[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:37

kga het filmpje ook niet kijken..durf ik nie..
Gister weer ff lekker gereden, zal ik zo maar weer even doen ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:27

veel plezier met rijden suus

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:34

dankje, ging helaas niet door, alles was iets natter dan verwacht en t regende :(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:40

En jou spanjaard houd niet zo van regen he :D. Hier is het nog wel droog, maar wel bewolkt... Maar ze hebben voorlopig nog geen regen voorspeld dus ik blijf maar hopen dat het droog blijft!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:42

nope, deze spanjaard houd er niet zo van ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:53

Gaat ie dan ook echt in de schuilstal staan of kan die nog wel buiten grazen in de regen :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:57

Hij staat wel in de regen. Als het droog is gaat hij zielig in de schuilstal staan ;)
Heb ze net ook gras bij gegeven, dus dan neemt hij de regen wel voor lief haha

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:06

Heey

Dankjulliewel :).

Pff, wat een naar filmpje, ik heb hem na de 1ste pup al af gezet. Echt vreselijk.

Shaddy en Nouchka geven helemaal niks om regen. Shaddy kun je ook gerust rijden als het regent. Als de bak een zwembad is kun je Shaddy ook gewoon rijden, die plonst lekker door de plassen heen.

Esther: Ben benieuwd naar de foto's :D. Super dat hij het naar zijn zin begint te krijgen daar :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:56

Suzanne: Hahahahaha ja dat gras blijft toch wel het belangrijkste ;). Dan maar in de regen staan :P.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:19

jeetje, dat filmpje... :oo

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:01

Ik heb met open mond van verbazing gekeken naar het filmpje, en ik voelde heel veel boosheid opkomen.
Van mijn kinderen kan ik 100% zeker zeggen dat zij zoiets nooit zullen doen, ze zouden het niet over hun hart kunnen verkrijgen, daarvoor zijn ze veel te dol op dieren.
Wat verschrikkelijk zeg, zij is haar leven niet meer zeker als eenmaal bekend is wie zij is.....

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:18

hopelijk pakken ze haar en straffen ze haar heel zwaar.
zal je kind maar wezen als zij mijn kind zou zijn nou dan kan ze dit verwachten Afbeelding Afbeelding
en als ze hier moet zitten Afbeelding laat ik haar mooi zitten.
ik betaal niks :( laat ze maar boeten wat ze gedaan heeft :(

maar gelukkig is ze mijn kind niet

Jesse zal dit nooit gaan doen daar zorg ik wel voor :D
hij is nu al gek op dieren.
hij zegt aaaiiiiii en gaat ook aaien erbij :D
Laatst bijgewerkt door Machonito op 02-09-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:24

Als ze zoiets doen hebben ze ook gewoon een soort van TBS nodig, want geestelijk zit je dan ook niet goed in elkaar!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:25

ja denk ik ook
hoe kan je zo iets doen zonder dat je je rot ervan voeld of uberhaut in je kop haalt
gewoon geen hart
en dan nog zo stoer vinden om te gaan filmen die erbij staat.
door deze filmpje komt nu de hele wereld over dus hopelijk worden ze herkend en gepakt

Ik zit al van die rode kreeften van de weg teplukken die niet plat gereden mogen worden.
(oke vele mensen pakken ze ook maar dan om ze op te eten)
maar ik gooi ze terug het water in.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:44

Ik ben ook altijd van het helpen van dieren, heb de stalkat ook al een aantal keer van zijn prooi af geholpen... Vind het niet erg als ze ze gelijk doodbijten, dat is natuur. Maar gijs ging er altijd mee zitten spelen, en dat kon ik echt niet aanzien.... Bollie die doodde ze gelijk en kwam ze dan altijd vol trots bij je neerleggen, werd ik ook altijd zo blij van...

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:02

Ellis: Wat een leukerd is het zeg. Pittig koppie. ;-)

Anouk: Het gaat met mij nog met ups en downs, maar dat is denk ik erg normaal.
Atlas is mij inderdaad (nog steeds) erg dierbaar. Mijn vriendin doet haar best voor mij, maar voor mij hoeft dat allemaal niet zo, maar ik vind het ook erg lief van haar.
Voorlopig wil ik even niet meer naar stal. Als alle stallen weer vol staan, is het echt definitief mijn stal niet meer. Nu mag ik hem nog gebruiken als ik het wil, maar zodra de paarden naar binnen gaan gaat mijn vriendin dr paard erin. Dat hebben we gelukkig met de eigenaar af kunnen spreken. Dan kom ik nog eens in mijn eigen stal en het paard van mijn vriendin staat ook gelijk een stuk rustiger. Die kan het niet goed met andere paarden vinden. En mijn paard had aan de ene kant geen paard en aan de andere kant haar. Dus die van haar komt in mijn stal en haar buurpaard waar ze het ook mee kan vinden verhuist mee, zodat er niet te veel stress komt. De merrie van mijn vriendin heeft het ook erg moeilijk gehad toen Atlas er niet meer was. Die heeft heel veel staan treuren bij het hek. We hebben haar wel afscheid laten nemen van Atlas toen hij net ingeslapen was. Ze vond het heel moeilijk, maar uiteindelijk durfde ze haar neus tegen die van Atlas aan te leggen en te snuiven, dat vind ik zo’n mooi gebaar.
Leuk en interessant dat je mee mag naar Engeland. Volgens mij ben je nu al bijna terug. Als ik me goed kan herinneren kom je vrijdag toch terug?

Angela: Wat goed van Shaddy, daar zou ik ook trots op zijn. Heb je er nog foto’s van?
Oke, ik zie dat je aan het uploaden bent. ;-)
Onwijs gave foto’s. En wat word Nouchka al weer groot!!!
Shaddy ziet er trouwens super goed uit!!
Nou maar hopen dat er niets ergs uitkomt bij de VA. O, ik zie het al. Gelukkig een lichte infectie en aan de voorste luchtwegen. Beterschap.

Heidi: Jeetje wat heb je een hoop meegemaakt met Jesse. Ik schrik ervan. Gelukkig is het goed afgelopen. Wat een slangetjes en machine’s allemaal.
Wat een foto’s allemaal en wat laat hij Jappie goed zien. Haha.
Hij is al weer groot zeg.
Hoeft hij nu niet meer geopereerd te worden?
En kan jij hier goed mee omgaan op dit moment? Ik kan me zo voorstellen dat dit niet in je koude kleren gaat zitten. Zoveel spanning en stress.
Sorrie, ik kijk niet naar dat soort filmpjes, daar kan ik echt niet tegen.

Wanda: Ik zou gewoon je eigen spullen inclusief bit blijven gebruiken. Dat is denk ik voor hem het lekkerste. Maar dat is mijn mening hoor. Je moet doen waar je je zelf het lekkerst bij voelt.

Denise: Gelukkig geen been problemen. Rugproblemen zijn natuurlijk ook niet fijn, maar hopen dat het snel de juiste kant op gaat.
Sterkte met Heike.

Shanna: O, jij ook naar Engeland. Veel plezier.

Kimmbliej: Hij is zeker een lekker ding. Geloof best dat je trots bent.
Wanneer gaat hij uit de opfok?

Ilona: Dat wordt spierpijn als je weer opstapt. Haha. ;-)

Esther: Staat hij nu ’s nachts op stal dan?
Geeft Coby je nog steeds les?
Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

Atlas kon ook heel goed nee schudden. Dat was het laatste trucje wat ik hem geleerd had.

Op stal hadden we een paar jaar geleden 2 nesten kittens van 2 poezenzusters. 1 van de poezen was doodgereden en de andere adopteerde het nest. Echt veel kittens had ze ineens, maar ze deed het wel. Dus ik en mijn man gingen veel ernaar toe en dan voeden we er een paar bij omdat ze te weinig melk had.
Ze zaten in een caravan die door ons als kantine werd gebruikt. Sta ik me om te kleden in de wc begint mijn man ineens te vloeken en te schelden. Dus ik er snel uit. Staan er drie kleine mannetjes ons aan te kijken. Wat denk je dat ze hadden gedaan?!
Met de kittens gegooid, want dan maakte ze zo’n leuk geluid. Alle kittens lagen overal, zelfs een paar in de wasbak. Zeiknat. We hebben ze toen allemaal verzameld en hebben bij mij in mijn trui liggen drogen en bij liggen komen. Echt vreselijk.
Een vd jongetjes was naar zijn moeder gerend omdat hij het zielig vond wat die andere jongens deden. Mijn man heeft die andere moeder van die jongetjes bijna het erf af gevloekt. We hebben het toen aan de eigenaar verteld en die was er ook niet blij mee.
Een paar dagen later waren hun paarden van stal af en hebben ze nooit meer gezien.

Ik heb natuurlijk geen "echt" paardennieuws meer, maar wilde even vertellen dat ik toch wel een heel mooi cadeau heb gehad voor mijn verjaardag van Esther en een wederzijdse vriendin.
Een schitterend canvas doek met mij en Atlas in de zee. Hij is echt geweldig.
Esther nogmaals enorm bedankt. <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:23

Ik les nog steeds bij Cobie, ze had me aangeboden les te blijven geven dus dat was wel fijn :). Gister had ik ook les van haar.

En graag gedaan hoor voor je cadeau! Hij is inderdaad goed gelukt :D. Was zelf ook nieuwsgierig hoe die eruit zou komen te zien omdat het toch een bewerkte foto was... Maar hij is echt mooi geworden :D.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:24

Die is echt niet goed bij dr hoofd! Volgens mij zijn een aantal van die pups al niet meer in leven... laat je beest dan castreren/steriliseren als je geen kleintjes wilt, van katten hoor je het ook wel is, dat ze na de geboorte verdronken worden. Om misselijk van te worden!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:18

Moderatoropmerking:
Ik heb de URL van het filmpje verwijderd. Zoals jullie in de regels kunnen lezen, zijn filmpjes van dierenmishandeling op Bokt niet toegestaan. Dit omdat er op dit forum heel erg veel jonge Bokkers zitten, voor wie dit soort filmpjes absoluut niet geschikt zijn. Bedankt voor jullie begrip.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 02:15

Mies_Apollo schreef:
Die is echt niet goed bij dr hoofd! Volgens mij zijn een aantal van die pups al niet meer in leven... laat je beest dan castreren/steriliseren als je geen kleintjes wilt, van katten hoor je het ook wel is, dat ze na de geboorte verdronken worden. Om misselijk van te worden!

Gebeurd hier regelmatig (bij de buur-boeren)..vind t ook naar, maar kan helaas niet al de nesten op me nemen, en sterilliseren, nee, daar hebben de boeren geen zin in, kost alleen maar geld..
heb 1 keer een nest opgevangen, omdat ze hier in de stal bevallen was. na 4 weken ongeveer was mama poes door een grasmaaier overreden, dus heb ze zelf groot gebracht..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:02

het zal vast vaker gebeuren, dat geloof ik...
maar om het zo te zien, en dan ook nog door een kind...
blijf het bizar en naar vinden...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:04

Snowy2004: als het goed is hoeft Jesse niet meer voor zijn hart of luchtpijp niet meer geopereerd te worden.
Het gaat goed met hem.
af een toe is hij een dag vanslag dan huilt ie veel.
hij krijgt een zetpil als ie erge pijn heeft.
we moeten het afbouwen dus nu geven we het als ie erom vraagt.
oke hij kan niet zelf vragen maat aan zijn gedrag kan je zien dat ie pijn heeft.
veel echt huilen en ontroostbaar zijn.
gisteren heeft ie het goed gedaan zonder zetpil en de nacht ook.
vanacht hoorde ik hem huilen en ging ik kijken hij lag boven op zijn knuffel die dus op zijn borstkast drukte.
die onder uit gehaald en hij ging weer verder slapen.
dus geen zetpil nodig.
je zou zeggen waarom geef je hem niet standaard een zetpil.
dat werd eerst gedaan eerst 4 per 24 uur toen 3 daarna 2 en toen 1 en nu als het echt nodig is.
de ene dag gaat het goed en de andere dag kan ie pijnlijk zijn
meestal als ie uit zijn slaap komt ik denk dat ie dan erg verkeerd heeft gelegen en dat dan zijn borstkast zo pijnlijk aanvoelt.

verder ik hou me goed geen stres meer alleen erg moe.
als jesse gaat slapen ochtend of middag dutje (ligt eraan wat ie aan geeft) dan ga ik ook rusten.

zo met kittens gooien moeten ze bij mij ook niet aankomen dna ga ik ook erg boos worden net als jou man :( .
zijn die ouders van stal zelf weg gegaan of eraf gestuurt?

Mies ik denk dat alle pups niet meer leven als je het zo zag ze belanden allemaal in het stromende water. ;(

Soeske: ja veel boeren hebben geen geld voor of willen geen geld uit geven voor katten sterilliceren meeste zijn ook zwerfkatten die op de boerderij's rond zwerfen.
helaas kunnen we niet alles redden.

Ik wilde gisteravond nog naar Baron en macho gaan op het land.
maar er kwamen zwarte wolken aan ik dacht aan onweer.
dus ik ben niet op mijn brommertje gestapt.
gelukkig dreef het over maar ja toen was het telaat om tegaan.

dag ervoor zijn we nog geweest en hahah Baron is echt zwart hahaha
maar hij staat er goed bij lekker gezond en dik en wat heeft ie een hals gekregen zeg woowie .
hij is ineens veranderd meer een volwassen paard.
eerst had ie meer een onder hals en amper een echte breden hals erop en nu het word nog eens een echte hengst hahaha.
(toen we net hadden gekocht zei zelfs iemand wat een leuke merrie heb jij hahahaha)
dat zullen ze nu niet meer zeggen hahahaha.

als je hem ziet staan boven op de dijk zo op de uitkijk van hier ben ik.
nou trots dat ie erbij staat heel stattig en hals erop en oren naar voren zo mooi.

alleen zwart inplaats van wit hahahahahah.

zal kijken of ik weer een foto van hem kan nemen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:04

Inderdaad ja.... Zet dan heel dapper het nest bij de dierenbescherming neer, dan worden ze bij overschot nog humaan ingeslapen (als ik dat zo goed schrijf).

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:27

Esther: Dat is echt super van haar dat ze op jou stal ook gewoon komt. Super. Hoe gaan de lessen?
Hij is zeker mooi geworden.

Heidi: Super om te horen dat het nu goed gaat met Jesse en dat hij niet meer geopereerd hoeft te worden. Zielig is dat als hij zo’n pijn heeft, maar je kan niet meer dan je best doen.
Slaapje doen, zou ik ook doen als ik in jou schoenen zou staan. Heb je echt nodig.
En je man? Hoe is die er onder?
Ik weet niet of ze weggestuurd zijn, het zou best eens kunnen, want de eigenaar was echt heel erg boos en heeft ze er op aan gesproken, maar ik weet niet hoe het verder is gegaan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:47

Lessen gaat wel lekker :). We komen er vanzelf wel :P.