[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:45

Oehoe leuke foto's weer hier!

Mennn wat nu 555 voor pakistan! Vannochtend was het echt 555 voor Noordwijk! Ik was om half 9 op mijn werk gearriveerd, om 9 uur kwam er een mail wil iedereen die zijn auto voor heeft staan deze wegrijden anders kom je er niet meer uit. Ach ja zal wel vanwege de werkzaamheden zijn.... Wij naar buiten kijken zien we water over het fietspad lopen. Even later komen er mensen op blote voeten langs lopen wij verbaast. Ging even voor kijken en daar stond het water gewoon tot aan de deur (de stoep stond blank en gelukkig hebben wij nog een opstapje tot de deur anders had het kantoor zelf blank gestaan!). De putdeksel was gesprongen en daar kwam water uit zetten. Het stroomde dus helemaal vol bij ons. Bij de nieuwe huizen voor ons kantoor zit een parkeerkelder en dat werd natuurlijk een grote opvangbak. Voor ons leuk dat het daar weer in wegstroomde (gedeeltelijk) maar die mensen zullen echt niet blij zijn geweest (zijn redelijk dure huizen met eigenaren met geld). Maar ja uiteindelijk toen ik weg ging was alles weer droog, brandweer is er druk mee bezig geweest :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:05

Ik vind díe zonnebril juist boekdelen spreken! Dat wil ik ook!!! En hoezo stom hoofd? met zo'n hoofd kán dat simpelweg niet... haha.

Esther: Inderdaad zeg! Een bak vol! Waar kan ik storten? Haha. Hier is het ook een heel natte boel. 45 mm is er gevallen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:10

Shaggy zijn land zag er ook uit als een moeras :). Hij staat vannacht binnen en morgenochtend gaat ie verhuizen! Ben benieuwd hoe het gaat ;). Hij wordt in een vrachtwagentje vervoerd door een bedrijf wat dat al jaren doet :P. Dus hopelijk gaat het beter met laden dan de vorige keer!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:38

Gave foto's!
Gallo is stoer zeg! 8-)

jus (echte naam even kwijt...), zowel vader als moeder zijn zwart, moeder zonder aftekeningen volgens mij, en vader heeft een snebje...
Vader is echt prachtig, wel heel luxe, zal zo even een foto opzoeken...
kleur van het veulen is gecontroleerd, hij blijft zwart...

Hier ook de hele dag stortregen, paarden binnen gestaan en alles blank...
vanavond spook even ingespannen en zowaar droog rondje over de weg aangespannen kunnen rijden, ze was wakker maar super te rijden en braaf, heerlijk gereden dus!

Morgen vroeg op, gauw stal doen en voer klaar zetten voor m'n spookje en dan richting Achterhoek, want rond half 12 wordt mijn zwarte ventje daar gebracht, owww spannend zeg!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:03

Jus, Gallo is echt wel een heel gaaf paard om te zien hoor *D

Tis hier ook wel nat maar de paarden hebben de hele dag buiten gestaan, verder heb ik heerlijk getraind maar was wel tot op het bot doorweekt :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:07

wij hebben zowaar een uurtje droog kunnen rijden vanavond, was trouwens helemaal niet koud, eerder benauwd...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:40

Afbeelding
Wauw Judith! Wat een krachtpatser!
Hoe oud is hij nu?

Die giro 555 krijgt van mij geen ene cent.
Er blijft mij teveel aan de strijkstok van de verkeerde mensen hangen, en er is al meerdere malen gebleken dat lang niet al het geld aan de juiste doeleinden wordt besteed.
Vind het heel erg jammer voor de slachtoffers, en ik heb zeker met ze te doen, maar ik ga ook niet de zakken van de verkeerde mensen spekken.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:29

Jus – mooie foto’s van heerlijke paarden, en ik vindt die zonnebril grappig :D
En gallo :9

Esther – lekker dan, gelukkig heeft de brandweer het op kunnen lossen maar er is zeker een hoop water gevallen deze dagen is gewoon ook niet leuk meer :n

Ellis – spannend vandaag ben benieuwd

Cloris – ook al was je helemaal doorweekt doordat je super getraind hebt maakt dat alles weer goed :)

En saida ik ben het helemaal met je eens ik stuur ook geen cent, heel jammer voor de mensen daar maar in Nederland blijkt maar weer dat niet al het geld naar het juiste doel eind gaat :n

hier nog 3 daagjes en dan naar de kliniek spannend

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:55

goeiemorgen!

pff, wat een weer nog steeds!
Fifi moest er vanmorgen vroeg gewoon even uit, want we komen morgenmiddag pas terug...
Dus snel rondje om gedaan onder 't zadel, in no time doorweekt, maar ze vond het wel heerlijk even eruit, en ik eigenlijk ook wel!
nu snel omkleden, tas pakken en op pad!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:54

veel succes en plezier ellis

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:34

Ellis: Wow, leuk! Hij komt al! Spannend, ik verwacht vanavond natuurlijk een heel arcenaal aan foto's!
Ik zag dat Ermelo ook blank staat!

Saida: Ik heb nog een kater van die tsunami, toen ging het ook al zo hè? De rijken werden rijk en de armen bleven arm. Hawaii heeft van mij ook al niks gehad. Ja, via de belastingdienst. Dat was de domste zet die ze hadden kunnen doen. Voor mij was alle motivatie toen wel weg om ooit nog mee te willen doen. Zowiezo verkeren wij in een situatie dat we de centen echt goed zat zelf kunnen gebruiken. In de krant zag ik dat er toch nog 16 miljoen is opgehaald. Kijk als er iemand komt om dekens voor ze, of eten, ja, dan wordt het anders, dan zou ik dat wel meegeven, mét blikopener. Maar ik ga daar idd ook de rijken niet meer geven.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:38

Heey

Jus: Wat een prachtige foto's en wat een heerlijke paarden zeg :D.

Ellis: Heel veel plezier :D.

Hier staan de paddocks helemaal blank. De paarden lopen wel buiten maar ze kunnen ook droog staan. De wei is ook behoorlijk nat. De rijbak is een groot zwembad geworden.

Van mij mag het nu wel weer droog worden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:57

Ik geef ook niks aan 555, er komt alleen maar geld in slechte handen terecht (en in landen waar de taliban nog steeds actief is lijkt me dat helemaal een risico!). Laatst was er een meisje in het nieuws die aan het inzamelen was en daar kocht haar familie dan dekens en tenten enz van want die gingen daarmee naar Pakistan hun geboorteland. Dat vind ik dan inderdaad wel weer goede initiatieven. Ze zouden de hele operatie ook filmen en bij thuiskomst degene de film laten zien die gedoneerd hebben.

Maar goed genoeg over 555, Shaggy is vannochtend verhuist naar zijn nieuwe onderkomen :D. Hij stond redelijk snel op de super luxe vrachtwagen :). En we waren natuurlijk ook weer zo daar. Uitladen ging ook goed en toen mocht ie naar zijn nieuwe onderkomen. In stal liet ie gelijk maar even zien aan zijn buurvrouw wat een stoere vent ie wel niet is ;). Er stond nog iemand te kijken en die zei nog het lijkt wel een hengst :D. Maar ja al snel had ie eten ontdekt en ja dat was toch nog wel even interessanter :P. Hij stond er heerlijk rustig bij net, ga zo weer even kijken bij hem en dan zal ik gelijk even foto's nemen :D.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:12

Esther -> Fijn dat de verhuizing goed is verlopen.
Veel plezier op jullie nieuwe stekje!

Net wat je al zegt; in landen waar de Taliban heerst is het helemaal een risico om er zoveel geld aan te geven.
En een organisatie als Artsen Zonder Grenzen krijgt niet eens geld van die giro 555, terwijl die wel heel veel goed werk verrichten bij dit soort gebeurtenissen.
Je kan je geld en/of spullen idd veel beter doneren aan de hele kleine of persoonlijke organisaties, dan ben je er meer van verzekerd dat het op de juiste plek komt en voor het juiste doel wordt gebruikt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:17

Ellis, spannend! :D Ben ook wel benieuwd naar de papa!

Esther, fijn dat alles goed is gegaan. Stal ziet er ook heel goed uit :D ! Hopelijk krijg je het daar beter naar je zin!

Ik ben dat pokkeweer ook wel zat. :\ . Geen doen zowat met een buitenbak..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:14

esther fijn dat die zo snel op de trailer stond, ben benieuwd naar de foto's
en ik hoop dat jullie het naar je zin krijgen op je nieuwe stekkie

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:17

Hallo allemaal,
Ik kom ook weer eens een keertje buurten en probeer weer een beetje mee te lezen en te reageren. Had daar de laatste tijd geen behoefte aan. :o Jullie begrijpen hopelijk wel waarom.....
Ik hoop dat het met iedereen en de paardjes goed gaat. Met sommige van jullie heb ik nog wel contact, dus daar heb ik niets van gemist. ;)
Ik ga binnen kort een beetje bijlezen en dat is natuurlijk weer een hele klus. :P
Ik ga jullie snel weer spreken.
Dikke x en een fijn weekend.
Eline.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:51

Esther: Fijn dat Shaggy over gehuisd is en dat het goed ging :D

Welkom terug Eline :D.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:58

he eline hoe is het nu met je?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:05

Leuk om je weer terug te zien, Eline!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:01

hey eline!

esther, fijn dat alles goed is gegaan!

hier even snel een berichtje vanaf een trage pc in de achterhoek... 8-)

alles is goed gegaan vandaag, in de gietregen mijn nieuwe klein zwarte aanwinst van de trailer gehaald toen hij bij de opfok werd afgeleverd, geen stress, niet nat, dus prima gegaan gelukkig!

in de stal tussen 5 andere hengstveulens was al snel duidelijk dat 'ie tegenovergesteld is aan Fifi qua karakter, waar Fifi voor iedereen opzij schiet is hij nu degene die iedereen opzij schuift als hij ergens bij wil! :D
duidelijk! :+
Ik hoef me over zijn weerbaarheid in ieder geval geen zorgen te maken...

We slapen een nachtje bij mijn schoonouders, dus misschien gaan we vanavond nog even kijken en anders morgenochtend nog even...

hier een plaatje dat vandaag al op de site van de opfok stond:
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:12

Ellis: Fijn dat alles goed gegaan is met het verhuizen naar de opfok! Ze staan er zo te zien allemaal wel lekker rustig bij :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:32

Nouvel schreef:
hey eline!

esther, fijn dat alles goed is gegaan!

hier even snel een berichtje vanaf een trage pc in de achterhoek... 8-)

alles is goed gegaan vandaag, in de gietregen mijn nieuwe klein zwarte aanwinst van de trailer gehaald toen hij bij de opfok werd afgeleverd, geen stress, niet nat, dus prima gegaan gelukkig!

in de stal tussen 5 andere hengstveulens was al snel duidelijk dat 'ie tegenovergesteld is aan Fifi qua karakter, waar Fifi voor iedereen opzij schiet is hij nu degene die iedereen opzij schuift als hij ergens bij wil! :D
duidelijk! :+
Ik hoef me over zijn weerbaarheid in ieder geval geen zorgen te maken...

We slapen een nachtje bij mijn schoonouders, dus misschien gaan we vanavond nog even kijken en anders morgenochtend nog even...

hier een plaatje dat vandaag al op de site van de opfok stond:
Afbeelding

Staat ie nou bij Huusstede?!

Daar heb ik Dylano gisteren ook heen gebracht!!!
Heb je m gezien??? De twee palomino's!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:38

Ja ik zie t al...
Kom je nog een bakkie doen?
Is maar een kwartiertje... :D :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:29

shanna, he wat toevallig, die heb ik inderdaad gezien!

Ze waren nog erg onzeker en mijn ventje en de vos waren een beetje bazig tegen ze.
Ze zijn nu naar de stal ernaast gegaan, daar stonden ze vanavond gelijk veel rustiger en lekker te eten!
Wat een prachtige diertjes zeg!
Welke is Dylano?
Ik ga morgen voor we naar huis gaan nog even kijken, dan zal ik 'm een knuffel van je geven! ;)