar haha! Bij Fuego komt het puur door angst.
MightyJoe, gaaf hoor M2!
Seni, leuke foto!
Dais_, gefeliciteerd dat je merrie is goedgekeurd!
Jorinda, fijn dat je het plezier weer terug hebt gekregen!
Jenara, gaaf tuig, staat d'r goed! :D
Zonnebloem92, ik vind die van jou zo knap he, mooie uitstraling heeft hij!
Castellon, jij hebt toch hemel op aarde met je knapperds in zo'n mooi gebied, ik geniet altijd van jouw foto's <3
Autumnn, lekker varken heb jij! :') Heerlijk dat zwemmen! Echt fijn om te lezen dat jij en Nero nu zo goed gaan na de wat lastige start!
Iriscope, mooi dier en welkom!

Fuego z'n vakantie :+
Met goed weer lekker op de wei
Afbeelding

Verwennen
Afbeelding

En met slecht weer op de paddock
Afbeelding

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:49

nuevo_mien schreef:
Wauw wat heerlijk Autumn! Dat lijkt mij ook heel gaaf!

Wat een knapperd iriscopie!

Hier vinden ze zijn brandmerk vooral op een eikel lijken... een ijsje klinkt toch leuker!

De mijne is nu ook op rantsoen, werd ook wat dikkig.
Ik kan nog niet goed inschatten of hij echt schrikkerig is. Hij is wel alert en ziet alles. Maar daarna let hij wel weer op mij.
Nu aan het longeren met zadel, alleen met de beugels naar beneden wat bokkesprongen maar verder super braaf!

Zijn hoeven uitkrabben blijft nog lastig, zijn voorbenen laat hij gewoon staan... pfff geduld!
Een achter zijn zijn groeven best diep en smal, gevoelig voor rotstraal helaas.
Iemand daar nog tips voor?

Mijne had laatst ook rotstraal aan de voorhoeven. Ik heb toen dry feet gebruikt een spray die het droog maakt. Eerst had de hoefsmid het weg gesneden en daarna de spray een tijdje gebruikt en nu is het weer netjes droog.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:03

Nuevo_Mien, heb je al eens geprobeert om in de zwilwrat te knijpen? Daar bijt mama een veulen zacht als ze wil dat ze dat been op tillen. Werkt vaak heel goed!

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:18

Zwilwrat inderdaad geprobeerd al. Hij geeft daar niks om. Hij staat er gewoon heel chill bij en verplaatst alle gewicht op het been waar ik voetje vraag.
Maar afgelopen twee dagen ging het goed!
Ik gebruik nu hoof fit liquid hoof hygiene ofzo van Mustad.
En loop extra rondjes met hem op het betegelde stuk.
Benieuwd wat de hoefsmid zegt, die komt over ruim een week weer!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:20

Een stille droom van mij komt uit, ik ga met Nero en een stalgenoot eind augustus de Paarden Tweedaagse doen in Ermelo *\%/*

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:21

Autumnn schreef:
Een stille droom van mij komt uit, ik ga met Nero en een stalgenoot eind augustus de Paarden Tweedaagse doen in Ermelo *\%/*

Wat gaaf!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:50

Autumnn schreef:

Heel tof!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:53

Jullie gaan hier weer lekker hard! Wel leuk hoor, om alles zo te volgen :D

@Zonnebloem, Jenara was ook altijd erg druk op haar bit en ging er makkelijk achter lopen, ik reed eerst met een dubbel gebroken kneveltrensje en ben sinds een paar maanden overgeschakeld op een ongebroken bitje. Ze loopt echt veel fijner op het ongebroken nu, vééél rustiger met haar mond en nu kan ik tenminste werken aan aanleuning, want daarvoor krulde ze zicht gewoon altijd helemaal op.

Succes in ieder geval met de zoektocht!

@Earth, Wat fijn dat jullie vooruitgang boeken! Soms heb je gewoon echt even hulp nodig om ergens doorheen te geraken. Ik heb helemaal in het begin ook iemand in de piste gehad die mee dreef met een longeerzweep, gewoon zodat ik kon focusses op andere dingen dan de hele tijd vooruit rijden, daar kreeg ik toch maar protest op! En nu heb ik ondertussen een heerlijk voorwaarts paard :p

@Castellon, Zaf ziet er echt top uit, wat een prachtig paard is dat aan het worden <3

@Autumn, hihi, jij hebt plots een bont paard! Op dat vlak zijn mijn eczeemdekens toch wel een geluk bij een ongeluk :p altijd een schoon paard! Hoe was het in het Amsterdamse bos??
En wat heerlijk dat zwemmen! Zo'n grote vijver/meer hebben we hier niet, dat moet echt fantastisch zijn met zulk warm weer! En wat fijn dat Nero het ook zo leuk vond!
En supercool van de tweedaagse!! Geniet ervan!!

@Magika, wat een ideale schriktraining of gewenning wel aan groot verkeer :p

@keeyzie, wat leuk om je hier nog eens te horen!! Jullie zien er top uit via instagram :D

@Jorinda, dat zal al wel een opluchting zijn, hopelijk is die PSSM nu ook nog goed! En ja, haha herkenbaar, dat dik worden van lucht, niet bij Jenara, maar wel bij mezelf idd :') Hopelijk vind je wat goede manieren om haar op gewicht te houden!

@Iriscope, welkom!! Ik ken je van het PS en ES topic :D dus ook al je setjes showen hier é, ik volg het andere topic niet meer zo. Wat een knap paardje heb je ook! Ik zou stiekem wel eens op bezoek willen komen om foto's te maken van jou en je paardjes :p

@Mijouxx, Ook welkom! En wat fijn dat je ook een PRE hebt! heb je foto's?? Dat schrikken kan ook wel nog zijn van wat stress hoor, het kunnen binnenvetters zijn die PRE's en het dan uiten in schrikachtig gedrag. Zo weet ik bij mijn merrie ook meteen dat ze ergens wat stress van heeft als ze nerveuzer gedrag uit in de training. Dat komt met tijd vast goed!

@nuevo, als hij niet opzij springt of wegrent, vind ik het persoonlijk niet schrikkerig. Jenara heeft ook graag alles gezien, maar dan is het wel prima. En wat leuk he, dat proces :D
En ah, wat lastig, hopelijk krijg je dat er snel uit! Wat betreft gevoelig voor rotstraal, ik spuit dry feet van cavalor preventief en dat helpt wel. Als er dan toch diepere groeven ontstaan, klei erin van unique-horn (andere merken kunnen ook, ik kreeg dit aangeraden van mijn bekapster) Wel een vervelende kwaal!

@Tarzan, Ah jammer, maar inderdaad wel ideale moment voor vakantie voor Fuego :p Leuke foto's van de vakantieganger!

Wij doen de laatste tijd weer allerlei leuks :D We hebben onze eerste trailerlaadles gehad en eigenlijk ging het al redelijk goed! Deze week de tweede en volgende week een testritje voor we richting Nederland gaan voor het extreme mountain trail park. Ook nog fijne buitenritjes, in het water gespeeld, op-en afsprong geoefend aan de hand. En vanmorgen onze fotoshoot in fantasy outfit!!! Ik heb gisterenavond nog een viking/fantasy "zadel" in elkaar geknutseld en wauww, het eerste resultaat is alvast geweldig! Ik deel later nog wel meer foto's!

Hier het "zadel", is eigenlijk gewoon mijn zetel van een barebackpad met een schapenvacht overheen. Die zit nu vast met velcro-strips, dus kan er ook wel makkelijk vanaf. Ik heb er ook D-ringetjes aan vastgenaaid om mijn borsttuig te kunnen vastmaken.

Afbeelding

En dit is de eerste foto die ik vandaag al kreeg, ik vind hem echt al zoooo mooi!!

Afbeelding

Mijouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:25

@Jenara: Dankjewel :o
Hij heeft een paar plekjes in de bak waar hij nogal wat spanning opbouwt. Ik merk dat als ik een oornetje gebruik hij wel meer gefocust blijft en dan net wat fijner door te rijden is.
Vrijdag komt hij naar “huis” en dan eens kijken hoe hij het gaat doen in de “nieuwe” bakken.

Foto van mn grote vriend
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:53

prachtige foto’s Jenara!

Mijouix, hoe krijg jij jouwe zo wit :wow: wat een plaatje!

Mijouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:57

Autumnn schreef:
prachtige foto’s Jenara!

Na het rijden lekker afspoelen en voor het rijden de eventuele vlekjes even wegwerken met Naf Vlekkenverwijderaar :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:05

Mijouxx schreef:
Autumnn schreef:
prachtige foto’s Jenara!

Na het rijden lekker afspoelen en voor het rijden de eventuele vlekjes even wegwerken met Naf Vlekkenverwijderaar :o

Werkt dat beter dan CM?

Mijouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:07

Autumnn schreef:
Werkt dat beter dan CM?

Ik heb vroeger maar dan praat ik over 10 jaar terug CM gebruikt op mijn schimmel van toen.
Ik durf even niet te zeggen of NAF echt veel beter is. Maar ik ben wel heel tevreden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:43

Mijouxx schreef:
Autumnn schreef:
Werkt dat beter dan CM?

Ik heb vroeger maar dan praat ik over 10 jaar terug CM gebruikt op mijn schimmel van toen.
Ik durf even niet te zeggen of NAF echt veel beter is. Maar ik ben wel heel tevreden.

Het proberen waard dus :j van CM vind ik meer dat het gele uitgesmeerd wordt en wel wat lichter maar niet echt weg is