[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:03

jeetje wat een geklets allemaal beetje afwezig geweest de laaste tijd sorry

sterkte voor de paardjes die nog kreupel zijn.

furiso mooie set wil ik later ook eerst andere dingen maar aanschaven die meer voorang hebben.

mooie foto's van figo

heb veder zoveel bij moeten lezen dat niet alles meer weet

ben vorige week met amor naar de clinic geweest erg leerzaam geweest vooral voor mezelf en houding. maar wat was amor braaf echt super gewoon liep daar in de bak rond alsof die er al jaren kwam niet schrikken niks ondersteboven gelopen worden door reus van 1;80 zelfs daar niet van onder de indruk ik heb genoten. werd wel een beetje aangestaard van ga je daarmee rijden want alles reed daar op dure kwpn maar mooiste van alles was dat amor met 2 tellen op de trailer stond en die kwpn er niet toen kon ik lachen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:47

moon, niet te snel opgeven .
het is koud en jebt gestapt dus zit er energie in . als je hem weer een paar dagen rijd is het zo weer over .
als je er een verband je om hebt kan je de springschoenen er toch overheen doen ? of denk ik te simpel ?

hoezo voor jezelf naar de ha ? niks ernstigs hoop ik ?
en nog nieuws over tamme ?

haha de kwpn ruiters :+ ik zal m'n mond houden ... O:)
( die hitte petitte waar wat mee te beginnen is ) }>

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:53

cherell0 schreef:
moon, niet te snel opgeven .
het is koud en jebt gestapt dus zit er energie in . als je hem weer een paar dagen rijd is het zo weer over .
als je er een verband je om hebt kan je de springschoenen er toch overheen doen ? of denk ik te simpel ?

hoezo voor jezelf naar de ha ? niks ernstigs hoop ik ?
en nog nieuws over tamme ?

haha de kwpn ruiters :+ ik zal m'n mond houden ... O:)
( die hitte petitte waar wat mee te beginnen is ) }>

Ik had me springschoenen mee naar huis genomen en eigenlijk alleen bandasjes van stal genoot geleend, ;)
Nou voor ik ging oefen super braaf kreeg alleen een bok in de galop wat vaker gebeurd in de winter,
en ik wil oeffen en lijkt knop om te slaan ging vervelen en ik ga uitdraven loopt weer ontspannen :S
ik ken ook geen simpel proefje verzinnen op de muziek gaat lekker :P wil wijken enzo er uit laten haha

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:36

Het is duidelijk aan het gedrag van heel veel paarden te merken dat het nu echt kouder wordt... ze zijn allemaal wat fris geloof ik!!
Gaan misschien minder naar buiten enz, dus er zit even meer energie in!

Ik heb Chim op minder brok laten zetten en dat heeft nu al effect denk ik. ze is veel minder heet. Wel fris, maar niet overdreven irritant en dat was ze echt!
Vandaag weer nieuwe schoentjes eronder en lekker gelongeerd. Ging prima!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:29

heb geen idee, morgen gooi ik eerst aan de longe en ga dan pas rijden, ;)
hij vind de bak niet leuk en ree bijna alleen buiten zal ook wel beetje aan liggen ;)

zo ff topic gemaakt :
[EJL-ITP] 2e jaar met pablo,

Heerlijk dat prima ging :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:40

Met Bram heb ik niet echt problemen nu het kouder wordt maar ze gaan wel elke dag even met zijn alle naar buiten en dan speelt hij lekker met zijn grote vriend. Het enige nadeel is dat mijn deken nu aan 2 kanten een winkelhaak heeft.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:38

:') Heerlijk die spelende paarden haha

Cherell, ben voor mezelf naar de HA gegaan omdat 'k steeds zo moe ben, dus vandaag bloed laten prikken.
Heb geen antwoord gehad nog op mijn e-consult, dus heb net gebeld en (zoals verwacht) willen ze dat ik langskom. Deze week zit al vol, dus even met mijn pa kortsluiten wanneer we volgende week kunnen. Vind het eigenlijk wel een opluchting, ik kan het gewoon niet maken om het nu nog aan te blijven kijken. Ik vind bulten maar eng -O-

Hahaha mooi verhaal Do :') Wat kunnen ze dan neerbuigend doen hè... Bah, maar wij hebben 't maar goed met onze koelbloedige makkers :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:10

oké , hopelijk is de vermoeidheid iets simpels .
en ben je gouw verder met tamme .

sorry ben kapot ( moe) van een afspraak .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:44

Ja, laten we het hopen. Hoor de laatste tijd zoveel problemen en rotnieuws om me heen dat ik er wel een beetje doorheen zit moet ik zeggen.. Maar misschien moet 'k ook maar gewoon anders gaan kijken, want ik heb ook pas natuurlijk te horen gekregen dat ik er weer een neefje/nichtje bij krijg :D 't Is ook niet allemaal rottigheid, maar 't lijkt wel alsof dat het enige is wat blijft hangen de laatste tijd -O- Word er een beetje verdrietig van hihi.

Ohh wat voor afspraak had je? Lekker ff uitrusten dan!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:24

Probeer op de momenten dat het niet lekker gaat te denken aan de dingen die wel goed gaan of leuk zijn.
Dus niet blijven hangen in het moment. Helpt echt.
(klinkt wel zweverig maar werkt wel) Y;(

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:31

ja was erg blij met me koele kikker ben ook zelf geen ruiter voor een heet paard vind ik helemaal niks.

en natas de nare dingen blijven meer hangen op dat je dat meer raakt gewoon aan de happy momenten denken al is dat makelijker gezegt vanaf een toetsenbord dan in het echt.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:14

natas ik weet wat je bedoeld , maar het word ook wel weer lente :(:) ( als ik nu nog naar m'n zelf ging luisteren :+ )

ik moest naar het UWV voor evaluatie hoe ver hun zijn met regelen , maar door het autisme vreet dat vreselijk veel energie .
ben er maar een half uurtje geweest maar moet weer dagen bijkomen :O maar komt vanzelf weer goed .
kan nu alleen niet naar Kate :(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:47

Dat is is hier ook.. de tegen slag naar de andere terwijl ook leuke dingen gebeuren..
achter de wolken schijnt altijd de zon :)
Hoop dat 2014 voor ons en de paarden een super jaar woorden !!

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:47

Inderdaad mensen 2014 word gewoon een topjaar !

Heb net toch een dun dekentje bij Farallon om gedaan. Zn heupwond gaat de goede kant op dus hopelijk blijft t zo.

Wel heb ik net een Spaans hoofdstel gekregen voor mn verjaardag en hij staat gaaf !! Nu nog mn zadel hahaha

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:52

Wat is er veel geschreven!

Ik zag erg foto's van mooie paardjes voorbij komen en wat is Figo opgeknapt zich, echt een knapperd!

Iedereen met 'paardjes met panne' beterschap en hopelijk kunnen jullie snel weer aan de slag.

De overgang van de zomer naar de winter geeft altijd wat onrust bij paarden en daardoor zijn ze soms wat nukkig en onvoorspelbaar, sommige mensen hebben daar ook last van een herfst of winterdipje. Ik iig wel. Verlang dan naar de {:}

Ik heb ook geen spaans tuig maar wil wel graag een portugees tuig gaan aanschaffen voor Gap.

Afgelopen zaterdag ook met een proefgerichte clinic meegereden voor het eerst L1 en we zouden zelfs winst gereden hebben als het voor het echie was geweest.
Dat gevoel tussen de KWPN paarden rijden ken ik erg goed. Hiervoor reed ik met mijn Welsh pony Dempsy in het Z2 tussen de paarden en ik weet nog goed hoe de 'dressuurkakkers' soms kunnen doen. Maar weet je ik was blij met mijn pownie die overal langs loopt, je een goed gevoel geeft tijdens het rijden en echt mijn maatje was.
Dat heb ik nu met Guapo ook, tijdens het losrijden voor de clinic werd de bak omgebouwd van 20x60 naar 20x40 en hij gaf nergens om. De clinic werd gegeven op mijn 'oude' stal waar ik voor het eerst weer met hem was sinds ik was verhuisd. Iedereen komt dan toch even kijken om te zien of je afgaat of niet. Helaas, dus niet ;)

Liever een niet-kwpnner die het voor je doet en plezier met rijden dan een talentvolle kwpnner die het gewoon vertikt.......

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:12

Thnx voor de lieve woorden allemaal :) :*

Haha ohh wat erg hè, dat ze dan idd komen kijken of je afgaat of niet.. Zo had ik op mijn 16e een Z-dressuur paard te lease, terwijl ik nog niet eens wist wat de draf uitstrekken was :') Toen stond ook de hele manege langs de bakrand te schreeuwen dat ik galopwissels moest doen en pirouettes moest maken etc. Ja, dat kon ik niet... -O- Maar een maandje later, toen ik alle knopjes had gevonden en idd vliegende galopwissels en pirouettes reed, stond er niemand meer langs de bakrand te kijken hoor!! :')

Wat een positiviteit hier trouwens! :D Mooi om te weten dat ik niet de enige ben die af en toe zo'n dipje heb, en als we elkaar eraan blijven herinneren dat achter de wolken idd de zon schijnt, komen we er wel! Op naar een prachtig 2014 :):)

Gaaf dat je zo'n hoofdstel hebt gehad abukir, en mooi dat het beter gaat met zijn wonden.

Lastig zeg cherell, dat je dan zo lang er van moet bijkomen. Maar ik kan het wel begrijpen. Wel wijzer geworden door het bezoekje aan het UWV?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:59

nee :+ helaas wat een half jaar terug is afgesproken is nu weer afgesproken , maar dan met een schop onder z'n kont erbij zeg maar :') dus ben geen steek verder eigenlijk maar moet er wel weer van bijkomen .
maar ik geef mezelf niet zomaar gewonnen , al vrees ik dat ik vandaag een beetje te ver ben gegaan ...
ik heb op stal de paarden staan mesten en alles geveegd terwijl ik erg last van de fibro heb |o lekker slim , het ging net iets beter , maar nu zit ik weer volledig vast met behoorlijk pijn }:0 stom van me , morgen doen we het waarschijnlijk weer :')

kan er toch niks mee kapot maken zeggen ze , dus dan maar pijn omdat we goed bezig zijn geweest ;)
en zeker gezien ik het leuk vind om te doen

zo hoe is het verder met jullie :P ik ben moe en heb pijn , maar voel me heerlijk :D
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 27-11-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:20

Gelukkig gaan de wonden steeds beter uit zien,

vandaag me hoofd leeg gemaakt, op aardig tempo op ,, :)
in 1.5 uur 15 km en gemmidelde 9 km per uur .. :-)
veder gaat hier niet goed ik werk beetje veel drukke wegen zit beetje doorheen

Dat is altijd zo,,, ;)
aagh mensen die alles beter weten ,,

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:07

Heb je al een afspraak op de kliniek kunnen maken Natasja? Dan kunnen we beginnen met duimen :)

Ik dacht vandaag Sterre eventjes te gaan longeren. Het werd Sterre rondslingeren, zij ging uit d'r stekker en ik hield het lijntje vast haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:13

Ik duim ook voor tamme!

Ik heb een reeks van vorige week maandag tot komende vrijdag werken/school dus ben redelijk dood aan het gaan :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:30

:(:) voor de zware momenten voor iedereen {:}

ja de paardjes zijn hier ook fris , op 1 na die was vreselijk kreupel ( waarschijnlijk hoefzweer) dus de eigenaar komt morgen en de smid als het goed is ook . en die van mij is iritand :+ hopelijk loopt ze morgen goed dan kan ze wat energie weg werken .

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:39

Ow die sterre ook lekker fris dus komt vast door weer.

Ik wou vandaag rijden maar voelde me niet goed dus maar longeren voor zekerheid peesjes omgedaan ik liet hem los in de cirkel en meneer ging uit zn plaat bokken en racen tot je der bij neer valt echt pepper in zn reed zo ken ik hem niet hij bokt nooit tijdens longeren dus stond met mond open toe te kijken naar het draakje.

Wanneer meten we duimen natas

Zou moonforever das flink doorgereden lekker

Cherrello strekte met je uwv

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:42

komt wel goed hoor

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:47

Dat heb ik ook al tijdje, druk paardje:-)
pablo schiet opeens ook weer in zijn vacht,!:O
heb geen zin nog x te scheren,

Zitten nog echt veel kreupelen hier,

Zat geen rem op zodra ging stappen ging die wijken helemaal gek doen en op sommige plekken kon de remmen even los gooien dus flink hard gegaan die was echt moe hahaha :-)
dus morgen me kur oefen ;)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:56

Geloof dat het bij die van mij niet door het weer komt, maar ze hebben gewoon eens in de paar dagen een gekke bui. En die was blijkbaar voor vandaag gepland!

Dacht dat je je kur af ging zeggen moonforever?