Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:18

Tarzan, wat een mooie ontwikkeling maken jullie door! Ik voel de blijdschap echt gewoon in je berichten de laatste tijd!

Ineke, oh wat fijn om te weten wel dat ze zo cool en rustig blijft, heerlijk zo'n betrouwbaar paard!

Autumn, Wat een leuke foto's!! Hij vindt het inderdaad toch wel leuk precies :D

Ik heb onlangs voor het eerst onder het zadel met Jenara gesprongen, supertrots op haar!

Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:25

Autumnn schreef:
Nee ik spring nooit met hem en ook niet onder de man! Ik ben zelf niet zo’n springheld :D
De vorige eigenaar heeft het 1 keer gedaan (een laag kruisje) en volgens mij heeft Nero in Spanje ook nooit gesprongen. We hebben op stal in de zomer springlessen, misschien gaan we toch een keer mee doen!
Hij had, samen met 1 andere, gewonnen. Er waren er geen die hoger hadden gesprongen. Echt bizar!
Vorig jaar hadden we 1 keer eerder vrijgesprongen maar toen sprong hij op de hindernissen _O- leuk om te zien wat training doet :D
2 foto’s ontvangen van vandaag:
[ [url=m/LhT76Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YSkMi1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh die 2e foto <3 die kun je zo inlijsten.

Heel gaaf

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:50

Klopt hij vond het echt hartstikke leuk! Ja ik denk dat ik die tweede foto ook ga inlijsten <3

Jenara springt netjes hoor! Spring je vaker met haar?

Trots op alle Spanjaarden hoor! Wordt binnenkort tijd voor een pre/meeting hoor met al die toppers :))

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:40

Wauw wat een progressie zo met springen! En dat vergeleken met een jaar geleden idd! Mooie foto’s ook!

Niet alleen bij Tarzan maar ook bij een hoop andere is de enthousiasme er vanaf te lezen, zo leuk!

Hier ook zoooo trots als een Pauw! Siarah is nu 2 maanden bij mij en wauw wat is ze gigantisch veranderd zeg. En wat heb ik al gigantisch veel geleerd, ik zie nu wanneer ze zich afsluit of doet alsof ze ontspant etc. Maar ik verbaas me er ook over hoe ontzettend snel ze leert!
Vandaag kon ik opstappen en hangen en dat terwijl haar neusje bijna de grond raakt van ontspanning. Dat had ik een paar weken terug niet voor mogelijk gehouden! Hier ook bere trots! Misschien maak ik eind deze week wel mijn eerste stapjes met haar sinds ze van mij is en dan in volledige ontspanning ipv spanning! <3 <3 <3 *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:03

Wat goed Seni, dat is leuk om te lezen zeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:42

Wat leuk die vergelijkingsfilmpjes zeg!

Tarzan jullie gaan echt als een speer zeg, mag je heel trots op zijn :j

Wat fijn Seni!

Julie lekker aan het springen geweest met Jenara.

Ik heb eindelijk mijn topic van de WE clinic gebouwd:
[RIJ-ITP] PRE Aurelia op WE clinic

Verder gisteren na veel gedoe mijn startpas aangevraagd en meteen ingeschreven voor wedstrijd volgende week! Ik had het nog niet druk genoeg :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:39

Aurelia ziet er echt goed uit <3 wordt echt steeds meer paard!
Wij hadden vandaag weer lekker gewandeld. Nero liep achter mij en plofte zo neer in het zand. We dachten hij gaat weer rollen, maar nee, hij bleef gewoon liggen _O- Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 14:09

Hahaha ik denk dat hij het zand mee naar huis wil nemen :+
Schattig joh.

Ik heb doorgepakt en dus volgend weekend voor het eerst officieel op wedstrijd :o

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:47

Leuk filmpje Tarzan, mag je inderdaad heel trots op zijn :j

Super cool die WE clinic.! Staat ook echt nog op mijn lijstje :D

Ohh heerlijke foto’s autumnn <3

Super leuk robijntjah.! +:)+

Hier ook de knoop doorgehakt.. Startkaart aangevraagd en opgegeven voor 2 wedstrijden bij ons op stal :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:04

Super gaaf Veerle92! Gewoon doen :D ga je dan gelijk voor het echie meedoen of nog als zilver?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:05

Robijntjah schreef:
Hahaha ik denk dat hij het zand mee naar huis wil nemen :+
Schattig joh.

Ik heb doorgepakt en dus volgend weekend voor het eerst officieel op wedstrijd :o

Nou dat is hem gelukt :') het is ook wel een heerlijk stukje daar. Vol in de zon en lekker mul zand.
ik had net zijn staart gewassen, ik dacht kan het mooi drogen.
Zijn staart was wel droog. Maar wel weer vies :')

Spannend!!! Veel succes alvast!

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 00:04

Autumnn schreef:
Super gaaf Veerle92! Gewoon doen :D ga je dan gelijk voor het echie meedoen of nog als zilver?

Gelijk voor het echie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 00:21

Jij ook succes dan :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 07:12

Succes dames!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:01

Help, wat gaan jullie snel :+
Maartje_M, vervelend van Elevada, ik hoop dat je snel de lol met haar terugvindt met werken op de grond.
Ania, wat lief, dankjewel <3 Eerste filmpjes zijn we beide stijf van de stress en daarna zijn we beide lekker relax *\o/*
Ineke2, wat fijn dat ze zo betrouwbaar is!
Autumnn, gave springfoto's <3 Echt mee gaan doen aan springlessen hoor, super gaaf om te doen! :D Whahahaha die Nero dacht, even pauze :')
Jenara, dankjewel <3 en supergaaf dat je onder het zadel hebt gesprongen! :D
Seni, goed te lezen dat het bij jou ook zo goed gaat, geeft zo'n fijn gevoel he!
Dankjewel Robijn, hopelijk kunnen we snel ons eerste rondje buiten gaan maken
Oeeeh gaaf dat WE <3 En gaaf dat je gaat starten! Gaat helemaal goedkomen met jullie!
Gaaf Veerle dat ook jij gaat starten!

Fuego staat nu vooral even te genieten van 't weer, ik heb het even te druk om te gaan rijden, en verder hoop ik snel een rondje buiten te kunnen maken!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:24

#Robijntjah, wat ziet die clinic er leuk uit!! en wat ziet Aurelia er goed uit, knap paardje is ze aan het worden!
en alvast superveel succes op jullie wedstrijd :D Leuk dat jullie dat gewoon gaan doen!

@Autumn, Nero ziet er lekker uitspannen uit, altijd zo fijn als je er zo bij kan gaan zitten als ze liggen é <3

@Veerle, oh wat leuk, jullie ook superveel succes en zeker updates plaatsen hier :D

@Tarzan, zijn jullie al op buitenrit geweest sinds je hem "opnieuw" hebt opgepakt? Hopelijk heb je inderdaad snel weer meer tijd!

Ik wil ook weer graag wat geluksmomentjes met jullie delen, echt wat geniet ik zoooo hard de laatste tijd!
Vorige week een heerlijk buitenritje gemaakt, nu doen we wel vaker, maar dit keer was toch uniek door de galop. Jenara was altijd wat teruggehouden in galop, beetje op de rem altijd, ook al gaf ik haar ruimte. Dit keer begonnen we rustig, net galopje, maar als ik haar dan naar voren vroeg hebben we echt even gecrosst, wat was dat genieten! Echt voorwaarts, mooi stabiel en gewoon gaan! En ik kon haar daarna ook rustig weer gewoon terugnemen naar een kalmere galop, echt heeeeeerlijk <3

En vrijdagavond (gisteren dus) hebben we weer wat superleuks gedaan!

Afbeelding

Afbeelding

Eerst wat twijfelachtig, maar als ze eenmaal het water in zit, stopt ze niet met lekker trappelen!

En tot slot vandaag nog een super interessante les gehad, waar we echt meer en meer op finesse gaan werken, we hebben al zoveel verbetering doorgemaakt en nu is het echt verfijnen van die basis. Ik begin ook stilaan na te denken om eens een wedstrijdje mee te pikken. Maar eerst gaan we in juli naar Tilburg, naar het extreme mountain trail park, daar kijk ik ook heel erg naar uit!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 00:39

Wat tof Jenara! Vond ze het leuk? Gaaf dat jullie zoiets hebben :D lijkt me super gaaf om te doen. Kon je ook echt zwemmen?

Leuk ook de Mountain Trail! Wil ik ook doen maar is helaas echt te ver voor ons.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 07:45

Wat leuk Jenara dat jullie zoiets gewoon in de buurt van stal hebben!
Extreme mountain trail lijkt mij ook erg leuk ( wel spannend :o ) worden er foto’s gemaakt?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:23

Autumnn schreef:
Wat tof Jenara! Vond ze het leuk? Gaaf dat jullie zoiets hebben :D lijkt me super gaaf om te doen. Kon je ook echt zwemmen?

Leuk ook de Mountain Trail! Wil ik ook doen maar is helaas echt te ver voor ons.

Ja, het gaat vrij snel diep, dus je kan er echt in zwemmen, maar dat durfde Jenara nog niet :') komt nog wel.
En ja heerlijk hé, is gewoon op één van de tracks van onze stal, echt zo blij met de laatste verhuis, ik heb echt top accomodatie nu :D

En de mountain trail is inderdaad ver, voor ons ook bijna 200km, maar we maken er een weekend van met een groepje leerlingen van mijn lesgeefster, dus ik kijk er erg naar uit :D

Ineke2 schreef:
Wat leuk Jenara dat jullie zoiets gewoon in de buurt van stal hebben!
Extreme mountain trail lijkt mij ook erg leuk ( wel spannend :o ) worden er foto’s gemaakt?

zoals ik bij Autumn zei, dit is gewoon bij ons op stal! We hebben 3 kuddes en op de track van 1 van de kuddes heb je dus deze vijver (op nog een andere meer zo'n waterput voor een cross, die moeten we ook nog eens proberen), dus echt superleuk inderdaad!
En ik hoop van harte dat er foto's worden gemaakt, ik ga in ieder geval zelf een gopro meenemen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:42

Gaaf hoor!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:44

Wat gaaf Julie!

Elevada mag af en toe weer mee spelen. Gister ook behandeld door de osteo, en daar zat veel in de weg. Dus ben benieuwd hoe ze over een paar dagen is.
Het verschil tussen de jambette van beide meisjes is wel groot haha

Afbeelding
Afbeelding

Sorry Lis, Ik heb je onthoofd :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:40

Gaaf Maartje! Grappig om dat verschil te zien :D

Heeft iemand ervaringen met sarcoïden? Ik heb vanmiddag een verdacht plekje bij Nero gevonden. Stalgenoot zegt dat het een wondje is maar ik vertrouw het niet zo. Geen hele duidelijke foto helaas maar ik kon het lastig op de foto krijgen.
Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:01

Mijn baby groeit lekker door. In maart was hij 1.56 Inmiddels zit hij op 1.64.

Tevens is het naast een clown ook een varken:

Afbeelding

Afbeelding

:')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:01

Autumnn schreef:

Heeft iemand ervaringen met sarcoïden? Ik heb vanmiddag een verdacht plekje bij Nero gevonden. Stalgenoot zegt dat het een wondje is maar ik vertrouw het niet zo. Geen hele duidelijke foto helaas maar ik kon het lastig op de foto krijgen.
[ [url=m/wmvLM6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ik, stuur maar even een PB, heb nu even geen tijd om erop in te gaan :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:04

Autumnn schreef:

[ [url=m/wmvLM6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een stille meelezer van al jullie Spaans schoon. Mijn merrie is nu geblesseerd, zichzelf aangetikt dus heb ook niets te melden en aangezien dit topic zo hard gaat, vind ik plaatjes kijken heerlijk. :o

Mijn vorige paard had ook een sarcoid en koortslipcreme werkte perfect hiervoor. 2x per dag dun laagje smeren.