Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:35

@Earth, dat klinkt inderdaad heftig! Echt gek wat ze soms doen voor en met ons, die paarden!

@Robijn, superveel succes morgen!!

Hier eventjes een beetje van mijn roze wolk, Jenara is deze week rillerig en schrikkerig, terug wegschieten en niet ontspannen... Ik vraag me af waar het vandaan komt. Heb wel de indruk dat de kudde onrustiger is, dus kan daar wel mee te maken hebben. Verder blijft ze wel echt gewoon braaf hoor, maar vind het toch fijner als ik het gevoel heb dat zij er mee van geniet i.p.v zo met alles rondom bezig te zijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:44

Pittig, maar mooi Earth!

Succes morgen Jolijn!

Hè balen Julie, vooral als je niet weet waar het van komt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:55

Lastig Jenara! Hoe is het weer bij jullie? Nero reageert daar bijvoorbeeld wel erg op.

Wij hadden gisteren in het bos gereden, maar Nero had me erg laten schrikken. Ben nog niet van de schrik bekomen haha. We waren een stukje aan het draven en Nero liep op een gegeven moment kreupel. Echt kreupel en op 3 benen. Z’n ene been bungelde er losjes bij. Ik dacht die is gebroken. Schrok me wezenloos. Gelijk afgestapt en aan de hand gestapt. Eerste paar stappen kreupel en daarna niks meer aan de hand.. nog aan de hand gedraafd op het harde maar niks meer… volgende keer krijgt hij maar mooi springschoenen om…

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:23

Oh jeetje Autumn dat is wel enorm schrikken! Denk je dat hij zichzelf heeft aangetikt en daardoor op 3 benen?

Jenara: kan het met het weer te maken hebben misschien?
Siarah was deze week dramatisch. Maar nu de wind is gaan liggen en niet meer zulke plotselinge hevige buien is ze weer een stuk relaxter.

Magika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:21

@Jenara dat is niet fijn. Hopelijk snel weer over.
@Autumnn dat is schrikken, misschien een steentje?
@Robijntjuh hoe ging je wedstrijd op het gras?
@Earth wat een emoties! Heftig zeg.

Hier alles prima. Vandaag voor het eerst weer gereden met mijn dochter nadat de chiro geweest was. Lekker in de buitenbak wat balkjes gedraafd.Me dochter heeft haar buiten uitgestapt (ik had haar vast aan longeerlijn). Jee, wat een braaf dier! <3 Onder het viaduct door, langs de koeien en geiten. En tig fietsers die passeerde. Ze is helemaal in haar element buiten. Duidelijk meer dan in de bak.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:41

Hoe ging de wedstrijd?

Ik heb vandaag voor het eerst iemand anders laten rijden (mijn verzorgster) ik te kijken hoe het er vanaf de grond uitziet, dan zie je net andere dingen en was benieuwd of ze tegen dezelfde dingen aanloopt.
En ja hoor, zij heeft dezelfde 'problemen' erger zelfs. Opzich een opluchting want dan ligt het niet perse aan mij.

Na het rijden wilde ze hem afspuiten op de wasplaats maar ze kreeg hem er met geen mogelijkheid op, dus kwam er een man helpen.
Ik was de stal mesten dus had dat getob niet door, maar later dus wel dus ging toch maar even helpen.
Ze wilde hem lukken met wortels, maar toen nam ik hem over en liep hij heel makkelijk de wasplaats in.
Toch een mooi momentje dat hij mij vertrouwd en er zo in gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:51

Even kort hoor:

Afbeelding

B+1 :D

Het was een grote wedstrijd, ingezet op braaf de ring (witte hekjes en bloemen :') ) door wat wat ten koste ging van de impuls en buiging maar ik mag niet klagen. Veel geleerd en ze was zo braaf <3

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:14

Wauw Robijntjuh wat fijn! Super voor de eerste keer toch.

@autumn, hoe gaat het nu met Nero? Ik gebruik ook altijd springschoenen bij de mijne. Hij is helaas niet zo zuinig op zijn eigen benen.

Hier ook vorderingen gemaakt, hij loopt nu rondjes aan de longeerlijn met zadel en hoofdstel. Vandaag de stijgbeugels naar beneden gedaan maar hij gaf geen kik! Dat gaat dus mooi!

Echter hoeven uitkrabben vóór lukt vaker niet dan wel. Hij plaatst juist aan zijn gewicht naar het been waar ik het voetje van vraag. Doet hij al sinds ik hem heb maar hoopte dat structuur en vaker doen het makkelijker zou maken. Niet dus!
Ben door mijn trucjes heen. -O-

Nog een foto van mijn knapperd!
Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:13

Wauw wat een knapperd!! Het lijkt net of hij een ijsje op zijn billen heeft als brandmerk hahah
De oude eigenaar van mijn paard zei dat ze het hangen heeft afgeleerd door het been met een touw op te tillen, dan kun je meer afstand houden en kunnen ze niet tegen je aan hangen. Dat hangen deed ze wel nog bij de keuring. Toen ze eenmaal bij mij was heel geduldig gebleven en steeds voetje optillen en groots belonen. Nu doet ze het super netjes.

Gefeliciteerd Robijntjah!
Zonnebloem: wat fijn dat ze dat vertrouwen in je heeft! Wat voor problemen hebben jullie onder het rijden?
Magika: wat heeerlijk zeg! Dat wordt genieten buiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:06

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:02

Jenara, wat leuk dat jullie een sprongetje hebben gemaakt! Wel gek dat ze nu zo schrikkerig is. Misschien magnesium bijvoeren? Kan soms net wat ondersteuning geven.

Autumnn, wat gek dat Nero ineens zo kreupel was zeg! Ook gek dat het daarna weer weg was.

Robijntjah, ziet er fijn uit zeg! Gefeliciteerd met je winstpunt :D Leuk topic!

nuevo_mien, wat een knapperd zeg!

--
Hier gaat ook alles goed! Dorado en ik zijn inmiddels al een tijdje M2. Super leuk hoe hij alles aanpakt en hoe snel hij leert, bizar. Ik heb zelf ook nog nooit M2 gereden dus het is voor ons allebei de eerste keer.

Hij ziet er altijd zo knap uit met zijn knotjes <3
Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:08

MJ wauw wat ziet hij er knap uit zeg met zijn knotjes!
M2, wauw ik doe het jullie niet na!

Robijntjah ik zal zo eens naar je verslag kijken! :D

Hier even een Zweef momentje. Al vinden sommige het misschien onzin haha

Afbeelding

Siarah moet steeds zooo hard werken. Ze maakt giga sprongen maar je ziet dat ze een hoop moet verwerken en leren. Zo ook vandaag na onze training, ze wilde rollen en toen besloot ze te blijven liggen en ik mocht er lekker naast kruipen. Voor het eerst dat ze ligt en ik mag erbij. (Heb haar 1x eerder in stal zien liggen)
Inmiddels weet ze hoe ze moet ontspannen in stilstand. Maar ze vind het nog moeilijk om ook lang en laag te lopen en in draf leek het wel onmogelijk. Gister weer een les gehad aan de hand waarbij we in stap flinke stappen gezet hadden. Vandaag vielen de kwartjes en kon ze ontspannen stappen en zelfs op 1 kant in draf ontspannen! Zooo bere trots!
Morgen heeft ze een dagje vrij en donderdag gaan we weer oefenen met opstijgen. Het proces neemt veel langer in beslag dan ik eigenlijk dacht. Ik had gedacht al veel eerder aan het rijden te zijn, maar oh oh wat is dit gaaf om haar zo te zien groeien vanaf de grond!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:03

Geen idee wat hij had gedaan. Aantikken zou kunnen maar ik denk eerder een verkeerde beweging. Het leek namelijk meer vanuit zijn schouder te komen.
Hij loopt nu weer helemaal goed gelukkig. Deze week weer begonnen met oppakken want hij had vorige week lekker vrij. Mijn ribben gaan ook weer een stuk beter :) maandag hadden we longeerles en gaan we verder trainen aan de stelling en buiging. Hij vind longeren altijd zo leuk, hij wordt daar altijd wild enthousiast van :+ nog nooit een dier gehad die longeren zo leuk vind haha.

@Seni: is sairah al wat rustiger?

Fijn momentje Zonnebloem92 <3

Gefeliciteerd Robijn met je eerste winstpunt *\o/* super goed!

Wat een knapperd Nuevo! Ik moest even kijken hoor, hij lijkt (voor mij) heel erg op Fuego van Tarzan :D lastig dat hij moeilijk doet met hoeven uitkrabben. Nero had dat in het begin ook, maar gaat nu al een stuk beter. Ik pakte dat stukje haar bij zijn kogel en daardoor ging het met stappen vooruit. Tot ik op een dag dat per ongeluk afschoor _O-

MightyJoe: wat goed joh, M2! Dat is echt mijn streven <3 hij is inderdaad wel erg knap met zijn knotjes!

Wat een prachtige foto Seni <3

Zijn jullie paarden ook zo in hun element met dit warme weer trouwens? :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:17

MightyJoe schreef:
Hij ziet er altijd zo knap uit met zijn knotjes <3
[ [url=m/rJdHxP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie jongen! En knap hoor, m2!

Autumn, hier lijken ze ook wel blij met het warmere weer :D

Seni, wat een lieve foto <3

Robijntjah, wat knap! Ook geen banketstaaf concours om te starten dus :') super dat het zo goed ging! :D

Nuevo_mien, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Grappig brandmerk inderdaad :')

Zonnebloem, wat voor problemen loop je tegen aan?

Ik ben ook helemaal blij. Afgelopen weekend was het de apto keuring in België en mijn merrie is goedgekeurd. Ze deed het ook echt allemaal zo braaf. Ook op de heenweg in de trailer zo braaf, ondanks file, drukte, bergingswagen die toeterde etc. Op de camera kunnen we meekijken en ze maakte zich niet druk hoor. Echt zo'n makkelijk dier <3

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:28

Hoi allemaal :) Ik heb sinds april alles meegelezen, maar ik vond niet de tijd om te reageren, sorry! Heb dus wel alles gezien!

Denk dat het er ook mee te maken had dat ik het plezier een beetje kwijt was, maar de reden daarvan zet ik liever niet openbaar. :7 Inmiddels met wat aanpassingen hebben we het plezier weer teruggevonden samen, en gaat het goed met Neva en mij!

De dierenarts heeft bloed afgenomen voor testen op Insuline Resistentie, we wachten nog op de uitslag. Maar ze is nu van het gras af en dat doet al zoveel in zo’n korte tijd dat ik de uitslag wel vrees te weten. :(:)

Nog een fotootje van afgelopen week. Ze is zo relaxed <3
Afbeelding

Ga vanaf nu hopelijk ook weer wat meer mee kletsen!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:11

@Autumn, oef wat schrikken van jullie bosritje, gelukkig alles goed uiteindelijk. En hihi speciaal inderdaad, een paard dat longeren zo leuk vindt!

@Seni, wat gek dat ze daar zo op reageren é! Ik heb uiteindelijk ontdekt dat het werken vlak na de weide waren die de kudde en dus Jenara onrustig maakten. Ik ken Jenara ondertussen, die is in normale omstandigheden niet anders met of zonder wind, zelfs in een storm is ze chill, maar als er op de weide onrust/stress is, dan neemt ze dat mee in het werk.

En ohh, wat heerlijk! De eerste keer dat je erbij kan gaat zitten als ze liggen is echt bijna magisch!! En het blijft toch telkens speciaal hoor <3 En ja, het is een behoorlijk proces, maar beter goed en langzaam opbouwen dan te snel gaan en weer tegen dingen aanlopen, aanleren is nog steeds makkelijker dan weer afleren! Succes verder nog en vooral jullie vooruitgang blijven delen, echt leuk om dat van iedereen hier zo te zien!

@Magika, haha, wat is dat toch met sommige van die PRE's, zo veel chiller buiten :') heel herkenbaar!! Wel leuk uiteindelijk, kan je je heerlijke ritjes maken samen!

@Zonnebloem, wat een leuk verhaal over jullie vertrouwen inderdaad, echt heerlijk om die band zo te kunnen voelen! Ook fijn om te weten dat de rijtechnische probleempjes niet aan jou liggen, dat komt vast helemaal goed!

@Robijn, zoo cool, goed gedaan hoor! En je kan niet alles willen/kunnen van de eerste keren natuurlijk, dus super dat je gewoon braaf door de ring kon gaan, dat is toch het begin! Superveel plezier en succes nog verder :D

@Nuevo, dat brandmerk is inderdaad wel speciaal :') verder ziet hij er wel echt supergoed uit!! En heb je al geprobeerd van hem zelf zijn voet te laten opheffen bij aanraking en dat te verlengen voor je begint met uitkrabben? Het is maar een idee natuurlijk en wie weet heb je het al geprobeerd. Lastig wel, hopelijk vind je een goede oplossing!

@MightyJoe, ik voer eigenlijk al wat magnesium bij, maar ik denk dus dat het kwam door werken vlak aan de weide, het is in ieder geval weer weg nu :)
En wauww, M2 al zeg! proficiat :D heb je foto's van tijdens een wedstrijd? Hij ziet er inderdaad superknap uit!!

@Dais, Proficiat met de keuring :D En wat fijn dat het zo goed ging allemaal!

@Jorinda, leuk dat je er weer bij bent! En oef, hopelijk geen te slecht nieuws. Ben wel blij dat je je motivatie en plezier weer wat hebt teruggevonden! En deel maar hoor, ik vind het tegelijk leuk en inspirerend om te zien wat iedereen hier doet en hoe jullie vooruit gaan!

Jenara is ondertussen weer zichzelf, gewoon lekker chill! We hebben gisteren onze eerste trailerlaad-les gehad, want begin juli gaan we dus op stap naar Nederland! Ik hoop daarvoor nog 1 of 2 keer te kunnen oefenen met kortere ritjes, zodat ze het wat gewoon wordt. Vind het zelf ook wel nog spannend, maar ze doet het wel superbraaf eigenlijk.

En nog een tweede leuk nieuwtje, ik had 2 maanden geleden in Spanje een Iberisch tuig besteld en dat is eindelijk aangekomen!! Het ziet er wel echt supercool uit!! Ik ga met het bit wel niet te vaak rijden, want het is erg zwaar ... Over een twee weken hebben we en middeleeuwse fotoshoot, dus net op tijd gearriveerd :D

Afbeelding

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:40

@Autumn: Ja Siarah is gelukkig alweer rustig. Misschien is het inderdaad niet de wind maar de hectiek eromheen wat Jenara beschrijft! Maar na zo'n dagje is ze gewoon weer heerlijk de rust zelve.

Gefeliciteerd Dais! Wat heerlijk dat ze zo relaxed is in de trailer!

Jorinda: Welkom terug! Wat heerlijk zo die oortjes naar voren. Fijn dat jullie de ontspanning weer terug hebben gevonden! Hopelijk vallen de aanpassingen mee voor de insuline resistentie. Maar als het nu al zo'n verschil is dan zal de uitslag niet heel schrikken zijn waarschijnlijk?

Jenara: WAUW! Wat een belachelijk gaaf tuig zeg! Heel leuk!! Je kunt er misschien nog een ouder goudkleurig bit inhangen? of in ieder geval waarvan de bitringen gekleurd zijn? Maar snap ook wel dat je dit niet als dagelijks hoofdstel wil gebruiken maar dat je hem mooi wilt houden. Heel tof en stoer zeg!

Het bij Siarah mogen zitten terwijl ze lag was echt magisch inderdaad!
Siarah is nu 2,5 maand van mij.En tuurlijk ik had er allang op willen rijden. Maar het is al magisch genoeg dat ik er vorige week een rondje op gestapt heb. En met de grondwerk lessen lopen steeds tegen kleine dingen aan en als ik merk dat zo iets simpels zo'n groot effect kan hebben op hoe zij zich voelt en gedraagt dan neem ik er nog wel even de tijd voor voordat we heerlijk kunnen rijden. Ondertussen trainen we rustig verder aan de hand en maken we wandelingen. Wat me wel nog opvalt is dat ze buiten alles met gemak trotseert als ik maar voorop of naast haar hoofd loop. Maar als ik ter hoogte van haar schouder loop dan vind ze een hoop dingen waar ze eerst zo langs liep nu opeens wat spannend. Moet nog even uitzoeken hoe ik haar daarin kan ondersteunen zonder dat ik voorop moet lopen.

Ook grappig trouwens; waarbij ik dacht dat het wat ondeugd of koppigheid was; blijkt dus begin van stress of ongemak te zijn. Soms wilde ze opeens bijten, niet perse om pijn te doen maar soms ook gewoon als dreigement dat ze hapt zonder te bijten. (snappen jullie het nog?) Maar nu blijkt dat ze dit alleen doet wanneer ze eigenlijk niet snapt wat ik vraag of als ze het heel moeilijk vind.
Ik vind het zo bijzonder dat ik na een week al dacht haar wel te snappen en we samen door 1 deur konden. Maar nu zijn we zoveel meer een team en kan ik haar veel meer lezen en begrijpen.
Ze vind een rosborstel bijv. echt verschrikkelijk, maar zo'n Magic Brush is dan weer helemaal prima.
En als ze zelf een stap zet terwijl ze stil hoort te staan is het dus ook dat ze het even moeilijk vind. Als ik haar dan weer terugzet begrijpt ze het en kan ik gewoon verder gaan met waar ik mee bezig was. Zo leuk en zo slim! En nu ik weet wat ze ermee bedoelt komen we hele stukken verder. <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:25

Seni schreef:
Zonnebloem: wat fijn dat ze dat vertrouwen in je heeft! Wat voor problemen hebben jullie onder het rijden?
Magika: wat heeerlijk zeg! Dat wordt genieten buiten!

Hij is erg druk, schrikachtig en gauw afgeleid.
Moet hem vanaf het begin aan het werk zetten omdat hij anders zelf dingen gaat zoeken, dat is voor mijzelf ook wennen (kom van een slome fries af).
Vind zijn werkwilligheid wel erg fijn, alleen soms even puzzelen hoe aan te pakken.

Aanleuning is ook een ding, sowieso is hij erg met het bit bezig (rij nu met een enkelgebroken trens).
Tijdens zijn castratie zouden ze zijn tanden doen en een kies verwijderen, maar ik geloof dat alleen de kies is verwijderd dus voordat ik 15 verschillende bitten ga proberen laat ik eerst nog even de tandarts komen.

Afbeelding <3

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:16

Hoi hoi
Ik ben er even tussenuit geweest, wel meegelezen. We hebben in een dipje gezeten maar zijn inmiddels weer op de goede weg.

Er zijn weer wat nieuwe mensen bijgekomen en bekende die weer flinke vorderingen hebben gemaakt. Vooral Tarzan valt me altijd extra op, wat gaan jullie goed!!

Zonnebloem, ik lees bij jou wat soortgelijke dingen, ik ben met mijn paard ook begonnen met magnesium en dit doet heel veel. Dus dat zou ik je echt aanraden.
Daarnaast herken ik ook de problemen met aanleuning, Quinn liep het best op een ongebroken bitje maar nooit stabiel zakken en weer omhoog, ben nu sinds een half jaar overgestapt op een hackamore en dit werkt geweldig.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:23

Zonnebloem wat een mooi dier zeg. Prachtige uitstraling. Je zou eens een dubbelgebroken of misschien zelfs een ongebroken trens kunnen proberen. Enkelgebroken is eigenlijk gewoon niet zo goed voor een paard := Dus het verbaast me soms nog dat sommige paarden daar toch nog goed op lopen :')

Jenara wat een prachtig tuig. Als ik ooit in de toekomst een eigen paard heb of fanatieker ga rijden, dan wil ik zoiets ook!! Prachtig en het staat hem ook heel goed!
En sommige paarden vinden een zwaarder bit juist wel prettig, want dat ligt wat stabieler in de mond (niet altijd zo hoor).

Ik heb echt een goede dag gehad met Bonn, ik had met de eigenaresse besloten dat we het stilstaan moeten doorbreken. Dus dat we het samen zouden proberen, zij in het midden om hem aan te moedigen en ik onder het zadel. En dat ging onwijs goed! Hij vind het nog wel moeilijk (en ik ben dus heel benieuwd waarom, maar dat is lastig), maar hij was ook helemaal blij dat ie lekker aan het werk was. Lekker briezen en in galop zijn we lekker even rechtuit gegaan en toen werd hij helemaal blij. Dus dat was wel heel fijn, want ik had er niet zoveel fiducie in.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:26

Super mooi tuig zeg! <3

Wat een heerlijk koppie Zonnebloem!
Ik ben ook niet zo’n fan van enkel gebroken (dat vormt een puntige punt zeg maar). Neva loopt beter op dubbel gebroken dan op ongebroken, maar je zou na de tandarts altijd een bit fitter kunnen laten komen als je er met de tandarts niet uit komt! Dan hoef je er geen 15 aan te schaffen maar kun je wel een heleboel proberen hahaha.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:15

Hallo iedereen! Ben je hier met een halve PRE ook welkom?
Ik heb eindelijk mijn PRE x Nooitgedacht en zou graag meepraten hier als dat ok is :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:12

Van mij mag het hoor, gezellig!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:51

Iriscope, natuurlijk! Leuk! Heb je een foto van je paard? Heel benieuwd!

Mooi tuig Jenara!

Dais, wat super van de keuring zeg! Knap!

Seni, wat mooi he, om elkaar zo steeds beter te leren kennen.

Hier zijn beide jongens op hun eigen manier beweeglijk in hun mond. Faro heeft de neiging te gaan knauwen bij spanning, en Zaf wil graag ergens in happen / mee frutselen als er veel prikkels zijn.

Over bitten:
Ik heb Faro op een ongebroken kimblewick lopen. Hij reageert vele malen beter en relaxter op het pre-signaal van een kimblewick dan op het directe contact van een trens. Voor mij voelt het alsof we op contact rijden, het is alleen het contact van het gewicht van de doorhangende teugel.

Zaf heeft een enkelgebroken watertrens met ringen nu. Ik vind dat hele enkelgebroken zelf ook niks in theorie, maar hij denkt daar anders over. Hij neemt het superrustig aan en is er helemaal fijn mee, itt ongebroken of dubbelgebroken. En hij moet het in z'n boca dragen, dus wie ben ik om dan wat te vinden :+ :D

Zaf doet het zo goed de laatste tijd, gaat echt met sprongen vooruit! Zo leuk om hem zo te zien groeien.

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:23

Welkom Iris en Iris :Y)
prachtig tuig Jenara!

Ik ben trouwens op zoek naar een mooi leren halster voor Nero waar ik zijn naam in kan graveren. Ik vind alleen veelal de halsters zo grof voor zijn hoofd. Wat hebben jullie voor leren halster?

Hier verder weinig te melden. M’n ribben genezen heel langzaam dus vooral longeren, lekker wassen en buitenritjes :j
Na het wassen
Afbeelding
En de dag daarna :Y)
Afbeelding

Volgende week vrijdag gaan we naar het Amsterdamse bos, super veel zin in!
Ik hoop eind augustus met een stalgenootje naar Ermelo te gaan voor de paardentweedaagse. Hopelijk krijgt ze vrij!