Anouk: Het weer viel gelukkig mee . Tijdens onze demo was het droog . Voor en na de demo wel veel regen gehad. Er was best veel publiek, alleen door het weer waren er natuurlijk wat minder mensen maar er stonden er toch best veel te kijken .
Saida: Haha, ze is idd een bulletje .
Denise: Heel veel succes als het nog nodig is .
Heidi: Echt super dat het zo goed is gegaan .
We hebben Nouchka vorige week opgemeten en ze is ongeveer 1,27 .
Gister was ze wat snotterig en ze had wat verhoging maar nu gaat het weer goed .
Nou vanochtend vroeg om 5 uur de wekker, lekker samen met het mannetje gegeten want die is jarig:crush: , toen ons eigen maar aan gaan kleden en de spullen inladen in de auto. Schoonpaps opgehaald (thanks voor het rijden )
Eenmaal aangekomen bij heike de trailer aangekoppeld en ik heike klaargemaakt, de topper liep zo de trailer op en we konden snel op pad strondzenuwachtig dat ik was en met een zwaar hoofd op weg naar de kliniek duimend op goed nieuws.
Bij de kliniek iets te vroeg aangekomen maar we werden gelijk geholpen eerst even nakijken toen een drafje op het harde, toen een drafje op de volte op het harde en toen op het zand, nou niet veel te zien bijna niks eigenlijk dus dat was al positief. de topper even ''snel'' opgezadeld en hup na 4 weken rust er zo opstappen en wegdraven wat een heerlijk topbeest, nou onder het zadel voelden ik hem wat korter lopen en de dierenarts vondt het linksachter ook, dus hup een buigproef, de doorstond die super, we wilden toch voor de zekerheid foto's dus hebben we hem helemaal op de foto gezet, heike vondt het geen strak plan dus werd die even platgespoten nou op de foto's ook werkelijk waar niks te zien nog geen plekje dus helemaal blij en super positief
toen het laatse onderdeel het scannen van zijn rug, daar vonden ze helaas wel wat op, zijn rugbanden zijn geiriteerd en er zit vocht in zijn rug, maar het is te genezen
nu 6 weken nog volledig rust en dan even een weekje alleen stappen daarna rustig een weekje aan de longeerlijn draven, en dan over 8 weken mag ik er 2 keer op lange lijnen draven en stappen en dan moeten we terug bellen, als ik hem fijn vindt krijgen we groen licht en mag ik langzaam aan beginnen met galoperen aan de lijn, en over 3 31/2 maand mogen we weer alles doen
Nou perfect! Niks zo fijn als horen dat de benen van je paard in elk geval gewoon goed zijn! Top! Nu de rug nog wat rust en over 6 weken weer lekker verdergaan waar je gebleven bent. Die zijn zo om.
Annash
Blogger
Geplaatst: 30-08-10 17:41
Nou hier vast mijn voorlopig laatste Nederlandse post over een goed half uur vertrek ik naar het vliegveld!
Tot vanuit Engeland allemaal!
kimmbliej
Geplaatst: 30-08-10 17:42
HoOi..
Bij deze wou ik mijn nieuwe aanwinst ook graag aan jullie voorstellen.. Sinds een weekje ben ik de trotste, super trotse, eigenaresse van Carantona's Amar.. Hij is bijna 5 maanden oud.. Zijn moeder is: Calida IV en vader..: Jopo VII .. Op het moment staat hij in de opfok bij paardenopfok van 't hul, in de buurt van Zwolle.. Lekkerding toch..?!
Nouvel
Geplaatst: 30-08-10 17:45
gefeliciteerd met je aanwinst, wat een leuk diertje zeg!
shanna, goeie reis! hoe was 't met de babypaarden gisteren, ben je nog geweest?
Denise: Fijn om te horen dat het enigzins wel meevalt en dat je na de rustperiode langzaam aan alles kan oppakken.
Annash: Goede reis en veel plezier!
Kimberly: Welkom, leuk dier! Je kan wel zien dat je trots bent.
Prinslover
Geplaatst: 30-08-10 22:51
Alicia, wat sneu dat de tinker nu weg is.. mist Alddable hem al? En hoe is je vriendin eronder? Lijkt me echt zo rot... .
Denise, jeetje, vind het toch wel heftig hoor. Al met al ben je toch 3,5 maand zoet met opbouwen, als alles dan goed gaat.. Echt rot voor jou en Heike! Maar iig super positief dat het iets is wat weer helemaal goed komt!! Is dit nou allemaal door die val gekomen? Hoop echt dat de maanden gaan omvliegen!!
Kimberly, welkom hier! Een prachtig veulen heb je! Is dit je eerst eigen paardje? Ga je hem zelf opleiden?
Angela, leuk een topic, ga ff kijken .
Ellis, wat een leukerd is het toch! Hij staat dus op de opfok nu, fijn dat alles goed is gegaan ! Hoevaak ben je van plan te gaan kijken bij 'm?
Martine, hoe is het inmiddels met je arm?
Hoe is het eigenlijk met Monique, en haar witte sprookjespaard?
Hier nog steeds een rustige boel.. Door het opvullen van me zadel, het rot weer, of simpelweg geen tijd hebben al 3 weken niet meer gereden en daar komt mijn week vakantie ook nog bij. Chick heeft het ohz dus even makkelijk gehad . Na mn vakantie maar weer serieus aan de slag met trainen lessen, heb er zin in ! In de tussentijd wel fanatiek wezen VD'en en Chic is weer een paar kunstjes rijker, altijd leuk .
borderjay
Geplaatst: 31-08-10 06:44
Leuk Iloon,kunstjes wat kan ie allemaal al?
Nouvel
Geplaatst: 31-08-10 07:06
ilona, andere dingen met 'm doen is toch ook leuk, en wat gaaf dat 'ie kunstjes kan! wel lekker als je weer kunt gaan rijden!
Hij staat inderdaad in de opfok, ik denk dat we zo 1x in de maand proberen te gaan kijken, ene keer zal het iets korter op elkaar worden dan andere keer, net hoe het past...
Denise, Gelukkig valt het mee met je paard, een paar weken rust is te doen. Kimmbliej en Ellis, Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten, ik vind ze alletwee leuk. Shanna, heel veel plezier in Engeland.
Hier weinig te melden. Had zaterdag onverwacht vrij omdat de Hippiade voor de pony's werd afgelast maar komend weeken mag ik wel 2 dagen daar naar toe om te schrijven dus dat is wel leuk.
Goedemorgen allemaal Bedankt allemaal voor het duimen en meeleven doet me goed
Mies – ik ben idd al zo super blij met deze uitslag, dit is gewoon te verhelpen en ik weet dat ik over 31/2 maand weer kan knallen dus we duimen dat de weken snel voorbij gaan.
Anouk – de weken aftellen daar beginnen we nu mee
Shanna – veel plezier in Engeland en hou ons op de hoogte
Kim (of wat je echte naam ook is ) van harte met je nieuwe aanwinst leuk ding
Debby – wij zijn beide tijdens het rijden gevallen en hij is boven op zijn rug terecht gekomen dus op het zadel waardoor het zadel in zijn rug gedrukt heeft en daardoor is alles nu wat beurs en daardoor zitten er nu irritatie plekjes en vocht in zijn rug
Ilona – ik vond dit zelf ook best heftig en dit is echt puur door de val gekomen, mijn zadel hebben ze namelijk ook gisteren helemaal nagekeken en die ligt super op zijn rug dus door die val heeft zijn rug echt een opdonder gehad, we duimen zeker dat de maanden omvliegen en dat we snel weer kunnen knallen maar voor nu houden we het bij los zetten en tutten met hem, Balen dat jij al 3 weken niet heb kunnen rijden, maar hopelijk kan je lekker na je vakantie weer fanatiek aan de slag en kan je ook snel weer knallen tijdens de wedstrijden En wat leuk dat die er weer wat kunstjes bij kan knappe chico
Ingrid – leuk dat je mag schrijven, ik vind het altijd fijn want je kan er zelf ook wat van leren