[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:41

Wat knap Meya! Gefeliciteerd en wat fijn dat jullie bak nog te rijden was.

Wij liggen nu al 4 dagen stil. Hoop dat de bak vrijdag weer te rijden is. Zie dat het vanaf donderdag weer gaat dooien. En volgende week begint het gedoe opnieuw _/-\o_

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:37

Dankjewel allemaal :o

Goed bezig Meya!

Ik heb ook stille hoop op thuis rijden eind deze week, maar denk dat het 's overdag niet genoeg opwarmt om de bodem enigszins ontdooid te krijgen?
En anders maar weer met trailer op pad.

SunnyHorse schreef:
Lys, zo gaaf hoe Picasso in al die disciplines groeit! Super veelzijdig is hij. Super zeg! En dat jullie beide zoveel plezier van hem hebben is toch helemaal geweldig. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat. Hoe oud is Picasso ookalweer?

Ja, dat had ik nooit verwacht. Hij was als jonkie al beleerd voor de kar en toen ik m kocht als 6jarige dacht ik, dat gaan we toch nooit 'gebruiken', maar inmiddels is het mennen niet meer uit ons leven te denken en dat Picasso daar dan ook in mee gaat is stiekem toch wel leuk. Als ik mn berichten teruglees lees je nog over m'n twijfels over het inspannen van hem :') Picasso wordt dit jaar 11, dan heb ik m ook alweer 5 jaar. Hij (en ik :') ) kon helemaal niets, nog geen rechte lijn lopen of galop goed aanspringen. Ik ben ook maar basisruiter dus doe er veel langer over als iemand met meer ervaring maar door mn doorzettingsvermogen, vele (prive)lessen en grote vertrouwen in Picasso komen we er wel. Mijn vriend vroeg of hij Picasso al kon reserveren voor de impuls marathon in maart (dat is een normale marathon inclusief wegtraject en meerdere hindernissen maar zonder startkaart) :+ Dus ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het verder allemaal gaat.

SunnyHorse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:50

Met deze achtergrond is het helemaal dubbel genieten <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:57

Mooi die groei samen! En ook heel mooi om samen met je vriend deze hobby te delen.

Doen wij ook. Alleen hier gaat momenteel iets scheef :D
Alle drie de paarden waren van mij. Diekke is nu van hem en ik heb 2 paarden waar ik momenteel niets mee kan.
Ben dus blij dat ik af en toe op Diekke mag rijden :=

Vanmorgen overigens wel een lieve knuffel van Mirtje gekregen <3

Tess heeft het zwaar momenteel. Ze wil alleen maar buiten staan, maar de grond is bevroren en daarom ligt ze niet meer.

Dus Mirtje en Diekke liggen lekker in het stro te ronken en zij staat strak de hele nacht in de verste hoek van de andere 2 vandaan.

Gisteren heb ik ze een paar uur op de wei gehad, maar dat vindt Tess spannend, ze lijkt overprikkeld.
In 2 uur tijd is ze 6x op de paddock gaan staan om vervolgens na wat getwijfel toch maar weer bij de andere 2 te gaan staan.
Ik vind het echt sneu voor haar om haar zo onzeker en alleen te zien. Komen bij mij weer allemaal twijfels naar boven hoe lang ik dit zo door moet laten gaan.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:10

Herkenbaar dat scheefgaan, is hier niet anders boemel :') Buiten Picasso heb ik nog 2 minipaarden en 2 shetlanders en mijn vriend heeft 1 minishetlander (echt mini mini dus niet in te zetten voor het mennen). Inmiddels is hij degene die met 3 van de kleintjes en Picasso ment, de menlessen volgt en de wedstrijden rijdt en ik ben degene die alles mag verzorgen en zelf nog maar amper op wedstrijd komt :+ Heb ook geen startkaart meer ivm ons dochtertje en het gebrek aan een voorlezer. Maar ik beleef er evengoed veel plezier aan, ben allang blij dat hij ons paardenleven is gaan waarderen want hij was absoluut niet van de paarden. En mijn trainingen met Picasso lopen uiteraard wel nog gewoon door.

Dat is dan wel even extra speciaal lijkt me, zo'n knuffel van Mirtje! Heeft Tess dat altijd spannend gevonden, of vanwaar die extra prikkels?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:48

Het plezier is het belangrijkste. En jouw tijd komt wel weer :o

Tess heeft de linker wei altijd al eng gevonden. Geen idee waarom. Als ze eenmaal weer gewend is, dan gaat het wel aardig.
Denk dat ze nu ook gewoon moe is van het niet gaan liggen, geen fijne temperatuur voor een paard met artrose en dan merk je wel dat toch al spannende dingen nú gewoon echt eng zijn.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:06

Ik heb even de tijd gevonden om fatsoenlijk bij te lezen. :)

Lys_PPA schreef:
Goed bezig Laura, congrats!

Wij hebben vandaag een testrondje gemaakt met de mini's met menwagen en Picasso onder het zadel. Begon behoorlijk spannend (iets met wind en vrachtwagens) maar goed af kunnen sluiten <3
[ [url=m/tvVsLW.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3

SunnyHorse schreef:
En zelf ben ik lekker aan het omprutsen met de 2,5 jarige hengst. Longeren, maar ook stukje wandelen naast de weg en binnenkort wil ik het trailerladen oefenen. Hij wordt inmiddels een knuffelkont en snapt dat als je vrouwtje je wil knuffelen je gewoon stil moet staan en aanvaarden :+

_O- Puntje, puntje!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik idd ook dacht dat hij wat kleiner zou zijn, maar dat jij zo lang bent verklaart het :')

Ik vind het bijzonder bewonderenswaardig hoe geduldig jullie de situatie met Mirtje aanpakken Boemel. Ze krijgt duidelijk de tijd, ruimte en zorg die ze op dat moment nodig heeft. Het is ook een hele geruststelling om te lezen dat ze stappen zet.

Leuke foto @Meya! Jullie hebben duidelijk plezier samen.

Oud en nieuw is voor onze paarden voor wat ik ervan meegekregen heb, goed verlopen. We waren zelf een paar dagen bij familie in Beieren. Maar de opfok van Pit zit in de middle of nowhere, dus daar was het sowieso rustig. En bij Jels op stal is alles ook goed verlopen. In het naastgelegen dorp werd wel flink geknald begreep ik, maar de wind stond gunstig, waardoor de impact daarvan maar beperkt was. Ze zijn wat eerder naar binnen gehaald en hebben extra hooi gekregen. Heerlijk om zo onbezorgd even er tussenuit te kunnen <3 Dat was op de vorige stal wel anders.

boemel schreef:
Nú heeft mijn vriend de vrijdag voor kerst onverwachts ontslag gekregen door reorganisatie. Dus we gaan een onzekere periode tegemoet. Realistisch gezien verwachten we dat mijn vriend bij een nieuwe job meer van huis is dan nu en dat alles nog meer bij mij komt te liggen.

Ik overweeg om Tess definitief met pensioen te doen. De winterperiode geeft haar wederom een terugslag en het valt mij zwaar om van dag tot dag te bekijken wat verstandig en goed is voor haar om te doen.
Haar gewoon laten staan, voelt nú niet als een echte optie, want dan staat ze maar te staan en toe te kijken hoe ik met de andere 2 bezig ben.

Ik overweeg een pensioenadres waar ze gewoon 24/7 ruimte heeft en veel kan bewegen. Dit is namelijk het beste voor haar. Ik denk aan de 24 uurs weide bij van der Kruis. Ze is namelijk echt een buitenpaard en dat is qua kosten ook te behappen.

Neeeeee joh.... -O- Nou dit weer. Jeetje Boemel... En het zijn lastige besluiten die je nu op jouw bordje hebt. Is er niet iemand in jullie omgeving die het leuk vindt om af en toe een handje te helpen met het perceel? Wat doet jouw vriend precies voor werk?
Lastig parket wel met Tess. Ik wens je veel wijsheid iig.

Dieke gaat wel knap door de baan met het ruitertje zo te zien <3

Wij hebben op stal een luxepositie :o
We hebben om te beginnen een hele goede buitenrijbaan, die afgelopen zomer ook nog aangepakt is, waardoor hij nog net iets beter is. De longeercirkel is prima, misschien niet zo goed als de rijbaan, maar ik begreep dat die op het program staat voor deze zomer om aan te pakken. Dan hebben de klanten van een aantal stallen in de directe omgeving + een viertal verenigingen de handen ineen geslagen voor een soort stichting die een complex/terrein beheert. Deze is pal tegenover de stal van Jels gelegen. Er een binnenrijbaan bijgebouwd. Het complex heeft nu dus een grote en een kleine binnenrijbaan, een buitenrijbaan en nog een longeercirkel buiten. Voor wedstrijden of evenementen (worden bijvoorbeeld instructieweekenden/-weken georganiseerd) kunnen er stallen worden gehuurd. Leden van de verenigingen kunnen er geloof ik voor gereduceerd tarief gebruik maken van de faciliteiten wanneer er geen les is, maar ik weet ook dat je voor €200 per jaar onbeperkt gebruik maken van de rijbanen. Soms verhuurt de vereniging de faciliteiten aan een hondenclub oid en dat zijn eigenlijk de enige gelegenheden dat er geen gebruik gemaakt kan worden van de (binnen)rijbanen.

Voor mij momenteel nog niet zo relevant, maar het is mooi dat het er is.

@Getty: leuk weer wat van je te vernemen! Hoe gaat het met de dracht van Maan?

Nynkex01 schreef:
Ilse loopt met haar nieuwe ijzers helemaal top! Vanmiddag weer les gehad. Ze was wat stijf de afgelopen weken en de galop was niet helemaal hoe het vroeger was, woensdag is de fysio geweest en vandaag kon ze weer bekken kantelen en had ik zowaar mijn verzamelde galop weer terug :) enige waar ik met het rijden nu echt een beetje vastloop is het wijken. vanaf de Hoefslag gaat het prima, ik weet dan precies waar ik ben en heb haar recht bij de inzet, maar als ik het vanaf de AC lijn wil doen raak ik gedesoriënteert, ben ik te laat met haar corrigeren als ze over de schouder valt, krijg ik de achterhand niet mee en wordt het drama. Meid die me les geeft denkt wel enorm mee, rijdt haar nu ook twee keer per week voor me om het wijken wat meer te bevestigen, maar dit wordt wel een zoektocht. Ik heb met oudere paarden Waar het beter bevestigd is Ook nooit echt goed kunnen wijken en mijn proefjes overleefd met een 5,5, dus wil wel een manier vinden waarop dit beter lukt.

Ik merk dat ik dit interessant vind. B-) En als jouw instructie nou aangeeft wanneer je wat moet doen of wanneer wat gebeurt en je een systeem afspreekt voor tijdens de proef? Dat degene die voorleest dan bijvoorbeeld het onderdeel nog eens herhaalt als je iets moet inzetten?

Nynke01 schreef:
Weet niet of ik hier had doorgegeven dat Ilse weer is verhuisd? Had haar dus in november naar een pensionstal gebracht ook omdat het hier verschrikkelijk nat is, maar had het daar niet naar mijn zin. Nu staat ze bij mijn instructrice wat echt super is omdat zij haar nu ook bij rijdt, en het is hier vlakbij. Verder zijn we bijna altijd met z’n tweeën op stal en raak ik niet overprikkeld van irritante stalgenoten. ;) Mijn zadelkast zit recht tegenover Ilse haar stal en de bak is ook vlakbij. Als ik met één hand de boxen volg terwijl ik Ilse in mijn andere hand Heb, Kan ik ook zelf naar de bak lopen, dus kan net als wanneer ze thuis staat vrijwel alles zelf, Dus voor mij helemaal top!

Klinkt als een heel logische zet. Nu lekker settelen en weer lekker in jullie ritme komen.

Wat een plaatje in dat winterse landschap Sunny! Kan ik ook enorm van genieten.

Welkom terug Marjolein :) Goed om te lezen dat jullie dan toch jullie draai weer vinden.

@Lys: Wat een avontuur weer met de minimarathon! Ik vind het dapper hoor :)F Klinkt alsof je met veel lef hebt gereden. Goed gedaan! Mooi he? Hoe paarden én combinaties zo kunnen groeien over de jaren? :+:

@Meya: gefeliciteerd met de mooie resultaten! Heb je goed gedaan in die twee wedstrijden :)

Hier hebben we er weer een hele toer op zitten. 3 januari hadden we het vervolg op de echo: het kreupelheidsonderzoek m.b.t. het linkerachterbeen. Dat heeft eigenlijk veel inzicht opgeleverd. Er blijkt een oude peesblessure te zitten, die ze waarschijnlijk lang heeft kunnen opvangen zolang ze sterk, fit en gezond genoeg was. De arts verwacht dat het in de tijd dat het is ontstaan, ook genegeerd is. Foto's waren overigens op de peesblessure na, waren de foto's absoluut vrij van afwijkingen. Zelfs geen artrose. Dat verklaart dus ook waarom het nu zo aan het licht komt. Jels was zo ongelofelijk braaf bij het onderzoek. En maar op en neer draven terwijl het weer niet mee zat en terwijl ze al maanden aaneen stil staat en dus geen conditie heeft. Dit was ook écht wel klaar toen we weer thuis waren.
In ieder geval heeft het opgeleverd dat we weten dat ze ter hoogte van de sprong een stukje aanhechting van de tussenpees mist en dat daar tevens sprake is van bosoplossing. De veearts was vervolgens heel optimistisch over de prognose, terwijl hij hier wijd en breid bekend staat als een uiterst voorzichtige realist. Wat hem betreft waren er twee mogelijkheden: shockwave, waarbij hij de kansen 50/50 inschatte. De andere optie was beenmerg uit het borstbeen halen en injecteren op de plek waar de aanhechting mist. Prognose: 70-80% kans op verbetering/herstel van de aanhechting. De pees zelf was namelijk, in verhouding tot haar leeftijd, nog van voldoende kwaliteit. Kosten waren te overzien, dus nou, toe maar weer. Maandag dus wederom naar de kliniek. Alles is goed verlopen. Over acht weken moeten we terugkomen voor een controle echo. In tussentijd mag ze gewoon op haar landje blijven staan, waar ze inmiddels een vriendinnetje erbij heeft. Grote schimmel, echt een schat van een leukerd, die ook herstellende is van een blessure. Ze weet zich daar te gedragen en houdt zich gedeisd. Als ze dat niet zou doen, moest ze op boxrust en dat wil ik eigenlijk graag voorkomen. Onze matriarch is per slot van rekening al bijna 21 en daar zijn we zuinig op <3
Ik ben erg nieuwsgierig naar de uitkomst. Ookal komt er een nieuwe aanhechting, dan nog zou het de vraag zijn welke kwaliteit deze zal hebben. Haar perspectief als gezelschapspaard is in ieder geval gegarandeerd, aangezien ze hier in principe geen last van heeft (alleen beperkt wordt). Mogelijk houden we er een prima recreatiepaard aan over, mogelijk wordt ze gewoon matriarch en voorbeeld voor Pit. Eerlijk gezegd ben ik linksom of rechtsom tevreden zolang ze pijnvrij is. Het dier is zo dankbaar en echt een zonnetje. Op het moment dat we hier alleen grondwerk mee kunnen doen, knijp ik al in mijn vuisten. :o

Pit gaat ondertussen echt als een speer. Die groeit weer als kool en pas inmiddels haar cob-halster niet meer. 8)7 Zo gek als je er bij stilstaat dat we haar aanleverden in mei, met een pony-halstertje dat nog maar half versteld was.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 18:29

Zo Jelske, jij hebt er werk van gemaakt!
Wat een verhaal toch weer van die pees.
Knap hoe je het aanpakt en wat je allemaal voor haar over hebt. Ik heb nog niet eerder van die behandeling gehoord. Lijkt me wel een pijnlijke behandeling.

Fingers crossed dat het goed aanslaat en dat je ook recreatief lekker aan de gang kan, want dat verdien je echt wel.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:49

Fijn dat je nu duidelijkheid hebt Jelske! Hopelijk slaat deze behandeling aan! Wat sneu voor Tess! Kan ze niet op stal of wordt ze dan erg onrustig? Wel lief van de knuffel van Mirtje!
Meya_ Gefeliciteerd! Wat een punten!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:58

Nee helaas, Tess houdt het Max 45 minuten uit op stal en dan raakt ze gestresst.
Toen ze een aantal jaar geleden een peesblessure had moest ze verplicht op stal blijven.

Dat is 1,5 dag gelukt en toen hebben we het opgegeven. In die tijd heeft ze alleen maar rond staan tollen op haar geblesseerde been en is ze gestopt met eten.
Sindsdien wil ze alleen maar buiten zijn.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:38

Dankje Boemel. Het doet mij veel om jouw woorden zo te lezen. :o Het is een tamelijk nieuwe behandelmethode, maar het is minder pijnlijk dan je zou verwachten. Om het beenmerg te winnen zetten ze een flinke spuit in het borstbeen. Dit gebeurt staand terwijl het paard een roesje heeft en lokale sedatie. Dan wordt het beenmerg met een speciaal apparaat geconcentreerd, alvorens het op de te behandelen plaats wordt geïnjecteerd. Ook de injectie vindt staand plaats terwijl het paard een roesje heeft en lokale sedatie (met echobegeleiding om ervoor te zorgen dat ze de injectie op de goede plaats doen. Jels had zowel bij het borstbeen als bij de pees een beetje zwelling en een beurse plek, maar dat was het eigenlijk. Toen we haar begin van de middag ophaalden was ze weer wakker en haar eigen vrolijke zelf. Ze heeft ook totaal niet kreupel gelopen ervan ofzo.

Als ik er iets op aan zou moeten merken, dan is het hooguit dat ik vind dat ze te veel van het been hebben kaalgeschoren en dat ze dat bovendien netter hadden kunnen doe. := Jels dr huid lag namelijk open…
Afbeelding

Vanmiddag weer bij Pit geweest <3 Lekker dier is dat toch. Even de moeite genomen om haar staart te fatsoeneren. Die heeft volgens mij op enig moment besloten dat het een goed moment zou zijn om IN de stront te gaan liggen marineren… :roll: dik een uur mee bezig geweest, zo zat de boel samengeklonterd. #ellende

Nu hadden we haar dus in mei afgeleverd met een ponyhalstertje waar ze maar net in paste:
Afbeelding
Toen mat ze trouwens 1.43m en inmiddels meet ze 1.52m (en is dus nu 1,5 jaar oud).

Tot voor kort hadden we dus een eenvoudig halster maatje Cob:
Afbeelding

Sinds vanmiddag heb ik een full halster in de auto liggen :’) betreft een ouder halster van Jels waarvan ik het kopstuk aan beide kanten kan verstellen en dat staat nu op de één na kleinste maat:
Afbeelding
Afbeelding

Dit halster heb ik van de zomer van mijn neef gekregen, nadat hij zijn paard vorig voorjaar heeft moeten laten inslapen. Het is een poosje niet gebruikt en staat dus nu dik in het vet te trekken. Maar eigenlijk vind ik het heel mooi dat ik het nu voor Pit kan gebruiken :o voor Jels is het namelijk net te klein voor het mooie.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:52

Interessant die behandeling. Wat is het verschil tussen dit en stamceltherapie? Of is dit hetzelfde?

Pit ziet er knap uit en mooi zo’n groei.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:16

Bij stamceltherapie worden alleen stamcellen ingebracht, wordt vaak gebruik gemaakt van donorpaarden en duurt preparatie soms weken. Bij Jels zijn lichaamseigen cellen gebruikt en zijn naast stamcellen ook bloedplaatjes, plasma en beenmerg ingebracht, zij het in geconcentreerde vorm.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:40

Interessant om te lezen en hopen dat Jels er goed van hersteld!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:53

Zie jullie binnenkomen Jelske! Leuk: veel plezier!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:36

Ha, lachen! Ja, wij vermaken ons wel :o
Waar zitten jullie?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:24

Om 16:41 stuurde ik als antwoord op een appje 'Wie wordt algemeen kampioen?' 'Jeppe!'. Maar dat dat echt zou gebeuren.. :D Ik ben fan! Echt een paard voor de toekomst. En wat was de sfeer weer geweldig.

Waren jullie er ook?

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:53

Wij zaten voor de tv en voorspelden ook Jeppe en Martinus. We zijn wel enthousiast over deze twee. Nog even laten bezinken en bedenken (al zal dat nu wel snel moeten) of we deze hengsten gaan gebruiken *D

De sfeer zag er goed en gezellig uit :):)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:21

Hele gave hengst inderdaad zeg!

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 00:03

Die tribune in combinatie met mijn chronische rugpijn was niet een heel goed plan. ;) zat met mijn bakkes ook nog vlak voor de camera dus hoop dat ik niet al te herkenbaar in beeld ben geweest want heb ongetwijfeld een paar keer gekeken alsof ik t allemaal niet meer zag zitten :')
Maar wel enorm genoten

Getty_MaanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:23

Was een prachtige dag, mijn moeder (geen paardenvrouw) was mee en zij vond martinus heel erg leuk.

Beide hengsten zijn niet geschikt voor Maan (Alwin), maar Elger wekte mijn interesse.

Was onder de indruk van de jonge paarden ze waren stuk voor stuk erg sterk. En wat een balans al.

Kortom weer een geslaagde dag.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:08

Mee eens, ik was ook echt heel tevreden over de jonkies! Wat hebben ze zich goed laten zien. Mijn lijstje was wel een beetje anders dan hoe ze opgesteld waren, maar ik denk dat de verschillen redelijk klein waren in kwaliteit, en dat je dan dus meer over smaak gaat. Ik had Menso iets hoger staan maar ik kon mij wel herkennen in de feedback over balans. Martinus vond ik overigens echt heel knap. <3

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:28

Ik twijfel nu toch om de gok te nemen en mijn merrie te laten dekken. Het kriebelt toch elk jaar na de HK. En ze is wel 2e premie ster. Ze wordt dit jaar 16, heeft ooit wel een veulen gehad. Dus het is denk ik wel nu of nooit.

Ik vind Martinus wel heel leuk, en dat zou prima passen op haar. Maar ik vind het met zo’n jonge hengst wel gokken hoe die het gaat doen qua bevruchting.

Leuk Getty ga je dit jaar dan weer opnieuw fokken na het veulen?

Niks van gezien hoor Nynke!

Getty_MaanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:18

Ik zeg doen Marjolein en fokken is sws gokken. :D

Wel heeft een jonge hengst een deklimiet een aangezien hij reserve kampioen is geworden, zal je wel optijd moeten reserveren.

Weet zo niet waar Martinus ter dekking wordt aangeboden, maar je mag altijd nog switchen naar een andere hengst van hetzelfde dekstation.

Het plan is niet om weer te dekken, aangezien het een dure hobby is en ik er straks 2 heb..

Maar wie weet zegt mijn vriend dat hij graag investeren wil haha. Alleen verkopen van dieren heb ik heel erg moeite mee.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:26

Thnx allemaal! :D en dankzij het weer was de bak donderdag alweer grotendeels oké, vrijdag konden ze er weer los in. Nu komende week maar weer afwachten hoe het gaat.

Leuk Sunnyhorse, hier half april geloof ik, 19/20? Geen idee hoeveel dagen nog, ze zijn aardig in de buurt van elkaar denk ik :) en gefeliciteerd!

Hoe is jullie bak gegaan Marjolein?

Hopen dat het helpt Jelske!

Ja, wij zijn ook naar de HK geweest. Zaten wel een paar leuke bij. Verleiding is groot met 2 merries op stal, maar komend jaar echt even niet insemineren. Leeg houden en wedstrijden rijden :D