[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:16

idd lief veulentje, apart kleurtje Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:17

die link op de vorige blz is van m'n dressuurles met Umi Haha!
ging niet zo goed als ik van d'r gewend ben maar goed t is een jongpaard en met zulk slecht weer kan ik ook niet alles van d'r verwachten.
Had al een paar dagen niet regelmatig zelf gereden dus m'n houding was ook slecht Verdrietig als het me teveel wordt dan ga ik al snel wat voorover zitten (af en toe last van m'n rug) maar dat is de laatste tijd al wat minder.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=693866

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:30

leuk hoor elmiran die rij foto's, mooi setje heb je daar ook.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:31

Welkom Kjoetiesmam!

Cloor,wat een verschrikkelijk lekker bekkie heeft je veulie.
Lijkt me een bijdehandte tante Knipoog

Elmiran>Leuke foto's!
Jullie zijn een leuke combi,mooi setje ook Tong uitsteken

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:51

Cloris, wat een fijne foto´s! Wat moet het haar goed doen zo in de groep. Ze ziet er lekker prutterig uit! Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:55

cloris,ze ziet er super uit!!mooi koppie zit erop.

en welkom kjoetiesmam,haha,ook op bokt..en weer een wesselfan erbij... Go jij! Go jij!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:07

Cloris, ze is echt zoo leuk!

Elmiran, leuke foto's!

getsie, wat een weer... Boos!

Heb ik een dagje vrij giet het van de regen... Clown

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:12

Het giet al dagen....
ik moet gewoon lieslaarzen aan als ik iets met Sam wil gaan doen. Er staat zelfs stroming in de plas in de bak... Ik heb het nu wel gehad met die nattigheid.
Ze gaan bij ons op stal van ellende maar zand in de loods gooien. Dan kan ik in ieder geval wat werk aan de hand gaan doen zonder nat te worden. Rijden vind ik niet verantwoord op een betonnen ondergrond. Maar dat is mijn mening Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:12

hier giet het ook Verdrietig
m'n paard had de hele dag op stal gestaan gister. had t wel aan iemand anders gevraagd (sms) maar volgens de staleigenaar is ze niet buiten geweest. schrok wel toen ik haar achterbenen zag ze zijn echt zo dik!!
ik moet zo werken dus ik moet haar zo wel in de regen buiten zetten kan ze wel hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:17

Hier is het inderdaad ook al dagen bar!

Bah, word het nu ook wel zat...

Gisteren hebben ze ook al de hele dag binnen moeten staan en vandaag met dit weer ook weer ben ik bang...

Net naar de kapper en bakker geweest, zeiknat terug dus...
Nu maar opdrogen, om vervolgens weer nat te regenen met hond uitlaten en bij de paarden...
BAH!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:20

Bij ons hebben ze ook niet buiten gestaan en ik vrees nu ook weer het ergste....Al is het maar een uurtje ik vind het toch altijd wel fijn als ze hun benen kunnen strekken.

Ik dacht eigenlijk dat het zou gaan opknappen...ik ga even naar weeronline.nl....

leuk kapsel laten aanmeten Nouvel?!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:22

Vanmiddag regent het in het hele land, later volgen er pittige buien met kans op onweer en zware windstoten. De temperatuur komt uit op 10 graden. De wind is matig tot vrij krachtig, windkracht 4-5, eerst uit het zuidoosten, later ruimend naar het zuidwesten.

Vanavond verlaat het regengebied in de loop van de avond ons land. Aan de kust kunnen nog enkele buien vallen. De temperatuur daalt naar 5-7 graden in het binnenland, aan de kust wordt het 8-10 graden.

Morgen ziet het weer er een stuk beter uit. Van tijd tot tijd valt er een bui, maar af en toe komt ook de zon even te voorschijn. In de middag trekt een pittig buienlijntje over, daarna draait de wind naar het westnoordwesten en voert drogere en koelere lucht aan. De temperatuur komt uit op 7-9 graden. In de loop van de avond wordt het grotendeels droog, alleen aan de kust kan nog een enkele bui vallen.

Zondag wordt een rustige droge dag. Er ontstaan wel enkele ondiepe stapelwolken, maar de zon krijgt ook genoeg ruimte. De temperatuur komt rond 8 graden uit . De wind neemt af naar een matige westzuidwestenwind. Tegen de avond gaat de bewolking vanuit het westen toenemen.

Maandag wordt opnieuw een zeer onstuimige dag. Er is veel wind en er valt veel en langdurig neerslag. In de loop van de nacht van zondag op maandag neemt de zuidzuidwesten wind in het binnenland toe naar vrij krachtig tot krachtig, windkracht 5-6. Aan de kust komt een hard tot stormachtige wind te staan. In de vroege ochtend gaat het vanuit het westen regenen. De regen trekt van west naar oost over het land en verlaat de oostgrens in de avond. De temperatuur gaat wel weer iets omhoog, het wordt 10-12 graden.

Daarna volgen dinsdag nog een aantal buien. Vanaf woensdag komt ons land onder invloed van een hogedrukgebied boven Zuidoost-Europa, waardoor het een aantal dagen droog lijkt te worden. De temperatuur blijft rond 10 graden schommelen.

Even de weersverwachtingen delen!! Haha! Van het weekend dus even genieten van de droge momenten en dan wordt het weer bar en boos!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:25

Haha! dan gaan we zondag maar eens buitenrijden. Zou steeds met de bijrijder weer buiten gaan rijden maar t is er steeds niet van gekomen door het weer. Ben wel eens benieuwd hoe hard Umi kan (als ik alleen rijd moet ik echt zoveel moeite doen en kom niet verder dan een wat harder galopje)
dus wilde eens een keer de beentjes strekken, als ze Misty hard weg ziet galopperen denk ik niet dat ze nog zo traag door blijft galopperen Nagelbijten / Gniffelen

twijfel of ik vanavond nog even ga rijden.
Echt balen dat t zulk slecht weer is
Verdrietig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:31

Lekker kort Marit! Haha!

Hmm, dat belooft voor vandaag niet veel goed meer...
verdorie, heb ik tijd om ze allebei even rustig te rijden heb je zulk weer...
Ik zou vanmiddag een buitenrit gaan maken met een stalgenootje, ben bang dat ik dat toch niet zo'n heel goed idee ga vinden...
Al moeten ze er wel even uit inderdaad...

Dan desnoods maar rondjes aan de hand door de schuur stappen als het echt zo erg blijft...

Morgen les, hoop dat het dan droog is en de bak geen zwembad is... Cool

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:38

Cloor wat een schattig veulie heb je toch!

Welkom Kjoetiesmam Haha!

Hè bah ja, die regen.... mijn venten staan te verzuipen in de wei voor het ogenblik maar geen haar op hun hoofd dat er aan denkt om binnen te gaan staan. Dit weer is vooral heel erg lastig voor de baasjes die willen rijden en geen binnenbak hebben Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:39

Nouvel schreef:

Dan desnoods maar rondjes aan de hand door de schuur stappen als het echt zo erg blijft...

hahaha, dat heb ik gisteren dus ook maar gedaan! Sam vond het al gauw tijd voor meer actie en wilde zelfs gaan rollen op beton ter vermaak...raar beest.

Maar je kan toch een lekker waxjas aandoen, paarden een waterdichte uitrijdeken op en gaan met die banaan! Vork het waait in ieder geval niet meer zo hard. Gisteren kon ik bijna niet tegen de wind in lopen bij ons op stal.

Zaterdag komt Jantine, de potentiele bijrijdster. Gisteren heel leuk met haar aan de telefoon gezeten en het klikt erg goed! We denken veel hetzelfde en hadden wel 3 uur met elkaar kunnen kletsen volgens mij. Het zou wel eens wat kunnen worden! Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:51

Ja, zou ook kunnen inderdaad.

Meestal doe ik dat eigenlijk ook wel, maar ben net een beetje aan het opknappen en nog snip verkouden, om me dan weer helemaal nat en koud te laten worden...
(ik heb nog drukke weken voor de kerstvakantie te gaan... Clown )

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:03

cloris, wat een leuke foto's!

Welkom Kjoetiesman Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:15

@Lusitano: dan maar hopen dat de bijrijder ook een beetje op jou manier rijd Haha!. Met m'n vorige bijrijder kon ik ook uren praten (hij zei dan ik ga zo en dan stonden we nog een uur voor t hek te praten Nagelbijten / Gniffelen) ik verwachte er alleen iets heels anders van en omdat ik nog een jongpaardje heb leek het me beter om iemand te zoeken die vaker kan en dressuurmatig kan rijden, wel erg jammer hij was erg aardig maar toch niet wat ik zocht Verdrietig
.
Nu heb ik een bijrijder die haar op dezelfde manier rijd als ik ook doe, ook is ze fisio dus dat is ook wel fijn, ze weet precies hoe we Umi moeten trainen om haar goed los te krijgen. Ik kan ook leuk met haar buiten rijden Haha!
als ik er iemand op zet buiten met minder ervaring heb ik over een weekje een vervelend paard Verdrietig daarom ben ik ook zo blij dat ik nu iemand gevonden heb die haar wel aan kan Haha!.

Een beetje regen kan toch geen kwaad? ik zet haar nu zelf maar buiten anders staat ze weer zo lang op stal. Savonds ga ik haar nog even longeren. Heb zelf nog nooit met uitrijdekens gereden, ik denk altijd als ze bewegen vatten ze toch geen kou? zo lang je maar goed vlot door rijd is er niks aan de hand, als ze nat geregend is gaat er natuurlijk op stal wel een zweetdeken op.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:15

ik ga weer werken

doeidoei

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:37

Ik rij volgens de klassieke dressuur en nu blijkt dat zij zich daar ook al behoorlijk in heeft verdiept en graag mee verder wilt. Ook het werk aan de hand en lijnen!!! Beter hadden we elkaar niet kunnen treffen denk ik. Zo veel mensen zijn er niet met die interesse, zeker niet in de bijrijderspoel! Dus ik ben wel heel tevreden met deze match Lachen
de praktijk moet natuurlijk nog uitwijzen hoe het gaat. Maar ik ben vooralsnog heel positief!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:38

Ik hoop dat het wat wordt met je potentiële bijrijdster! Klinkt iig heelgoed Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:42

Thanks, ik ben reuze benieuwd hoe ze gaat uitgroeien en welke kleur er gaat volgen, het is idd een tante met een eigen wil maar heel lief, ze herkende mij overigens niet meer naar 5 dagen opfok Clown en ze staat lekker tussen de veulies van dit jaar...

Tja het weer... ik ben zooo blij met de binnenbak bij ons.. ik hoop dat ze vandaag wel even buiten hebben gestaan maar ik vermoed van niet want het is wel dramatisch, alhoewel ,vanmorgen was het droog en Piropo staat altijd smorgens even in de paddock wie weet Haha!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:51

Enige tijd geleden 7 weken terug om precies te zijn is Gitano over de bakrand gesprongen, niks aan de hoan eerste instantie, echter toen hij terug sprong heeft hij zijn voor benen open gehaald 1 been tot op het bot het andere een pees afgeseden 3/4 stuk.

we zijn naar Utrecht gegaan en hij is daar meteen geopenreerd

Dit is zijn been waar hij tit op het bot open was 130 hegtingen waren er nodig
Afbeelding

het andere been zat in het gips
Afbeelding
Afbeelding

hij was daar niet echt vriendelijk
Afbeelding

hij is inmiddels weer thuis en heeft het weer prima naar zijn zin
Afbeelding

moest weer even alle luchtjes opnemen
Afbeelding

daarna even uitgebreid rollen in zijn eigenstal
Afbeelding
Afbeelding

mol

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:55

mol wat een waanzinnig knap paard... maar oeioei, heeft hij nog last van zijn verwondingen?