Wij liggen nu al 4 dagen stil. Hoop dat de bak vrijdag weer te rijden is. Zie dat het vanaf donderdag weer gaat dooien. En volgende week begint het gedoe opnieuw
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SunnyHorse schreef:Lys, zo gaaf hoe Picasso in al die disciplines groeit! Super veelzijdig is hij. Super zeg! En dat jullie beide zoveel plezier van hem hebben is toch helemaal geweldig. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat. Hoe oud is Picasso ookalweer?
Picasso wordt dit jaar 11, dan heb ik m ook alweer 5 jaar. Hij (en ik
) kon helemaal niets, nog geen rechte lijn lopen of galop goed aanspringen. Ik ben ook maar basisruiter dus doe er veel langer over als iemand met meer ervaring maar door mn doorzettingsvermogen, vele (prive)lessen en grote vertrouwen in Picasso komen we er wel. Mijn vriend vroeg of hij Picasso al kon reserveren voor de impuls marathon in maart (dat is een normale marathon inclusief wegtraject en meerdere hindernissen maar zonder startkaart)
Dus ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het verder allemaal gaat.
Buiten Picasso heb ik nog 2 minipaarden en 2 shetlanders en mijn vriend heeft 1 minishetlander (echt mini mini dus niet in te zetten voor het mennen). Inmiddels is hij degene die met 3 van de kleintjes en Picasso ment, de menlessen volgt en de wedstrijden rijdt en ik ben degene die alles mag verzorgen en zelf nog maar amper op wedstrijd komt
Heb ook geen startkaart meer ivm ons dochtertje en het gebrek aan een voorlezer. Maar ik beleef er evengoed veel plezier aan, ben allang blij dat hij ons paardenleven is gaan waarderen want hij was absoluut niet van de paarden. En mijn trainingen met Picasso lopen uiteraard wel nog gewoon door.
Lys_PPA schreef:Goed bezig Laura, congrats!
Wij hebben vandaag een testrondje gemaakt met de mini's met menwagen en Picasso onder het zadel. Begon behoorlijk spannend (iets met wind en vrachtwagens) maar goed af kunnen sluiten![]()
[ [url=m/tvVsLW.jpg]Afbeelding[/url] ]
SunnyHorse schreef:En zelf ben ik lekker aan het omprutsen met de 2,5 jarige hengst. Longeren, maar ook stukje wandelen naast de weg en binnenkort wil ik het trailerladen oefenen. Hij wordt inmiddels een knuffelkont en snapt dat als je vrouwtje je wil knuffelen je gewoon stil moet staan en aanvaarden
Puntje, puntje!
Dat was op de vorige stal wel anders. boemel schreef:Nú heeft mijn vriend de vrijdag voor kerst onverwachts ontslag gekregen door reorganisatie. Dus we gaan een onzekere periode tegemoet. Realistisch gezien verwachten we dat mijn vriend bij een nieuwe job meer van huis is dan nu en dat alles nog meer bij mij komt te liggen.
Ik overweeg om Tess definitief met pensioen te doen. De winterperiode geeft haar wederom een terugslag en het valt mij zwaar om van dag tot dag te bekijken wat verstandig en goed is voor haar om te doen.
Haar gewoon laten staan, voelt nú niet als een echte optie, want dan staat ze maar te staan en toe te kijken hoe ik met de andere 2 bezig ben.
Ik overweeg een pensioenadres waar ze gewoon 24/7 ruimte heeft en veel kan bewegen. Dit is namelijk het beste voor haar. Ik denk aan de 24 uurs weide bij van der Kruis. Ze is namelijk echt een buitenpaard en dat is qua kosten ook te behappen.
Nou dit weer. Jeetje Boemel... En het zijn lastige besluiten die je nu op jouw bordje hebt. Is er niet iemand in jullie omgeving die het leuk vindt om af en toe een handje te helpen met het perceel? Wat doet jouw vriend precies voor werk?
Nynkex01 schreef:Ilse loopt met haar nieuwe ijzers helemaal top! Vanmiddag weer les gehad. Ze was wat stijf de afgelopen weken en de galop was niet helemaal hoe het vroeger was, woensdag is de fysio geweest en vandaag kon ze weer bekken kantelen en had ik zowaar mijn verzamelde galop weer terugenige waar ik met het rijden nu echt een beetje vastloop is het wijken. vanaf de Hoefslag gaat het prima, ik weet dan precies waar ik ben en heb haar recht bij de inzet, maar als ik het vanaf de AC lijn wil doen raak ik gedesoriënteert, ben ik te laat met haar corrigeren als ze over de schouder valt, krijg ik de achterhand niet mee en wordt het drama. Meid die me les geeft denkt wel enorm mee, rijdt haar nu ook twee keer per week voor me om het wijken wat meer te bevestigen, maar dit wordt wel een zoektocht. Ik heb met oudere paarden Waar het beter bevestigd is Ook nooit echt goed kunnen wijken en mijn proefjes overleefd met een 5,5, dus wil wel een manier vinden waarop dit beter lukt.
En als jouw instructie nou aangeeft wanneer je wat moet doen of wanneer wat gebeurt en je een systeem afspreekt voor tijdens de proef? Dat degene die voorleest dan bijvoorbeeld het onderdeel nog eens herhaalt als je iets moet inzetten? Nynke01 schreef:Weet niet of ik hier had doorgegeven dat Ilse weer is verhuisd? Had haar dus in november naar een pensionstal gebracht ook omdat het hier verschrikkelijk nat is, maar had het daar niet naar mijn zin. Nu staat ze bij mijn instructrice wat echt super is omdat zij haar nu ook bij rijdt, en het is hier vlakbij. Verder zijn we bijna altijd met z’n tweeën op stal en raak ik niet overprikkeld van irritante stalgenoten.Mijn zadelkast zit recht tegenover Ilse haar stal en de bak is ook vlakbij. Als ik met één hand de boxen volg terwijl ik Ilse in mijn andere hand Heb, Kan ik ook zelf naar de bak lopen, dus kan net als wanneer ze thuis staat vrijwel alles zelf, Dus voor mij helemaal top!
Goed om te lezen dat jullie dan toch jullie draai weer vinden.
Klinkt alsof je met veel lef hebt gereden. Goed gedaan! Mooi he? Hoe paarden én combinaties zo kunnen groeien over de jaren?
Zo gek als je er bij stilstaat dat we haar aanleverden in mei, met een pony-halstertje dat nog maar half versteld was.
Het is een tamelijk nieuwe behandelmethode, maar het is minder pijnlijk dan je zou verwachten. Om het beenmerg te winnen zetten ze een flinke spuit in het borstbeen. Dit gebeurt staand terwijl het paard een roesje heeft en lokale sedatie. Dan wordt het beenmerg met een speciaal apparaat geconcentreerd, alvorens het op de te behandelen plaats wordt geïnjecteerd. Ook de injectie vindt staand plaats terwijl het paard een roesje heeft en lokale sedatie (met echobegeleiding om ervoor te zorgen dat ze de injectie op de goede plaats doen. Jels had zowel bij het borstbeen als bij de pees een beetje zwelling en een beurse plek, maar dat was het eigenlijk. Toen we haar begin van de middag ophaalden was ze weer wakker en haar eigen vrolijke zelf. Ze heeft ook totaal niet kreupel gelopen ervan ofzo.
Jels dr huid lag namelijk open… 
Lekker dier is dat toch. Even de moeite genomen om haar staart te fatsoeneren. Die heeft volgens mij op enig moment besloten dat het een goed moment zou zijn om IN de stront te gaan liggen marineren…
dik een uur mee bezig geweest, zo zat de boel samengeklonterd. #ellende

voor Jels is het namelijk net te klein voor het mooie.
Ik ben fan! Echt een paard voor de toekomst. En wat was de sfeer weer geweldig.
zat met mijn bakkes ook nog vlak voor de camera dus hoop dat ik niet al te herkenbaar in beeld ben geweest want heb ongetwijfeld een paar keer gekeken alsof ik t allemaal niet meer zag zitten
en dankzij het weer was de bak donderdag alweer grotendeels oké, vrijdag konden ze er weer los in. Nu komende week maar weer afwachten hoe het gaat.
en gefeliciteerd!