[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:03

Ik ga tegenwoordig 1x in het jaar naar Egypte en bij hoge uitzondering 2x in het jaar ;). Vind het echt een heerlijk land, maar inderdaad met die islamitische wetgeving lijkt het mij niet fijn wonen....

Het ligt ook wel een beetje aan de man denk.... Ik heb daar een goede vriend wonen en ik weet zeker dat die mij nooit ergens toe zal dwingen.... Maar het eerste jaar heb ik er eentje ontmoet die mij al vertelde dat ik zoveel kinderen moest krijgen en in iedergeval een jongen. En met wat overleg mocht ik wel het huis uit af en toe, maar als ik kinderen zou krijgen moest ik wel thuis blijven :=. Heb wel gelachen met die jongen ;).

Ik kan in Egypte ook aardig alleen over straat, maar het lijkt me denk moeilijker als je echt daar gaat trouwen en je blijft leven zoals je leeft je man daarop wordt aangekeken.... Daarom begin ik er ook maar niet aan :D.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:08

Ik zit nog in de meeleesmode, maar ik wil Karina heel veel sterkte wensen met haar paarden.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:59

Hallo :wave: O:) :o
Jullie leven ook nog zie ik.... ben al even niet meer langs geweest. Druk met werken en 4 paarden rijden :P
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 30-07-09 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:01

Hey Nishada, hoe is het? En met Urbino alles goed :D ?

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:01

Met ons is het goed! Met jullie ook?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:04

Hee, jij ook hier :D :+

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:05

jellie: gefeliciteerd! Nog op de fries gereden en hoe vond jan het?

Fleur: via bokt of marktplaats is meestal wel veel te vinden, ken je niemand in de buurt die les heeft?

denise: hoe lang gaat die naar de wei? Lukt het met je stal zoektocht?

esther: Ja wel ietsje vaker posten hoor ;) Leuk dat alles zo goed gaat, maar ik was al op de hoogte ;)! En morgen nog rijden of van het weekend pas?!

lobke: Leuke filmpjes! textura heeft wel wat van moeders weg ;)! Met navarra en yema gaat het heel goed. Yema heeft het kroelen uitgevonden en navarra is zadelmak :)

saskia: welkom! Mooie merrie!

saida: gelukkig loopt rints weer goed! Bokt ze altijd met aanspringen? Gewoon uit joligheid of?

Roze wolk post :D Heb heerlijk gereden vandaag. Ben laatste tijd bezig met een fijnere reactie voor mn been, want soms was het maar net aan als ik iets vroeg. Maar vandaag ging het goed en ze werd zelfs even wat heet. Even goed mn proefjes voor zondag geoefend en ging lekker!! Alleen is ze veel te slim en hebben ze in al die proeven bij B/E grote volte doorzitten en galop gestopt zodat ze het al weet als ik ga zitten... in de les zaterdag nog maar even op oefenen! En dan zondag weer knallen *D

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:06

Annash schreef:
Hee, jij ook hier :D :+

Ja, ik dacht; kom ook weer eens langs... :+
Mooie foto's zag ik van je op Bokt, in wedstrijdkleding *D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:08

Thanks!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:10

Spam foto's ;) . of heb je die niet?

Met mij en Chico weer goed. Na 4 weken vakantie van Chico. Staat hij weer lekker op stal sinds vorige week en zijn we weer aan het trainen! :D

Mies, oef, dat klinkt goehoeeed. Ik wil er ook weer opstappen!! Alleen vriendje is vanavond, heb hem 2,5 week niet gezien, dus vanavond lekker gaan rijden en doen wordt m niet.. Maar misschien van het weekend. Krijg nu weer helemaal zin erin door jou enthousiastme mies :P

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:16

naja je kan vanavond toch ook lekker rijden...alleen niet op chico :9

sorry kon het niet laten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:16

Haha Mies geweldig!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:19

:')

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:19

:D :D :D

You dirty slut! ;)

Daar doe ik toch helemaaaaaaaaaaaaal niet aan. Geen seks voor het huwelijk, you know :') .

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:20

Jaja _O-

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:21

Save the horse... ride a cowboy :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:22

Hahaha, ja die uitspraak is ook GEWELDIG... :D :D :D

Edit:

Dit plaatje past er perfect bij _O-

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:24

sorry il! Helemaal vergeten ;)!
* maar mocht je nou toch besluiten iets leuks te doen, denk even terug aan onze zatte veluwe avond!*

Benen omhoog en hoppa!

Kunnen we op boer harm zn rug springen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:27

Ik ga bijlezen vanaf 377...

Benthe- Jij krijgt het voor je kiezen zeg!! Sterkte! Maar afwachten wat het in je schouder is. Ik hoop dat de trakhener is wat je er van verwacht. In mijn idee, zijn die juist ielig. :o Voor de juiste prijs is Sam ook te koop. :+ Als ie nat is van het zweet, lijkt ie ook zwart en hij is een erg knappe boy (volgens anderen dan hè?)... ;) Een kennis van mij heeft nog een mooi zwart paardje te koop staan in de buurt van Zeeland (N-br) Lagere prijsklasse, omdat hij verkocht wordt wegens overlijden eigenaar. Als je interesse hebt?

Ilona - Wow, wat een avontuur zeg! Dan is die van mij wel supermakkelijk. Die wil 's avonds naar binnen hoor. Grrr, Benthe heeft gelijk zeg met zo'n boef! Wil ie ook niet naar binnen als ie alleen staat? Volgens mij staat er te veel goed gras op de wei. Bij ons krijgen ze genoeg tot een uur of 5 en dan worden ze binnen bijgevoerd. Dat is bekend, dus om klokslag 5 uur staat de meute bij het hek met zo'n blik van 'wij willen naar binnen!' Sterkte met vangen!

Cyrina - ook mooie naam hoor Arrojado. En heel mooie foto's! Veel blijven spammen hier hoor. Mooie filmpjes ook

Laura - niets te klagen hoor, met zulke mooie stalletjes! Fijn dat het goed is gegaan!
Leuk een weidemaatje voor Hincapie! En een nieuwe uitdaging. Jij liever dan ik. Waarom bokt het paardje? Heeft ie ergens last van?

Dancie - Welkom! Ik ben ook liefhebster, maar heb er zelf nog geen. JAmmer dat je 15-jarige fries al mankementjes heeft. Toch niet ernstig? En leuk om een nieuwe uitdaging te hebben! Met shetjes kun je ontzettend veel lol hebben! Mooie Friezen heb je hoor! Ik rijd overigens altijd met cap... Ik heb maar één stel hersens.

Heidi - Zo lief was ie gisteren niet voor mij... Gelukkig straft god onmiddelijk en heeft ie nu buikkramp :D Ga je volgend jaar gezellie mee? Wij gaan hier naar terug hoor!
Je ezelstichting klinkt goed zeg! Is dat diezelfde als die op hyves?
Ik zie wel dat het fotograferen ook in de genen zit bij Jesse? HAha. Mooie foto's!

Fleur - Welkom! Berner Sennenhond? Gaaf! Mijn moeder heeft ze heel lang gefokt. Ik heb er heel wat pups van groot zien worden... Echt een toffe hond! En een mooi paard joh! Fleur dat dacht ik ook altijd, maar 2 meetings verder is het al een stuk makkelijker geworden, omdat je dan wat gezichten hebt bij de namen.

Kjoetie - Sam zou ook zo kunnen doen haha. Hij krijgt al een stuip als er een deken bij een ander paard wordt omgegooid in de bak als ik aan het rijden ben. Gelukkig bokt hij dan niet.. haha

Elise - Ja, zo zijn mensen soms ook. Maar ik vind het ook niet kunnen dat je een DA niet laat komen na zo'n advies. Ik zou dan ook gewoon de DA laten komen! Je zou de dierenbescherming bijna inlichten zeg.

Jasmijn - Wat raar dat uit één nest zo totaal verschillende karaktertjes komen. Hoe komt ze zo angstig? Een kitten plaats je wel makkelijker vaak, dan een oudere poes. Dus ik vind het een wijs besluit.

Snowy - Als we moeten werken hebben we minder tijd voor paarden, dus vakantie draait bij ons om paarden hoor! Het is hier voor ons net een snoepwinkel!

Sanne - Fijn dat je weer met Dosie kon trainen! Op naar 28 augustus. Waar rijd je dan?
Veerust kennen we ook, maar Sam gaat al tegen het plafond als ie de bus alleen maar ziet..
Mooie foto's weer!

Nadina - Frank mag geen witlof! Ik heb doelbewust een jaar borstvoeding gegeven aan de kids (per kind). Het schijnt de kans op allergiën te minderen. Ik heb wel gehoord dat paardenmelk heel goed werkt bij mensen met jouw allergie.

Karina - Ik ben het met je eens omtrent bevallen en weer herstellen. Mensen hebben er ook een dikke 10 weken voor nodig hè? Als je eenmaal mama bent, spreek je er schande van dat ze maar beknibbelen op de kraamtijd en zwangerschapsverlof van nieuwbakken moeders. Die tijd is echt wel nodig! Daar ligt volgens mij een levensgroot probleem op de loer. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat ze hier in spanje gewoon helemaal niet op merries rijden? Zou best eens kunnen! Maar Vai is toch al langer geleden bevallen? Ieder moet het inderdaad voor zich weten. Maar al bijtijds oefenen om het veulen even alleen te laten vind ik minder problematisch.

Shanna - Ik heb hier mijn droompaard gezien! Iemand interesse in een mooie KWPN-ruin van 10 jaar? :+

Cynthia - Wat is nou wat je noemt een vluggertje! Een one-day-stand! Mooi gefilmd zeg!

Nou pagina 382 en nog 10 te gaan... Zal wel weer thuis worden....

Gisteren hebben de kids en Frank op een prachtige PRE gezeten met dank aan Jus en de zoon van Anthonio. Ik kon wel janken dat ik vergeten werd. 20 jaar droom ik van zitten op zó'n schitterend paard en dan rijdt Frank hem voor mijn neus de stallen weer in. Ik nog roepen, maar nee hoor, geen antwoord. Weten jullie dus nu meteen waarom ik zelden op Desje zit. Ik krijg er echt de kans niet voor! Dus volgend jaar moeten we terug. Deze PRE is ook te koop en super goed bereden. Anthonio weet wat wij noord-Europeanen bedoelen met paardrijden. Ik heb echt lopen kwijlen gisteren. Wilde ook eigenlijk niet naar huis...
Vandaag hebben we een ziekenboegje. Frank heeft last van zijn maag en Basje heeft alles nageteld afgelopen nacht. Ook Sabrina moest overgeven. Alleen mama en Michelle hebben nergens last van. Hopelijk blijft dat zo.

Na het zien van zo veel supermooie paardjes en ook de prijzen een beetje gehoord te hebben, overweeg ik nu serieus om Sam te verkopen... :o Maar alleen als ie naar een goed adres kan en tegen een redelijke prijs. Hij gaat niet voor een appel en ei weg. Er moet immers een ander paard voor terugkeren en die kost een paar centen. Maar ja, als ik hem hengst wil laten blijven, moeten de kids wel een jaar of drie ouder zijn... :+ En één ding is zeker: Daar mag Frank niet op! Grrrrr...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:28

HAHAHAHAHAHA.

*Ligt hier in een deuk en krijgt scheve gezichten van collega's _O- *

"Jaa, kijk dit standje". Nouuuuuuuuuuuu ik kwam niet meer bij!!!
Doen, durf of de waarheid met jou is ECHT hilarisch!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:32

Zo anouk, dat zijn wel resolute toezeggingen hoor.... := Maar moet eerlijk bekennen, er kan geen paard boven de PRE... zo'n mooi voorkomen, en werklust... Tsja... Maar goed, als jij straks Sam weer ziet, ben je de spanjaarden alweer 'vergeten'... ;) En jou tijd komt wel hoor :(:) . En wat is Frank gemeen zeg :o . Dat hij niet ff aan jou denkt.. :oo . Ik zou flink pissig zijn denk ik... Kan je niet nog ff terug naar Jus, en heeeeeeeeeeel lief vragen of jij ook nog mag??

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:52

Mies: Hahahaha ik ga mijn best doen ;). En fijn dat het rijden goed ging! Bijna weer wedstrijd neem ik aan ;).

Ik zie dat het meest besproken onderwerp ook weer teruggekeerd is :P. Geweldige uitspraken weer!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:03

Iedereen...Oh my god!!! Het niveau daalt weer.....
Haha geweldige uitspraken en die foto erbij haha!!

Anouk De reden dat dat paardje bokt zijn er een heleboel... Het was altijd al een pittig beestje en helemaal met koud weer kon hij goed uit zijn vel springen. Hij is eerst van de manege geweest waar er toen iemand afgevallen is. Doordat ze rot viel (paardje deed toen niet eens echt wat) kon ze er niet terug op en moest de ambulance komen. Doordat lang duurde is het paardje toen op stal gezet. Dat was het begin van het feest. Daarna bleef hij het doen. En vaak met zoveel succes dat er 3 aflagen en hij weer richting stal ging.
Daarnaast ging hij steeds verkrampter lopen door die maffe acties en zat zijn rug niet meer goed. Met als gevolg nog meer bokken en maf doen.
De rug is ondertussen weer helemaal verholpen maar doordat de eigenares er bang voor is (al tig keer gevallen) is ze steeds voorzichter gaan rijden waardoor het beestje steeds meer kansen krijgt. Als er een pony proest durft hij al naar de overkant te peren. Ze doet er dan niks mee. Net als een eng luik daar rijdt ze een uur lang met een bocht omheen. Omdat ik het niet aan kon zien en er wel een uitdaging in zag ben ik toen (was in de periode dat ik geen paard had) dat paardje gaan rijden. Bij mij is hij een keer weg gesprongen voor het eng luik kreeg op zijn donder en heeft het nooit meer geprobeerd.......
Nu ben ik haar aan het helpen om net zo ver te komen.
Ik zou frank toch wat doen hoor als ik jou was! Had hem aan zijn haren (dat wordt moeilijk denk ik...) terug met paard en al uit die stal getrokken haha...

Sjaad welkom terug!

Mies nou ik zal op schuiven hoor op de roze wolk want die viel bij mij vandaag tegen... Dus jij krijgt extra ruimte haha...

Vandaag had Hincapie weer een echte puberdag....
We hebben nu poetsplaatsen op de nieuwe manege. De eerste keer zondag wilde hij er niet in maar daarna liep hij er zondag en maandag en zelfs dinsdag prima in. Om hem heen allemaal paarden die het eng vonden maar Hincapie niet hoor. Tot gisteren.....
Meneer ging staan en was niet meer te verplaatsen. IK GA NIET! Maarja ik ben ook koppig. Dus nog paar keer lief gevraagd. Even een duwtje, wat voer, een tikje etc etc... neehoor meneer zette geen pas! Dus toen maar in zijn achteruit erin gezet.
En vandaag jahoor! gewoon weer niet erin gaan! T was stik druk en omdat meneer midden op het pad stond kon er niemand langs. Stond ik daar... Dus maar weer in zijn achteruit. En daar had hij eigenlijk ook geen zin in dus ging scheef. Meisje op de manege hem recht gezet en ik naar achter.. De kwallenkop maar eng vind hij het niet want zo gauw hij staat valt hij nog net niet in slaap...

Daarna gingen we rijden. Waren voor het eerst helemaal alleen in de bak op een bakrand vol kabouters na (ik zag ze alleen niet...) Dus probeerde hij heel de tijd scheef te lopen zodat hij niet op de hoefslag kon. Na even een meningsverschilletje daarover kon hij wel weer luisteren...

Het blijft een echte dondersteen dus...
Maarja dan staat hij daarna weer zooooooo lief te kijken dat ik toch niet boos op hem kan zijn...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:44

Annash schreef:

Lekker ding om te zien, maar wat een prijs zeg!!! 8)7

Debby -> Hoe gaat het ondertussen met jou?
Ik las dat je al weer een aantal keren heel fijn hebt gereden, klinkt echt super!
Lekker rustig aan weer opbouwen en bovenal heeeeeeeel veel genieten van je mooie meis!

Sanne -> Ik lees dat Dosies veulen eindelijk is geboren, *\o/* GEFELICITEERD!!! *\o/*
Ik heb alleen niet de link van het topic om te kunnen kijken..... ;(

Esther -> Ik zie dat Shaggy al bij je is, ook jij gefeliciteerd en heeeeeeeeel veel plezier met hem!
Je straalt helemaal op de foto's van de eerste dag, echt heel leuk om te zien!
Blijf maar lekker heel lang zitten op die roze wolk! Afbeelding

Michelle -> Vorige week B+2 geworden, echt super! :#
En een schietstoel uitgeprobeerd genaamd Scooby lees ik. ;)
Gelukkig is het goed afgekomen!

Jan en Aline -> Mooie naam Tesora! Mooie betekenis ook, ze is echt letterlijk en figuurlijk een schatje!

Malin -> Vervelend dat je zo in de put zit op het moment..... touwladdertje nodig? :P
Kan me niet echt voorstellen dat je zeker 5 dagen niet bij je paarden bent geweest, geeft alleen al het bij hun zijn je geen troost en afleiding dan?
Ik kan er niet echt over meepraten, maar ik denk dat als ik alleen al bij Rintske zou kunnen zijn dat dit me al veel voldoening geeft, ook al kan of mag ik even niets.
Hoe dan ook, ik kan me ook goed voorstellen dat je het even niet zit zitten, het is niet niks. :(:)

Cynthia -> Ik zit nu te lezen bij 19 juli en lees dat je inmiddels van het infuus en morfine af bent.
Hopelijk is het allemaal goed gegaan, ik lees het wel als ik weer wat verder ben in het topic.
Was ik maar niet zo nieuwsgierig aangelegd..... O:)
Wat een beauty is je kleine smurf van 13 maart!
Als ik die veulentjes zo zie dan zou ik zelf ook wel graag een veulentje willen fokken bij Rintske.
Gevoelsmatig dan, want als ik het reëel bekijk dan is het gewoon niet haalbaar.
Ik moet zeker weten dat ik het zelf kan houden want afscheid nemen kan ik toch niet weet ik nu al. :+

Jasmijn -> Ik zit net pas jouw topic over Bandito te bekijken, wat een braverd is hij zeg!
Je hebt gelijk dat je hem eerst nog even laat uitgroeien, hij is nog erg puppie vind ik, maar wel een hele leuke puppie!
Ik vind hem trouwen meer fries/andalusisch hebben dan iets van een arabiertje, hoor!

Jolijn -> Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! *\o/*
Heel veel plezier met haar!

Nadina -> Om nog even te reageren op je vraag van 19 juli......
Ik ben al mijn hele leven gek op het friese paard.
Als 2-jarige zat ik tijdens het ringsteken op de arm van mijn vader en bij elke aangespannen fries die voorbij kwam verdraaide ik mijn nek en riep ik; Papa! Die! Die! :D
Die liefde is altijd gebleven en mijn droom was om ooit een eigen fries te bezitten, wat uiteindelijk Rintske is geworden.
De PRE/Lusitano staat voor mij op een dikke 2e plek, dus wie weet komt er ooit ook nog zo eentje..... :+

Gabriella -> Mooie foto's van je veelzijdige vriend!
Ben nog steeds groot fan van die knapperd!

Bijgereageerd t/m pag. 359

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:46

Dancie; Wat een lieve poesjes!

Jellie: Igneo is altijd super vrolijk! Dus het is wel lastig te zien of hij wel of niet lekker in zijn vel zit. Maar hij glimt zo enorm, kijkt wakker uit zijn ogen, is enorm actief, eet veel en drinkt goed. Hij gedraagt zich dus gewoon als een gezond paard.
Ik vind Fabe een van de mooiste Friese hengsten!

Denise: Ja, was nog op tijd, heb er wel hard voor moeten fietsen O:)

Esther: Shaggy heeft het zo te lezen goed naar zijn zin :j

Lobke: Wat een schitterende paarden :~ Ik vind Uva wel erg leuk :j

Saskia: Welkom

Shanna: Mooie foto's van Vajnic!

Nishada: :D Leuk dat je weer even langskomt! Hoe is het met Urbino? Heb je nog nieuwe foto's O:)

Lakshmi: Hihi, die Flavio op ezelstand _O-

Saida: Rintske blijft een beetje een duvel he :P

Mies: Succes zondag, hopelijk weer wat winstpunten er bij :j

Ilona en Mies: Whahahaha, dames hou het rustig, volgende week mogen jullie los _O- :')

Anouk: 28 augustus rijdt ik in Sellingen, ook hier in Oost-Groningen.
Waarom mocht jij niet op die P.R.E.? Kon je dat niet na Frank doen?
Ah, arme kindjes ziek :(:) Hopelijk knappen ze snel weer op!

Saida: [KS-ITP] [Lusitano] Het aftellen is begonnen
[KS-ITP] [Lusitano] Emilio zet zijn eerste stapjes buiten

Vandaag heb ik weer op Bondosa gereden en ze was voor de verandering een keertje aardig rustig :D Ze reageerde goed op mijn been en ik kon haar rond sturen met nauwelijks teugelgebruik! Ze was echt fijn te rijden vandaag. Verder heb ik weer genoten van kleine Emilio, die was weer lekker gek aan het doen.
Vanacht waren Vaidosa en hij trouwens uit de stal gebroken. Vaidosa had net zo lang tegen de deur geschopt tot dat deze open ging en ze stonden vanochtend in de tuin te grazen. Van de winter had ze dit ook al eens gedaan, maar toen zat de 'hoofd'staldeur dicht en kon ze dus niet naar buiten en liep ze in de gang rond te struinen..

Ik heb vandaag leuke foto's gemaakt, dus er komen zometeen wat topics :D

Oja, 'the partners in crime' hebben vandaag het hek gesloopt ^)