[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:30

Jullie blijven hard gaan hier zeg, ik heb gewoon een half uur nodig om bij te lezen.

Ilona, ik hoop dat je paardje snel opknapt en dat je vandaag geen slecht nieuws krijgt.
Frank, veel sterkte voor je tante.
Heidi ik ben nu toch wel benieuwd wanneer je gaat bevallen. ik ben nog maar kort hier op dit formu maar toch.
Jolijn, voor een hoefzweer zou ik gewoon de hoefsmit bellen.

Ingrid.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:01

@ barocco: Ik was nog wel van plan terug te komen maar moest alleen even de tijd hebben Haha!. Klinkt allemaal heel gezellig! Schaatsen vind ik zo moelijk, heb dan echt geen evenwicht. Dat zag ik op de reclame over dat fobiac, ben het alleen vergeten te kijken!

@ Sanne: Bandito is mooi! Haha! Lekker dik in 't wintervacht.

@ heikedenise: Gefeliciteerd met je broer Lachen.

@ Petra: Ff wennen met je nieuwe naam Haha!. Zo te horen gaat alles goed, mooi!

Had trouwens nog niet verteld dat Fuego inmiddels ergens anders staat. Al zo'n 2 weekjes. Als ik uit mijn kamerraam kijk zie ik de binnenbak van de manege. Als hij zomer's in het weiland staat kan ik hem in feite zien. Als die achter de kassen vandaan komt dan. Hij heeft het nu veel beter, ipv 1 keer voer per dag (+ bijvoeren) nu 5 keer, een grotere stal, mensen die er veel meer van af weten, super fijne bak, hele aardige mensen. Het is een Kwpn fokkerij, de kampioen van Nl staat daar, dus wel iets om trots op te zijn! Wat een geweldig mooi paard is dat trouwens, echt om te kwijlen. Maargoed vuurtje mag er ook zijn. Hij heeft nog totaal geen last van de nederlandse winters, want het is nog geen dikke beer om te zien Haha!.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:10

Baby is nu 14 dagen telaat (zit nu op 42 weken) en nog niet eens weeen of een ontsluiting.
Morgen moet ik naar het ziekenhuis dan gaan ze eerst een hart filmpje maken van de baby.
en kijken ze of ik nu wel een ontsluiting heb.
zo niet dan gaan ze eerst een soort gel in brengen om je baarmoederwand week of rijp telaten worden voor de ontsluiting.
dit hoef niet in 1 x werken dus kan zijn dat het in 2 a 3 x moet.
kans op overnachting is dus erg groot Bloos
als er een onsluiting plaats vind dan pas ga ik aan de infuus om weeen op tewekken Haha!

Met andere woorden Dinsdag of woensdag zal ie toch een keer geboren moeten worden Haha!
voor het weekend in iedere geval Cool

Nou ik zal jullie niet meer spreken deze dagen Doei!
De groetjes Haha!

morgen om 8.00 in het ziekenhuis zijn Haha! duimen jullie voor me Bloos Tong uitsteken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:15

Nou heel veel sterkte Heidi, ik hoop dat het allemaal spoedig verloopt. En ik duim voor je!

Ben benieuwd naar de verhalen van vandaag, hebben jullie het gezellig gehad? Veel mensen elkaar gemeet?
Ik ben echt dood na een dag werk, aangezien ik vannacht beroerd geslapen heb.
Zo naar een vriend maar wil toch echt op tijd slapen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:16

Heel veel succes, ik zou zeker duimen! Haha! Ben benieuwd!! Sterkte!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:20

Oh Esmee, alweer een verhuizing? Ik hoop dat deze stal dan goed bevalt, dat jullie er een tijd kunnen blijven staan, want vind dit wel heftig voor Fue. In Spanje zijn jullie verhuisd toch, toen naar NL en toen 1 of 2 keer van stal gewisseld?
Blijft ie er een beetje rustig onder?

Peet, fijn dat jullie een knus huisje hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:21

Sterkte en veel succes Heidi!
spannend hoor!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:36

Vandaag heb ik echt heerlijk de gedachtes kunnen laten afvloeien in genieten en alleen maar gedacht; wie weet over een paar jaar rijd ik hier ook wel met Chico'tje in een les oid.. Haha! . Jeetje, was een geweldig mooie paarden heb ik vandaag gezien. Stuk voor stuk echte beauty's! Sanne had haar camera mee, en die heeft ook zeker heel wat plaatjes geschoten. Uiteraard van de 2 mooiste paarden Halley en Cantaor Haha! . Jullie deden het onwijs netjes dames!! En jullie paardjes zagen er weer goed uit en waren ontzettend braaf Lovers .

Verder dus lekker staan kletsen met Lisenka Haha! en natuurlijk Jan ook weer ff gezien. Super leuk!!! En ook Cyrina met Berend gezien. Ook Aline was van de partij! Ging uit eindelijk toch súper met Cantaor. Pling En ook Saida ontmoet Ja Leuk om jou ook eens IRL gezien te hebben Haha! ! Ook kwam Jesser nog naar me toe, ze herkende me hihi Clown . En ik ben zelf nog even naar Sannepakito gelopen ook hier van bokt. Die herkende ik haha Lachen Echt heel leuk dat je even kwam kennismaken, vond ik erg leuk!

Heb het ook super naar me zin gehad met Sanne Lovers en dr vriendje natuurlijk, die heel lief mee ging haha. En ook eens de toch wel 'beroemde' mensen in de barokke wereld in actie gezien zoals Piet Bakker, Chawwa Visser.. Echt super om dat allemaal weer is mee te maken Haha! . Was echt een top dag weer.. foto's komen er vast snel aan door Sanne. Lachen

En ik heb gelukkig niks gehoord van de kliniek tot voor als nog. En geen bericht was goed bericht. Gelukkig. Ben zo blij als ik morgen mn ventje weer zie...!! Lovers

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:40

Gaaf dat jullie vandaag een leuke dag hebben gehad!
zal best dat jullie veel mooie paarden hebben gezien!
ik ben erg benieuwd naar de foto´s!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:41

haai iedereen, ik kom weer even kijken en bijreageren, ff de laatste zoveel pagina's anders moet ik er 15 bijreageren en dan zit ik hier echt nog een paar uur Huilen van het lachen
Gisteren was Sanne dus gezellig in Alkmaar, heeft foto's gemaakt van Bandito maar ook van Furia tijdens t rijden! Haha!
Dus ben erg benieuwd!
Alleen jammere was dat ik al n week k.ut aan het trainen ben.. De bak ligt echt niet goed en Furia kan gewoon zn balans niet houden, als t echt te erg is train ik op de wei dat gaat nog wel, maar ideaal is t niet
Ik wil heel graag in een binnenbak gaan trainen, maar de enige die engiszins in de buurt is is die van mij vereniging en dan moet je dus meteen een jaar lang voor die bak betalen..
Terwijl ik t maar voor een maandje wil ofzo, nouja niks aan te doen maar wat minde (goed) trainen??
Brengt zo namelijk helemaal geen plezier eerder frustratie

Vandaag daarom ook maar ff niet getraind, maar door t bos gewandeld en n poging tot lange teugelen...
Beetje staptraining iig want we hebben nu geen stapmolen tot beschikking meer!
En dara kan ik me zo aan ergeren, ik was dus aan t stappen op het smalle bospaadje, komen er vanachter me 3 mountainbikers aan.
Op het poortje waar je doorheen moet staat duidelijk zo'n rond bordje met een fiets met een streep er door heen, en het staat ook vermeld op een ander bordje, dat je dus niet met de fiets mag daar.
Wij mogen ook enkel aan de hand met de paarden, dus ik vind dat iedereen zich aan de regels moet houden.
Maar goed, die ene mountainbiker zei dus "hoi"(al een hele verbetering want normaal crossen ze haast over je heen), dus ik droog ook "hoi" zeggen.
Toen vroeg hij of hij er aan de rechterkant, waar dus echt geen ruimte was, langs mocht, maar ik zei dat het me geen goed idee leek en dat het in dit bos sowieso verboden was voor fietsers.
En dat wisten ze natuurlijk niet Huilen van het lachen Dus ik zei nou bij het poortje hangt toch duidelijk een bordje, maar dat hadden ze niet gezien (jaja).
Nou goed, toen konden Furia en ik aan de kant dus ben ik maar blijven wachten tot ze voorbij waren.
Maar ik kan me daar echt boos om maken, er zijn zo weinig ruiterpaden en als ze er al zijn zijn ze slecht onderhouden, en voor fietsers zijn er genoeg paden en daar nemen ze geen genoegen mee...

Cyrina: Aaah wat leuk een veulentje!! Spannend hoor Haha!
Natalia: Leuke kerstkaart Pling Jij ook de beste wensen!! Knipoog
Mienetje: Wauw jouw kaart is ook prachtig zo in de wintersfeer!!! Ook de beste wensen voor jou!
Frank: Gatverrrdamme wat en super naar en vervelend nieuws is dat zeg!!! dat lijkt me echt zo een nachtmerrie ..
Hopen dat die jongens gepakt worden!!
Lisenka: Ook weer een puntje gepakt met Otto, lekker joh!
Jolynn: Wel alles goed met je hoop ik?
Esmee: gezellig weer eens wat van je te horen... Naar pfeiffer, en kelen, tsja daar weet ik alles van! Beterschap he meis Ach gut
Balen dat je niet mag rijden, wie rijdt hem nu? Fijn dat ie zo lekker dichtbij staat Pling
Borderjay: Aaah, passiers zijn ook echt fijne zadels Lovers net als KN... Heerlijk! Hoop dat die passier wel past!
Iloon: aai, das ook naar chronisch?!
Karina: Je maakt me telkens nóg nieuwsgieriger naar jullie stekkie Haha! Foto's Tong uitsteken?
Saida: HAhah wat een verrassing Jasmijn zo zien staan Haha! Cowboy Magic is echt heeeerlijk, heb alle producten al zo'n beetje verzameld voor Furia Bloos
Evdpanne: lekker wedstrijdje gereden dus Haha!
Sanne: hahahaha, ja ik ben paarden gewend die op je tenen staan dus ik heb dara ook echt een sensor voor Haha!
Bij de clinic van Tommie Vissre was dat toen ook echt zó grappig, Furia gewoon 2 keer bij Tommie op zn teen staan Huilen van het lachen
Aline: Wij hebben gelukkig geen last gehad van bevroren leidingen op stal... T was wel heel koud he gister!! Gelukkig vandaag weer super mooi!
Hopen dat t es een weekje droog blijft zodat we de training weer kunnen oppikken!
Ellis: Pff, vervelend lijkt me dat, nu je (ja hoe zeg je dat..) "kreupel?" bent dat je dan zo afhankelijk bent..
Missmuts/Westbest: Heb je je naam veranderd?? Haha! Das eigenlijk best verwarrend hihi, ik kwam laatst "Westbest" ergens tegen hier op Bokt en toen dacht ik he die heeft dezelfde avatar als Missmuts Tong uitsteken Haha!
Peet: nou lekker een nieuw leventje opbouwen met Celine!! En veel genieten van Tsjillert natuurlijk Ja
Heidi: Succes he!! Ben benieuwd naar jullie kleine!!

Ben benieuwd hoe t allemaal was in Bunschoten!

Nou ik ga weer lekker met mn vriend tv kijken... Bye Doei!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:49

madelief, wel lekker zo´n stukje samen stappen, irritant dan he, die mountainbikers, hier in ´t duin vliegen ze ook om je oren! Boos!

ja, lastig om niet te kunnen doen wat je graag wilt, had er al die weken niet zo´n moeite mee, maar nu heb ik zo´n zin om weer lekker buiten te zijn en wat met de paardjes te kunnen doen!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:05

heidi: ik begrijp dat ze je gaan inleiden? wat zegt je eigen verloskundige er over? als het een ouwe rot in het vak is zal ze zich over die 14 dagen of meer niet zo druk maken. ik hoop dat de inleiding niet nodig is, dan kan het ineens erg snel gaan. overigens ben je nog steeds eigen baas over je lijf. als jij zegt dat je nog een paar dagen wilt wachten, hebben ze zich daaraan te houden.
jasmijn: ook ik heb gereageerd in je topic.
ellis: nog ff volhouden he.
peet: we herkennen je nog steeds hoor met die naam haha. hopen dat je de boel van lieverlee weer wat op de rit krijgt.
ilona en andere bunschoters: lekker toch dat jullie het zo gezellig gehad hebben, breekt de boel weer eens en je leert de mensen achter de boktnamen kennen.
madelief: nou das nog uniek dat ze netjes hoi zeggen, totnutoe maak ik het alleen maar mee (te voet en te paard) dat ze er van uit gaan dat je hen gewoon aan hoort komen door het geraas van de noppenbanden....

hier: een link naar een interview met mijn oom op omroep gelderland gisteren. wellicht dat iemand hem herkent, hij heeft een vrij grote fell-pony-fokkerij (ook mooie paardjes hoor). waarschijnlijk morgen komt m'n tante naar huis, ze kan er zich niet al te veel meer van herinneren.

vanochtend moest ook ik aan de bak: werk dus. vanmiddag toch nog even gaan wandelen met het gezin in de drunense duinen.
halverwege staat er een politieauto op het zandpad/fietspad en komt er nog 1 achter ons aan. bleek een moeder 2 kinderen van 10 jaar kwijt te zijn. nou, ga maar zoeken daar. ze hadden een paar keer de sirene aan gezet in de hoop dat de jongens er op af zouden komen. en gelukkig idd een half uur later kwam de politie al langs rijden met de kinderen achterin. die moeder kwam heel rustig over maar zal zeker over de rooie geweest zijn.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:10

Ik kom ook eens binnenvallen, it's been too long! *schaamt zich diep*

Hoe is het met jullie allemaal? Wat gaan jullie hard zeg, heb niet bijgelezen hoor Schijnheilig

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:30

frankiej schreef:
heidi: ik begrijp dat ze je gaan inleiden? wat zegt je eigen verloskundige er over? als het een ouwe rot in het vak is zal ze zich over die 14 dagen of meer niet zo druk maken. ik hoop dat de inleiding niet nodig is, dan kan het ineens erg snel gaan. overigens ben je nog steeds eigen baas over je lijf. als jij zegt dat je nog een paar dagen wilt wachten, hebben ze zich daaraan te houden.
jasmijn: ook ik heb gereageerd in je topic.
ellis: nog ff volhouden he.
peet: we herkennen je nog steeds hoor met die naam haha. hopen dat je de boel van lieverlee weer wat op de rit krijgt.
ilona en andere bunschoters: lekker toch dat jullie het zo gezellig gehad hebben, breekt de boel weer eens en je leert de mensen achter de boktnamen kennen.
madelief: nou das nog uniek dat ze netjes hoi zeggen, totnutoe maak ik het alleen maar mee (te voet en te paard) dat ze er van uit gaan dat je hen gewoon aan hoort komen door het geraas van de noppenbanden....

hier: een link naar een interview met mijn oom op omroep gelderland gisteren. wellicht dat iemand hem herkent, hij heeft een vrij grote fell-pony-fokkerij (ook mooie paardjes hoor). waarschijnlijk morgen komt m'n tante naar huis, ze kan er zich niet al te veel meer van herinneren.

vanochtend moest ook ik aan de bak: werk dus. vanmiddag toch nog even gaan wandelen met het gezin in de drunense duinen.
halverwege staat er een politieauto op het zandpad/fietspad en komt er nog 1 achter ons aan. bleek een moeder 2 kinderen van 10 jaar kwijt te zijn. nou, ga maar zoeken daar. ze hadden een paar keer de sirene aan gezet in de hoop dat de jongens er op af zouden komen. en gelukkig idd een half uur later kwam de politie al langs rijden met de kinderen achterin. die moeder kwam heel rustig over maar zal zeker over de rooie geweest zijn.

eerst gaan ze me een soort gel geven en als de weeen nog niet komen na een paardagen dan gaan ze me inleiden.
kijk zolang er genoeg vrucht water is en moederkoek goed is kan het nog geen kwaad.
vrijdag nog gemeten met een echo en was nog genoeg vruchtwater en moederkoek zag er ook goed uit.
alleen baby kan nu in zijn vrucht water poepen ofzo hoorde ik ??
maar me buik rommeld nu een beetje en slijmverlies dus zal allemaal wel mee vallen Qua inleiden.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:32

YES! Slijmverlies begon het bij mij ook mee Haha! dussuh....succes vannacht,ik gok op morgenmiddag 15.00 de kleine Cool

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:33

Aah! Spannend! Hyper!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:41

aah vooruitgang dus. zou ik er dan nog naast zitten met woensdag? als ie in t water kakt, moet je bevallen in het ziekenhuis.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:50

Heidi => spannend we zullen voor je duimen

Ilona => fijn dat je zo'n leuke dag heb gehad ik hoop dat je morgen lekker chico mee naar huis kan nemen

Madelief => ben benieuwd naar de foto's van het rijden wel jammer dat je nou niet echt lekker kan trainen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:26

ow heidi, gaat 't nu echt spannend worden?!

sterkte!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:56

Ben ik weer! Ben een lang weekend naar Antwerpen geweest. Erg gezellig Pling ! Nino is goed opgevangen en ga morgen weer naar hem toe. Was het leuk in Bunschoten? Vond het zo jammer dat ik niet kon Huilen . In april ben ik er zeker bij.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:03

Meld mij ook maar weer eens.... Bloos

Hier erg druk. Kom eigenlijk alleen in het weekend toe aan bijlezen en dan is het vaak al te laat om nog te reageren...
Heidi, hopelijk laat de kleine nu niet al te lang meer op zich wachten. Sterkte de komende dagen. Marcel uiteraard ook.

Wat betreft de mensen die naar de Dag van de rijkunst zijn geweest: ik ben reuze benieuwd naar jullie verhalen en foto's! Zelf dus niet heen geweest, was mij iets te ver en het is ook wel erg fijn om het weekend lekker voor mijzelf te hebben.

Ga volgende week naar een clinic van Antoine de Bodt hier in de buurt. Frío en ik krijgen dan ook les van hem. Ben benieuwd en heb er vreselijk zin in!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:11

Fuego blijft er rustig onder hoor. Ja in Spanje is hij 3 keer van stal veranderd, en toen naar Nl gegaan en hier dus nog 1 keer. Best vaak dus. Maar hij is nu heel relax en het is echt de beste keuze. Hij heeft het hier super! En dit is echt een stal waar ik van plan ben blijven te staan. Die andere was echt gewoon.. slecht.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:58

Spannend heidi!!!
Ellis, ja echt vervelend, dit viel nog mee heb t veeel erger gehad... Verlies tegenwoordig dus ook errug snel mn geduld met ze
Amanda: Antwerpen is mooi he!!

En hier alvast wat foto's Haha!
Door Sanne gemaakt dus he!!! Thnx Sanne Kusje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hoe vinden jullie hem (en mij) in the blue Haha!

Edit: zie nu pas dat mn pad was verschoven Nagelbijten / Gniffelen T was zo koud dat niemand van ons t lukte m strakker aan te singelen ...
En dan schuiven ze nogal snel Bloos
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 15-12-08 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:58

Frank, kan het zijn dat Hart van Nederland straks dat stuk over je tante uitzent? Ik hoorde iets van 4 mannen, stroomstroot, oudere vrouw.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:01

Ik blijf het jammer vinden dat het zonnetje weg was, zie je helaas toch wel terug in de kwaliteit van de foto's.