Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:08

Jenny_S schreef:
hannelover: whoe vind die KEP ook wel mooi maar jemig wat een geld he

Daarom krijg ik hem voor m'n verjaardag en k moet het grootste deel zelf betalen anders had het nooi gekund :')

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:40

racheeel_, Wauw mooie fries! Ziet er goed uit! Alleen je zadel komt wel erg ver omhoog achter, ligt die wel goed? :=

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:51

racheeel_ schreef:
Caro_marjaH, Dutch heet op papier Gerrit H, wat grappig! Mooie foto!!

Dank je! De fokker van Carolien heeft al zijn veulens Marja H achter de eerste naam gegeven. Dus niet alleen H. De dochter van de fokker heette Marja en is jong aan ms overleden dus vandaar. De H is de eerste letter van zijn achternaam.
Denk dus niet dat ze bij dezelfde fokker vandaan komen......

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:23

Michelletjuh, dankje! Ja is een vertekend beeld door t dekje. Het dekje trekt omhoog waardoor het lijkt dat het zadel omhoog komt. Ik heb normaal bij dat dekje nog een bontje zondat dat niet omhoog trekt (zonder bont aan de onderkant). Bij mn andere dekjes is dit niet. Mn zadel is pas nog opnieuw nagekeken en waar nodig aangepast.

Els, Oh dan zal het idd niet dezelfde fokker zijn. Wel een mooie gedaan van de fokker!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:30

racheeel_ schreef:
Michelletjuh, dankje! Ja is een vertekend beeld door t dekje. Het dekje trekt omhoog waardoor het lijkt dat het zadel omhoog komt. Ik heb normaal bij dat dekje nog een bontje zondat dat niet omhoog trekt (zonder bont aan de onderkant). Bij mn andere dekjes is dit niet. Mn zadel is pas nog opnieuw nagekeken en waar nodig aangepast.

Els, Oh dan zal het idd niet dezelfde fokker zijn. Wel een mooie gedaan van de fokker!

Oh dan is dat idd vertekenend! Hoe groot is jouw fries? Hij lijkt zo groot op de foto's :)

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:21

Caro-marjah mooie foto! Mooi eerbetoon ook aan z'n dochter.
Bij jullie alles ook zo nat ?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:25

Laura1982 schreef:
Caro-marjah mooie foto! Mooi eerbetoon ook aan z'n dochter.
Bij jullie alles ook zo nat ?

Hier is alles zeiknat en bagger. Bij ons kunnen de paarden wel het hele jaar door de hele dag in de wei en gelukkig staat Carolien helemaal vooraan anders moet ik elke dag lieslaarzen aantrekken om haar uit de bagger te halen. Als het een paar dagen droog is, is de grond daar ook weer snel droog vandaar dat ze ook het hele jaar buiten kunnen in de wei.
En gelukkig hebben we ook een binnenbak dus ik train gewoon lekker door ongeacht het weer ;-)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:43

Michelletjuh, hij is aan de grote kant. Tegen de 1.70 aan en ik ben zelf maar klein (1.58) dus.

Bij ons ook zo nat, wij hebben 2 binnenbakken en 2 buitenbakken die met dit natte weer nog prima te gebruiken zijn, echt fijn :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:11

Ik mis nu echt een binnenbak paddocks zijn ook mega nat douwe wordt er niet blij van om naar buiten te moeten. Tegenwoordig is na het longeren eerst onze gang naar de was plaats om de modder eraf te spoelen om vervolgens naar binnen te gaan en alles weer af te drogen. Als het nu 3 dagen droog is kan alles een beetje opdrogen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:20

Hier is het drama kwa natheid.
Heb er al zeker 2 weken niet meer op gezeten en het blijft maar regenen :(
Zelfs longeren is geen doen nu. Dus helaas staat paardlief heel veel op stal en kan ik der alleen even losgooien buiten of wat stapwerk aan de hand doen op het harde.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:52

Vreselijk idd al die regen.. de paddock bij ons is vernieuwd en blijft wel droog, maar is nog ontzettend zwaar om echt te longeren. buitenbak is altijd wel goed te doen, maar helaas heb ik nu zelf last van een overbelaste schouder/arm dus kan niet veel doen. zijn bezig om haar de dubbele longe te leren, maar wil niet echt vlotten.. ze blijft meppen en bokken naar de lijn achter haar kont en dat word met de keer feller -O-

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:51

Michelletjuh anders eerst over de rug leggen en dan steeds stukje verder naar achteren leggen zo heb ik het ook gedaan hielp erg goed.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:36

Hier een heerlijke agterberg bak alleen mis ik nog een dak haha

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:11

Wij hebben een super multifunctionele bak! Als het lang droog is is het zand zwaar, dus krachttraining. Als het even regent, staan er aan 1 helft vd bak kleine plassen dus stukje behendigheid, balans en probeer dan je ritme nog maar eens te houden (vooral met een fries die bang is voor natte voetjes). En zoals nu, als het lang geregend heeft, is het een goedkoop aftreksel van de Sea Walker! :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:58

Splinterz schreef:
Wij hebben een super multifunctionele bak! Als het lang droog is is het zand zwaar, dus krachttraining. Als het even regent, staan er aan 1 helft vd bak kleine plassen dus stukje behendigheid, balans en probeer dan je ritme nog maar eens te houden (vooral met een fries die bang is voor natte voetjes). En zoals nu, als het lang geregend heeft, is het een goedkoop aftreksel van de Sea Walker! :+

Als je het zo verkoopt wil ik er ook wel zo een :')

Nee ik hoef geen andere bak.. Bij ons was ie een jaar geleden ook aardig zwaar. Dus toen maar weer nieuwe houtsnippers laten storten. Nu is hij weer jaar rond te rijden.

Momenteel sopt ie alleen een beetje, maar dat komt omdat hij echt gesleept moet worden nu, hoefslag licht erg diep.

Hoe is bij jullie allemaal de bak als het vriest?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:09

De bak als t vriest?
Dan lijkt het hier op een maanlandschap :') alleen maar hobbels en bobbels die knoert hard zijn. Gewoon niet te begaan dus. Je ligt binnen een paar seconden op je bek :')

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:15

Arjen is net verhuisd (50 km enkele reis naar stal is op termijn echt te verrrrrrr) dus hopelijk gaat dit ook bevallen... Ze hebben hier wel iets geniaals trouwens! Kunstgraspaddocks. Voor de paarden die in de winter zand eten in de paddock, zijn er paddocks met kunstgras. Arjen staat er momenteel ook op omdat het in de winter met weinig ruimte natuurlijk niet zo handig is om in een groepje in te voegen, maar moet stiekem zeggen dat me dat best wel goed bevalt. Hij heeft snel mijt/mok en zo op de kunstgras paddock houdt hij natuurlijk wel droge voeten! En ze trekken er ook gewoon een sprintje op, is ook echt niet glad. Ik vind het echt geniaal bedacht!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:21

Laura1982 schreef:
Michelletjuh anders eerst over de rug leggen en dan steeds stukje verder naar achteren leggen zo heb ik het ook gedaan hielp erg goed.

Dat kan ze wel! Ik longeer haar normaal ook met de touwen/lijnen over haar rug heen, maar als het touw richting haar kont gaat word ze al rennerig.. we hebben ook een keer gehad dat we in de rijbak lange lijnen gingen doen en door de wind kwam het touw richting haar kont en is ze er in blinde paniek van tussen gegaan. hebben we 10 min staan wachten tot ze weer iets beter benaderbaar was. zo sneu. :(:)

Net als met een zweep, ook zoiets geks. je kunt haar over dr hele lijf aaien en aanraken met de zweep zonder problemen tot je gaat rijden en haar dan alleen al aanraakt vanaf je been zeg maar.. dan is het ook blinde paniek. schouder en hals gaat nog.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:32

Ilsemarie schreef:
Arjen is net verhuisd (50 km enkele reis naar stal is op termijn echt te verrrrrrr) dus hopelijk gaat dit ook bevallen... Ze hebben hier wel iets geniaals trouwens! Kunstgraspaddocks. Voor de paarden die in de winter zand eten in de paddock, zijn er paddocks met kunstgras. Arjen staat er momenteel ook op omdat het in de winter met weinig ruimte natuurlijk niet zo handig is om in een groepje in te voegen, maar moet stiekem zeggen dat me dat best wel goed bevalt. Hij heeft snel mijt/mok en zo op de kunstgras paddock houdt hij natuurlijk wel droge voeten! En ze trekken er ook gewoon een sprintje op, is ook echt niet glad. Ik vind het echt geniaal bedacht!

Klinkt wel ideaal haha maar gaan ze niet proberen het kunstgras op te eten? Ik zie Klasien namelijk al helemaal los gaan op het proberen het uit de grond te krijgen :=

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:19

Misschien meer van dat tennisbanen spul? Is dat met ijzers niet wat glad?

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:55

Haha Emma, dat zou ik dus ook voor me :')

Hier geen problemen met de bak, wij mogen van geluk spreken, de eigenaresse heeft namelijk aan huis een binnenbak.
En zijn dus ook maar met max 3 personen tegelijk aan het rijden, lekker rustig dus :)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:36

mijn bak staat wel wat water in, maar zou nog wel te rijden zijn. Helaas moet mijn friesje nog zeker 3 weken op stal blijven staan.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:40

Ff een update van mijn kreupel Friesje, DA gisteren weer geweest na 10 dagen boxrust, nog steeds kreupel maar het lijkt nu toch wel duidelijker dat het een hoef kneuzing is. DA legde het uit, een blauwe nagel bij een mens, maar paard moet er op lopen. Dusss helaas nog 10 dagen boxrust, maar hebben goede hoop!! En helaas had hij mijt.... ik heb mijn Fries ontsokt, volledig (krijg ik nu heel bokt over me heen?).... Hopen dat we er snel van af zijn, dan mag de sok weer aangroeien, haha maar wat ik nooit heb geweten is dat je paard die ooit mijt heeft gehad eigenlijk altijd regelmatig moet behandelen... Nooit geweten, dus vanaf nu iedere 2 weken de benen behandelen. Tja ik heb de beschikking over een binnenbak, maar helaas kan er nu geen gebruik van maken!!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:45

mijn fries heeft ook geen sokken meer. hij werd altijd regelmatig behandelt, en is ook al eens geent, maar komt altijd weer terug. Zoek eigenlijk iets waardoor het echt verdwijnt.
Maar ik kan wel zeggen dat als ik zn sokken kort hou hij er minder last van heeft als met sokken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:48

Onze agterberg bak is altijd goed te rijden en de andere bak is tot -15 nog goed te rijden soort eb en vloed bak. Gelukkig heeft vandaag veel goed gedaan en is een hoop al lekker aan het opdrogen. Ik heb heerlijk gereden in de zon echt zo fijn .