Heidi: Hahaha, jaa sjorrie . Heb jou niet gezien!! Jammer . Wanneer heb je weer tijd, kom ik ff langs haha!
Elise: Succes . Ik ga voor je duimen!! Kicke een 5 paard vee wagen
Sanne: Weer @ work... drukke jij . Nog even, en dan zien we elkaar weer!! Kan ik ein-de-lijk Iggie ontmoeten ! Laatste keer zat ie nog in de buik van Fiesta .
Karina
Geplaatst: 29-07-09 12:47
Even ego: Veludo is ook definitief stuk. Sport 100% uitgesloten, vanochtend bleek dat hij in zijn voorste nekwervels hetzelfde heeft als in zijn knie, alleen dan erger. Knie is niet veel beter geworden, wel is de beweeglijkheid in zijn heupen toegenomen, dus daar wel wat reactie op het inspuiten. Doordat ie daar losser was werden de andere problemen wel duidelijker, dus nu ook halsfoto's gemaakt. Af en toe een bosritje gewoon proberen zolang het gaat, wel alleen als ie relaxed is want het moet zoveel mogelijk aan los teugeltje. Houdt dus in dat hij voor bosritje wel gezelschap moet hebben, dan is ie superstoer maar in z'n eentje vind ie het nogal spannend, en eigenlijk moet je elke vorm van druk op het hoofd zoveel mogelijk vermijden omdat er dan compressie komt op die halswervels. Ik ben ongelofelijk woest momenteel, omdat ook dit weer net als het neurologische- en knieverhaal alleen maar kan ontstaan door grof trauma, hij moet echt een heel zwaar ongeluk gehad hebben, of meerdere keren. Wel weer een heleboel duidelijk geworden wbt de problemen met accepteren van bitje e.d. Ik kon wel janken toen de DA zei dat het zo ongelofelijk jammer was omdat hij op zich alles in zich had gehad om een geweldig rijpaard te zijn... Als hij teveel pijn gaat hebben ook met de bosritjes weet ik het echt niet meer, ik kan hem met zijn zomereczeem niet zomaar op de wei zetten, maar van niks doen wordt hij ook echt doodongelukkig en chagerijnig. Dat heb ik gezien in de verplichte 10 dagen rust... Pfff.
Rico ook nog besproken, hij verwacht dat we binnen een paar maanden zeker tot de beslissing moeten komen, maar we moeten er ook rekening mee houden dat het nog sneller kan gaan. In één klap allebei mijn paarden kwijt kan ik echt niet handlen, dus hopelijk kunnen we nog een vorm vinden om het voor onszelf en Veludo leuk te houden.....
Oh.... karina.............. Wat een k.ut k.lote @#$%^& 'nieuws'.................................. Echt om te janken gewoon!! Wat zul je kapot zijn nu...............Ik kan helaas(!!!) niks voor je betekenen ........... Wil je alleen heel héél veel sterkte wensen Hugs!!
Heb geen tijd om helemaal bij te reageren maar lees nog braaf mee!
Karina heel veel sterkte! Hopen dat het met Veludo toch nog gaat met de bosritjes! En als het de voorste nekwervel is zou rijden met een neckrope (schrijf ik dat goed) dan niet een oplossing zijn. Weet niet hoe makkelijk dat hij dat zou accepteren??
Karina Jemig ik ben er helemaal stil van.. wat verschrikkelijk
Heidi Ik heb Llano nog gezien hoor.. heel veel daagjes zelfs. Wat een lief ding is het toch ook Zal van het weekend eens kijken of ik hem op de foto kan krijgen.
Ilona We hebben niet alleen gestapt... de hele mikmak gedaan
Kelly: Heh, staat Llano bij Jacq? Ik dacht dat hij ergens richting Schiedam stond? Of loop ik achter? En die Adorno................. Jeetje, ben er stil van!! Wat ontzettend goed zeg... moet een hele overwinning zijn.. hier kan je wel een week op teren hihi...
Karina wat een verschrikkelijk nieuws! Daar krijg je wel een brok van in de keel zeg! Wat verschrikkelijk voor dat Veludo!
Zitouna
Geplaatst: 29-07-09 13:49
snowy2004: wat een mooie fotos!
kelly_taco: een mooierd hoor die Adorno! Heeft hij nou een hap uit zn oor?
laulau85: ja dat zal ook wel zo zijn daarnaast heb ik vanochtend flink schoongemaakt dus de verhoudingen veranderen misschien weer zijn jullie nou met de hele manege verhuisd? Flinke operatie zeg!
cynthia: fijn om je beestjes weer te zien! Het gaat dus al wat beter met je?? En heee doe mij ook zo'n vent! Mijn vriend snapt het nut van meer dan 1 paard al niet, en dringt dan ook steeds aan dat ik mijn kleintje verkoop dat gaat mooi niet gebeuren!
heikedenise: mm ja dat is ook weer zo! Maar voor zoveel kadoos is dat het wel waard :p helaas zijn we geen kleine kinderen meer waar alles voor wordt opgeruimd he..
karina: wat een rotnieuws zeg, heel veel sterkte ermee
Met Flavio nog altijd rustig aan, gisteren weer een half uurtje in de bak gestapt. Een van de merries op stal, Shalimar, heeft een wond op haar been door een allergie, waar ze maar aan blijft krabben. Ze moet dus elke dag 2 keer even de zee in (gelukkig op 10 meter afstand van de poort), en de staljongen besloot dat net te doen toen ik aan het rijden was. Nu blijft Flavio altijd wel rustig, maar hij moest natuurlijk wel even hinniken, en gelijk zijn hele ding eruit enzo Daarna ook weer een kuchje, dus toen stopte ik er maar weer mee. Darius was trouwens laatst weer uit zn box ontsnapt 's nachts, en werd uiteraard teruggevonden voor de box van Shalimar.. zucht.. Mannen!
Barroco
Geplaatst: 29-07-09 13:53
Zo, ik ga het weer een beetje proberen bij te reageren .
Lakshmi, mooi dat het met Flavio een stuk beter gaat, en intressant verhaaltje.
Kelly, leuke foto's, en die oude heer, wat een lekker ding!!
Laura, lekker he alleen rijden, moet zeggen dat ik dat wel een pre vind qua stalling, dat je niet in een overvolle bak rijd. Bij mijn stal rijd je in principe altijd alleen .
*brr tussendoor kwam er even een wesp gezellig voor mn neus zoemen, enge beesten, gelukkig heb ik hem in 1x dood kunnen meppen*
Jellie, haha lekker handig bezig hoor ik, bloed tijdens het klussen en dan ook nog je kaartje in de verkeerde ingang stoppen Je lijkt mij wel
Regine, leuke foto's, ziet er uit als echt genieten!!
Cynthia, kan me voorstellen dat je ze gemist hebt.. Leuk zo'n kado zeg
Suus, balen van je arm!!
Ilona, fijn dat Chic wel lief is! Hoe is ie nou met uit het land halen dan?
Sanne, nee niet echt haha wel heel gezellig gebabbeld Werk ze, ook druk denk? Pff als ik thuis kom heb ik t ook gelijk weer druk.. En het is nu alweer woensdag! Ben hier alweer een week, jeetje dat heb je ook niet door hoor.
Karina, jeetje hoe balen Ik weet er niks op te zeggen, is echt een nachtmerrie.. Sterkte en hopelijk dat er nog iets op te vinden met Veludo.
Wel veel slecht nieuws in dit topic laatste tijd..
Nou, mn appeltaart is helemaal perfect gelukt dus mocht iemand een stukje willen We hebben gister de knoop doorgehakt dat we beter Lily naar een ander baasje kunnen laten gaan, dus mijn zus gebeld (die was maandag terug van vakantie) en emt haar overlegd. Heb ik vervolgens zelf een advertentie gezet op MP, gelijk al 2 reactie's (ook voor haar lapjeszusje), en ze word vandaag al opgehaald!! Zijn al 9 weken onderhand. Nu gaan we dus op zoek naar een ander kittenmaatje voor Barrel, die nemen we 30 augustus als we terug zijn van vakantie in huis, het liefst zouden we dan gelijk al een ander maatje erbij willen hebben. Nou heb ik op Mp al wat leuke kittens gezien, maar als hier misschien iemand nog leuke nestjes kent? Zijn dus op zoek naar een kitten, liefst katertje, die vanaf eind augustus bij ons kan, liefst rood of grijs cypers.
Voor de rest vanmorgen frank zijn neefje les gegeven op een te schattige pony, was wel leuk haha! Wel een verlegen jochie .
Ohh en dan nog wat, Rick (vriend), wil graag wat meer informatie inwinnen over Friezen. Hij gaat bij ons op stal vanaf volgende week lesjes nemen en wilt over een tijdje een eigen paard. Nou vind hij een aantal rassen erg mooi en wil die dus over een tijdje uit gan proberen, maar sowieso zich er wat meer in verdiepen. Weet iemand toevallig nog een keuringdag oid van Friezen?
Laksmi haha ja mannen... Hincapie is daar ook goed in hoor in uithangen haha. Laatst heb ik iemand wijs gemaakt dat hij dat deed om zijn evenwicht te bewaren omdat dat ding van links naar rechts onder zn buik door zwiepte haha.. Ze trapte er nog in ook.
Jasmijn ik weet dat LetsgoKelly hier op bokt een nestje heeft maar die mogen geloof ik nu al weg. Had ook hier op bokt een adv staat.
Ik moet nu, helemaal zenuwachtig, naar het ziekenhuis dus klets niet bij. Wil alleen Karinna even een hart onder de riem steken.
Meid toch! Weet niet wat ik moet zeggen. Als ik zou moeten kiezen tussen mijn ogen en mijn paarden, kies ik 200x voor mijn paarden dus ik kan mij jouw misere heel goed voorstellen...
Om nog maar te zwijgen over de leed van het paardje. Vreselijk...
Barroco
Geplaatst: 29-07-09 14:58
Jij ook sterkte, Elise!!
Jeetje wat een hoop aanbod in kittens.. Niet normaal. Elke keer dat ik kijk zijn er een stuk of wat extra kittens bij.
Ja, zo zat ik ook al te denken. Maar ik ga eerst mijn studie afmaken en ondertussen doorsparen. Daarna (als ik een baan heb) is het plan om uit huis te gaan en een eigen paardje aan te schaffen.
Hier gaan we waarschijnlijk kijken, voor het rode katertje Vind het wel zo fijn om via bokt iets te vinden eigelijk
Lastig he, studeren en dan uit huis, ik weet er alles van. Ik heb er dan ook al een eigen paard bij
DinkeyGirl
Geplaatst: 29-07-09 15:59
Oh wat een scheetjes, echt te lief!
Karina wat verschrikkelijk.... ik wou dat ik iets voor je kon doen Arme Veludo en wat erg voor hem, wat moet dat paard wel niet hebben meegemaakt Heel heel erg veel sterkte, je weet dat mijn PB voor je open staat! Dikke knuffel
Elise ook sterkte, ik zal voor je duimen!
laulau85
Geplaatst: 29-07-09 16:10
Jasmijn mijn beide katten komen uit het asiel. 1 uit het asiel hier in de stad. Daarvan was de moeder een zwerfkat die altijd bij mensen kwam eten. Toen zij zagen dat ze zwanger was hebben ze haar naar het asiel gebracht zodat de kittens meer kans zouden hebben. Nala is daar één van de kittens van: Toen ze kwam. Nu 2 jaar later.
De ander komt uit een zwerfkattenopvang in België. Ze was op een industrieterrein gevonden. Die opvang ving katten en steriliseerde ze waarna ze wanneer ze tam waren geadopteerd konden worden en anders terug uitgezet zouden worden. Nala leek voor de operatie te wild maar bleek toch tam genoeg te zijn toen ze uit narcose kwam. Nou een grotere kroelkont bestaat niet... Toen ze kwam. Nu 1 1/2 jaar later.
Het voordeel van een asiel vond ik dat je zeker weet dat ze niks mankeren. Ze zijn allemaal getest, ontwormt, geënt, gechipt etc. Je betaald daar dan ook voor maar weet wel helemaal zeker dat ze gezond zijn.
* edit er ging iets fout
Laatst bijgewerkt door laulau85 op 29-07-09 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Laura, we hebben inderdaad ook wat rondgekeken op asiels ed. Zo kwamen we ook uit bij de kittenmand, ook erg goed initatief! We willen inderdaad dat ze gezond en sociaal zijn, maar denk dat je dat via een goede particulier ook kan regelen. En wel fijn, want Barrel zal zo'n 14 weken zijn als we hem ophalen, en dit katje 10 weken denk, dus dat is een mooie leeftijd
Johan vermoord me als ik uitgebreid ga reageren, maar ik wil wel Karina even een hart onder de riem steken! Wat een k*tnieuws!! Dat is alles behalve positief, ik had zo voor je gehoopt op een lichtpuntje. Je moet er inderdaad niet aan denken wat er dan allemaal met Veludo is gebeurd En die arme Rico ook helemaal op.. Ik hoop dat je een manier vind dat je in ieder geval nog een tijd van Veludo kan genieten!!
En stiekem: Jasmijn, die rode is lief Zou echt top zijn als jullie die er bij kunnen nemen!
Gisteren zijn Vaidosa en Bondosa geinsemineerd met Saturno sperma... vandaag weer. Hopelijk is het raak en hebben we volgend jaar 2 veulentjes