Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:22

Suusenmalvin schreef:
Ben wel benieuwd hoe hij zit? Ik vind ze ontzettend mooi, maar heb echt de meest vreselijke vorm hoofd. Zijn het verstelbare maten?

Ze zitten heel erg lekker ze zijn wel meer voor 'normale' ronde hoofden maar ze hebben ook een voering waar de zijkant dikker gevuld is

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:54

Gelukkig maar dat iedereen een andere smaak heeft zou anders zo saai worden.

Het zijn wel echt dure caps ik zou zelfs ind wel helemaal achter mn keuze moeten staan om met goed gevoel dat geld eraan te spenderen.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:56

Oeps zie dat ik weer en hoop heb gemist, straks even bijlezen :o
In ieder geval nog super bedankt voor jullie leuke reacties!
We gaan weer lekker verder rijden volgende keer beter :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:41

ik zou in ieder geval geen wit struisvogelleer doen want die gelige puntjes lijkt dan volgens mij net alsof er vlekken op zitten...
Wit met zwart is ook wel bijzonder. Ik zou het zelf nooit kopen in die kleurstelling maar als je echt iets bijzonders wil is een witte cap dat natuurlijk wel... Denk er wel om dat het veel uitmaakt voor hoe je op het paard zit. Met zo'n cap moet je wel een extra stil hoofd en een stille zit hebben, anders is het volgens mij geen gezicht ;)

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:07

Ik zou dan de eerste doen, de laatste 2 vind ik echt too much.. :)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:11

ik zou dan ook voor de eerste gaan, de 2e vindt ik echt lelijk en de 3e eigenlijk ook.
Verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten hannelover welke cap je wilt.
welkom nieuwelingen en succes met starten als je er aan toe bent.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:20

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Estherr__1 schreef:
Welkom janneke584 en Xpearl!
Hebben jullie ook een foto van jullie Friezen?

Op dit moment geen recente foto. Deze foto's zijn van april (toen ik pas weer net in het zadel zat na een blessure van ruim een jaar)

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:29

Ik vind die struisvogel ook niet zo mooi door de puntjes. Ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen naar caps voor mensen met een rare vorm (langer dan breed) hoofd. Bij mij drukken ze vaak op het voorhoofd. Leuk paard Janneke en gave knotten! Heb dat ook wel eens gedaan voor een wedstrijd, man wat een werk met die lange manen.
Ik ga zondag weer starten, ben benieuwd. Deze week veel tijd gespendeerd aan met de trailer op pad naar de binnenbak, maar goed ze liep wel fijn. Dus ben benieuwd of dat dit weekend door zet.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:32

Op dat moment had Anke vrij korte manen (voorste helft afgevreten en achteraan een stuk afgeschuurd door de deken, dus het tussenstuk maar kort geknipt), dus was knotten de enige optie, want een hengstevlecht was niet mogelijk. Inmiddels heeft ze weer mooie manen en is mooi zwart :)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:46

Gaaaaaaaaaaaaave foto's Janneke!! Mooi paard.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:37

Janneke leuke foto's van je toppers!

Ik heb een simpele harry's horse cap in bruin en zwart die zitten erg fijn.

Net terug van les en ik ben zo trots vandaag voor het eerst onze contra lijnen door kunnen rijden behalve de gebroken lijnen en fxc. We hebben nog een hoop om aan te werken maar dit voelde zo goed.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:14

Ah fijn Laura! Volgensmij zijn die contra-oefeningen ubermoeilijk, fniet? Haha. Daar ben ik nog niet aan toe! Haha

Xira ging vandaag ook superfijn! (:. Het liefst loopt ze wat te hoog en drukt ze haar rug weg. Maar t gaar elke dag stapje beter (:
Afbeelding
Hier mag ze eigg nog klein beetje lager. Maar dan loopt ze teveel achter de loodlijn.. haha
(Heb ze in t begin het liefste wat lager, haha)

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:25

Xira ging vandaag ook superfijn! (:. Het liefst loopt ze wat te hoog en drukt ze haar rug weg. Maar t gaar elke dag stapje beter (:
Afbeelding
Hier mag ze eigg nog klein beetje lager. Maar dan loopt ze teveel achter de loodlijn.. haha
(Heb ze in t begin het liefste wat lager, haha)[/quote]

Precies wat mijn bijrijdfries ook doet. In de stap en galop heb ik haar fijn laag maar in de draf wil ze wat in een houding gaan lopen, in een hogere houding. Gaat wel al stukken beter maar work in progress.
Leuk beestje heb je :D

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:40

Zo ik kom ook weer even binnen vallen, veel gekletst hier.
Zag mooie friesjes voorbij komen <3 , veel goede resultaten, en soms iets mindere....
Wij zitten momenteel een beetje in een dipje wat betreft rijden. Lobke pakte erg vast, was niet voor het been en voelde wat stug. Dus tijd voor een check, tandarts/dierenarts erbij. Gebit zaten wel wat haken op, dus dat is behandeld. Verder vond hij haar wat stug in haar rug, dus zadel na laten kijken. Blijkt dus helemaal niet goed te liggen. Boom is te smal en daardoor is de bespiering op haar rug om te huilen, ook na al die tijd trainen.
De zadelmaakster adviseerde mij om 3 maanden alleen maar te longeren, nu zie ik dat niet zitten omdat ik daar totaal niet handig mee ben. Dus volgende week komen Fryso en Custom zadels, maar eens horen wat ze te zeggen hebben.
Heb nu ook een Fryso, en die heb ik na laten kijken toen ik Lobke kocht, en volgens hun paste die prima. Ben dus heel benieuwd wat ze nu gaan zeggen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:50

Dat is balen boerinnetje.. Over Custom zadels hoor ik veel goede verhalen dus dat zal wel goed moeten komen toch. Hopelijk kan je snel weer aan de slag!

Janneke584, mooie foto's!
Kan het kloppen dat ze te koop staat/stond en haar op de bokt markt heb zien staan?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:59

Boerinnetje kijk ook eens naar het merk sella. Die man is onwijs kundig heeft mij ook fantastisch geholpen.

Ja ik vind de contra lijntjes wel best lastig en douwe ook we doen kleine stukjes en rijden hem ook het liefst nog wat langer en lager omdat hij graag opgericht loopt.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:18

Estherr__1 schreef:
Dat is balen boerinnetje.. Over Custom zadels hoor ik veel goede verhalen dus dat zal wel goed moeten komen toch. Hopelijk kan je snel weer aan de slag!

Kan het kloppen dat ze te koop staat/stond en haar op de bokt markt heb zien staan?

Ja, klopt. Ze stond te koop

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:12

Mooie foto's zie ik voorbij komen, knappe friesjes! <3

boerinnetje, Balen is dat he als je zadel al langere tijd niet goed ligt.. hopen dat ze je goed kunnen helpen voor een goed passend zadel zodat je snel weer aan de gang kan!

Door het gedrag van onze gekke merrie gaan we nog meer twijfelen. Nu lijkt het meer op een flinke pubertijd. Ze word ineens heel dominant, ze was het al wel maar nu accepteert ze geen nee meer :Y)
Gister gewoon wat oefeningen aan de hand gedaan en ze kreeg even een stukje wortel tussendoor als beloning. Dat kunnen we dus beter niet doen, want ze bleef maar zoeken naar eten en als ze dan niet mocht begon ze te bokken en te springen.. vervolgen snaar stal en sleurt ze me zo mee de stal in, ze wilde niet wachten. Wat een kracht heeft ze dan zeg :=
Maar nu gaan we dus twijfelen of het de pubertijd is en ze aan het uitproberen is omdat ze misschien juist goed in haar vel zit? We mogen volgende week nog eens proberen erop te gaan alleen dan waar de ostheopaat bij is. Zij dacht dat het joligheid kon zijn, maar ze heeft nog nooit zo raar gedaan. Moeilijk hoor, konden ze maar even praten :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:05

Estherr__1 schreef:

Ik heb al ruim 2 jaar een Custom op mijn fries liggen en ben er nog steeds heel blij mee. Natuurlijk zijn er ook verhalen van zadels die scheef zijn of niet passen of wat dan ook, maar die zijn er ook over de fryso en over andere merken. Van Fryso heb ik dichtbij ellende meegemaakt, vandaar dat ik niet voor dat merk heb gekozen.
Ben benieuwd wat ze zeggen boerinnetje.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:20

Op Noa ligt ook een Custom! Heeeerlijk (:
Eerst lagen er ook Fryso zadels op! Haha

Haha klinkt leuk michelle! als ik t zo lees is t echt n pubee / jolig! Haha. En misschien n tikkie dominant? :o
Als ze konden praten was het inderdaad een stuk makkelijker, haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:37

Custom is fijn! Laat je Bianca liewes komen? Die is heel goed met friezen!
Maar zou her longeren wel doen... Mooi met dubbele longe. Kun je ook les in nemen om het te leren. Die handigheid heb je snel. Want je kun nu slecht een nieuw zadel aanmeten als de bespiering mist... Dan veranderen ze enorm.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:37

Ik heb vanmiddag/vanavond weer les gehad met Anke. Ging super goed. Ze wordt steeds sterker en fijner te rijden.
Ik heb trouwens een Zaldi zadel op Anke. Echt lastig als je zadel niet past

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:09

Ilsemarie schreef:
Custom is fijn! Laat je Bianca liewes komen? Die is heel goed met friezen!
Maar zou her longeren wel doen... Mooi met dubbele longe. Kun je ook les in nemen om het te leren. Die handigheid heb je snel. Want je kun nu slecht een nieuw zadel aanmeten als de bespiering mist... Dan veranderen ze enorm.

Jan Pieter Weening komt, hij woont hier zo wat om de hoek. Ben benieuwd wat hij te bieden heeft.
We longeren nu idd met dubbele longe, samen met mijn instructrice. En dan loopt ze zoveel beter als onder het zadel. Duidelijk dat ze daar veel last van gehad heeft ;( .
Wb die bespiering heb je gelijk hoor, ben dan ook benieuwd wat ze gaan zeggen.

Caro, je hoort over iedereen wel wat negatiefs. Zeker als je gaat zoeken op inet. Probeer gewoon maar op mijn eigen gevoel/ verstand af te gaan.

Janneke, wat kan je dan een fijn gevoel hebben he, als het zo goed loopt?

Michelletjuh, soms was het idd heel handig als ze even konden praten.... :D . Ben benieuwd waar jouw merrie last van heeft ;-)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:00

JP heeft mijn zadel ook aangemeten en komt ook als het zadel moet worden opgevuld. Dat zal in het voorjaar wel weer een keer nodig zijn. Service bij Custom is echt top, dat is bij Fryso echt wel anders zeker qua financien....

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:53

Ik hoor over Fryso vaak slechte verhalen terwijl ze mijn stalbazin juist een top service bieden (http://www.frysozadel.nl/referenties/marieke-witte/) . Als er iets is word het gelijk opgelost en ondanks dat wij erg ver van ze vandaan zitten zijn de reiskosten ook nog te betalen.

Mijn eigen zadel, een kentaur, ligt helaas ook niet goed meer... Ik wil graag weer terug naar een Barefoot zadel waar ik vroeger ook altijd mee gereden heb. Ik ga alleen maar even wachten tot Klasien haar baby er is, ik ben te bang dat ze nog veel veranderd in de rug door de dracht.