Lys_PPA schreef:Ik was er heel graag heen gegaan, maar 'helaas' vanuit huis genoten van de keuring. Toch wel schattig dat mijn bijna 2 jarige dochtertje naar het scherm kijkt en zegt 'Picasso?'. In mijn ogen is het natuurlijk een prachtig paard, maar realistisch gezien snap ik wel dat hij niet geheel vergelijkbaar is met de hengsten die daar voorbij komen

Nynkex01 schreef:Ik moest zo lachen! Ik wil eigenlijk nog met Ilse naar de keuring en dan laten dekken, maar ja hartstikke duur en ben ook maar een student. Maar niet-paardenmoeder was mee naar de keuring vrijdag en ze was zo super enthousiast! Ze zat ook helemaal met mijn vader te zwetsen hoeveel geld die paarden dan waard zijn en zo. Dus ik zei voor de grap, als jullie nou het dekgeld Betalen mogen jullie het veulen hebben en weer verkopen. Ik dacht dat ze me uit gingen lachen maar ze wilden er serieus over nadenken

Inventieve invalshoek! Ik ben wel eens benieuwd waar dit toe gaat leiden
M_arjolein schreef:Ik ga denk ik indd niet voor een jonge hengst want wil er echt nog wel even rustig over nadenken en wil ivm het weide seizoen ook liever niet een al te vroeg veulen. Dus wil ook wel wat zekerheid over de sperma kwaliteit . Ik neig nu naar Jehannes maar er is vast anders nog wel wat leuks mocht dat niet meer lukken. Maar het is puur als rijpaard voor mezelf en wil graag iets meer lengte en nuchterheid er in.
Heerlijk Jelske! Heb je zelf een draagmerrie?
Ik ben dan toch benieuwd op welke hengst de keuze uiteindelijk zal vallen.
We hebben zelf overigens geen draagmerrie, maar die kunnen we huren. Ik vind het aan de ene kan nog best een soort spannend, aangezien het eigenlijk nog niet duidelijk is in hoeverre zo'n draagmerrie precies invloed heeft op het veulen. Tot op zekere hoogte waarschijnlijk toch op karakter gedrag, want daarom zijn ze van de koudbloed-draagmerries afgestapt: veulens werden veel te flegmatiek.
Ik heb overigens ook enorm naar Alwin genoten. Maar die heeft bij mij een bepaalde gunfactor omdat het feitelijk een neefje van Jels is.
Sanet schreef:Hadden jullie dekgeld van Jeppe gezien? €1750 ex btw. Poh!
Wat. Een. Geld. Belachelijk eigenlijk.
Fijne plaajtes Getty!
Laura1982 schreef:Dag allemaal sorry afwezig geweest ivm operatie bij mijzelf en ilias die echt kantje boord gelegen heeft. Vandaag een week geleden kreeg hij ineens koorts 41 graden en werd erg apathisch. Da gebeld en die zijn 4 dagen op een rij geweest gelukkig sinds zondag aan de betere hand maar flink jasje uitgedaan. Ik was op het slechtste moment zelf in het ziekenhuis en dacht echt dat ik hem kwijt zou raken.
Vandaag even kort bij de mannen geweest en kreeg erg veel zandkusjes van de mannen. Hopelijk gaan we nu weer de goede kant op.
Jeetje Laura, dat is schrikken! Hopelijk knapt iedereen weer gauw op!
Hier gaat het even niet zo lekker. Hebben even een beetje een domper te verwerken. Aangezien de kat weer achteruit ging, hebben we hem maar weer naar de dierenarts gebracht en ik heb gevraagd om een foto. We hebben eindelijk gevonden wat er aan scheelt (alleen nog niet wat de oorzaak is). Hij heeft vocht rond zijn hart waardoor er geen ruimte is om zijn longen te vullen en hij is dus ook heel benauwd. Daarom at hij zo slecht. Hij heeft voor nu vochtverdrijvers gekregen en ze hebben een punctie gedaan en opgestuurd naar het lab. Maar op basis van de kleur van het vocht is het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zijn hart en daar kunnen ze niks aan doen. Afhankelijk van hoe hij de komende paar uur op de vochtveedrijvers reageert kunnen we de uitslag van het bloed afwachten - al is er echt maar een kleine kans dat het wat anders is.
Voor nu lijkt hij best oké. Hij eet weer wat en is alerter. Ik hoop stilletjes dat de medicijnen hun werk gaan doen (al is het maar een symptoombestrijding). Mijn partner is namelijk militair en zit momenteel in een belangrijke (eind)fase van zijn oefening en als hij nu van de wijs raakt en zakt, zijn de poppen aan het dansen. Dus als we het even over komende week heen kunnen tillen, dan tel ik mijn zegeningen. Al is het wel een harde voorwaarde dat het eerlijk blijft naar de kat.