[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:17

Even voor Karina.

Wat een vreselijk nieuws meis, :(:)
Ik zou willen dat ik wat voor je kan doen.
Ik ga voor je duimen dat ze nog een tijdje bij je mogen blijven!!(mijn pb box staat open he?)

Jellie

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:25

Heel ff ego lees zo bij maar: Ik ben geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagd voor mijn Nevi MIL opleiding :):) (inkoop)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:27

GEFELICITEERD!!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:02

Karina, ik lees hier net jouw vreselijke nieuws :\
Ik hoop echt dat Veludo nog vele jaren pijnvrij bij jullie kan blijven en dat jullie een weg vinden die voor beide partijen fijn is. :(:)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:16

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes, pb's en sms-jes. Het is fijn te weten dat er zo meegeleefd wordt.

Laura, bedankt voor je input. Ik heb inderdaad wel als eens wat geprobeerd met neckrope bij hem, en er zelfs goede ervaringen mee gehad met hem. Alleen is het geen optie om met alleen een neckrope het bos in te rijden met hem, daarvoor is zijn energie-level toch echt iets te hoog. Wel denk ik dat een combinatie absoluut een goed idee is, dus dat ik (of wie er ook opzit) zoveel mogelijk op de neckrope rijdt. Ik heb dat eerder ook wel gedaan, dat was met een balance rein van Linda tellington-jones, maar eigenlijk is dat ook gewoon een neckrope maar dan zacht. Hij werd er nl. rustiger van... nu weet ik ook waarom. In de bak rijden is eigenlijk helemaal geen optie meer omdat het te belastend is voor zijn knie. Zelfs langeteugelen zal met heel veel beleid en voorzichtig moeten. Misschien is het wel leuk om eens te zien hoever je aan de hand kan komen met alleen een neckrope...
Wel is het ook nog eens zo dat de houding opzich en zijn eigen energie (dus zonder enige voelbare begrenzing) al genoeg kan zijn om de pijn te voelen. Ik heb het ook echt zo vaak gehad dat hij aan een kompleet losse teugel aan een neusriem (dus zonder bit) alsnog zijn tong uit ging steken bij een bepaalde mate van in- en aanspanning.... dan bouwt hij dus zelf die compressie op.
Pfff.
Qua vrijheidsdressuur vallen ook enorm veel oefeningen af, omdat ze of te belastend zijn voor de knie, of dat het belangrijk is dat hij een normale coordinatie om blessures te voorkomen. En die heeft ie dus ook niet, omdat hij ook die zenuwbeschadigingen heeft. Dus het is echt moeilijk om nog dingen te verzinnen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:49

Kelly_Taco schreef:
Dancie Taco is op papier nog steeds van mij :j
Maar Ton en Aletta hebben in principe alle zeggenschap over hem en daar vertrouw ik hen ook volledig in.
Ze zijn echt super goed met paarden.
Adorno is niet van mij maar het is wel mijn vriendje :D

Dan ben ik weer bij super dat je Taco zo hebt kunnen onderbrengen zeg

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:58

Karina wat een rot nieuws zeg

Ik heb btw vandaag ook 2 kleine kittens gehaald
Afbeelding

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:12

Karina ; Jeetje wat een K*T nieuws zeg!! Echt onwijs veel sterkte. Hopen dat je nog een beetje kan genieten van hem met de buitenritjes die je kan gaan maken!!
Dat moet zeker hard aangekomen zijn! STERKTE (K)

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:15

Wat een droppies Dancie!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:25

Zo ik zal eens wat beginnen bij te reageren, maar hallo zeg; 40 pagina's??? %) 8)7
Dat wordt globaal bijreageren! :j

Malin -> Hey meis, hoe gaat het nu met je?
Heb je het al een beetje een plekje kunnen geven? :(:)

Suzanne -> Ik las iets over luchtwegproblemen bij Goya, beginnende dampigheid ofzo?
Hoe gaat het nu?
Mooie portrettekening van je mannen!

Martine -> Hoe gaat het nu met je vriend zijn enkel?
Hebben jullie het restaurantje nog kunnen openen of moeten jullie nu een paar weken langer wachten?

Natalia -> Hoe gaat het nu met de mok van Garbosa?
Tegen natte mok kan je ook heel goed Sudocrème gebruiken. :Y)

Gabriella -> Hoe gaat het met je knappe spookpaard? ;)
En hoe was de clinic bij Jenny gegaan???

Aline -> Nog gefeliciteerd met jullie hengstveulentje! :+

Frank -> Ik wil je graag uitnodigen om eens zonder zadel op Rintske te komen rijden en haar in galop te zetten.
Die bokken die zij geeft ga je echt niet uitzitten zonder zadel, of je moet rodeorijder zijn, hahaha! :D :P

Anouk -> En? Staat Sam al bij jullie thuis of nog niet?

Kelly -> Wauw! Wat een gave foto's van Bello heb je vorige week geplaatst!
Hij straalt echt power uit!

Eline -> Hoe gaat het ondertussen met Atlas zijn knieproblemen?

Wat een vreselijk naar bericht over Cynthia! (Marialva)
Bij deze wil ik alsnog familie, vrienden en andere omstanders heel veel sterkte toewensen.
Weet iemand ondertussen meer over haar?

Bijgeresgeerd t/m pag. 354.....

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:29

Karina: Sterkte, jeetje zeg, wat een nieuws.. :(

Zag mooie foto's van kittentjes :+: lief..

En wat een mooi cadeau, weet niet meer wie het was, maar mooi dier! :j

En leuke foto's gezien :j

Heel de dag gewerkt, pff..
Ik denk dat ik les wil gaan nemen, dat wil ik al een poosje, maar is nooit van gekomen omdat het niet zeker was dat ik Jeffe zou blijven verzorgen, maar nu het zeker is dat dat kan, wil ik wel les.. Ik weet alleen niet hoe en waar ik het beste kan zoeken? Iemand tips? Moet wel niet te duur zijn.. :=

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:56

Zoo na een internetstoring, telefoon en bezoek kan ik bijlezen :)

Prinslover fijn dat hij goed liep met longeren +:)+ En lekker veel op t land geweest.

Zasread, nu hebben we idd keuze te over :P Naja t moet voor zowel Jan als mij een fijn paardje zijn..
dus hoop dat we ook op 1 lijn zitten.
Best moeilijk bij Igneo om te zien of hij niet helemaal fit is..
Soms kunnen ze een 'mankementje' goed verbergen he. Iig fijn dat t met de druppels goed gaat.
Zou gaaf zijn 2 veulens :j

Machonito, we gaan voor Ateo kijken. Ben erg benieuwd.
Haha Jesse-alarm :=

Suelza hopelijk gaat t goed met je oog.

Karina wat een ontzetten kalote nieuws zeg. Heel, heel veel sterkte :(:)

Lakshmi, Flavio een beetje opgewonden van de merrie in zee..
Zeewater is iig wel goed zuiverend.

Barroco, ik ben dus niet de enige stuntel hier :P
Heerlijk appeltaart :9 Leuk dat Rick ook interesse heeft in friezen.

Laulau, wat een schatje Nala..

Dancie, wat een droppies. Vooral die met dat rode op t koppie is cute.

Jolynn Thanx!!!

Morgen gaat jan de fries van stalgenootje uitproberen. Ze is een dochter van Fabe.
En ik geloof haar moeders vader is Feike/Feitske oid. Iig zal ff googlen erop.
Ben heel benieuwd wat Jan er van zal vinden :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:10

kom even binnen vallen...

kwam tijdens het bijlezen het verhaal van karina tegen, wil je toch even heel veel sterkte wensen...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:28

Suus – gelukkig heb je er niks ergs aan over gehouden want het had veel erger kunnen zijn

Iloon – bedankt als ik tijd heb zal ik de rest van het huis spammen
Fijn dat chico het weer zo goed doet en lekker op de wei heeft die toch nog een soort ‘’vakantiegevoel’’

Sanne – ja erg he, en was je nog op tijd op je werk?
En de merries weer gedekt leuk hoor ik hoop voor je op 2 veulentjes

Heidi – ik wil dat alarm wel doven :D

Elise – en hoe is het afgelopen met je oog ?

Karina – oh nee echt zo k*t deze uitkomst had ik echt niet verwacht wat moet die klap idd hard aan komen bij je oh ik leef echt met je mee, ik hoop dat de bosritjes de tijd nog even doen breken want 2 paarden in een korte tijd dat gun je niemand :(:) ik leef uit het diepste van me hard met je mee

Cynthia – oh wat een fijne vent heb jij ;) echt een super cadeau maar dat had je ook wel verdiend na deze ellende

Martine – nee helaas moet ik de rommel ook zelf opruimen maar gelukkig heb ik een hele lieve mama die me overal mee helpt.
En fijn dat je toch nog even in de bak gestapt hebt

Jasmijn – kan je ook een stukje opsturen :9
En wat leuk dat je vriend ook een paard wil en wil leren rijden kunnen jullie dadelijk samen tochtjes maken

Saida – ze is ook actief in het forum dus ze blijft ons zelf op de hoogte houden

Net weer super gereden nog even genieten voor die op vakantie gaat.
Ja vrijdag tussen 4 en 6 gaat die naar de wei :+:

Oh grrr ik wil de foto’s uploden van heike maar het lukt niet de pixel zijn te klein ofze :(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:43

Ik wilde ook nog eventjes laten weten dat ik nog leef :+.

Kan het even niet meer allemaal bijhouden op het moment ;). Maar ik wilde in iedergeval Karina heel veel sterkte wensen! Je had zo gehoopt op positief nieuws en eigenlijk is er alleen maar nog meer bij gekomen... Hopelijk kan je hem in iedergeval de komende tijd nog veel plezier doen met bosritjes! Lijkt me ook wel lastig, een paardje wat graag wil werken stil laten staan.

Met Shaggy gaat ook alles goed ;). Hij vind het op het moment zo leuk op het land dat ie niet meer mee wil naar stal :P. De eerste opvoedlessen zijn dus begonnen :D. Maar gelukkig heeft ie alles wel snel door en loopt ie nu weer netjes mee! Waarschijnlijk ga ik er zondag voor het eerst op, misschien vrijdag nog als het rustig is op stal. Maar meestal zijn er dan groeplessen en daarna nog privelessen dus dat schiet dan niet echt op.... Dus misschien binnekort de eerste foto's van Shaggy onder het zadel ;).

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:55

Dancie gave kittens zeg! die met dat rood is echt leuk!!!

Esther fijn dat het met Shaggy zo goed gaat!

Karina ja dan wordt het moeilijk! En bijvoorbeeld het hoofdstel en de neckrope eraan hangen zodat je wanneer hij te heet is het hoofdstel kan gebruiken en op rustige momenten de neckrope. Allemaal heel ingewikkeld maar wie weet is het wat!

kjoetieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:35

Karina wat vreselijk :(:) heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Jellie gefeliciteerd en ik zag nog wat leuke beebiepoesjes voorbij komen :+:

Sanne, ik heb Yippies exceem met de deken en shapleys mtg idd goed onder controle. En haar manen groeien inderdaad hard, ben ik ernstig blij mee :D

Lig met de laptop in bed, even mail checken en dan ga ik slapen, heb vanavond nog heerlijk muziek gemaakt met mijn maatje en ben nu moooeee :z

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:22

Iloon, ja, doet idd zeer.. Is nu ook aan't verkleuren :S.. Met Goya alles goed, heeft vakantie haha.. Naja, het is te warm voor hem om te rijden nu.. Of ik moet heel vroeg zijn
of 's avonds laat.. Naja, beiden is lastig voor mij. Je hoort hem gewoon zwaar ademhalen. Maar meneer vindt het helemaal niet erg hoor haha.
Chico is er helemaal weer gelukkig :) Heerlijk dat hij lang op het land staat, al ben ik wel blij dat ze hier dag en nacht buiten staan.. Jammer dat dat met Chico niet kan..
Tjee Karina... Wat erg... Heel veel sterkte! Weet niet wat ik moet zeggen... Knuf!
Jasmijn, haha, wat leuk dat Rick ook een paard wil! Je prins op 't zwarte paard straks ;)
Jellie, gefeliciteerd!
Saida, klopt.. Ja, hij heeft er nog steeds last van.. Vooral met de warmte, hoor je hem gewoon zwaar ademen en inspanning is niet leuk voor hem.. Hoe ist met Rinske?
Denise, klopt.. heb er nog wel last van, hele dag ook in een vest gelopen tegen de zon..

Vandaag met mn achterneef gezeild, heerlijk.. Gister met 2 vrienden naar Harderwijk geweest, naar Bataviastad en lekker gegeten, was erg gezellig

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:47

Ik heb gisterenavond alvast wat filmpjes gemaakt van de dames die te koop zijn bij MontRubi.

Solera, oftwel "het drafkanon" :D

Textura, persoonlijk de mooiste vind ik (dochter van Grado en Navarra, die nu bij Michelle op stal staat)

Uva, halfzus van Terroso (zelfde moeder) en dochter van Penedes, hengst die momenteel in Duitsland op GP-niveau wordt getraind

En "oma" Heredad, mama van Navarra, Terroso en Uva en volle zus van Grado
[/quote]

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:24

Ohhh Karina, ik vind het zo erg voor je!! Ik wilde dat ik er iets aan kon doen, maar ik kan niks... Heel veel sterkte!

Cynthia; veel plezier met je nieuwe paard, maar nog ff rustig aan he.. :+

Lobke, volgens mij heb je een heerlijke tijd gehad! Mochten ze daar volgende keer meer hulp nodig hebben, wil ik je best een keer helpen :D ! Foto's/ filmpjes kan ik helaas niet zien hier (op mijn werk) daar ga ik vanavond thuis even voor zitten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:24

Idra: Leuke filmpjes zeg! Solera kan idd errug mooi draven!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:45

Goedemorgen allemaal!

Lobke wat een leuke filmpjes!
Vind zelf ook de 2e het mooiste :j
Maar ik heb niks met merries haha...

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:50

Hahaha Kelly precies wat ik ook dacht!!! :oo
Wel nette filmpjes Lobke :j

En goedemorgen!

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:55

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier (alhoewel, ik lees al wel een tijdje mee), ik heet Saskia en stel mijn paardje voor in het volgende topic: [BKR] Even voorstellen.....
Ik heb haar in juli gekocht in Spanje en ben toen ook bij Mont Rubi bij Lobke wezen kijken. Deze merries heb ik toen ook gezien en het zijn plaatjes.......de filmpjes geven ze erg goed weer Lobke! Ik vond ook Textura de leukste....vooral omdat ze echt een knuffel was toen.....

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:58

Welkom Saskia! Heb je topic net al bekeken, gaaf zeg!