Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:17

Lauke op fb op de Friese paarden pagina wordt een zadel met extra brede boom aangeboden van merk massimo.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:38

Laura1982 schreef:
Lauke op fb op de Friese paarden pagina wordt een zadel met extra brede boom aangeboden van merk massimo.

Ik kan het helaas niet vinden, maar ik gok zo dat dit de massimo is met boommaat 40 voor 700 euro?
Die ben ik namelijk al een aantal keer tegen gekomen, maar ligt helaas boven budget :(

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:26

Hey allemaal.. Na lange tijd meld ik me weer. Het is nogal een rumoerige tijd geweest hier.
Helaas heb ik Belle moeten verkopen. A.s, zondag wordt ze opgehaald.
Maar niet getreurd: mijn nieuwe aanwinst wordt deze week gekeurd en dan kan ik haar ophalen! Whoehooee. Natuuuuuuuurlijk verloor ik mijn hart weer aan een Fries hihi. Een vijfjarige merrie, L geklasseerd. Zal zo blij als ik eindelijk weer wedstrijden kan starten!

Ik lees dat jullie ondertussen ook lekker gaan! Soms hoge punten, soms iets minder hoge punten, maar het doorzettingsvermogen is er _/-\o_

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:51

Suus jeetje ik dacht dat belle het was...Waarom moet ze weg.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:11

Jammer Suus, hoezo gaat ze weg? Ik dacht ook dat Belle het helemaal was je en je erg happy was met haar..
Was het jouw Belle die ik op MP of Sporthorses heb zien staan?

Heb je ook een foto van je nieuwe aanwinst?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:15

Ik was Belle idd ook al tegen gekomen op mp........
Was er geen klik?
En wat komt er nu voor fries?? We zijn niet nieuwsgierig hoor 8-)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:34

Zonde dat ze weg moest wat is de reden?
Waar is ze nu naar toe? Ik had eventueel wel interesse gehad in Belle

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:08

He Jamiejoyce, tijdje niet mee gekletst? :) Ben je op zoek naar een nieuw/ander paardje?
Hoe gaat het met de wedstrijden?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:25

Hey.. Qua karakter is ze het echt helemaal voor me. Wat een fantastisch paard <3 Ik heb heel erg veel van haar mogen leren in deze korte tijd.
Toen ik haar kocht, wist ik niet wat ze met rijden zou kunnen. Helaas blijkt ze mij niet te kunnen bieden wat ik zoek. Het is nog veel te hard werken aan soepelheid, rechtrichten, galop etc. We kwamen er niet verder mee. Ze krijgt een leuk nieuw huisje.
Ze heeft eventjes op marktplaats gestaan idd.

Dit is mijn nieuwe aanwinst (afhankelijk van de keuring vanmiddag) Donderdag gaan we haar halen :D
http://www.pieterwijbenga.nl/wordpress/ ... oekmerrie/

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:35

zonde suus! Hoop dat ze een goed plekje heeft gekregen :)

Nee klopt druk gehad en een zomer stop gehad nu weer lekker wedstrijden aan het rijden hebben nu 3 wp binnen. Ben niwt op zoek hoor maar vond het zo'n leuk paard! Trouwens woon jij dicht bij Dreischor Esther? Ze hebben daar de zwarte parels een friezen carrosel en ze zoeken nog friesjes! Ik ga een keer mee oefenen misschien ook wat voor jou??

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:39

Suus, beetje net zoals waar ik momenteel tegen aan loop met Zotte..
Souplesse, rechtrichten en galop kost indd tijd, heeeeel veel tijd
Je zoekt dus meer een paard wat minder groen is en verder opgeleid is

Wel een leuke merrie je nieuwe aanwinst!
Had van deze stal een filmpje op FB voorbij zien komen met een merrie die de oefeningen van het Z kent, is dat deze merrie?

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:41

Jamiejoyce schreef:

Nee klopt druk gehad en een zomer stop gehad nu weer lekker wedstrijden aan het rijden hebben nu 3 wp binnen. Ben niwt op zoek hoor maar vond het zo'n leuk paard! Trouwens woon jij dicht bij Dreischor Esther? Ze hebben daar de zwarte parels een friezen carrosel en ze zoeken nog friesjes! Ik ga een keer mee oefenen misschien ook wat voor jou??

Ah vandaar :)
Dat is mooi, 3 wp in de klasse B?

Heb even gekeken (had er nog nooit van gehoord :') )
Maar is redelijk dichtbij, 45 min rijden ongeveer. Klinkt wel erg leuk! Heb je wat meer info?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:42

Jammer suus wat ik begreep toen je haar kocht zou je het zeker 6 mnd gaan proberen. En ja paardrijden is soms heel hard werken het komt niemand van ons aanwaaien zeg maar.ik vind het samen opbouwen juist hey leuke eraan het is geen machine druk op de knop en hij doet het zeg maar.

Leuke nieuwe merrie pieter en janette zijn aardige mensen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:52

Suusenmalvin schreef:
Hey.. Qua karakter is ze het echt helemaal voor me. Wat een fantastisch paard <3 Ik heb heel erg veel van haar mogen leren in deze korte tijd.
Toen ik haar kocht, wist ik niet wat ze met rijden zou kunnen. Helaas blijkt ze mij niet te kunnen bieden wat ik zoek. Het is nog veel te hard werken aan soepelheid, rechtrichten, galop etc. We kwamen er niet verder mee. Ze krijgt een leuk nieuw huisje.

Dit is mijn nieuwe aanwinst (afhankelijk van de keuring vanmiddag) Donderdag gaan we haar halen :D

Moet eerlijk zeggen dat ik dit echt een flutreden vind, maar goed. Koop een paard die wel soepel, rechtgericht en kan galopperen die moet je toch ook echt onderhouden door hard te werken anders ben je zo weer terug bij af :o
Vind toch wel apart hoe verschillend we om gaan met paarden. Hoop in ieder geval dat ze nu naar een plekje gaat waar ze goed opgeleid wordt.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:56

Esther; Ik ben nu weer op zoek gegaan naar een paard wat idd al wat verder opgeleid is. In ieder geval een paard waar stap, draf en galop gewoon goed bevestigd waren. Deze merrie kent nog geen Z oefeningen. Ze heeft L gelopen, maar zit nog wat strak aan de voorkant. OVerigens rijd ze heerlijk ;)

Laura; het komt zeker niet aanwaaien, maar er moet wel progressie zitten in wat je doet. En dat zat er bij Belle gewoon echt niet in. Daarnaast kan ik ivm mijn whiplash niet iedere dag heel hard werken aan lossigheid in de hals. Dat is echt te belastend voor mijn nek.
Hard werken vind ik heerlijk, ben iemand die een doel wil hebben met rijden. Ik hoop met Ineke (nu nog een leuke naam verzinnen hihi) weer aan andere doelen te kunnen werken. Jammie !!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:57

Jenny_S schreef:
Suusenmalvin schreef:

Moet eerlijk zeggen dat ik dit echt een flutreden vind, maar goed. Koop een paard die wel soepel, rechtgericht en kan galopperen die moet je toch ook echt onderhouden door hard te werken anders ben je zo weer terug bij af :o
Vind toch wel apart hoe verschillend we om gaan met paarden. Hoop in ieder geval dat ze nu naar een plekje gaat waar ze goed opgeleid wordt.

Jenny, ik snap dat als je het zo leest, dat dit een flutreden lijkt. Ik wil je best in PB wat uitgebreider over haar vertellen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:06

Suus ik heb ook een beperking maar juist daarom is alles wat ik bereik een extra beloning voor ons harde werken. Wij hebben ook even stil gestaan en zelf pasje terug gedaan maar het is geen seconden in me opgekomen om hem daarom weg te doen.

Ik denk dat je hier tegen aan blijft lopen als je geen concessies wilt doen met ieder paard dat je hebt. Niveau halen en behouden blijft hard werken.

Ik zou eerder mijn eigen ambities opgeven dan mijn trouwe douwe weg doen omdat het even moeilijk gaat of tegen zit hij doet zo veel voor mij en helpt me zo onwijs ondanks dat hij het ook moeilijk vindt.

Succes met de keuring vandaag en het halen donderdag.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:09

Ik snap jullie redeneringen. Maar geloof me, ik heb echt mijn goede redenen om haar weg te doen. NOgmaals; als je het echt achterlijk vind dat ik haar weg doe, wil ik best in PB verder uitleggen waarom.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:16

Estherr__1 schreef:
Jamiejoyce schreef:

Ah vandaar :)
Dat is mooi, 3 wp in de klasse B?

Heb even gekeken (had er nog nooit van gehoord :') )
Maar is redelijk dichtbij, 45 min rijden ongeveer. Klinkt wel erg leuk! Heb je wat meer info?

Ja in de B nog maar wij doen lekker rustig aan.
Uhm ja via facebook kan je zoeken op zwarte parels of marjolein steutel zij regelt geloof ik alles. Ze trainen elke maand op de eerste zaterdag een uurtje en doen een aantal shows per jaar. Het kost geloof ik 125 per jaar dat zijn de trainingen en een jasje moet je aanschaffen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:21

Suusenmalvin schreef:
Ik snap jullie redeneringen. Maar geloof me, ik heb echt mijn goede redenen om haar weg te doen. NOgmaals; als je het echt achterlijk vind dat ik haar weg doe, wil ik best in PB verder uitleggen waarom.

Sorry suus maar ik lees alles met verbazing en vraag me af of je pb voldoende zou zijn voor mijn gevoel.

Feit blijft dat het jou keuze en paard is maar ik zou het heel anders aanpakken .4 paarden in 2 jaar tijd komt bijna over als gebruiksvoorwerpen. En ik wil absoluut niet oordelen maar krijg wel een beetje een naar gevoel bij dit alles.

Weet je stuur me maar een pb wil het topic niet vervuiler.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:23

Suus, ik dacht ook dat Belle het helemaal voor je was maar je hoeft je niet te verdedigen.
Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om zijn/haar paard te verkopen.
De een koopt een paard voor het leven en zal deze nooit en te nimmer weg doen, de ander koopt een paard voor de sport en verkoopt het paard als het doel om de een of andere reden niet haalbaar is.
De een is daar ook makkelijker in dan ander, gelukkig zijn we allemaal anders :)

En als iedereen zijn paard voor het leven zou houden zou er ook veel minder te koop staan :+

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:25

Estherr__1 schreef:
Suus, ik dacht ook dat Belle het helemaal voor je was maar je hoeft je niet te verdedigen.
Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om zijn/haar paard te verkopen.
De een koopt een paard voor het leven en zal deze nooit en te nimmer weg doen, de ander koopt een paard voor de sport en verkoopt het paard als het doel om de een of andere reden niet haalbaar is.
De een is daar ook makkelijker in dan ander, gelukkig zijn we allemaal anders :)

En als iedereen zijn paard voor het leven zou houden zou er ook veel minder te koop staan :+

Dank je wel Esther..

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:27

Laura1982 schreef:
Suusenmalvin schreef:

Sorry suus maar ik lees alles met verbazing en vraag me af of je pb voldoende zou zijn voor mijn gevoel.

Feit blijft dat het jou keuze en paard is maar ik zou het heel anders aanpakken .4 paarden in 2 jaar tijd komt bijna over als gebruiksvoorwerpen. En ik wil absoluut niet oordelen maar krijg wel een beetje een naar gevoel bij dit alles.

Weet je stuur me maar een pb wil het topic niet vervuiler.

Zo.. dit doet echt ff heel erg zeer zeg. Mijn vorige paard is afgemaakt, weet je nog? Sjonge jonge.. Zonder alles te weten, zo oordelen, dat is echt heel pijnlijk.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:33

Suus ik stuur jou wel een pb

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:08

Jeetje.. ik schrik best wel van sommige reacties zeg. Mag iemand nog een eigen keuze hebben? Niet iedereen houd zijn paard voor altijd, sommige mensen hebben een bepaald doel en kunnen daarvoor makkelijker een paard weg doen. Is voor beide toch prima? Ruiter kan weer verder met het doel en het paard krijgt vast een leuke nieuwe baas. Een klik met rijden is ook belangrijk! Ze zal echt wel een gegronde reden hebben om het zo te doen, maar wie zijn wij om daarover te oordelen?!

Mooi paard suus! Veel plezier ermee :)