[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:12

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:14

Ellis, ja, ik ben er erg mee in de nopjes. We hebben al een mooi plan van aanpak van waar ik allemaal mee naar toe mag en we gaan met de auto, dus ik kan mooi ook wat inslaan aan werkgerei :+. We gaan de groothandel ook vereren met een bezoekje. Hij weet al zeker dat ik het weekend zal moeten bijslapen van alle indrukken die ik mag opdoen. Ben echt zeer, zeer vereerd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:15

heel gaaf zeg!
ga je mee met een zadelmaker waar je stage bij loopt?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:25

Yep! Hij belde van de week om te vragen of ik mee kon en wilde. Kon ik ook een deel van de rit voor mijn rekening nemen. Wat een vertrouwen hè? Wildvreemde vrouw achter het stuur enzo... :+ Ik ga dinsdagnacht met de boot mee en dan vrijdagmiddag terug. Gelukkig hebben de kids nog vakantie en die kunnen logeren bij mijn ouders. En er moet natuurlijk ook gewerkt worden, maar je snapt, dat ik dat heel graag doe natuurlijk!

Jij hebt een mooi topic gemaakt! Wat een prachtig paardje joh!
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 28-08-10 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:26

wow echt super stoer zeg!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:27

Dank je!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:31

Anouk: Wat een suer uitnodiging, hier ga je zeker veel van opsteken. Nog maar eenpaar dagen...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:13

Heey

Dankjulliewel :D.

Anouk: Gaaf zeg :D. Alvast heel veel plezier :D.

Eline: Dankje :) We hadden een demonstratie voor de ponyclub de vierheemskinderen in benedenleeuwen. Die hadden opendag en de man die Shaddy beleerd voor de kar is daar lid en er werd aan hem gevraagd om demo's te geven en toen vroeg hij aan ons of hij Shaddy daarvoor mocht gebruiken. Hij gaf een demo over het beleren van het paard voor de kar.

Ik ben zooo trots op mijn meisjes <3. Ze deden het echt super :D.

's ochtends kwamen we op stal aan, ze waren allebei ontzettend vies. Nouchka was ook nog kletsnat dus die konden we nog niet poetsen. Shaddy was redelijk droog. Toen hebben we als eerste de benen gewassen bij allebei. Daarna was Shaddy droog dus konden we vast aan de gang met Shaddy. Toen we Shaddy bijna klaar hadden was Nouchka redelijk opgedroogd dus ben ik verder gegaan met Nouchka. Op een gegeven moment wou mijn vader Shaddy's neus schoonmaken maar Shaddy schrok ofzo en ging achteruit. Maar ze ging zo hard achteruit dat ze haar halster kapot trok. Gelukkig hadden we gisteren nog een ander halster gekocht. Dat paste eigenlijk nog niet helemaal maar toch maar omgedaan.

Rond kwart voor 12 kwam de trailer. Toen wou Shaddy de trailer niet op, Nouchka durfde er ook nog niet in. Uiteindelijk hebben we de man die haar beleerd gebeld om hem te vragen of hij kon helpen. Hij kwam en na een half uur hadden we ze uiteindelijk op de trailer staan. De reis ging helemaal goed, Nouchka stond mooi rustig en Shaddy ook.

Eenmaal daar weer van de trailer gehaald. Nouchka zou eigelijk in de trailer blijven maar die hebben we toch maar mee naar de bak genomen.
Shaddy deed het echt super :D. Ze was wel wat druk maar verder heel braaf :D. Nouchka moest eerst in de hoek blijven wachten. Dat ging ook goed. Op een geven moment mocht Nouchka komen, toen hebben ze Nouchka bij Shaddy aan de singel geknoopt en mocht Nouchka ook even meedoen. Dat deed ze ook braaf :D.

En toen we weer terug naar huis gingen wou Shaddy weer de trailer niet op. Nu ging ze er na een kwartier wel weer in.

Ben echt trots op ze <3

De foto's zijn aan het uploaden.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 29-08-10 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:22

he super joh, dat ze het zo goed hebben gedaan!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:23

Ben er ook echt blij mee dat ze het allebei zo goed hebben gedaan :D. Ze vonden het allebei wel erg spannend.

Gelukkig is het ook droog gebleven tijdens de demo :).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:45

Fijn dat ze allebei zo braaf waren! Ben benieuwd naar de foto's!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:58

Hier de foto's

Afbeelding
Net begonnen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:17

hai ik ben er weer

Jesse heeft zijn operatie aan zijn hart goed door staan.
er moest een longslag ader verlegt worden die verkeerd zat en waardoor zijn luchtpijp en slokdarm werd afgekneld.
ze waren bang dat de luchtpijp ook beschadigt zou zijn en dat die open gesneden moest worden om het goed te maken evt ook met kraakbeen.
we hielden er al rekening mee dat we 3 weken daar in het ziekenhuis zouden zitten.

maar tijdens de operatie kregen we een verlossende telefoontje waardoor gelijk mijn tranen over mijn wangen dwarrelde
de luchtpijp klapte open nadat ze de longslag ader weg hadden gehaald en weer op de goede plek van zijn hart hadden gezet.
dit betekende dat ie verder niet opengesneden werd om zijn luchtpijp te maken en daarna in slaap werd gehouden.

later lag Jesse versuft op de IC (word ook versuft gehouden wegens de drains en de snoeren en de infusen die er niet uit getrokken mocht worden en hij mocht niet op zijn buik liggen)

we zijn veel bij hem geweest op de IC en zelfs s avonds laat nog toen had ie een beetje koorts.

we spraken nog de chirurgen die hem hadden geopereerd en de hart chirurg vertelde dat Jesse een boefie was.
want ze waren nog niet echt klaar met afkoppelen van allerlei slangentjes en Jesse zat al recht over eind van kom gaan we hahaha

volgende dag ging het goed zo goed dat ie naar de verpleeg afdeling mocht.

6 dagen later mocht hij zelfs naar huis zo goed herstelde hij van zijn hart operatie.
kanjer is hij zo sterk ongelooflijk.

voor de mensen die nog niet de foto,s hebben gezien ik zal er een paar neer zetten.
rest kan je zien op mijn Hyves.

Jesse op de IC net terug van de Operatie
Afbeelding

eventjes troosten
Afbeelding

lekker suffig half in slaap gehouden.
Afbeelding

eventjes wakker geworden.
Afbeelding

op de verpleegafdeling
Afbeelding

En wilde zelfs al spelen
Afbeelding

kijk ik heb een snee die word nu Jappie genoemd door papa
Afbeelding

eindelijk mocht ie weer spelen in de speelkamer
Afbeelding

Samen met papa spelen
Afbeelding
Afbeelding

Hij liet zien dat ie zelf zijn oor tempratuur kan opnemen :D
Afbeelding

effe lachen want hierna mochten we naar huis
Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:26

Wat een geweldig goed nieuws Heidi. Gelukkig is het meegevallen en is je zoon lekker weer thuis.

Anouk leuk dat je mee naar Engeland kan, hoop dat je er veel van opsteekt. En je zadelzeep is echt geweldig.

Voor de rest weer leuke foto's gezien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:28

jee wat spannend allemaal zeg heidi, en wat fijn dat het goed is gegaan!
enorme opluchting denk!

verder zag ik hele stoere plaatjes van shaddy, gaaf joh!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:03

Indrukwekkend Heidi zo'n klein hummel in het ziekenhuis...gelukkig is alles heel goed gegaan en is hij weer lekker thuis! Ben blij voor jullie +:)+

Angela Wouw,wat een stoere merrie is het toch,ze is echt gaaf! En Nouchka is ook al zo'n lekker ding <3 Leuk zo'n uitje,goed ook voor Nouchka om ervaringen op te doen!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:39

Wat fijn dat het zo goed is gegaan met de operatie van Jesse !!!!

Moppie het veulen is bijna net zo groot als mama , zien er goed uit Shaggy en Nouschka.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:22

Heidi, nogmaals wat fijn dat Jesse weer thuis is.
En nu lekker genieten van je mooie kereltje!!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:32

Heid: Wat een opluchting! Fijn dat het goed is gegaan. Ik krijg wel een brok in mn keel bij het zien van de foto's, zo teer nog en dan al zoiets ingrijpends meemaken..gelukkig herstellen kinderen snel en kunnen ze best goed met de situatie omgaan.

Angela: Te gek! Erg mooie foto's, mooi om die twee zo naast elkaar te zien. Shaddy heeft trouwens een mooie, aparte bles.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:42

Spaanse dressuurteam voor WEG is bekend en allemaal PRE ben ik blij om :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:47

Heidi, super dat het zo goed is gegaan met Jesse. Had de foto's op hyves al gezien. Je krijgt echt medelijden als je dat mannetje ziet met al die draden op/uit zijn lichaampje. Gelukkig is dat allemaal er af en is hij weer fijn bij jullie thuis!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:09

heidi super dat het zo goed is gegaan in het ziekenhuis, ik had je hyves ook al bijgehouden
en die foto's zullen altijd wel een apparte herinering mee dragen, wel mooi dat je die nog hebt kunnen maken

angela - ziet er super uit je mag terrecht trots zijn

ellis - zal morgen even in je topic reageren

suus - balen dat je zolang in de file moest staan

hier zenuwachtig voor morgen, nu lekker slapen en morgen vroeg naar de kliniek

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:28

moppielover schreef:
Ik ben zooo trots op mijn meisjes <3. Ze deden het echt super :D.

's ochtends kwamen we op stal aan, ze waren allebei ontzettend vies. Nouchka was ook nog kletsnat dus die konden we nog niet poetsen. Shaddy was redelijk droog. Toen hebben we als eerste de benen gewassen bij allebei. Daarna was Shaddy droog dus konden we vast aan de gang met Shaddy. Toen we Shaddy bijna klaar hadden was Nouchka redelijk opgedroogd dus ben ik verder gegaan met Nouchka. Op een gegeven moment wou mijn vader Shaddy's neus schoonmaken maar Shaddy schrok ofzo en ging achteruit. Maar ze ging zo hard achteruit dat ze haar halster kapot trok. Gelukkig hadden we gisteren nog een ander halster gekocht. Dat paste eigenlijk nog niet helemaal maar toch maar omgedaan.

Rond kwart voor 12 kwam de trailer. Toen wou Shaddy de trailer niet op, Nouchka durfde er ook nog niet in. Uiteindelijk hebben we de man die haar beleerd gebeld om hem te vragen of hij kon helpen. Hij kwam en na een half uur hadden we ze uiteindelijk op de trailer staan. De reis ging helemaal goed, Nouchka stond mooi rustig en Shaddy ook.

Eenmaal daar weer van de trailer gehaald. Nouchka zou eigelijk in de trailer blijven maar die hebben we toch maar mee naar de bak genomen.
Shaddy deed het echt super :D. Ze was wel wat druk maar verder heel braaf :D. Nouchka moest eerst in de hoek blijven wachten. Dat ging ook goed. Op een geven moment mocht Nouchka komen, toen hebben ze Nouchka bij Shaddy aan de singel geknoopt en mocht Nouchka ook even meedoen. Dat deed ze ook braaf :D.

En toen we weer terug naar huis gingen wou Shaddy weer de trailer niet op. Nu ging ze er na een kwartier wel weer in.

Ben echt trots op ze <3

De foto's zijn aan het uploaden.

Ik heb nog aan je gedacht! Niet te veel last gehad van de regen? Hier was Des ook zo vies. Frank had zo iets van: "Nat is ie al, dus hup afspuiten!" Hij heeft nu een superzacht velletje. ;) Vanmorgen moesten we werken. Gewoonlijk helpt de broer van Frank, maar die blonk in afwezigheid. Ik heb dus geholpen, anders was ie nu nog niet klaar geweest. We waren om half 2 klaar. Eten met onze kroost en rond 4 uur zaten we op verjaarsvisite. Dus helaas de demo gemist. Dus ik kijk nu rijkhalzend uit naar de foto's!

Ow, wat slim! Nouschka kijkt vast mee hoe het moet. :D Dat moet wel kijkers hebben getrokken! Was het er druk?

Alicia/ Ingrid: Dank! Ja, ik ga er zeker wat opsteken! Dat is het plan. Heb er zo veel zin in!

Ingrid: Ja, hè? Goei spul hè? Hier gebruik ik het ook echt heel veel. Echt superspul! Het tuig blinkt tegen me in.

Heidi: Ik geniet nog na van je verhaal. Ik was één van de fanatieke inloggers om te kijken of je al nieuws had elke keer, dus ik wist natuurlijk al dat ie thuis is. Op naar volledig herstel! En zo'n litteken staat in de toekomst natuurlijk wel heel stoer op jullie ventje! Mijn vader heeft er sinds zijn geboorte één op zijn buik. Hij had een geperforreerde maag toen. Mijn zusje en ik hadden altijd veel ontzag voor dat litteken. hihi.

Judith: Wat een fantastisch nieuws! Allemaal P.R.E. Daar doe ik mijn hoed voor af. Nu duimen dat ze op zijn minst de 4e plaats gaan halen. ;)

Denise: Hoe laat moet je met Heike morgen present zijn? Kunnen ze je meteen de uitslag geven of moet je daar op wachten. Want jouw hyve houd ik natuurlijk morgen bij. ;) Heel veel succes morgen!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 06:36

Denise, veel succes morgen op de kliniek.
Ingrid

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:29