[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:53

Dankje wel voor de complimentjes! Haha!

Sanne: Is hier niet echt heel erg dichtbij. Is nog wel een klein stukje reizen met de trein.. Maar wie weet valt er wat te regelen? Ik kan je iig vanaf Hoek van Holland treinstation op komen halen Knipoog Dat is een rechtstreekse verbinding met Rotterdam centraal...

Vervelend zeg die bevroren bakken! Lekker naar buiten dan maar en de dressuur maar even laten voor wat het is. Ik heb gelukkig een binnenbak tot beschikking! Knipoog Ik heb minder goed nieuws helaas Verdrietig Amanda liep vandaag niet lekker, ze liep niet goed met de rechter achterbeen. Hopen dat het niks erg is, en dat het snel weer over is. Komende dagen maar even rustig aan doen.. Lachen

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:26

Prinslover schreef:
Cloris: Wauw zeg! Wat is piep mooi! Hij loopt echt super netjes ook, en jij hebt echt zo'n mooie zit. Het zijn maar 2 foto's, maar dan heb je ook wel wat zeg Haha!

Sanne: Ik denk niet echt dat de fotoshoot er nog van komt Verdrietig Heb niks meer gehoord van Fab, die was ook druk met eigen paardje bezig enzo. Dus ik denk dat het er niet meer van komt... Helaas!

Heb ook wat foto's voor jullie van Amanda, tijdens het opzadelen Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Check dat hartje op dr kont Clown
Afbeelding
Afbeelding
En als laatste moe, maar voldaan klaar om naar stal te gaan
Afbeelding

Is ze geen snoepje? Haha!

Komt door de naam Tong uitsteken
Het is echt een lief (haflingertje toch Bloos)

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:29

Alles weer bijgelezen Haha! maar weet eigenlijk nergens op de reageren Bloos.
Gisteren was gilco niet echt lekker, dus ga zometeen even naar hem toe, en kijken hoe hij nu is.
Want het is toch niet gezond als een paard heel veel zweet in deze tijd, en ook nog de heletijd loopt te hoesten Boos!
Ben benieuwd hoe het gaat!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:30

Iets te veel om bij te lezen haha.

@ Amanda: Beterschap, laten we hopen dat er niets ergs is.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:45

Ilona -> Amanda is bijna een Pennypaardje, mist alleen nog een roze dekje en bandages. Knipoog Tong uitsteken
Nee, geintje, ik vind haar er goed uitzien!

Bij ons is de buitenbak ook bevroren, dus losgooien kan, maar opjagen is er niet bij.
Gelukkig hebben we een binnenbak, maar aangezien er 's avonds meestal lessen zijn heb ik daar ook niet altijd wat aan.
Gisteravond ging de 'puppy cursus' niet door, dus ben ik zelf even gaan rijden.
Ik was er al om 18.00 uur en het was heerlijk rustig.
Ze liep niet echt lekker, ze liep met haar hals continu naar links gebogen.
Het maakte niet uit of ik met losse teugels reed of niet, of ik nu stapte of draafde, allerlei bochtjes of voltes liep, ze bleef naar links gebogen.
In stap heb ik haar heel voorzichtig naar rechts 'getrokken' en dat ging verder prima.
Er heeft iemand anders even op gereden met veel meer ervaring dan mij, omdat ik uit wilde sluiten dat het aan mij zou liggen, en zij zei dat het idd niet aan mij lag, maar aan Grytsje.
Na het uitstappen liet ik haar een snoepje pakken met haar hoofd en hals afgebogen naar haar rechterkant toe en dat deed ze ook zonder protesteren.
Ik heb haar spieren nagevoeld en ze reageerde nergens op, ook niet bij haar rugspieren.
Dus ik weet niet wat er aan de hand is, misschien wat stijf ofzo........

De clinic van Wendy den Hartog was best wel interessant.
Er kwamen een aantal tips uit die ikzelf ook zou kunnen toepassen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:30

Idra schreef:
Mooie foto's Cloor! Aan die middendraf van Piep kan Licor nog een puntje zuigen Haha!
Welke klasse start je inmiddels?

Ja zijn middendraf is okej Cool nu zijn middenstap er nog goed uitkrijgen want dat vind ik weer lastig...

Dit was een L2 proef Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:51

Mja, stap is ook zo'n gang waar je nogal weinig aan kan werken... Licor kan goed lang en laag stappen over de rug, maar stapt zelden over (dat zit gewoon niet in zijn stap), dus ik krijg nooit meer dan een 4 of 5 op mijn middenstap.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:52

Idra schreef:
Mja, stap is ook zo'n gang waar je nogal weinig aan kan werken... Licor kan goed lang en laag stappen over de rug, maar stapt zelden over (dat zit gewoon niet in zijn stap), dus ik krijg nooit meer dan een 4 of 5 op mijn middenstap.

Hij kan gigantisch overstappen en heeft echt een goede stap alleen vind ik het zelf heel moeilijk om dat met diezelfde rust eruit te krijgen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:53

Stap is en blijft een vreselijk lastige gang...
Fifi kan wel ruim overstappen, maar het lukt niet om haar ontspannen nageeflijk en op lengte te krijgen in stap...

verder reageer ik even niet bij, moet me zo gauw omkleden en terug naar school, kerstviering met de kids!

hier alvast ook mijn kerstwens voor iedereen... Knipoog

Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:02

Bij mij is het dus net omgekeerd, hij kan echt zo mooi over de rug stappen, met een lange hals en in tact, maar hij stapt gewoon niet voldoende over. Doet hij los ook niet. Mijn instructeur zegt altijd dat als ze enkel de bovenlijn zouden bekijken, het een perfecte middenstap is, maar ja, die voeten willen niet mee...

Mooie kaart Ellis!!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:45

wat herken ik dat stappen zeg! Pling
Maar die van mij word er ook nog kort bij in de hals, als ik de teugels los laat is die mooi op lengte maar hoef er maar even aan te zitten en meneer word weer opgekropt.. Ben er mee bezig om het toch meer te laten verlengen en meer voorwaarts te rijden maar tot nu toe geen resultaat, ik denk dat de tandarts er maar even naar moet kijken, je weet maar nooit Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:35

Idra schreef:
Bij mij is het dus net omgekeerd, hij kan echt zo mooi over de rug stappen, met een lange hals en in tact, maar hij stapt gewoon niet voldoende over. Doet hij los ook niet. Mijn instructeur zegt altijd dat als ze enkel de bovenlijn zouden bekijken, het een perfecte middenstap is, maar ja, die voeten willen niet mee...

Mooie kaart Ellis!!

Nee ze willen graag een duidelijke overstap zien idd.. ach zo blijft er wat te oefenen buiten al die andere dingen Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:57

Zo kunnen we idd blijven oefenen! De 1 met de stap, de ander de draf, ga zo maar door Clown Je raakt echt niet verveeld met paardrijden haha Haha!

Saida: Jammer dat de cursus niet door ging! En vreemd dat ze zo naar links trok.. Misschien stijf idd. Enne, ik heb nog wel een rose dekje + bandages hoor Clown haha.

Nouvel: Wat een super leuke kaart zeg! Bedankt, en natuurlijk hetzelfde terug gewenst voor jou. Dat 2008 maar een mooi & gezond jaar mag worden Ja

Ik ben vandaag lekker de stad ingeweest met mn zus, was erg gezellig. Al een paar kerstcadeautjes gekocht. Ook nog wat kleine dingetjes voor mezelf Lachen Nu aan het werk, en na mn werk Amanda doen, even kijken hoe ze loopt. Ik hoop dat het wat beter gaat nu.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:15

Wow, heb weer zoveel meegemaakt op de manege......

We kwamen op de manege, en ik was bezig met Fuego, ik zag Nancy rennen en lachen naar de kluisjes, dus mijn moeder, wat is er. En toen kwam Joelle met allemaal doosjes en kaartjes in haar hand. Bleek dus dat ze voor iedere paardeneigenaar een cadeautje had gekocht ( Voor degenen die het nog steeds niet weten, Joelle & Bernard zijn de manege eigenaresse en eigenaar, Valerie en Melanie zijn de dochters, Xavier is de zoon ). Het was zo ongelovelijk prachtig, een hele leuke kaart met Joelle Melanie en Valerie op hun paarden in de wildernis draven, en dan Feliz navidad ( prettig kerstfeest ) en nog wat eronder, en in dat doosje zat een beker in, met een foto errop. Het eerste wat ik dacht, wat een prachtig paard, is dat Fuego!!!!? En toen ik beter keek zag ik het, het was Fuego! Grote neusgaten, oortjes naarvoren, touwhalster om, geweldig. Ze had dus voor iedereen een beker met hun paard errop gemaakt. Daarna les gehad, ging heel goed, zonder gogue, steeds beter, strekken enzo. Toen bij het uitstappen hoorde we opeens geschreeuw van het stalhulpje. Bernard had het stalhulpje ontslagen. Het is een arme donkergekleurde man. Hij werkte weinig, wilde telkens meer loon, en was zo gek van paarden dat Joelle hem ontdekte op haar arabier. Ze hebben een nieuwe, een wat rijkere, ik hoop dat die even aardig is als die oude. Maargoed, het was wel heel zielig om te zien. Hij schreeuwde helemaal, mijn moeder kan beetje Frans verstaan, hij was helemaal wanhopig, en schreeuwde van: Ik doe het echt niet meer, ik werk beter, echt waar, laat me blijven!!! En dan zei die, dan zie ik u morgen!! Verdrietig Enzo.. En nog heel veel, hij was ook boos, maar die man heeft misschien een heel gezin, en echt geen geld, die leeft misschien wel geld, maarja, hij heeft wel dingen gedaan die niet konden, Joelle had het al die tijd gepikt, maar nadat hij op haar paard had gezeten terwijl die moest werken werd het té gek. Hij heeft daar een uur lang letterlijk staan schreeuwen tegen Bernard. Naast mijn spullen waar ik Fue eigenlijk moest neerzetten, dus ik ging na de les gelijk maar naar 'Fee's staal toe, normaal zet ik hem eerst nog op zijn poetsplaats neer, maar dan leek het net of ik mee stond te luisteren..

Heel zielig, hij was namelijk altijd heel aardig, als ik de mest van Fue wilde opruimen, rende hij naar me toe, en zei hij in het Frans, nee nee, laat mij het maar doen, en dan raapte hij het met zijn handen op Ach gut .. Altijd heel lief, Hola! En weer gedag. Hij deed altijd Fuego's dekentje af als het té warm werd, of de deken zat te strak en dan deed hij hem af, en dan zat ik in Fuego's stal en vroeg hij of hij hem wat eten mocht geven, hij was helemaal gek van Fuego.. Een praatje maken met mijn moeder, dan zag hij Fuego staan en zei hij in het Frans: Haha hij slaapt bijna. Altijd een aai over zijn bol geven..

Ah, als ik er aan denk, arme man, als we langs reden met de auto, altijd zwaaien, we waren ongv de enigste die zo aardig tegen hem waren.... Ach gut Ik hoop echt dat hij nog ander werk vind, en ik hoop maar voor die nieuwe dat ie ook zo aardig is!

Sorry voor dit ego berichtje, als ik meer tijd heb, en mijn eigen comp heb, lees ik het weer bij!

Edit: Er was ook nog iets ergs gebeurd.. Nancy zat in de stal van haar paard, opeens hoorde we allemaal gegil en geschreeuw, en een paard dat helemaal wild werden en allemaal geschop tegen de stal aan, iedereen dacht dus dat ze geschopt werd ofzo. Dus Joelle ernaar toe rennen en alle andere mensen, bleek dus dat haar paard met zijn hoofd vast zat met het halster, het paard werd gek, pijnigde zichzelf dus ook door zichzelf gek te maken, waardoor zijn hoofd overal tegen aan schuurt, dit word alleen maar erger, Nancy word helemaal wit en gilt en probeer hem los te maken, uiteindelijk helpt Bernard, Nancy rent weg voor haar werd het te veel, helemaal wit en van slag, en uiteindelijk was het paard weer los. Echt erg om te zien. Paardje had er niet iets heel ergs aan overgehouden, behalve nog heel erg gespannen daarna, en een paar wondjes bij zijn mond, en Nancy was ook nog een hele tijd helemaal van slag.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:58

Zo ben ik ook weer eens Lachen

*Saida, vreemd dat ze stijf was in Gryts dr houding. Is er ooit al eens een tandarts bij haar geweest? Heb geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, maar misschien is dit een tip?
*Ilona, lekker haffie hoor! We zouden echt zó een pas de deux kunnen rijden Vork
Alleen mijnes is niet geschoren. Balen dat Amanda niet goed liep zeg..
*Kim, onze buitenbak is wel bevroren, maar ik heb de luxe van een binnenbak Go jij! Go jij! en ik moet zeggen dat dat erg bevalt na een flinke tijd alleen een buitenbak.
*Amanda, succes en beterschap voor je paardje.
*Nouvel, bedankt voor de kerstwens!
*Esmee, leuk zeg zo'n kadootje! En die arme stalhulp, wel sneu natuurlijk, ik weet nog wel dat je eerder over hem vertelt had.
Stond dat paard dat helemaal gek werd dan met halster op stal? Is ook niet echt veilig vind ik . Maar wel echt vervelend dat het gebeurde, gelukkig is er niemand gewond geraakt.

En ja ik heb ook vakantie Go jij! Go jij! Echt heerlijk!
In januari ga ik samen met mn moeder naar Parijs, ook een dag naar Disney, heb er zin in Haha!.
As zaterdag gaan mn vriend en ik samen met Dizo naar zn zusje! Leuk hé, heb er echt zin in, we blijven daar ook eten en die mensen hadden er ook super veel zin in! Ga ook heel veel foto's maken dus dan kunnen de geintresseerden meegenieten Lachen

Ik had vandaag Labje (haffie) gereden en het ging zooooooo supergoed!!! Ben echt trots op haar en ook een beetje op mezelf Bloos. We hadden namelijk vorige week onze eerste les gehad, en dat ging al wel goed, daarna had ik haar niet meer gereden en ik heb gewoon zoveel uit die les van vorige week gehad, het ging echt super!
In het begin was ze erg fris, wilde niet stappen ging de hele tijd darven, maar uiteindelijk heb ik dat dus voor de ontspanning kunnen gebruiken, ze liep echt zo supergoed! Laag&rond, heerlijk ontspannen, was heerlijk!
Ben echt blij Pling

Ook mijn wensen voor iedereen!
Afbeelding

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:30

Zo ben ook al een tijdje niet hier geweest maar kom met de deur in huis vallen en heb gelijk een leuke foto Afbeelding

Genio rolt met dit koude weer wel eens een melanoom open en nu kan het niet meer.

meet the Mask of zorro

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:59

zo wat een mooi foto van propje zeg geweldig

en ilona wat een lief scheetig en knuffelig haflinger heb je en dat hartje welkom bij de penny-hartjes club Haha!

een mooie foto van ene kersthondje gezien Clown Clown

en zorroooooooooooooo wel apart hoor zo geeft ie er niks om??

heb net afscheid genomen van mijn vent voor een week
gaan morgenvroeg op vakantie
blijft het rot vinden
hij wordt wel goed verzorgt maar toch wil toch liever bij hem zijn Huilen

ik wens iedereen een tof en gezellige kerst toe en maak er wat moois van geef de dieren een extra knuffel en voor jullie zelf Haha! Ach gut

liefs peet tot over een week zal jullie missen doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:03

peetisgreat schreef:
en zorroooooooooooooo wel apart hoor zo geeft ie er niks om??

Nee joh genio is het makkelijkste paard van de hele wereld. Als hij dit lief om moet houden om mij gelukkig te maken doet hij dat Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:11

Afbeelding Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:20

Esmée -> Dat was idd een best wel heftig dagje zeg!
Sneu voor de stalhulp, maar als hij het er zelf naar gemaakt heeft en genoeg is gewaarschuwd dan is het wel zijn eigen schuld.
Gelukkig is het met dat andere paardje goed afgelopen!

Jasmijn -> Dat is ook een goeie tip, bedankt!
Ik zou haar begin volgend jaar al laten controleren omdat december al duur genoeg is, maar als dit aanhoudt dan denk ik dat ik haar toch maar wat sneller laat controleren.

Jacky -> Die Genio! Gaan jullie samen een bank overvallen ofzo? Tong uitsteken

Petra -> Fijne vakantie!

Afbeelding

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:08

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:17

Ook namens mij aan jullie allemaal toegewenst!!

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:21

Mennnn! Zie ik even een schoonheid boven me staan! Wat is Enno knap zeg! Lovers Een geweldig mooie 'kaart' van hem!

De rest van de 'kaarten' zijn ook erug leuk dames!! Zowel van de paardensnoetjes, als de honden snoetjes!

Vandaag was de rechter kogel van Amanda helemaal warm.. Niet zo mooi dus.. Morgen doet dr eigenaresse dr weer dus die kijkt dan even wat ze doet.. Arme manda Ach gut

Es: Wat een happening zeg! Bloos!

Jasmijn: Leuk zeg naar Parijs!! Ik ben daar ook met school geweest, en toen ook naar Disney. Geweldig hoor! Heel veel plezier!

Peet: Zo lekker op vakantie!! Haha! Waar ga je dit keer naar toe? Heel veel plezier!! Haha! Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:21

Hihihi! Wat zijn we allemaal aan het freubelen! Haha!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:24

Ik kom helemaal in de kerstmood haha.
Die foto is van Enno van afgelopen zondag. Toen ben ik met hem en mijn bijrijdster naar de dag van de rijkunst geweest.
Hij was super braaf voor de eerste keer met ons op stap!