barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:41

Gaaaf paard zeg! <3 nog veel plezier er mee!

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:20

Wat een hals! gaaf dier :9

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:40

Gisteren ochtend heb ik voor het eerst een 'grondwerk' les gehad met Millie, van Help With Horses (gewonnen via facebook). Ik ben zo blij met het resultaat dat ik het echt even van mij af wil schrijven! :D

Millie is een schat hoor, maar wel eigenzinnig :') Ze is extreem ongeduldig, loopt (lees: springt en rent) het liefst tegen je aan als iets spannend is, maar wil wel alles zien en kijken of het eetbaar is. Eerst doen, en dan gaat ze denken. Je moet echt heeeel duidelijk zijn wat je wilt en wat jouw ruimte is. Op zich luistert ze wel naar me hoor, maar ik zou toch echt graag wat meer denkwerk en ontspanning van haar kant zien.

Gister dus voor het eerst in de bak. Leadrope, touwhalster en stick uit het stof getrokken (onvoorstelbaar hoe alles tijdens gebruik weer in de knoop raakt, stilstand roest blijkbaar echt :D).
In het begin was ze erg gestrest, niet gefocust brutaal. Maar na 5 minuten consequent achteruit zetten en d'r koppie naar mij draaien, had ik ineens een gefocust, leerbaar en volgzaam paard, die niet om de haverklap in mijn armen springt omdat ze het spannend vindt. Ze ging nadenken, kauwen en spiegelen. Ze is echt heel slim en snel, maar ook onzeker. Ik moet haar dus ook tijd geven om te denken en lekker te kroelen. Wat een vertrouwen liet ze zien! *\o/*

Hier kan ik weer een tijd mee vooruit. Yacintha (van Help With Horses) mag vaker komen!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:00

Fijn dat het beter gaat!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:16

Vandaag de zadelmaker geweest!
Mijn zadel is hard al beton door oud wol (maar dat wist ik, vandaar ook de zadelmaker). Mag nu nog 2 keer in de week rijden omdat ik vandaag naar 1,5 week opstapte en mevrouw onwijs praatjes had (3 rondes bokkend de piste door terwijl ze dat nog nooit heeft gedaan, zadelmaker zei ook dat dat niet aan het zadel lag want het zadel ligt goed... en dan had ze dat wel eerder gedaan) Verder longeren.
21 maart het zadel daarheen brengen.
24 maart komt ze weer terug en moet het goed zijn! :) Kan niet wachten!

@Celine_Mirte, super dat goed ging! :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:47

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:51

Vandaag voor het eerst de hele bak gebruikt! Ik had bijna de neiging om in galop te gaan, maar we moeten het niet meteen overdrijven, hè? :D

De zijgangen in stap gaan al echt best goed. Had een soort van travers in draf. Ik ben heel blij. Over een aantal jaar heb ik gewoon een goed rijpaard! <3

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:34

Top Fabster dat het zo goed gaat!

Mooi hoofd heeft dat paard(die zoon van bonte Willem) Sharon.
Ben je goed blijven zitten tijdens dat gebok?

Mooi dat een grondwerkles zo'n verschil kan maken Celine_Mirte!

Mooie nieuwe bp's in het topic voorbij zien komen.

Ben benieuwd wat ik zaterdsg te zien ga krijgen, ik ga naar Dalerveen, hengstenkeuring. Op fb heb ik al een stel knapperds gezien die komen.

Fedde is nog steeds een topper. Hij is heel erg mensgericht, komt meteen op je af. Wel moet ik duidelijk maken wat de grenzen zijn, want hij begint die aardig te verkennen. Dat zie je ook in de groep, hij probeert ook bij de paarden te kijken hoever hij kan gaan. Dan ben ik toch wel blij dat het hem toch weer even duidelijk gemaakt wordt.
Ik moet weer nodig foto's maken, deze zijn nog van december:

Afbeelding
Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:55

Ja goed blijven zitten hoor haha!

Dat van die grenzen verkennen herken ik wel heel erg. Net zo als het mensgerichte. Heeft Sterre ook heel erg maar het pakt hier heel positief uit, het is nooit saai met Sterre. :)

Fedde is zo leuk! En schattig :o

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:20

Leuk paardje! :D dat mens gerichte herken ik ook! Hij hinikt als ik aan kom. Hij loopt al sinds dag 1 als een hondje achter me aan. En bij de eerste les zei mijn instructiece gelijk dat hij echt totaal geen problemen heeft met dat een mens de baas is of iets in die trant. :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:12

Dat heeft Sjaak ook wel. Als ik aan het werk wil met de paarden, staat hij als eerste voor mijn neus. Ook om de koekjes, denk ik.... :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:21

Hahah koekjes... heeeeeeel veeeeel koekjes!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:13

Vanmiddag Sterre laten vrijspringen!
Het is geen talentje maar met wat training moet het wat worden! :D

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:09

Zó, die maakt een flinke sprong! Sjaak knalt meestal dwars door de hindernis heen. Zijn coördinatie is niet al te best, want dat betreft ;)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:54

Haha dat is goed te vergelijken net die van mij
Afbeelding
Wilde gaan balkes draven :+

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:31

Fabster, haha Sterre gelukkig niet, want ik ben onwijs gek op springen haha! :o

Caroline, ah dat ziet er ook goed uit! Dat doet Sterre inmiddels niet meer maar ik herinner me onze eerste keer balkjes 'draven' nog :D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:48

Heerlijk genoten van t mooie weer!! <3 Afbeelding
Afbeelding

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:21

Afbeelding
Moest deze foto gewoon laten zien hij staat zo mooi te glanzen <3

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:57

Ah mooie foto's weer zeg. Wat springen ze hoog zo haha en lekker genieten van de zon {:} . Fedde heeft al wel over balken gewandeld, vond hij niks engs aan.

Zo gisteren weer wat mooie paarden gezien in Dalerveen.
Ik moet zeggen dat de types richting Fries mij toch wel meer aanspreken dan die richting warmbloed.
Lotti in het echt mogen bewonderen <3
Bing vond ik voor een echte tinker wel mooi erg mooi qua type (en wat een manen en rustig karakter +:)+ ) maar toch zou ik liever Lotti of Cool Willow Spring mee naar huis willen nemen. Ook was ik erg enthousiast over de Friese hengst Udo, niet de grootste, maar hij gaf mij wel een kwijlmoment :=
Mooi om zo een aantal hengsten bij elkaar te zien en wat een verschil toch tussen al die knapperds.

De staart van Fedde groeit al lekker:

Afbeelding
Hij is gek op zijn eten (biks met een beetje luzerne),maar hij vindt het prima dat ik van alles met hem doe tijdens het eten (poetsen, hoeven uitkrabben, staart pluizen, masseren)
Afbeelding
Zijn manen liggen trouwens aan de andere kant, lijkt net of hij hier hele korte heeft, maar dit is weer nieuwe aangroei.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:24

Nanda leuk zeg ik was daar ook met de hengst die ik train, ik heb hem samen met de eigenaar voorbereid voor de hengstenkeuring. Deze is ook goedgekeurd! Super trots dus. Hieronder een foto. De eigenaar is tevens eigenaar van lotti mijn vriend heeft deze 2 hengsten dan ook voorgebracht.

Beide hengsten zijn echt hengsten met een gouden karakter <3

Kon ik mooi even weer oefenen met mijn camera
Afbeelding

Afbeelding

En vooruit nog even 2 leuke foto's van Lotti, we hadden hem even los in de bak gelaten voor leuke foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Beide zijn homozygoot. Dus als iemand nog een leuke hengst zoekt voor zijn of haar merrie je mag mij altijd een pb sturen voor meer info.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:44

Gefeliciteerd *\o/* dan natuurlijk met dat mooie resultaat! Ik vind Lotti echt gaaf <3 mooie foto's
Welke hengst was dat dan? Ik heb alleen die ronde jonge hengsten met Bing gezien, daar moest die erg jeugdige hengst uit de bak (die stond ook erg veel op de achterbenen).

Ik had het er later nog met mijn zus over, jouw vriend en die jongen die het voorbrengen samen deden, die hadden duidelijk meer ervaring (of meer in hun mars) dan die andere 2 jonge voorbrengen. Je zag echt wel verschil.

Vond het alleen jammer dat alles best lang duurde en omdat ik Door omstandigheden (Henri moest werken) onze Kids mee moest nemen.....Helaas niet alles kunnen zien. Ben nadat Cool Willem onder het zadel was geweest, weg gegaan omdat de Kids echt onrustig begonnen te worden.

Helaas heb ik alleen 2 ruinen en een hengst (nu nog iig hengst), dus dat wordt hem niet met Lotti :+

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:27

Gave hengsten zeg!
Het gaat hem alleen hier niet worden met beide hengsten.
Lotti heeft net als Sterre Samber bloed...
en Diamond (heb het even opgezocht, haha) vind ik toch wat te klein.
Ik zoek met mijn lengte al snel een hengst voor Sterre met stokmaat van Bellman of Ceasar ter Linden. :o
Bing vond ik ook heel gaaf, die manen *kwijl*

Nanda, groeit mooi! Fedde wordt al een echte man! Hij is zo leuk haha :)

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:25

Nanda dat was daimond. Hij mocht naar de kampioenskeuring (eerste 2 fotos van mijn bericht hiervoor dat is daimond)

Ja klopt die jongens bakten er niet veel van haha. Mijn vriend en die andere jongen hebben inderdaad meer ervaring hier in. Die jongen met bing ging ook uit de bak omdat hij het niet meer aandurfde.

Esaqar nou eerlijk gezegd geloof ik er niets van dat hij 1.61 is want we hebben hem later nog weer laten meten op 1.63 maar dat staat niet op die site zie ik nu heel raar. Maar thuis meten we hem op 1.65 met een gewone meetstok. De jury had een elektronische en meer eigenaren klaagden dat er niets van klopte maar helaas.. want mijn merrie is ook officieel op 1.61 gemeten en deze hengst is duidelijk veel groter.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:32

Oh dom, nu zie ik het pas. Wat lijken ze zo op de foto op elkaar zeg. Nu zie ik het aan de manen en de aftekeningen. Diamond toonde best groot voor zo,n jong dier, was volgens mij de grootste in zijn groep toch?
Het lijkt mij best gaaf om daar over twee jaar met Fedde aan mee te doen, gewoon om te horen wat ze van hem vinden. Moet hij alleen wel zo handelbaar als nu blijven haha.

Net nog even naar stal geweest en ff wat foto's genomen. Ze kwamen alleen van stal en zijn dus nog ongepoetst.
Beide heren vonden het maar wat mooi dat ik foto's ging maken, er zijn er dus heel wat mislukt doordat ze op mij af komen haha.
Afbeelding
Toch meer een Friezenhoofd dan tinker.
Afbeelding
Hierop zijn de manen beter te zien, komt nog steeds meer bij.
Afbeelding
Lekker dommelen in de zon.
Afbeelding
Hier weer meer een Friezenhouding, en ja nog steeds overbouwd....
Afbeelding
Eentje waar de andere kant wat meer op te zien is.
Afbeelding
Heel veel van dit soort foto's dus.
Afbeelding
Okay 1tje van Felix, hij is dan geen bp, maar ik vond hem wel grappig.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:37

Klopt hij was de grootste van zijn groep. Jouwe is ook een ontzettende leukerd! Wie weet over 2 jaar hihi.