[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:02

Gewoon laten lopen joh, als je het opkropt ga je je er ook niet fijner bij voelen! Op dit moment mag dat gewoon.
Dit is echt enorme pech! En logisch dat je hier ontzettend van schrikt, het is niet niks Ach gut Verdrietig

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:06

Ilona: Hopelijk komt Chico er weer snel bovenop... Hij heeft nu ook wel alles tegelijk... Virus, wormen en maagzweren. Atlas is idd ook van zijn chronische koliek en hoesten af, ze blijven er wel gevoelig voor maar daar is vaak goed mee om te gaan. Hopelijk mag ie gewoon weer snel naar huis!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:06

Ow spannend zeg, Heidi in het ziekenhuis!

Ilona, he wat rot zeg...
kan me voorstellen dat je je er niet fijn van voelt...

Mijn vorige paard heeft ook eens een ontsteking in de darmen en koliek gehad door een worminfectie, ondanks regelmatig ontwormen...
Ze heeft toen antibiotica gehad en een kuur van 5 wormenkuren, steeds 10 dagen na elkaar, en toen is ze weer helemaal opgeknapt!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:09

Thanks voor jullie berichtjes Lovers .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:11

Ik ga me zo maar eens omkleden, want ik ga mijn slaapbank ophalen voor op mijn kamer Haha! Ben benieuwd of we hem naar boven krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:13

Dat is rot Ilona, maar ff doorzetten, dan komt alles weer goed!
En ze zullen wel snappen dat je hem nu wel wil zien en daar echt niet moeilijk over doen.

Die Heidi, eindelijk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:13

Oei banken naar boven tillen, dat is toch altijd zo'n drama Tong uitsteken.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:47

Ilona, sterkte nòg weer!! Vervelend aan de ene kant dat hij nog niet mee mag, maar aan de andere kant is het wel goed dat ze dit nu ook nog vinden terwijl hij daar nog is en hem daar voor kunnen behandelen. Want voor hetzelfde geld was je met hem thuis gekomen en liep je even later alsnog tegen weer een probleem aan doordat hij blijkbaar de maagzweren en worminfectie had.
Maar het blijft hartstikke rot en ik duim voor je dat hij snel weer helemaal de oude is en lekker weer bij je is!!

Voor Heidi en Marcel is het nu dus heel spannend. Succes! Ook al lezen ze dit niet Knipoog maar toch!!

Ik was dus niet de enige die met water heeft gesjouwd, maar gelukkig is de boel hier nu weer ontdooid!

Gisteren een leuke dag gehad in Bunschoten. Sanne ik kreeg je sms-je nog en ik zie je morgen dus!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:48

Ilona : Hoorde het Zaterdag op stal van Chico Gaaaap Toen stuurde wen je nog een smsje. Wel echt Verrot jammer dat die nog een paar dagen daar moet blijven. Maar aan de andere kant hy is in goeie handen.
Hoop dat alles snel goed komt ! (K)

Echt spannend dat heidi met weeen ligt Lachen Hopen dat ze snel dr baby kan vasthouden Lachen

Kom zelf net ook uit het ziekenhuis, was met pat mee gegaan. Enne die moest vorige week foto's laten maken van de huisarts. En vandaag moesten we naar de KNOarts. Nou moeten we volgende week een CT-scan laten maken. En 12 Jan weer terug naar de KNOarts. Hy heeft steeds onwijse last achter zijn oog en dat trekt door in zijn hoofd en naar zijn arm. En ook steeds bloed in zijn mond :S
Nou denkt die KNOarts dat het komt doordat zijn neusbeentje niet goed staat (doordat het zich ophoopt in de holtes) . En zei de KNOarts dat als het echt is wat hy denkt pat geopereerd moet worden aan zijn neus. Om dat neusbeentje weer goed te zetten. Even afwachten dus allemaal maar!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:57

jeetje michelle, wat een toestand allemaal zeg...

Dag van rijkunst was een succes dus?!
dan wil ik volgend jaar echt!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:09

ik lees al tijden veeeelste slecht mee , heb het megadruk met m'n studie en alles. excuses!

Maar ik las over chico en alle pech, ilona sterkte zeg! En nou hopen dat het dit was en dat jullie lekker naar het beter worden kunnen gaan werken! kan me voorstellen dat je ontzettend baalde toen je hoorde dat hij nog niet mee mocht maar inderdaad, ze komen er nu achter en doen er nu wat aan!
Wel echt een pech zeg Boos! ...

Madelief, mooie foto's van fuur! Hij wordt echt enorm Haha! , heerlijk!

KG-I: wat een plaatje zeg, ga even opzoek naar je topic!!

verder gaat alles hier prima.
met luitje gaat het steeds lekkerder, hij komt steeds meer los in het rijden (of tewel, ik leer eindelijk eens normaal zitten en bewegen Knipoog ) en ik doe zoveel mogelijk met hem. We gaan ook weer lekker afwisselen, longeren, freestylen, dressuur, buitenrijden. kan niet wachten op de vakantie!!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:24

Prinslover schreef:
Sanne; Whaa, goed joh! Binnenkort weer foto's dus haha Pling .

Even een update........ Pff, begin nu echt verdrietig te raken van alles... Ik kan hem dus nog niet ophalen vanavond.. helaas daar gaan de fijne gedachtes hem vanavond weer te zien en te knuffelen.. Verdrietig . Hij blijkt veel maagzweren te hebben.. Ach gut En heeft daar last van. Wat betreft de chronische ontsteking, betekend niet dat hij het heel zn leven zal blijven houden, maar meer in de zin van hij heeft het al langer dan een week last van..(verdikte dunne en dikke darmwand). Dus dat is wel een oplucting. Enfin, hij moet nu dus 2 a 3 langer blijven, omdat ie nu een middeltje krijgt tegen de maagzweren en ze willen zien hoe hij het daar op doet.. Ook had ie bepaalde wormen, daar heeft ie ook wormenspuit voor gehad. Pff... Huilen Huilen Echt zó k.ut gewoon... dit is zo balen.. Had echt gehoopt hem vandaag mee te kunnen nemen, en nu moet ie nóg 2/3 dagen blijven... Verdrietig . Mis hem nu al enorm.. Ga morgen wel zeggen dat ik heel graag op bezoek wil, want duurt me nu echt te lang dat ik hem niet mag zien.. Huilen . Arme paard.... Zal echt zo blij zijn als dit achter de rug is!! Kan echt wel janken nu.... Verdrietig Maar ben op me werk dus hou me maar in......

Nog wel een leuk bericht trouwens. Lieve heidi ligt in het ziekenhuis met weeën!!! Spannend!!

Hier even uit de meelees modus..

We hadden elkaar gisteren gesproken op de dag van de rijkunst.. hoop echt voor je dat je paardje snel opknapt!
Er zijn middeltjes hoor om te zorgen dat maagzweren overgaan.. Schijnt toch vaker voor te komen dan we vermoeden! Hij is nu wel in goede handen, moet je je maar bedenken! En als hij nu lekker opknapt sterker wordt heb je over een poos weer heel veel plezier samen met hem!

Voor iedereen die ik gesproken heb, was hartstikke gezellig!

(kruip ik nu weer terug in de meelees modus)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:28

zoë-iris, fijn dat alles goed gaat!

ik heb eigenlijk weinig te melden, zit nog steeds te zitten...
Vorige week dan een dagje naar Fifi geweest, was erg leuk!
In de kerstvakantie gaan we weer!

Gisteren ben ik hier even op stal geweest, Tulp werd net gereden, dus even gekeken.
was lekker om even buiten te zijn, maar als ik dan zo sta te kijken gaat het wel weer kriebelen om zelf wat te kunnen doen!

Hier nog 2 plaatjes van mijn stoere merrie vorige week:

Afbeelding

Afbeelding

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:32

leuke foto's nouvel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:35

Thanx, heb er nog wel meer, zal zo nog even wat leuke op zoeken...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:44

Ilona => heel veel sterkte die van mij heeft ook koliek met maagzweren een een verdikking in zijn darmwand gehad en die was na 3 weken weer helemaal in orde ik weet dat het lang is 3 weken maar blijf vertrouwen hebben die van mij is nu al een jaar ''gezond'' heel veel succes.

heidi=> spannend heel veel succes met de bevaling en dat de baby snel mag komen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:45

Iloon, heel veel sterkte!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:57

Benr weeer is. Was het topic kwijt.
Ik ga in augustus echt wedstrijden rijden.
Misschien weten jullie dat maar waarom staan friezen echt in de dresuursport vele mensen nemen geen fries als ze wedstrijden willen rijden maar als ik op fleur rij voel ik niet dat ik op een fries zit

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:24

Ilona: Sterkte meid!! en chico ook natuurlijk! Hij komt dr zeker weer bovenop en dan kunnen jullie heerlijk van elkaar genieten!

Ik ben weer terug van felix, spring gewoon vanaf hier erweer bij!
Het was erg gezellig, ondanks zn gebroken been nog naar de kerstmarkt in dresden geweest (grootste in duitsland, erg gezellig!)
Shannon vandaag weer gezien!!! Was de eerste keer dat ik 4 dagen weg was sinds we echt een team zijn...nou meteen weer een penny moment..ik kwam aanfietsen en ze was aan het babysitten in de wei (ze staat gezellig met de veulentjes) en ik riep en ze kwam heel hard aandraven! Ik even naar binnen en toen ik dr kwam halen kwam ze weer! Ik penny!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:25

Klinkt goed allemaal Mies!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:27

Ilona heel veel sterkte nogmaals, ik snap dat je bent geschrokken maar het zijn wel dingen die allemaal goed te behandelen zijn. Krijgt hij nu gastro-guard? Dat is een duur maar wel erg goed middel tegen maagzweren, Suevo heeft dat ook gehad toen hij in de kliniek stond.

Omdat een paard normaal gesproken de hele dag door eet, maken ze ook 24/7 maagzuur aan. Een paard wat niet voldoende lekker kan knabbelen de hele dag door kan hier dus maagzweren van krijgen. Immers: vaak met een lege maag staan maar wel maagzuur in de maag krijgen is niet goed voor de maag en tast het maagslijmvlies aan.

Suevo zuigt lucht omdat hij ook een gevoelige maag heeft. Als hij voldoende maagvulling heeft doet hij het nagenoeg niet. De gastro-guard heeft hem in de tijden van de koliek/kliniekopname erg geholpen omdat hij toen voor zijn darmen verplicht moest vasten.

Frank ik las het van je tante, echt zo erg... ik kan echt niet snappen dat mensen zoiets doen!

Fuur & nouvel gave foto's!

Kate ook heeeeeeele gave foto's van je merrie, ik ben echt ontzettend verliefd op haar! Lovers Kwijl

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:29

ilona,heb echt zwaar medelijden met je,wat zal jij je k*t voelen Verdrietig
Hopelijk wordt hij héél snel weer beter,en daarna nóóit meer ziek Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:38

Hier een hele dikke knuffel voor Ilona!!!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:44

Leuk foto's weer van iedereen.
En Ilona veel sterkte nog met je paardje maar het komt vast goed.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:53

Ilona he bah.. Ik had zo gehoopt dat je hem vanavond op had kunnen halen.. Sterkte!

En Heidi succes! Ben benieuwd Haha!