Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:16

Ja wellicht had ik beter niets kunnen zeggen. ik heb suus ook via pb gesproken. Mijn excuses als ik je gekwetst heb suus.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:16

Dank je wel Michelletjuh..
Ik heb Laura via PB gesproken. (Dank je wel Laura) Ik hoop dan ook van ganser harte dat we het hiermee kunnen afsluiten.
Mijn doel was om gezellig mee te kletsen, omdat het hier gaat over starten met je Fries. Niet om een enorme (pijnlijke) discussie op te roepen over het verkopen van een paard.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:18

Tja dat krijg je als je bokt gebruikt en maar de helft meld, dan hebben mensen hier over een mening.
En inderdaad de ene gebruikt een paard en bij een ander is het een gezinslid (geworden) en dan verschillen de gevoelens nou eenmaal. Als ik met Doutzen na 3 jaar geen klik zou hebben en ik al die jaren iedereen er bij had gehaald en het lukte mij nog niet dan zou ik er ook serieus over nadenken. Dat moet ook altijd kunnen vind ik.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:29

Mee eens Michelletjuh
En maar goed ook dat iedereen een andere mening heeft en er anders in staat.
Denk ook niet dat Suus bewust maar de helft van het verhaal verteld heeft, maar het gewoon kort wilde houden.
Maar goed denk dat iedereen er verder hetzelfde over denkt en haar veel plezier en succes gunt :)

Ik heb me voor as zondag weer ingeschreven voor een wedstrijd, gelijk na de pauze zodat ik de bak kan verkennen. Hoop dat dat een beetje scheelt tegen de spanning dus ben erg benieuwd.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:32

Jamiejoyce schreef:
Ja in de B nog maar wij doen lekker rustig aan.
Uhm ja via facebook kan je zoeken op zwarte parels of marjolein steutel zij regelt geloof ik alles. Ze trainen elke maand op de eerste zaterdag een uurtje en doen een aantal shows per jaar. Het kost geloof ik 125 per jaar dat zijn de trainingen en een jasje moet je aanschaffen

Ik heb even gekeken, het lijkt me erg leuk maar vind t alles bij elkaar wel wat prijzig denk ik.
Een jasje heb ik in principe al, beetje zonde als ik er nog 1 zou moeten aanschaffen.
Het is voor mij 45 min rijden en tot de tijd ik mn BE rijbewijs heb zou ik elke keer een trailer moeten huren รก 20 euro. Word bij elkaar een beetje te duur denk ik :)

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:57

Dat bak verkennen is wel fijn!! Ik moest vorig weekend schrijven bij een wedstrijd en toen hoorde ik dat dat nu tegenwoordig mag. Bij deze wedstrijd was het ook zo dat de combinaties voor een volgende klasse al even een 15 min in de ring mochten losrijden/verkennen

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:18

Klopt, iedereen mag tijdens jurywissel en pauzes de bak verkennen.
Dat is wel fijn want de mijne is altijd zo gestrest, heb altijd even nodig om rondjes te kunnen rijden in de bak om ze fijn te krijgen anders kan ik er niks mee. Voor de proef begint heb ik daar dus niet genoeg tijd voor dus hoop dat dit helpt :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:47

En vanaf het M hoef je ook niet meer van buiten de baan te starten. Vanaf 1 april gaat er nog veel meer veranderen.......

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:51

Ja ik zit daar ook een beetje Eshter voor mij is het ook 45 min rijden plus ik wil het liefst lekker wedstrijden gaan rijden. Jasje is schijnbaar het zelfde alsmsd andere.

Spannend zondag Esther komt vast wel goed!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:01

Ik ben heel benieuwd naar alle veranderingen vanaf april 2016.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:05

Bak verkennen in de pauze is alleen als de vereniging dit ook toestaat volgens mij. Dit is niet landelijk bepaald door de KNHS toch?

Waar ik altijd ringmeester ben mag je namelijk niet de bak verkennen. De binnenbak is erg groot (50 x 70, twee banen naast elkaar met los rij gedeelte, hoofd los rij terrein is een bak ernaast met gangpad ertussen), t/m de klasse M2 kan de volgende combinaties alvast voor de ring rijden. Zo zien de paarden de hal vast. Ze mogen echter in de pauze ook alleen in het voorstukje rijden, de banen worden dan gesleept namelijk.

Toen dit bekent werd hebben ze navraag gedaan en het zo gelaten als het nu is.

Edit: even snel nagezocht haha en het is inderdaad alleen als de organisatie het zelf wil
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:28

Ik was inderdaad een keer 3min te vroeg in de baan en toen werd mij gevraagd deze te verlaten. omdat de jury nog niet op de plek zat.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:40

Leuke nieuwe aanwinst Suus!

Ik vind het knutselwerk ook juist leuk. Kleine stapjes progressie boeken geeft mij altijd erg veel voldoening. :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:44

Karin zeker weten. Al heb ik in 3 jaar denk wel 25 x jankend op mijn paard gezeten hahaha 'ik kan t niet, ze doet t niet, ze begrijpt mij niet, ik weet niet hoe' whoehoe

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:53

O ja, ik zit ook wel eens te balen en te mopperen hoor! :))
Maar als alles altijd maar goed en makkelijk gaat is er ook geen reet aan. Er moet wel een beetje uitdaging zijn.
Met m'n schimmel zat ik al een tijd vast op hetzelfde niveau en dan vind ik het wel wat saai worden.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:18

Wauw Ineke is knap suus! Hopen dat je aan haar hebt wat je zocht :)

Tja, dat spelenderwijs verder komen is leuk.. Maar soms is het erg frustrerend. Soms gaat het rijden heel goed en dan denk ik echt dat we stappen vooruit hebben gemaakt. Maar dat kan een dag later weer heel anders zijn en voel ik me net een beginner die zojuist op een rodeopaard is gezet :')

Ach als het dan maar 3 stappen naar voren is en max 2 terug dan is er toch vooruitgang.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:58

Jenny_S schreef:
Karin zeker weten. Al heb ik in 3 jaar denk wel 25 x jankend op mijn paard gezeten hahaha 'ik kan t niet, ze doet t niet, ze begrijpt mij niet, ik weet niet hoe' whoehoe

Heel herkenbaar dit :') :')

Verder nog vergeten te zeggen: ik heb ook al een hele poos niets meer laten horen, heb zo nu en dan wel even stukjes mee gelezen maar heb niet zoveel leuks te vertellen aangezien Klasien al met zwangerschapsverlof is :Y)
Voor de gene die het leuk vinden trouwens kunnen jullie haar / ons wel volgen is ons topic (daar zal ik hier niet iedereen lastig mee vallen :+ )

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:41

So er gebeurt echt veel k zal binnenkort hopelijk een bijleespost maken maar k zit nu op me telefoon :')

Vandaag gewerkt aan nagefelijk lopen en het ging best goed stap ging heel goed draf zaten mooie stukken tussen en in de galop ook :o
Vandaag ook me KEP cap besteld als verjaardag kado k moet ongeveer de helft zelf betalen, m'n ouders en m'n opa en oma betalen mee :D maar ben echt superblij k heb hem geheel zwart behalve de voorkant die is wit python *\%/* <3

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:28

Wat leuk een PJ'tje suus! Volgens mij hebben ze altijd alleen maar fijne paarden staan... Arjen komt er ook vandaag, was Pieters idee... ik kwam eigenlijk voor een andere maar die was niks voor mij en toen kwam hij er zelf mee dat Arjen wel wat voor mij was... goede mensenkennis heeft hij want Arjen is echt perfect voor mij ;) <3

Hier gaat het ff wat minder... Ik kon een weekje met een zadel rijden, liep hij echt super fijn mee, zelfs een fijne wedstrijd gereden ondanks dat hij toch wel aardig spanning had omdat we al sinds april niet weg waren geweest. (en dan uitgerekend toen bij jou Karin haha := ) dus denk dat dat wel een heel fijn zadel voor ons is :D Hij was nog niet eens op ons aangepast en dat gewoon al zo fijn lopen. Maar hij zit momenteel compleet onder de bulten... echt onwijs sneu en niemand heeft een idee wat het is. we vermoeden dat het toch afvalstoffen zijn van binnenuit die eruit moeten, hij krijgt sinds een week of 6/8 drainage compositum van groene os, eigenlijk wat lang dus al om zulke heftige reacties te krijgen... maar misschien dat dat het toch wel is. Hopelijk wordt het snel beter want dit is echt ontzettend sneu. Misschien straks toch maar even wolvega bellen. Het hoeft van mij niet direct over te zijn, als hij er maar niet teveel pijn aan heeft en voor op de borst doet het hem nu wel echt zeer en dat is echt sneu. Zo moeilijk als je schatje auw heeft -O- en dat terwijl ik net de smaak zo lekker te pakken had met rijden.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:25

Emma, de vereniging bied dit indd ook zelf aan :)

Klinkt als een fijn zadel Ilsemarie, wat is het er voor 1?
Vervelend die bulten.. merrie bij ons op stal had ook zo iets, kwamen we achter met scheren maar geen idee wat het nou eigenlijk was..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:29

Ilsemarie wat naar voor arjen. Hopelijk snel over zodat jullie weer kunnen knallen.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:38

KarinvdM schreef:
O ja, ik zit ook wel eens te balen en te mopperen hoor! :))
Maar als alles altijd maar goed en makkelijk gaat is er ook geen reet aan. Er moet wel een beetje uitdaging zijn.
Met m'n schimmel zat ik al een tijd vast op hetzelfde niveau en dan vind ik het wel wat saai worden.

Heel herkenbaar! Mijn merrie en ik moeten vanaf de M2 samen alles leren dus dat gaat allemaal niet zo snel en makkelijk. Maar met elk klein stapje vooruit ben ik heel blij en nadat we 2 jaar in de M1 hebben 'vast' gezeten merk ik dat we nu samen ineens grote stappen voorwaarts maken. Blijven proberen, trainen, prutsen en bezig zijn. En dan ook nog een merrie die af en toe echt niet wil mee werken. Nee, als alles makkelijk zou gaan is er niks aan!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:41

Vrijdag hebben we trouwens een fotoshoot gedaan. Heb gisteren een paar foto's gekregen, deze vind ik echt heel erg mooi. Dit is mijn Carolien Marja H (mijn boknaam dus, mijn eigen naam is Els *\o/* )

Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:43

iemaaa hoe lang moet ze nog? spannend hoor

hannelover: whoe vind die KEP ook wel mooi maar jemig wat een geld he

ilsemarie: aiii door eiwitten?

caro: mooie foto :)

edit verkeerde smiley :D

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:39