[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:55

Mijn knappe topper! :)

Fenne.
Ze is een merrie van 6 jaar oud.
Wij hebben haar zelf gefokt.

Vader is Felle 422.
Moeder is Vronie(onze eigen gefokte merrie die helaas 25-11-2013 hebben in moeten laten slapen)

Fenne is erg lief, ontzettend eigen wijs en af en toe ook heeel irritant!
Fenne vind dressuur niks aan, springen vind ze ontzettend leuk!!
Fenne houd ook heel erg veel van eten!!
Maar ondanks dat allemaal heb ik een hele speciale band met haar en zijn we vriendinnetjes door dik en dun!! *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was de eerste keer dat we samen 80cm hebben gesprongen. En het was ontzettend gaaf!! :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:59

gett schreef:
Fabske gecondoleerd

Ben beetje de draad kwijt, gaat ineens snel!

Zie fijne ritjes voorbij komen en vrijheidsdressuur.

Bij een Fries vind ik donkerblauw ontzettend mooi staan, heel chique. En je hoeft niet perse te matchen met kleuren, als het maar bij elkaar past!

Vandaag filmpje van de galop kunnen laten maken, heb er wat screenshot van gemaakt. Misschien nog eens wat prutsen met youtube. Mn fb kan niet iedereen op :D

[ [url=m/PhnpPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z6duGK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aakomend weekend staat er een bosrit op de planning, nu hopen dat het weer een beetje meezit.

Ik wil jouw bodywarmer!

Ziet er super goed uit, ze heeft best wel een dikke hals voor een merrie of niet? Vind dat ze zo mooi glimt.. <3 <3

KittyDylan

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:05

Felicia wat een gaaf ding :~

Vrijdag en zaterdag rijden *\o/*

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:08

KittyDylan schreef:
Felicia wat een gaaf ding :~

Vrijdag en zaterdag rijden *\o/*

Dankjewell :)

CinnamonHM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:15

oke , ik ga eerlijk zijn, ik heb me nooit heel erg verdiept in de friezen, en heb nooit echt van ze ' gehouden ' ( zoals ik gek ben van lusitano's en van ze hou ) Maar deze foto's in dit topic doen me echt anders over ze denken..! Wauw, wat een prachtige, krachtige dieren..

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:37

dat is leuk om te horen CinnamonHM!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:43

Captain schreef:
gett schreef:
Fabske gecondoleerd

Bij een Fries vind ik donkerblauw ontzettend mooi staan, heel chique. En je hoeft niet perse te matchen met kleuren, als het maar bij elkaar past!

Vandaag filmpje van de galop kunnen laten maken, heb er wat screenshot van gemaakt. Misschien nog eens wat prutsen met youtube. Mn fb kan niet iedereen op :D

Aakomend weekend staat er een bosrit op de planning, nu hopen dat het weer een beetje meezit.

Ik wil jouw bodywarmer!

Ziet er super goed uit, ze heeft best wel een dikke hals voor een merrie of niet? Vind dat ze zo mooi glimt.. <3 <3

Dankjewel! Ze heeft van haarzelf een hele mooie hals en wordt nog steeds mooier. Ze krijgt steeds meer spieren en Door het vele gallopperen eindelijk een kont! :D

Cinnamon, je hebt helemaal gelijk! Nu vond ik Friezen altijd al erg mooi, maar wou er nooit zelf 1 hebben. Maar heb nu al 2 onder mn kont gehad, die ik maar al te graag als de mijne wil!

Felicia mooie merrie hoor, ze heeft een lief hoofdje :)

Hanne ben benieuwd naar je cap, wel vreselijk duur die dingen...

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:45

Dankjewel!! Ze is ook ontzettend lief en leuk:D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:51

Captain schreef:
Steffiee_ schreef:
Hier het filmpje... Heb er even een leuk muziekje onder gezet, soms werd ik heel erg enthousiast in mijn belonen.
Het kan zijn dat ik het allemaal voor me zie, maar na een tijdje ging ze echt wel een beetje haar voetje optillen... Nu heb ik nogsteeds het idee dat ze me voor geen meter begrijpt, omdat ik nog zo tegen haar schouder aan moet ''hangen''...
Ben trouwens bewust binnen gaan oefenen, minder dingen die haar af zouden leiden dacht ik, haar vriendinnetje stond namelijk nog wel buiten :')!

[ Video ]
Mocht iemand nog tips hebben of dingen die ik vooral niet moet doen, hoor ik het graag!

Ziet er al prima uit hoor! Heb je haar linkervoorbeen ook gevraagd? Wellicht vind ze die makkelijker. Wat ik zelf altijd doe om de jambette redelijk snel aan te leren: geef het commando achter de oksel, vervolgens pak je zelf het been vast en maakt de beweging van de jambette. Let erop dat je het been niet bij de koten pakt maar bij de knie zeg maar. Anders kan het verward worden met hoeven optillen voor hoeven uitkrabben. Op het moment dat je het been hoog hebt beloningssignaal geven en voeren. Doe dit nog even met het been omhoog en zet het daarna rustig terug. Dan weer opnieuw, eerst achter de oksel en dan been optillen. Dit gewoon een aantal keer herhalen tot je merkt dat je het been minder zelf op hoeft te tillen en dan enkel nog het commando achter de oksel geven. :)

Dankjewel!
Dat commando gaf ik inderdaad achter haar oksel, zal inderdaad eens haar andere been proberen!
Dat been optillen vind ze erg moeilijk, duurt met hoeven uitkrabben ook vaak erg lang, en bij de hoefsmid vind ze ook niks... Maar ik zal inderdaad haar andere been eens proberen, en dan kijken hoe het gaat!
Nogmaals heel erg bedankt voor de tips! :j

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:53

gett schreef:
Fabske gecondoleerd

Looking gooood! :j *\o/*
(ben zelfs een beetje jaloers :=)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:54

Wauw wat een gave dame Felicia!

Ik vind jullie echt een mooie combinatie Gett, ziet er fijn uit :)

Je mag me altijd een berichtje sturen Fabienne, als je even iets kwijt wil :(:)

Zit zelf al de hele week niet lekker in mijn vel maar vandaag weer fijn gewerkt aan de longe met floor, stukjes schakelen in tempo ze liep erg fijn <3 screens uit het filmpje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:55

HanneLover Dankjewel!

Gave fries Felicia!

Ziet er weer goed uit Chriske! :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:25

Zo, ik heb weer heel wat lees voer gehad! Ben een tijdje niet echt actief geweest, 2 weken geleden begonnen bij mijn 'oude baas' die een nieuwe winkel heeft geopend! In 5 dagen tijd 64 uur gemaakt, en vorige week ook een week van 47 uur. Helaas geen verlichting bij de bak en savonds weer vroeg naar bed voor een nieuwe werkdag. Dus rijden bij de binnen bak savonds zat er ook niet in.

Gelukkig deze week weer een fijner weekje gehad. Dinsdag vrij dus lekker rustig gelongeerd na 2 weken stil staan. En vandaag ook vrij, rustig wat getraind onder het zadel. (20 minuten) ze was super braaf! En wat ben ik trots dat ze alles nog zo goed toelaat. Ze is inmiddels alweer 6 maand drachtig! (Een jonge, nog niet goed gekeurde dekhengst heeft er opgezeten, hier hebben wij voor gekozen omdat dit simpel weg een stuk goedkoper is dan een goedgekeurde. Dit word ons, en mieke haar eerste veulen. Ze word bijna 4 en mag dus straks lekker t land op met het veulen en genieten van een wel verdiende gepaste vakantie!)

Afbeelding

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:37

Zo, Kusvoorjou, Lekker druk!
Heb je het wel naar je zin?

Ze ziet er goed uit! :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:49

Lief dat je het vraagt! Ja het is erg leuk. Het is een groente en fruit winkel. Voor een jaar terug hebben we de vorige winkel dicht gedaan wegens overlijden van mijn toen bazin. Mijn baas heeft dus nu een nieuwe winkel geopend. Nu ook verse broodjes enzo er bij. En rauwkost salades. Maar die hadden we eerst ook al wel. Ik heb een aardig stukje verantwoording in de winkel en ben 'tweede' verkoper. Erg leuk :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:50

Klinkt leuk Kusvoorjou!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 07:49

leuk kusvoorjou!
zag je foto op fb ;)

chriske ziet dr goed uit <3

ik heb gisteren mijn nieuwe cap opgehaald *\%/* zal dalijk een foto plaatsen maar foto staat op telefoon en niet op computer :')
Edit: fotootje☺️ *\%/*
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:14

Ziet er weer goed uit Criske! <3
Lekkere dikke buik al kusvoorjou!
hannelover die is.. apart.. :+ Vind hem ergens wel mooi maar niet mijn stijl. Zou wel heel mooi met wit setje staan denk ik! :))

Vandaag fotoshoot met Menno. :):) Haren in de krul, nu even gauw omkleden en dan kunnen jullie vanavond wel al wat foto's verwachten. :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:11

Gave cap. Had al gereageerd op Facebook haha

Succes met de fotoshoot.. ben benieuwd na het resultaat!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 12:47

Veel plezier Hannah !
Ben benieuwd !

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:48

Gave cap hannelover! Niets voor mij maar ziet er leuk uit

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:17

Hannelover, die cap staat je goed, maar is ook niet mijn stijl!
Maar denk idd dat het heel mooi staat met een wit setje!
Veel plezier met de fotoshoot captain!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:14

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Jaaaaa, ze kan het!! Heb inderdaad geprobeerd via de linkerkant, en hoefde haar been niet eens op te tillen, ineens snapte ze het! Nu kan ze allebei de kanten
AfbeeldingAfbeelding

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:19

Ik vindt de cap stoer! Ben benieuwd naar het totale plaatje.

Steffie wat goed!!

las ook nog wat over een photo shoot, ben benieuwd :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:59

Afbeelding