Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:38

Ik rijd er ook niet veel. Rijd eigenlijk alleen hier in de regio. En dan ga ik nog niet eens naar alle wedstrijden die hier worden georganiseerd. Zo wordt bij mijn eigen club in de winter de L meestal gereden op momenten dat ik niet kan. In november is de L tot nu toe steeds op vrijdag en dan moet ik werken. En ik ga niet elke keer vrij vragen. Dit jaar was in januari de L net in de week dat de paarden geënt werden.
Zo is er wel een leuk concours hier in de buurt waar ik niet heen ga, omdat het er zo klein is met inrijden. En de banen redelijk dicht op elkaar staan. 's Winters start ik daar dan wel weer.
Denk dat ik per jaar iets van 15 keer op wedstrijd ga.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:48

Wij hebben hier in een straal van 10 km echt veel mogelijkheden voor wedstrijden zowel indoor als outdoor heel fijn

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:39

Nou dit was weer een leuke wedstrijd! :(

Eerste proef was ze kijkerig, maar goed ben ik gewend.. ik kreeg er 168 punten op. Daar kon ik mij on vinden!

Tweede proef, ging super! Nog nooit zo lekker kunnen rijden.. ze keek nergens na en liep op eigen benen. Dus ik had hoop.. zou dit dan onze eerste winstpunt worden??
Nee dus.. verre van.. 159 pt! Ongelooflijk! Ben nog bij de jury geweest, maar daar schoot ik niks mee op.. zwaar teleurgesteld nu!

Wel dank aan mijn super groom Marjon.. splinterz uit het topic :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:41

Dat is vreemd, wat voor commentaar kreeg je op de tweede proef dan?
Wel balen zeg als het helemaal niet klopt met jouw gevoel, soms snap je er toch niks van.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:43

nowylover schreef:
L_Vie schreef:
Nowylover: zie dat je uit Nunspeet komt! Welk niveau rij je?:) Start je vaak in de buurt?

Klopt en dat jij in de buurt van harderwijk woont. Zit op B niveau en mijn wedstrijden worden op het moment steeds uitgesteld, aangezien ik een zeikerd ben wat betreft hoe ze loopt. Ben niet zo snel te vrede :o

Waar ergens woon jij in de buurt van harderwijk dan?

Ik woon in hulshorst! Ik hoop vd winter b te starten :)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:57

Graag gedaan Berdien! Vond het erg leuk en vooral het verschil tussen proef 1 en 2 was mega. Maar zoals ik al eerder heb gezegd: punten komen vanzeld!
Hopelijk volgende maand tegen elkaar starten :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:51

Jeetje dat is balen Berdien! Ik hoor vanavond wel van je wie die jury was want ik heb zoiets laatst ook een keer gehad. Niet echt een wereldproef gereden maar ook niet super slecht.Voor mijn gevoel zou ik tussen 170 en 175 hebben moeten rijden en daar kreeg ik ook 159. Dat is echt heeeel erg raar als je gevoel zoveel anders zegt.
Gauw vergeten, richten op het volgende concours!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:08

Berdien au dat heeft vast zeer gedaan. Op naar de volgende en deze gauw vergeten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:09

Een beetje een nare mededeling van mijn kant,
Ik moet mijn paard gaan verkopen dit omdat ik op kamers ga en het anders financieel niet red :n
Dus als iemand nog iemand weet die een leuke fries zoekt kan je ze naar mij doorverwijzen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:13

Ai dat is balen kan je hem niet laten leasen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:18

Jenny_S schreef:
Ai dat is balen kan je hem niet laten leasen?

Dan zou ik nog net niet uitkomen in de maand of ze moeten 120 mee betalen alleen denk niet dat ze dat zouden willen.
+ dan zouden ze ook nog 190 euro moeten betalen om in de bak te mogen rijden bij de vereniging dus zou ik ook weg moeten. Wat toch zou moeten als ik hem niet snel verkocht krijg dan moet ik iets goedkopers zoeken.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:34

lrtj_ schreef:
Een beetje een nare mededeling van mijn kant,
Ik moet mijn paard gaan verkopen dit omdat ik op kamers ga en het anders financieel niet red :n
Dus als iemand nog iemand weet die een leuke fries zoekt kan je ze naar mij doorverwijzen.

Ah wat jammer! :( ik zal eens opletten ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:53

Jammer, Lrtj_. Hoop dat je een mooi plaatsje voor je paard vind.
Wat ontzettend balen, Berdien. Dan maar lekker aan je gevoel vasthouden. Je hebt er soms juryleden bijzitten :? .

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:56

Jeetje wat vervelend irtje! Hoelang moet je studeren? Het is dat 2 paarden in de maand net iets te duur is als is de stalling niet heel duur anders had ik graag komen kijken! Wij willen namelijk altijd al 2 friesjes ( wij moeten namelijk heel hard sparen voor een bruiloft)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:57

Jamiejoyce schreef:
Jeetje wat vervelend irtje! Hoelang moet je studeren? Het is dat 2 paarden in de maand net iets te duur is als is de stalling niet heel duur anders had ik graag komen kijken! Wij willen namelijk altijd al 2 friesjes ( wij moeten namelijk heel hard sparen voor een bruiloft)

ongeveer 6 jaar eerst 2 jaar iets afmaken en dan door naar de echte opleiding.
Wat leuk is er al een datum geprikt?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:10

Ja nogal Jenny!

Nou echt FW! Ik ben nog bij d'r geweest om te vragen hoe het zat.. Ze wist niet meer welke combinatie ik was, en ze noemde op wat er op mijn coupons stond, daar heb ik toch niks aan?!

Commentaar was heel bijzonder, over afwenden en groeten: 4, ze stond scheef, wel een milimeter denk ik :+ (heb ik normaal 7/8 op omdat ze keurig geblokt staat).. Galop een 5 (puur om het aanspringen).. En nog meer dingen die ik niet echt kon plaatsen..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:12

berdien85 schreef:
Ja nogal Jenny!

Nou echt FW! Ik ben nog bij d'r geweest om te vragen hoe het zat.. Ze wist niet meer welke combinatie ik was, en ze noemde op wat er op mijn coupons stond, daar heb ik toch niks aan?!

Commentaar was heel bijzonder, over afwenden en groeten: 4, ze stond scheef, wel een milimeter denk ik :+ (heb ik normaal 7/8 op omdat ze keurig geblokt staat).. Galop een 5 (puur om het aanspringen).. En nog meer dingen die ik niet echt kon plaatsen..

Typisch gevalletje ik ga gewoon heel streng doen omdat ik dat leuk vind.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:15

Inderdaad!
Jeetje ik lees net jouw berichtje.. Wat sneu dat je paard weg moet! Kun je 'm ook niet verleasen ofzo?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:24

Dan zouden ze lid moeten worden van de vereniging a 190 euro per jaar + dan nog geld voor het rijden zelf.
Denk niet dat ze dat zouden willen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:40

Oh.. hmm nee dat wordt 'm niet. Wel heel erg jammer zeg!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:44

Wat een andere optie is is verhuizen met het paard naar een stal waar je dat niet hebt, alleen moet je een leuke en goede stal met een vergrootglas zoeken.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:03

lrtj_ schreef:
Jamiejoyce schreef:

ongeveer 6 jaar eerst 2 jaar iets afmaken en dan door naar de echte opleiding.
Wat leuk is er al een datum geprikt?

Datum zijn we het nog niet over eens haha volgend jaar willen we.
En als je hem die jaren met wen contract bij iemand kan stallen en dan daarna weer terug neemt of wil je daarna geen eigen paard meer?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:06

Daarna wil ik nog wel een eigen paard, misschien is dat een idee ja. Of een andere stalling met een verzorger zou ook kunnen

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:20

Waar zou je naar toe verhuizen ?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:32

Dan redelijk uit de buurt dat wordt dan Velp, Arnhem, Renkum, Westervoort, Groessen.