Is het zadel trouwens nog wel ok na zo'n klap?Kim; wat een leuk dier, ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Shaggy kent nu een kunstje en hij wordt altijd erg enthousiast als ie die mag doen
. Denk dat ik er wijs aan gedaan heb hem de spaanse pas niet te leren
.
. Shaggy begint volgens mij ook al steeds meer te wennen op zijn nieuwe stal. Hij weet in ieder geval al precies wanneer het etenstijd is
. Dat heeft ie toch wel weer snel door
. Hij schijnt alleen nog wat onrustig te zijn als de ochtendploeg naar buiten gaat, maar dat zal ook wel wennen zijn... Morgen weer lessen, ligt er een beetje aan hoe Shaggy is of ik dan al ga rijden of dat we eerst een keertje met dubbele longe gaan longeren. Heb ik ook nog nooit gedaan met Shaggy dus ben benieuwd hoe die daar op reageerd!
. Die had ie vrij snel door
. 
! Die kan Chic nu dus ook hihi! Ook kan hij de spagaat nu, en hij kan het compliment (zo goed als). We zijn natuurlijk nog in de beginnersfase, dus het gaat nog niet geheel vlekkeloos, maar hij doet ontzettend zn best. Ook het toucheren op de bal kan ie nu. Eerder zag hij echt het nut er niet van in
haha. Maar nu wordt t leuk. Vanuit daar wil ik hem leren aporteren als t lukt! Compliment heeft ook heel lang geduurd, hij durfde absoluut zijn been niet neer te leggen op de grond.. Hij is nogal rillerig en wil hem direct peren wanneer hij dat nodig vindt..
Maar nu probeerde ik het weer en het vertrouwen is dusdanig gegroeid dat ie het nu heel braaf probeert
. Ben echt trots op m. Na mn vakantie zal ik het ff op de foto zetten!
. Hij wilde op drie benen telkens een stapje naar achter doen tot ie bijna omviel
. Hij is ook zo slim! soeske schreef:kriebelen in t oor, dan gaan ze schudden en dan een snoepje geven..
Eerst met een clicker (evt.) aan de gang, en als ze dan op het kriebelen reageren, klik, snoepje

niet de spaanse pas toch? ach ja jullie snappen me wel 
idd ook geleerd met kriebeltje bij zn oor.
Mor is net een hond,ik gooi weg...hij haalt op
borderjay schreef:Mor vindt het ook erg leuk om VD te doen.
Als ik "nee"schud doet Mor dat ookidd ook geleerd met kriebeltje bij zn oor.
Apporteren is echt een publieks trekkerMor is net een hond,ik gooi weg...hij haalt op
![]()
flamen is ook een makkelijk te leren kunstje.'
pirouette snapte Mor ook binnen 10 minuten,is ook heel makkelijk aan te leren.
dan de alom bekende spaanse pas en het compliment.Hij pakt ook op commando het petje bij iemand van zijn/haar hoofd
borderjay schreef:Mor vindt het ook erg leuk om VD te doen.
Als ik "nee"schud doet Mor dat ookidd ook geleerd met kriebeltje bij zn oor.
Apporteren is echt een publieks trekkerMor is net een hond,ik gooi weg...hij haalt op
![]()
flamen is ook een makkelijk te leren kunstje.'
pirouette snapte Mor ook binnen 10 minuten,is ook heel makkelijk aan te leren.
dan de alom bekende spaanse pas en het compliment.Hij pakt ook op commando het petje bij iemand van zijn/haar hoofd
. Kan ik hem ook weer op aparte manier beweging geven
.
. Al was ie vandaag wel lekker aan het crossen in de longeerbak. Hij mag na het longeren met pessoa altijd nog even los uit zijn bol gaan en daar heeft ie vandaag echt gebruik van gemaakt
. Hij was lekker vrolijk! Op stal is ie helemaal weg van zijn buurvrouw dus dat gaat ook goed
. Morgen ga ik weer voor het eerst rijden ben benieuwd! Vandaag al even aan de hand de bak door gegaan, dan weet ie in ieder geval alvast waar die morgen loopt
.
Leuke foto's ook. En Nouschka (spel het vast niet goed) groeit ook gestaag door. Heel leuk stel samen. Voel je jezelf al bijna de oude?
Echt een superfoto! Wel een prachtig veulen. Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit.
. Ik gaat even je verslag lezen
.