[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:03

Welkom Saskia, mooi dier hoor :~

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:03

Lobke: Leuk dat je filmpjes hebt geplaatst! Kan ze nu niet bekijken, maar zal van de week er eens voor gaan zitten :D . Ze klinken als mooie merries :j .

Karina: Is er al meer nieuws over je projectje? Misschien kan dat je een beetje opbeuren, na al dit slechte nieuws... Ik hoop zo erg dat Veludo nog wel pijn-vrij kan blijven onder de buitenritjes.........

Eshter: Whaha, Shaggy krijgt Chico praktijken hihi :+ . Die wei is zo leuk voor paarden! Maar helaas, soms moeten ze ook wat doen. Spannend, erop!! Maar zal vast goed komen... :D . Ben benieuwd naar de foto's!

Suus: Dat geloof ik, echt geen pretje om te verbranden. Hopelijk hou je er geen littekens aan over ofzo! Agh.. die goya.. heeft hij het zo snel benauwd dan? Het is toch niet zo heel warm?
Wel jammer, is wel beperkend zo in de zomer.... Maar goed, 24 uur op de wei is ook niet vervelend haha! ;)

Bianca: Flink aan het bokken op je laptop haha. Bevalt ie nog steeds goed?

Denise: Dat wordt afkicken een maand lang!!!! Je zal hem wel gaan missen hoor... had ik ook met Chico.. Maar des te leuker als die straks weer terug komt :D

Jellie: Spannend dus!! Houd Jan van friezen? Het zijn erug leuke paarden hoor. Lekker koel in de kop, en een prachtig voorkomen! Al is mijn keuze nr. 1 toch wel PRE ;)

Lahksmi: Fijn dat het beter gaat met je kerel! En dat je weer een beetje kan rijden nu... hopelijk knapt ie snel nog verder op. En darius wordt ook een echt ventje lees ik haha _O-

Jasmijn: Meeeeeen je dat nou? Rick aan een fries?! Sta ervan te kijken hoor :D . Mijn vriendje vind ze leuk, meer ook niet haha. Zie hem al gaan, een paard kopen!! :+ Maar wel leuk hoor jas, dat je zo samen je hobby kunt delen!!

Fleur: Misschien op MP kijken, of bokt, of zelf een adv. plaatsen! Succes met zoeken :j

Saida: Jaaa, kletsen gaat hier maar door :+ . Niet bij te houden! Zelf niet als je iedere dag langs komt ;) Hoe is het met jou en Rints? Beetje bij gekomen van de veluwe?

Dancie: Wat een schatje die kittens :+: .

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:14

Thanx Kjoetie. Wel lekker dat je een laptop mee je bed in kan nemen he.

Soeske thanx. Lekker gezeild. Is ook gaaf om te doen.

Idra mooie paarden, Textura springt er idd boven uit.

Saskia, welkom :)

Prinslover, Jan en ik heb gelukkig redelijk dezelfde smaak qua paarden.
Friezen, pre's en andere barokke paardjes hebben de voorkeur van ons beiden.
Denk dat hij ook wel meer neigt naar een Pre. T voornaamste is de klik.

Over 3kwartier kan hij dus rijden op de Fries. Ben best wel nerveus :+ Hoop wel wat foto's te maken. Wat ons wel een beetje tegenstaat bij een fries is dat je ook veel artroseachtige aandoeningen hoort en dat is nu ook net de reden dat wij geen Tinker meer willen. Maar ik had zo'n klik met het paard voor mijn gevoel dat ik toch zoiets heb van probeer het gewoon hoe t voor Jan voelt.
Haar vader is Fabe en die heeft het allerlaagste verwantschapspercentate. Ze lijkt ook veel op hem.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:16

Ik ben dan weer enorm onder de indruk van het drafkanon in het eerste filmpje! :D

Welkom Saskia, wat een mooi paard heb je uitgekozen zeg! Echt een plaatje!

Jellie veel plezier met de Fries vandaag en morgen het andere paardje, hou ons maar op de hoogte!! Spannend!

Dancie wat een leuke kittens heb jij zeg! Echt heel schattige kopjes allebei

Karina wat een dilemma zeg, het is inderdaad puzzelen wat je nog met hem kan doen. Hopelijk is de combi met de neckrope een idee?
Het lange teugelen zal denk ik teveel van de knie vragen omdat je dan toch een mate van verzameling moet vragen, hoe dat met een neckrope zou gaan kan ik je geen advies in geven.

Barocco wat een leuk rood katertje zeg!! Ik wil (als ik groter woon) ook graag een rode kater! Echt zo’n Garfield, die vind ik zo leuk!

Ilona fijn dat het goed ging met Chico en hij alweer een beetje de oude wordt!

Gister mijn (voorlopig) laatste ritje met opa gemaakt want me vriendin is weer terug van vakantie. Samen met een stalgenootje van mijn vriendin daar echt een onwijs mooie rit gemaakt, wat is het bos daar toch prachtig zeg!
We hebben buiten ontzettend gezellig kletsend ook onwijs van het uitzicht genoten! Het is er wel erg heuvelig en een stijle heuvel op dravend gleed ik bijna achter van het zadel af zeg, maar het was een heerlijke rit. Het leek wel vakantie! Op stal aangekomen waren er nog wat andere stalgenoten en hebben we nog heerlijk op het erf een rose-biertje gedronken en dat vond ik nou een mooie afsluiting hahaha, ik was tegen half 12 pas thuis en vandaag dus beetje aan de brakke kant :+
Laatst bijgewerkt door regine op 30-07-09 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:18

Regine, ik zal uitgebreid verslag doen :D
Dat was wel een super afsluiter voor de ritjes met opa. Heerlijk zeg. Als je op een paardenrug door t landschap kan, hoef je gewoon niet meer weg :z Gezellig nog even nagebierd.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:34

Karina, jeetje wat een naar nieuws! Ik hoop dat je een verstandige, eerlijke beslissing kan nemen!

Welkom Saskia, zo even je topic spieken ;)

Wat een onwijs mooie dieren zag ik voorbij komen! Soms zou ik willen dat ik mijn dieren bij huis had... Maar helaas. Nog goed nieuws voor mij: Nadina is dinsdag gedekt en wordt vandaag over gedekt. Dus morgen of zaterdag kan ze EINDELIJK naar huis!!!

Fijne dag allemaal!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:40

Saskia: Welkom en wat een mooie merrie heb je uitgezocht zeg!
Ilona: Hahahaha het land vinden ze zeker heerlijk ;). Shaggy is nu redelijk gesettled in de groep en begint praatjes te krijgen... Vymar zat altijd achter Shaggy aan, maar nu weten we waarom. Hij staat hem gewoon uit te dagen. Vymar heeft de laatste paar dagen ook al aardig wat klappen van hem gehad dus misschien dat die twee nog om een plekje aan het vechten zijn. De rest volgt over het algemeen Shaggy al :=.
Regine: Ohhhh heeeeerlijk die ritjes :D. Ik kan echt niet wachten tot ik van die ritjes met Shaggy kan gaan maken :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:06

Iloon, nee, vandaag zou het wel kunnen, maar zoals van de week was gewoon te warm.. Zon midden op t land, weinig wind..
Regine, lekker laatste ritje gemaakt, heerlijk
Saskia, welkom!

Zo even zien of ik kan rijden, ik waai volgens mij van Goya af haha. Vanmiddag weer aant werk

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:20

Nog even portretfoto's die Amanda zaterdag ook heeft gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:50

Nou shan, eerlijk is eerlijk. Als sportpaard doet ie niet onder hoor!! Hij heeft er ook echt een prachtige kop erop :~ .

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:58

Shanna, mooie fotos!
Net wezen rijden, waaide bijna van Goya haha. Hij had er zin in, racede over de dijk.. Heerlijk

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:10

Zo, ik voel me al helemaal welkom hier en Shanna, wat een prachtige foto's!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:15

Barroco: ja gelukkig :) lust wel een stukje van je taart om het te vieren :p

laulau85: hahahaha, tsja je moet wat zeggen he :p Flavio is eigenlijk helemaal niet zo'n heterd, heeft al jaren geen merries meer gezien (hier op het eiland proberen ze zo weinig mogelijk merries te houden om zo juist de hengsten kalm te laten), dus hij snapt volgens mij niet helemaal waar ze toe dienen heheheh. Het besef begint er nu langzaam te komen geloof ik, toen hij haar zo sexy voorbij zag wandelen deed het m toch wel wat ;)

Jellie: gefeliciteerd! En ja, het was natuurlijk ook wel erg opwindend voor hem.. Zo'n schimmelmerrie in de woeste golven :D En ja dat is wel mazzel dat de zee zo dichtbij is, er loopt alleen een weg tussen en dan sta je al in het water :) Dat scheelt weer heen en weer zeulen met emmers...

_Saida_: het gaat al een stuk beter, de zaak is wel uitgesteld omdat ze de elektriciteit nog moeten aansluiten... Zucht, en daar kan je natuurlijk wel even op wachten.. In principe komen ze deze week! Ik hoop het maar, anders heeft het helemaal geen zin om nog voor de ramadan open te gaan (dan sluiten we natuurlijk, dan eten ze toch niet :s en 's avonds alleen bij de familie). Met jou alles goed?

Heikedenise: aaaah dat scheelt weer :) alleen opruimen is ook zo deprimerend op je verjaardag he..

zazaza: zo mooi beestje zeg!!

Prinslover: ja gelukkig :) gisteren heeft hij wel weer mogen rusten.. beetje los laten lopen alleen. En ja Darius lijkt er wel pap van te lusten, elke keer als we voorbij de merries lopen dribbelt en kronkelt hij gelijk helemaal.. zucht.

Annash: mooie fotos zeg!

Hier nog een Flavio op ezelstand:
http://farm4.static.flickr.com/3492/377 ... a806e8.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2524/377 ... 77369d.jpg

Darius met de witte merrie (oh nee wacht, deze is van steen...)

http://farm3.static.flickr.com/2650/377 ... dcfd_b.jpg

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:21

Er is weinig barok aan Vaj idd, maar je kunt niet zeggen dat ie niet knap is _O-
Het is ook zo'n knuffeltje :+:

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:28

Ooow Lakshmi wat is het gaaf bij jou! Ben jaloers op je uitzicht, lijken wel vakantie foto's maar jij woont er gewoon! Went dat ooit? Of blijf jij elke dag in vakantie sfeer?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:35

Wauw, lakshmi... Heerlijk... Kzou zo met je willen ruilen!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:37

Hey Regine, soms kan ik het ook nog niet geloven! Moet wel zeggen dat dat vakantiegevoel niet constant aanwezig is, er moet natuurlijk ook gewerkt worden.. En daarbij begint de hitte (juli en augustus tussen de 30 en de 50 graden) er behoorlijk in te slaan! Dus het is niet elke dag strand ofzo.. Meer schuilen onder de airco tussen 12 en 16 uur ;) maar toch elke dag wel een paar keer dat gevoel van oooh genieten!
Wat jij schreef klonk ook niet slecht trouwens.. Bos en heuvels.. En rosebiertjes?! Die hebben ze hier niet, wat is dat eigenlijk? Hier gooien ze wel eens grenadinesap in het bier om het wat zoeter te maken, is dat dan ook zoiets? Hehehe.

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:39

Wauw Shanna, mooie foto's :+: Prachtig dier :j

Ilona, ja ik zoek inderdaad wel wat rond op MP enzo, maar ik weet nog niet zo goed wat voor les ik wil.. Jeffe is hardstikke dressuur opgeleid maar ik rijd liever recreatief, dus ik wil eigenlijk geen echte dressuurles.. Hmm, moeilijk.

Saskia, wauw, mooie merrie heb je! Mooi kleurtje ook :j :~

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:47

Mooir foto's Shanna!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:12

Lakshmi ja hier is het ook prachtig in de bossen en de heuvels en dat 'went' ook eigenlijk niet. Ik blijf van het uitzicht genieten maar dat geeft meer het "centerparks" gevoel dan de echte vakantie zoals ik van jouw foto's kreeg.

Rosebier is inderdaad een mix van rose en bier en wordt kant en klaar in een flesje gemixt verkocht. Ik hou niet van bier maar heb het voor een paar weken terug voor het eerst geproeft en het smaakt echt heel lekker! Het is van Wieckse geloof ik.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:21

lakshmi: Ohhhh als ik jou foto's zie zwijmel ik al weg bij de gedachte aan vakantie :D. Het uitzicht lijkt een beetje op dat in Egypte, mijn favoriete land ;).
Annash: Leuke foto's!
Regina: Ik lust ook echt geen bier maar Wieckse en Hoegaarde rosé die gaan er met gemak in :D. Heeerlijk zo op een terrasje of waar dan ook in de zon ;).

Collega is even weg dus kon eventjes illigaal bokken :D. Ik zat me toch maar een beetje te vervelen hier. En ik moet nog tot vier uur....

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:46

soeske: nou voor een weekje zou ik nu ook wel willen ruilen! Het is nu zo warm dat als je je arm maar optilt het zweet er vanaf druipt :(

regine: hehe, centerparks? Het is in ieder geval wel lekker groen! Dat voelt hier wel eens raar, het is zo kaal... In de winter groeit er wel iets meer, maar nu is t alleen maar zand en stenen :s ohja en palm- en olijfbomen natuurlijk ;) Hmm voel me soms net een alien, in Nederland gaat alles maar door he.. Op straat merk je het al, mode enzo.. Dat heb je hier amper.. (Nouja, hier is ook wel het een en ander veranderd op biergebied: tot een jaar terug was er alleen het lokale bier te krijgen, nu hebben ze ook becks, golden brau en heineken ;) )

evdpanne: aah Egypte dat is ook mooi! Ben er ook wel eens geweest, qua land is het nog wel mooier dan hier, alleen weet niet of ik er zou kunnen wonen met de islamitische wetgeving.. Hier hebben ze bijna dezelfde wetten als in Frankrijk, om als europese vrouw te wonen dus wel wat prettiger ;) Ga je vaak naar Egypte?

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:49

@Lakshmi ja, dat vroeg ik me dus af, met die wetgeving is het allemaal heel anders dan bij ons.. Is dat niet moeilijk? Maar als het hetzelfde is als in Frankrijk dan is het inderdaad wel 'normaal' wonen denk ik. :j Wel supermooi! :j

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:52

Laura -> Bijna verhuizen met de manege, spannend!
Heb je de stal voor Hincapie al uitgezocht? ;)

Jellie -> Je meisje naar de tandarts geweest las ik.
Ik ben verbaasd dat je pas over 2 jaar terug hoeft te komen?
Best lang vind ik, ik dacht altijd 1x per jaar controle.
Mijn paardentandarts zegt zelf ook altijd 1x per jaar controle, maar persoonlijk vind ik het prettiger om haar 1x per half jaar langs te laten komen.
Zo vijlt ze steeds de scherpe randjes weg en voorkom ik haken op de kiezen.

Regine -> Een Walker Horse gereden!
Dat lijkt me zo raar om daar op te rijden!
Ik heb wel eens filmpjes gezien op Youtube, maar vond het ten eerste een raar gezicht en ten tweede heel onnatuurlijk.
Waarom zijn die paarden zo gaan lopen eigenlijk?

Cynthia -> Alsnog welkom hier! :+
Je hebt idd een indrukwekkende binnenkomer gemaakt hier in dit topic! ;)
Dat je wilt opvallen is prima, maar de volgende keer hoef je het niet meer zo spectaculair te doen, hoor!
Even zonder gekheid; ik ben flink geschrokken van het bericht en jouw verhaal.
Het had heel anders kunnen aflopen, maar gelukkig is dit niet het geval.
Kunnen ze je al iets vertellen over eventuele blijvende gevolgen van je ongeluk?
Iig wil ik je heel veel sterkte en beterschap toewensen, hopelijk blijven de gevolgen uit en ben je na de kneuzing en de operatie snel weer de oude. :(:)
Ik zie je foto van Marialva, en herken hem idd van een foto van Ilona.
Wat een prachtige hengst is hij!

Aline -> Ik vind deze foto zo leuk!
Afbeelding
Mistico toont z'n ongeduld terwijl mama vol rust waakt over haar kind.

Gelukkig las ik op pag. 355 al wat beter nieuws over Marialva en het berichtje van Marialva zelf!
Wat een gebeuren zeg, ik was er even stil van.
Zo zie je maar weer dat je altijd op je hoede moet blijven!

Ik was voor m'n vakantie hooi op het land aan het verdelen toen Rakker bij het hooi van Rintske kwam.
Zij accepteerde dit niet en liet dit even merken door naar hem te bokken.
Alleen stond ik er vlak achter, gelukkig met de kruiwagen ertussen zodat ze daar tegenaan trapte.
Ik had 2 beurse strepen van de kruiwagen in m'n bovenbenen staan, maar ik had er niet aan moeten denken wat er had gebeurd als de kruiwagen er niet tussen had gestaan! :oo
Ook toen bedacht ik mij dat je altijd op je hoede moet blijven met ze, het blijven dieren, en ook al is het niet naar jou bedoelt er kan altijd iets gebeuren.....

Gisteren voor de 2e keer na m'n vakantie op Rintske gereden.
Eerst zondag maar toen liep ze niet lekker.
Niet kreupel maar ook niet goed.
Op de terugweg is ze heel druk en onrustig geweest in de trailer, zo erg dat we een paar keer zijn gestopt om te kijken of alles nog wel goed ging.
We reden via Harderwijk, maar daar zijn ze bezig met wegwerkzaamheden die voor veel opstopping zorgen waardoor we in de file kwamen te staan.
Rintske wordt altijd onrustig als de trailer stil staat en begint dan te draaien en maaien en druk te doen.
Ik had verwacht dat als we eenmaal weer reden het wel over zou gaan, maar dus niet.
Ze heeft verschillende keren op haar eigen benen gestaan gezien de (kleine) wondjes die ik vond op haar benen, dus dikke kans dat ze daardoor niet fijn liep afgelopen zondag.
Gisteren dus weer gereden en nu liep ze wel erg fijn!
Ze deed weer ouderwets haar best inclusief met het bokken bij het aanspringen in de galop.
Ik kreeg weer een aantal hele flinke bokken om m'n oren!
Als ik aanspring vanuit stap is het stukken minder, alsof ze dan niet genoeg gang heeft ofzo om een flinke bok te geven, dus gaan we zo maar even oefenen voorlopig. :Y)

Bijgereageerd t/m pag. 357..... *zucht*

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:56

fleur: hier hebben ze dus geen sharia ofzo, mannen mogen ook maar 1 vrouw trouwen (in Egypte 4...) en verder worden vrouwen hier door de wet goed beschermt. Kijk het is geen nederland natuurlijk, zie het homohuwelijk hier nog niet zo snel ingevoerd worden ;) Maar ik moet zeggen dat ik mezelf wel op mn gemak voel hier. Tuurlijk wordt je wel nagestaard en nageroepen, maar daar raak je ook steeds ongevoeliger voor. Ik vind het hier wel lekker simpel allemaal! Soms heb je het gevoel dat het in europa altijd maar meer en gekker moet worden...