Bedankt voor het medeleven dames. Vooralsnog hebben we de uitslag van het lab nog niet en reageert hij schijnbaar redelijk op de medicijnen. Met vlagen wil hij in ieder geval weer behoorlijk eten en knapt hij wat op ten opzichte van de laatste dagen.
M_arjolein schreef:Hier nog even snel een paar plaatjes geschoten met sneeuw in de bak
[ [url=m/ixQdYL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knappe merrie heb je daar!
boemel schreef:Ons is gevraagd of we Tess wilden verkopen als draagmerrie. We hebben dat wel overwogen en ons er ook in verdiept, maar zo leuk is dat niet voor het paard, want het slaat zelden direct aan. We hebben besloten het niet te doen. Tess is daar te sensibel voor, die krijgt daar stress van. Je moet dus best brave merries hebben.
Hier ben ik het sowieso volkomen mee eens. Kennis heeft een merrie die is afgekeurd voor de sport maar eigenlijk te goed is om in te laten slapen (KWPN'er). Deze merrie heeft haar friese hengstenveulen in 2022 onder haar hoede genomen nadat het moederdier was komen te overleiden (zonder enige inmenging van buitenaf). Daarna zijn ze draagmoederschap gaan proberen en dat blijkt voor deze merrie echt fantastisch te werken. Merrie staat bij de eigenaren van het veulen aan huis. Heeft wellicht de omstandigheden voor de transplantatie ook wel bevorderd, aangezien ze daardoor van nature gelijk liep in cyclus.
Sanet schreef:Ze zijn ook niet gek. Jeppe heeft z’n boekje al vol. 180 x €1750 = €315.000
Dat is toch lekker verdienen in een jaar tijd.
Wat is de boete eigenlijk als je over dat deklimiet gaat?
Zou haast in de reglementen beschreven moeten staan. Dit wil ik eerdaags wel eens tot op de draad uizoeken.
Sanet schreef:Hier gister beide dames (bijna 13 en 27) mee naar de binnenbak gehad. Was echt super druk en de jongste doet het daar normaal niet zo goed op, maar ze was mega braaf en geconcentreerd. Die van 27…. Die heeft ervoor gezorgd dat 1 pony 3x aan de kletter gegaan is. Owwwwww… super sorry! Die was weer veel te fanatiek en woest aan het stampen, galop op de plek met veel bombarie, kan ook nooit een beetje normaal enzo. Schaamde me dood en ze moet ook een beetje aan haar hart denken (en aan die van mij!).
Hier eerder het tegenovergestelde:
Alle merries waren (met name gisteren) bijzonder fris. Jels staat op een afgezet stukje, aangrenzend aan de merrieweide, samen met een andere merrie die zich ook gedeisd moet houden. Merrie weide was gisteren één groot circus, met rennen en vliegen. Kato (de merrie waar Jels mee staat) stond zich eigenlijk ook behoorlijk op te winden. Vervolgens had je Jels: die gooide af en toe haar hals erop terwijl ze haar hoofd in het rond slingerde. Stond er voor het overige recalcitrant bij te kijken. Terwijl ik haar uit de weide haalde, was het alweer gepasseerd en liep ze lieflijk en vrolijk met mij mee naar stal.
Heb je nog een binnenrijbaan op kunnen zoeken Jinthe?
SunnyHorse schreef:Onze merrie is zo fors geworden van de dracht. Ze past amper nog tussen de lamoen met mennen. Wou eigenlijk nog wel even door blijven rijden en mennen, blijft ze mooi fit en sterk voor de bevalling. Maar dan moet ze niet nog dikker worden.
Oei
Ik zal voor je duimen dat het allemaal een beetje binnen de perken blijft.
Hier het weekend lekker veel tijd aan de paarden besteed - even de gedachten verzetten. Blijft toch een prima remedie. Pit blijft een enorme knuffelkont
Iedere keer als we er zijn, kan de hele tent op z'n kop staan maar kan het haar niet velen zolang ze aandacht krijgt. Gekriebel en geknuffel is haar eerste prioriteit.
Jels gaat ondertussen ook wel lekker. Heb in ieder geval dit weekend even de tijd genomen om haar behang weer even te fatsoeneren. Sokken uitgekamd, staart uitgeplozen (zelfs een stukje af moeten knippen, want eenmaal uit de knoop hing het op de grond) en de manen opnieuw ingevlochten. Met dat vieze weer en met die deken op, laat ik het gauw even voor wat het is. Zaterdag was een prima moment om het allemaal weer bij te werken.
Verder deden de dames een potje zoek de verschillen
: