[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:03

Hopelijk knapt hij weer helemaal goed op Denise, 3.5 maand zijn zo om joh ;) Is het zadel trouwens nog wel ok na zo'n klap?

Kim; wat een leuk dier, ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien *D

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:52

Ilona: Vrijheidsdressuur is ook altijd leuk :). Shaggy kent nu een kunstje en hij wordt altijd erg enthousiast als ie die mag doen :P. Denk dat ik er wijs aan gedaan heb hem de spaanse pas niet te leren :D.

Hier gaat alles zijn gangetje :). Shaggy begint volgens mij ook al steeds meer te wennen op zijn nieuwe stal. Hij weet in ieder geval al precies wanneer het etenstijd is :D. Dat heeft ie toch wel weer snel door :P. Hij schijnt alleen nog wat onrustig te zijn als de ochtendploeg naar buiten gaat, maar dat zal ook wel wennen zijn... Morgen weer lessen, ligt er een beetje aan hoe Shaggy is of ik dan al ga rijden of dat we eerst een keertje met dubbele longe gaan longeren. Heb ik ook nog nooit gedaan met Shaggy dus ben benieuwd hoe die daar op reageerd!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:43

Wat heb je hem geleerd Esther?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:03

Het nee schudden ;). Die had ie vrij snel door :D.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:08

haha, goedzo

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:09

cloris het zadel heb ik helemaal na laten kijken op op beschadigingen na (van de val) is die nog helemaal heel heb hem gelijk opnieuw op laten vullen, dus ja hij is beschadigd maar doet het nog wel :D
en die 3.5 maand zijn zeker zo om

esther leuk hoor nee schudden hoe heb je hem dat geleerd ?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:14

kriebelen in t oor, dan gaan ze schudden en dan een snoepje geven..
Eerst met een clicker (evt.) aan de gang, en als ze dan op het kriebelen reageren, klik, snoepje

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:23

Nou het nee schudden is idd snel onder de knie.. :D ! Die kan Chic nu dus ook hihi! Ook kan hij de spagaat nu, en hij kan het compliment (zo goed als). We zijn natuurlijk nog in de beginnersfase, dus het gaat nog niet geheel vlekkeloos, maar hij doet ontzettend zn best. Ook het toucheren op de bal kan ie nu. Eerder zag hij echt het nut er niet van in :o haha. Maar nu wordt t leuk. Vanuit daar wil ik hem leren aporteren als t lukt! Compliment heeft ook heel lang geduurd, hij durfde absoluut zijn been niet neer te leggen op de grond.. Hij is nogal rillerig en wil hem direct peren wanneer hij dat nodig vindt.. :+ Maar nu probeerde ik het weer en het vertrouwen is dusdanig gegroeid dat ie het nu heel braaf probeert *\o/* . Ben echt trots op m. Na mn vakantie zal ik het ff op de foto zetten!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:36

Compliment snapte Shaggy niet echt :P. Hij wilde op drie benen telkens een stapje naar achter doen tot ie bijna omviel :). Hij is ook zo slim!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:12

soeske schreef:
kriebelen in t oor, dan gaan ze schudden en dan een snoepje geven..
Eerst met een clicker (evt.) aan de gang, en als ze dan op het kriebelen reageren, klik, snoepje

Ik heb dat ook bij Igneo geprobeert, die bijt dan :=
Vaidosa ging wel schudden, daar was ze altijd heel fanatiek in!
Op gegeven moment hoefde ik alleen mijn wijsvinger maar heen en weer te bewegen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:40

Bij Goya hoef ik idd alleen maar met mijn linkerhand naar zijn oor te wijzen, voor ja knikken mijn rechterhand omhoog
Flauw dat iggie bijt hihi

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:45

nu dat ik toch niet kan rijden wil ik idd weer verder met vd maar ik heb echt geen idee hoe ik het allemaal aan moet leren :D
ik ga nu maar ook eens dat nee proberen

heike kan een kusje geven, achteruit, zeg maar zijn hoofd tussen zijn benen en dan strekken (geen idee hoe de benaming is) draaien en een klein beginnetje van hoe heet het nou :o niet de spaanse pas toch? ach ja jullie snappen me wel :P

maar iloon hoe krijg jij hem al die kunstjes geleerd?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:50

jambette ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:51

juist haha blond he :o

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:33

Mor vindt het ook erg leuk om VD te doen.
Als ik "nee"schud doet Mor dat ook :D idd ook geleerd met kriebeltje bij zn oor.
Apporteren is echt een publieks trekker 8-) Mor is net een hond,ik gooi weg...hij haalt op 8-)
flamen is ook een makkelijk te leren kunstje.'
pirouette snapte Mor ook binnen 10 minuten,is ook heel makkelijk aan te leren.
dan de alom bekende spaanse pas en het compliment.Hij pakt ook op commando het petje bij iemand van zijn/haar hoofd *D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:42

geweldig gab

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:16

borderjay schreef:
Als ik "nee"schud doet Mor dat ook :D idd ook geleerd met kriebeltje bij zn oor.
Apporteren is echt een publieks trekker 8-) Mor is net een hond,ik gooi weg...hij haalt op 8-)
dan de alom bekende spaanse pas en het compliment.Hij pakt ook op commando het petje bij iemand van zijn/haar hoofd *D

Leuk Gab! Dat wil ik zien vrijdag! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:36

borderjay schreef:

Hij kent ook leuke kunstjes zeg! Wil Shaggy ook nog wat meer gaan leren, apporteren lijkt mij ook wel leuk ;). Kan ik hem ook weer op aparte manier beweging geven :P.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:05

het apporteren gaat wel in een relaxed stapje hoor,Mor maakt zichzelf niet graag te moe _O-

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:11

Shaggy ook niet :P. Al was ie vandaag wel lekker aan het crossen in de longeerbak. Hij mag na het longeren met pessoa altijd nog even los uit zijn bol gaan en daar heeft ie vandaag echt gebruik van gemaakt :). Hij was lekker vrolijk! Op stal is ie helemaal weg van zijn buurvrouw dus dat gaat ook goed :P. Morgen ga ik weer voor het eerst rijden ben benieuwd! Vandaag al even aan de hand de bak door gegaan, dan weet ie in ieder geval alvast waar die morgen loopt :D.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:02

Hi allemaal!

Heidi: Wat heerlijk dat het allemaal zo goed is gegaan met Jesse. Wat een mooie ogen heeft ie!! Ik heb veel aan jullie gedacht en ik ben echt heel blij voor je dat 'de schade' beperkt is gebleven. Supernieuws!!

Angela: Wat leuk!! En lekker mazzel gehad met de regen hoor ik.. :D Leuke foto's ook. En Nouschka (spel het vast niet goed) groeit ook gestaag door. Heel leuk stel samen. Voel je jezelf al bijna de oude?

Denise: 3.5 maand is zo om hoor. Het lijkt lang, maar gelukkig is er verder helemaal niets (ernstigs) met Heike aan de hand, dat moet toch een opluchting zijn. Voor je het weet hobbel je weer rond als vanouds.

Shanna: You go girl!! Ik ben heel benieuwd hoe je het vindt!! Wat fijn dat Dylano een lekker plekje heeft. Kun je je helemaal concentreren op Engeland.

Ellis: Wat een prachtige lama heb je!! :D Echt een superfoto! Wel een prachtig veulen. Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit.

Hier gaat alles zijn gangetje. De fysio heeft nu 1 behandeling gedaan en er is al duidelijk verbetering te zien. Zijn rug is niet het grootste probleem. (gelukkig) Maar zijn beide schouders, nek en kaken zitten muurvast. De fysio heeft hem behandelt en we kregen natuurlijk een aantal oefeningen mee en gisteren liet hij voor het eerst weer een echte uitgestrekte draf zien! Hij was gewoon aan het draven en ineens begon hij te strekken. Net alsof hij dacht; hee verrek, da's waar ook! Dat kan ik! <3
Het is nog niet wat het was, maar we zijn zeker op de goede weg! Ook staan zijn heupen wat scheef, maar ook dat zou goed te verhelpen moeten zijn. Al met al, goed nieuws.

Wel ben ik erachter gekomen dat meneer het absoluut niet waardeert als ik een dag oversla. Hij is er a.s donderdag precies 4 weken nu. Ik ben twee keer niet geweest. De eerste keer beet hij velletje in mijn arm en de tweede keer kreeg ik een mep van een voorbeen. Mega blauwe plek! (auw, stout paard!) De dag erna is hij dan weer superbraaf... Hij laat wel weten hoe hij erover denkt, haha. We hebben steeds publiek, bij alles wat we doen. Zelfs gewoon poetsen. Tja, die manen he, die willen ze allemaal los zien. En het valt ook iedereen op hoe expressief hij is in zijn uitdrukkingen. Zeker als ik aan het poetsen ben, en er staan stalgenoten bij te kijken, zien ze het helemaal duidelijk. Ik zit nog steeds op mijn roze wolk in elk geval!!! :D

En nog iets leuks.. Ik heb een tijd terug een veld aangeboden gekregen met een klein bouwvallig schuurtje erop van een vriend van ons, hier 5 minuten vandaan. Ik had het veld nog niet gezien, want ik kreeg de indruk dat het niet echt geschikt zou zijn voor hem. Maar.......prettige verrassing.. Het is echt perfect!! Het ligt lekker rustig, ver van de weg. Aan 2 kanten staan rijen met bomen, dus altijd beschutting. Het is een heerlijk groot veld en het 'bouwvallige schuurtje' is een oude schuur waar kippen in gezeten hebben. Het is een mega schuur!!! Ik kan er een aantal hele grote stallen in maken. Het heeft wel veel werk nodig, maar dan heb je ook wat. Het begint nou ook echt te kriebelen om dat op te knappen en dan heb ik mijn eigen stuk grond met stallen. En kan er ook een vast vriendje komen voor Madje. Dat vind ie helemaal niet erg!! Ook de directe omgeving is veel rustiger qua verkeer en er is een meer vlakbij, dus dan kan ik ook lekker buiten gaan rijden. Heb er helemaal zin in!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:07

Denise -> Gelukkig mankeert Heike niet iets echt ernstigs!
Ben heel blij voor je!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:24

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:35

Gelukkig :). Ik gaat even je verslag lezen ;).

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:53

dank je saida

monique (esmerald) mijn paard laat het ook duidelijk merken als ik een dag niet ben geweest,
en voorlopig nog lekker op je roze wolk blijven zitten hoor, en wat leuk dat je misschien een stukje voor je eigen hebt

shanna - blij dat je veilig bent aangekomen zal straks je verslag lezen