[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:59

Afbeelding
en hier is hij dan onze djemo
Afbeelding
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:01

ik heb de foto`s dus even gepost voor mijn vriendin

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:02

Hij is leuk! Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:02

MOoie foto's peet wat een mega knapperd Haha! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:07

Setje staat echt onwijs stoer op Djemo!! Lovers Lekker koppie heeft ie hoor!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:15

Jasmijn -> Stelletje giebels zijn jullie!
Leuke foto's!

Madelief -> Grytsje is idd fokmerrie, elk jaar wordt ze weer volgestopt...... Verdrietig
Net als de andere fokmerries daar.

Ilona -> Ik zit te genieten van jullie verhalen!
Jullie hebben echt een hele leuke dag gehad zeg!
Wel lief zo'n bezorgde vader dat hij je waarschuwde dat ze misschien wel drug in je drinken zouden doen, hahaha!
En weer lekker naar buiten geweest met Manda, ik ben best wel een beetje jaloers op je!

Ellis -> Leuke fotoshoot, heb alleen wel een opmerking waar ik zelf ook veel tegenaan loop met Grytsje en wat ik ook meen te zien op de foto's.
Zo te zien is Friso heel erg voorwaarts en proberen jullie hem tegen te houden met druk op de teugels.
Probeer het op te lossen met je benen en zit want door aan de teugels te trekken wordt het alleen maar erger.
Probeer rustiger te draven zodat hij van achter meer draagt dan stuwt, dan loopt ie ook niet zo 'uit elkaar'.
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan weet ik uit ervaring!

Michelle -> Cipke heeft geen waarde voor hun omdat het een hengst is.
Grote kans dat hij dus weg gaat.
Maar idd is er een kans dat ze toestemt om haar te verkopen.
Idd raar dat Sita er hard opaf wil draven! Gekke meid!

Petra -> Oef! Gelukkig is het goed afgelopen met Celine!
Voor hetzelfde geldt dat ze wat had gebroken ofzo..... je moet er niet aan denken.
Tsjillert in het nieuw, ben wel nieuwsgierig!
Alvast veel plezier morgen op zijn verjaardag.
Hoe jong wordt je knappe kerel?

Ik tref het wel dit jaar!
Vanavond heb ik weer een geboorte mee mogen maken, dit keer is er een zwartbont hengstje geboren.
En ik heb eindelijk de boer gesproken en hem gevraagd of Grytsje eventueel te koop is.
Zijn antwoord was nee....... ze is van zijn vrouw en andermans spullen kan hij niet verkopen.
Ik was niet scherp genoeg om te vragen of hij het met zijn vrouw wil overleggen, volgende keer maar doen.
En misschien dat hij het zowiezo zijn vrouw verteld dat ik het heb gevraagd.
Mocht het echt niet doorgaan dan ga ik zelf rondkijken voor een leuke fries voor mezelf! Go jij! Go jij!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:18

saida,
tsjillert wordt morgen 4 jaar
ik ga morgen ochtend ff wat kopen voor mijn vent een hele grote wortel met een strik erom heen hihihi

en jammer van grytsje maar dat antwoord had je al verw88 he
maar ik hoop dat hij het zegt tegen zijn vrouw en kijken wat ze dan zegt
ze weet wel dat ze in goede handen komt dus mss ik ga voor je duimen

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:35

prinslover: die merrie is wel zuiver andalusier, heb haar gekocht maar door omstandigheden nog niet op kunnen halen, is uit de escalera bloedlijn maar ze is nog vrij jong in haar uiterlijk, is ook pas vier en nog niet bereden, hoop haar woensdag op te halen.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:41

peet bedankt dat je de Cheese! hebt geplaats, mij lukt het nog niet

peet heeft vandaag op djemo gereden eerst wou ze het niet,maar Ja ze had toch haar cap maar ff meegenomen ze vondt het wel spannend op djemo , maar het ging super goed ,ja het is nog geen tsillert die kent als iets meer ook zo lieverd.
prinslover.. ja gaaf he dat setje heb al veel reakties gehad dat het erg mooi stond en ja hij heeft een lief koppie ... Pling .

flamon ...djemo is echt een knapper teminste voor mij wel hoor en super lief en braaf ... Pling

nouvel... hij is erg lief maar nog wel erg jong hij is echt wel leuk teminste dat vindt ik zelf wel hoorleuk van jullie bedankt voor jullie reakties waardeer ik heel erg OK dan! OK dan!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:45

ja het was echt super ik dacht ach wrom ook niet ik stap er toch ff op
en of het beviel jaaaaaaaaaaaaaaaaaa superrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:45

djemo: Knipoog setje staat trouwens ook geweldig Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:19

Madelief. Jasmijn, Michelle en Ilona: Leuke foto's, vooral die van Apollo vind ik erg mooi, wat een knap paard Haha!
Als jullie weer gaan meeten wil ik ook mee hoor Knipoog

Ilona: Het was inderdaad voetbal

Saida: Jeetje alweer een veulen zien geboren. Ik denk dat ik jou in augustus mee neem naar de geboorte van mijn veulen, dan heb ik misschien wel kans dat ik er bij kan zijn Knipoog
Wat jammer dat je Grytsje waarschijnlijk niet kan kopen. Aan de andere kant kan je nou wel op zoek gaan naar een paardje die geen gebreken heeft. Hoewel het natuurlijk zonde blijft, je hebt nu zo'n goede band met Grytsje Ach gut

Peet: Gefeliciteerd met Tsjillert! Go jij! Go jij!

Vandaag moet ik alleen maar naar school om mijn portfolio in te leveren voor vormgeving... Weer een halve dag kwijt.. maar goed, morgen lekker vrij Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:53

Sanne: Jaa gezellig! Haha! Er moet zeker nog een meeting komen!! Dat is echt onwijs gezellig Haha!

Saida: Onee hee... Net wat je dacht dus... Erg balen zeg.... Maar je wilt dus wel opzoek naar iets voor jezelf!! Dat is wel leuk, alleen wel jammer dat het Gryts niet is. Ach gut En me vader is dan ineens bezorgd ja haha. Je hoort soms ook wel rare verhalen over i-net.... En met manda lekker buitenrijden is heerlijk! Jammer dat het nu (nog) niet kan met Gryts!

Sandra: Oh wat grappig dat je haar hebt gekocht!! Haha! Ze lag een hele tijd in stal, dus kon dr ook niet goed zien.. Maar wat wel opviel is dat ze wel wat groter was dan de andere anda's daar! Wel foto's posten hoor als ze bij jou is!! Haha! Haha!

Peet: Gefeliciteerd met Tjil!!! Had alleen verwacht dat ie een jaartje ouder werd (5jaar).. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:57

Mies_Apollo schreef:
[naam verwijderd]: Vond je dat niet eng? Ik zou liever in een bak opstappen, valt toch net iets zachter Knipoog

Nee, want hij moest gewoon stil blijven staan. M'n instructeur houdt hem dan vast. Hij doet het altijd zo in het begin na het werken en dan in zijn vertrouwde omgeving. Maar straks als we in beweging gaan, dan gaan we wel in de bak. Valt dan idd wel wat zachter! Knipoog Maar daar gaan we maar niet vanuit dat dat gaat gebeuren! Vork

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:11

@Michelle: Ja, mn knappe fuur! Maar vond die bruine bij van Iwaarden ook errug gaaf hoor Pling
Nee, dacht dat het toch k.lote weer zou worden en wil dus voorlopig ff niet meer alleen naar buiten.. dus had niks gepland en ik sta op een kleine stal haha dus als je met iemand weg wilt moet je dat echt plannen Haha!
Fijn dat je weer lekekr hebt buitengereden met Sita Haha!
Grappig dat ze juist op het gevaar afloopt.. Misschien wil ze gewoon het gevaar inschatten ofzo? Leert ze vanzelf wel af haha Tong uitsteken

@SandravdB: Ik wist eerst niet welke je bedoelde, maar ik denk dat ik het wel weet (mies die vond jij zo leuk!). Een wat donkerdere schimmel? Stond niet daar maar was de enige schimmel anda die niet geshowd werd en waar verkocht bij stond Lachen

@Peet: Gefeliciteerd met Tsjillert!! Ik dacht dat ie alweer bijna 5 werd? Met welke leeftijd is hij dan beleerd vrij jong dan toch, want toen ik Furia net had werd er al op Tsjillert gereden zo uit mn hoofd?
Foto van het setje is welkom Haha! Natuurlijk wel op Tsjillert Pling

@Frankiej: hihi, t was een vrij spontane meeting Haha! Maar wel gezellig!

@Ilona: Lekker buitengereden, lekker hoor!

@Peet&djemo: Ook een knappe kanjer hoor die Djemo!

@Saida: Leuk joh, nog een geboorte meegemaakt! Je eigen Fries, dat zou wel erg leuk zijn zeg (toch geen anda hihi?)!

@Sanne: Jaa volgende keer ben jij er ook bij hoor! Dit was gewoon best spontaan haha, en was allemaal nog wel te doen qua afstand Haha!

@Yenneke: Haha, idd dat gaat niet gebeuren (maar je weet t nooit Tong uitsteken ), volgens mij heb je dr wel echt onwijze zin in als je dr op kan gaan rijden, lijkt mij wel een kick Haha!

Nog even een fotootje van Fuur Haha! Weet niet of ik die hier al geshowd had maar was ook nog van de fotoshoot, vind deze foto errug gaaf:

Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:21

Mooie foto's allemaal Haha!.

He, wat schaam ik me weer. Tijdje niet geweest haha. Bijlezen word te veel, probeer het telkens bij te houden maar lukt me niet, ben veelste druk.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:29

Ik doe ook mijn best, maar ben nog steeds aan het proberen iedereen bij het juiste paard te plakken. Gaat goed komen ooit hahaha!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:01

Peet: gefeliciteerd!
Blauw staat Djemo goed! Ik vind bandages bij friezen alleen niet altijd een succes, je krijgt dan van die bij elkaar gebonden sokken, en onderaan een floesje...laat maar lekker mooi los wapperen!

Ilona: ontspannen buiten kunnen rijden gister?

Saida: je wordt onderhand vroetvrouw voor paarden! Jammer dat de boer nee zei, maar wie weet overlegd hij het nog wel met zn vrouw. En aan de andere kant is een paardje zoeken ook wel erg leuk!

Sanne: Apollo is heeel knap! en er zullen zeker nog meer meetings komen!

Yenneke: Hij moet wel stilstaan, maar je hebt toch nooit garantie dat hij 100% stilstaat, of als je gaat zitten het toch eng vind? Niet als kritiek bedoeld, ik zou het liever zelf in een bak doen Knipoog was even benieuwd naar de reden

Madelief: Ik vind het niet erg dat ze er juist op af wilt lopen, beter dan een paard wat stopt omdraait en wegloopt, ik laat dr maar, ze ziet ook altijd wel dat het niet eng is..maar ik vind het nogal een verrassende reactie van dr! Fuur is wel knapper hoor als die bruine Lachen Ik zag trouwens op de foto's op de site dat hij ook op 4 benen kan lopen Knipoog

esss: Al een beetje gewend in nederland? Moet je vandaag weer met school beginnen? Spannend hoor!

het is weer maandag, dus grote huiswerk dag voor mij Knipoog Vanavond ga ik denk ik maar even skaten, want ik merkte gister dat nu ik minder rijd ik toch wel stijf werd (1,5 uur stappen op sita en ik was zo stijf als een hark!) Heb net mn nieuwe 2e hands halster ingevet, ben het al een paar dagen aan het poetsen en invetten, morgen nog 1x en dan is hij spik en span en soepel!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:21

Doei! Ik ben er weer eventjes Haha!
jaaaaa ik leef nog hoor Tong uitsteken

Laatste tijd voel ik me zo moe om te reageren. Bloos

en ik ben lekker bezig om alles klaar temaken voor aankomende zondag Bloos

nou ik ga maar zin maken om wat aan me huisje tedoen Bloos

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:37

Petra -> Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! GEFELICITEERD MET DE VERJAARDAG VAN TSJILLERT!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Djemo -> Dat vind ik ook zo leuk met die zwarte parels van ons; vrijwel alle kleurtjes staan ze dus je kan eindeloos varieren met setjes! Haha!

Sanne -> Voor zover ik weet is het enige gebrek dat Grytsje heeft dat ze zwakke kniebanden heeft.
Ze zal het nooit zo ver schoppen in de sport, wat ook niet mijn ambitie is, maar door gericht te trainen kan het zeker beter worden.
De spieren vangen het dan op, eigenlijk net zoals bij mensen die een gescheurde voorste kruisband hebben in hun knie.
Het liefst koop ik haar en dan hoop ik dat we samen nog veel plezier mogen beleven, maar als het niet kan dan houdt het jammer genoeg op.
Ben stiekum al een beetje aan het zoeken naar een leuk paardje voor mezelf! Knipoog
Tuurlijk wil ik bij de geboorte komen!
Geef maar een seintje tegen de tijd dat ze is uitgerekend, dan kom ik het er wel even 'uitkijken'! Knipoog

Ilona -> Mijn kans is nog niet helemaal verkeken, als de vrouw van de boer alsnog toestemt dan heb ik nog een kans.
Tot ze van mij is blijf ik haar gewoon doen en ga ik verder met trainen, of mijn eigen paard moet komen, dan kan ik haar helaas niet meer doen...... Verdrietig

Madelief -> Een anda vind ik ook erg mooi, maar als ik er dan eentje voor mezelf wil dan komt er toch echt een zwarte of iig met een vrij donkere kleur.
Een fries is mijn favoriet nr. 1, de anda op een dikke 2e plek, dus misschien als ik ooit een 2e paardje erbij neem.......

Esmée -> Hahaha! Je bent natuurlijk volop aan het bijkletsen en genieten van je vriendinnen, vandaar dat je hier niet zoveel verschijnt.
Moet je doen hoor! Je hebt ze lang genoeg moeten missen.
Wij wachten hier wel, we gaan hier toch niet weg. Knipoog

Michelle -> Vroedvrouw voor paarden, hahaha! Zou wat zijn zeg!
Ik vind het wel een geweldig mooie gebeurtenis om mee te maken, elke geboorte is een wonder op zich.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:41

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:09

Nou het Weekend van het Iberische Paard zondag 13 april te Bunschoten komt al heel dichtbij, tijd om wat af te spreken!
Ik heb er zin in!
Nog even wie er allemaal zeker gaan en wie er misschien komen;
Citaat:
Saida (gaat met Mayke mee samen met Sandra (Obelix op Bokt))
Machonito met Baron
Don_Marcello met Llano
Karina (komt Barón knuffelen en laat Veludo nog maar even thuis)
Patries (misschien met vriend, maar laat Ensueño thuis)
MissMuts
Debby
SandravdB

Misschien;
Branka
Jacobien
Iris
Jasmijn
Madelief

Mocht ik iemand zijn vergeten, plaats je dan zelf even je naam erbij?

Wat en waar zullen we afspreken?
Is er nog iemand die op bepaalde tijden ergens moet zijn?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:58

Madelief: Wauw, dat is zeker een kwijl foto van Fuur Kwijl Hij is moooooi!! Haha!

Es: Nou ik begrijp het wel hoor!! Hoe bevalt het back to holland?? Haha!

Mies: Haha nou echt ontspannen was het niet ROFL Mevrouw was constant aan het drammen! Maar dit keer veeeel beter bij me te houden, maar wat wel resulteerde in flink veel stukken piafferen op haar manier Clown Verder ook wel stukken galop echt mega verzameld, dus dat was weer een stuk in de goede richting! Veel succes met huiswerk maken, ik ben daar nooit zo goed in Huilen van het lachen

Heidi: Joeeehoee! Je leeft nog Haha! Haha! Gelukkig maar! Ik snap wel waarom je moe bent Tong uitsteken Clown . Hoe is het met de paarden?

Saida: Jaa, er is nog een kleine kans!! Ik hoop het echt, je eigen paard, en dan ook nog eens Grytsje als eigen paard! Zou het niet geweldig zijn?! Haha!

Ik had ook graag gewild naar die dag! Ik vier alleen zaterdag mn verjaardag, dus ik denk dat ik kapot ben zondag..... Helaas! Maar zou leuk zijn de volgende keer Ja

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:11

Met de paardejes gaat het goed.
Baron is super druk aan het worden hahahahaa echte man Tong uitsteken
Hij is vrolijk en dat laat ie echt merken.
maar wat wil je hahaha allemaal hengstige damens die zo lekker ruiken
en hij is gek op dikke drachtige damens waar hij zo voor moet op hitsen en stoer moet doen tijdens het rijden.
en veulentjes die kan hij wel opeten hhahahaha.
hij is verlieft op kleine veulentjes dan is ie ook niet te houden.
hij maakt zich mooi en groot en gaat brullen en stoer doen.
Maar als een veulentje naar hem toe komt terwijl mama en veulentje langs loopt naar de bak of stal toe is Baron zeer voorzichtig en erg lief en gaat het veulentje likken.
dit deed ie terwijl hij in de bak stond en dat er een merries met veulentjes voorbij kwamen.
Baron stond tekijken met een dikke hals en een veulentje komt eventje kijken dan wil Baron gelijk knuffelen

leuk als ie weer op het land staat hahaha tegen over hem (zit een pad en een sloot en schrikdraad tussen) staan altijd de merrie met veulentjes.
en owee als 1 veulentje een hinnekje geeft omdat hij zijn moeder kwijt is dan rent Baron brullend naar het hek toe en loopt heen en weer terennen als een gek hahaha.
of ie wil zeggen kom maar hier hoor ik ben een baby oppas. Tong uitsteken
en daarna gaat ie weer rustig grazen als het aan de overkant weer tot rust is gekeerd.

Ik ben bijna klaar met bolletjes maken voor in de manen van Baron.
ik ben bezig extra bolletjes voor het geval dat ik er 1 verliest.
en heb al een mooie haar speld gemaakt met 2 mooie nep bloemen erin.
hoofstsel uit geprobeerd en het speciale bit die erbij hoord (hongaars)
vlapjes van het hoofdstel vast gemaakt mag echt niks om zijn hoofd heen zwiepen anders is er echt paniek of ie geslagen word.

dit is mijn hoofdstel die ik ga gebruiken bij Baron Haha!
Afbeelding

dus druk druk druk bezig Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Machonito op 07-04-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:14

gaat er niemand op zaterdag? of is zaterdag niet de moeite waard? ik had hem namelijk wel ingepland
Machonito: wat een sprekend koppie! (niet degene die erop zit hoor Tong uitsteken )