Gisteren ochtend heb ik voor het eerst een 'grondwerk' les gehad met Millie, van Help With Horses (gewonnen via facebook). Ik ben zo blij met het resultaat dat ik het echt even van mij af wil schrijven!
Millie is een schat hoor, maar wel eigenzinnig
Ze is extreem ongeduldig, loopt (lees: springt en rent) het liefst tegen je aan als iets spannend is, maar wil wel alles zien en kijken of het eetbaar is. Eerst doen, en dan gaat ze denken. Je moet echt heeeel duidelijk zijn wat je wilt en wat jouw ruimte is. Op zich luistert ze wel naar me hoor, maar ik zou toch echt graag wat meer denkwerk en ontspanning van haar kant zien.
Gister dus voor het eerst in de bak. Leadrope, touwhalster en stick uit het stof getrokken (onvoorstelbaar hoe alles tijdens gebruik weer in de knoop raakt, stilstand roest blijkbaar echt
).
In het begin was ze erg gestrest, niet gefocust brutaal. Maar na 5 minuten consequent achteruit zetten en d'r koppie naar mij draaien, had ik ineens een gefocust, leerbaar en volgzaam paard, die niet om de haverklap in mijn armen springt omdat ze het spannend vindt. Ze ging nadenken, kauwen en spiegelen. Ze is echt heel slim en snel, maar ook onzeker. Ik moet haar dus ook tijd geven om te denken en lekker te kroelen. Wat een vertrouwen liet ze zien!
Hier kan ik weer een tijd mee vooruit. Yacintha (van Help With Horses) mag vaker komen!