Update komt eraan!
Nu dus. Ik ben totaly gaar, dus misschien een warrig verhaal.
Maar goed, komtie:
Zoals jullie weten had Chick eergister 40.5 koorts. Gister wat gezakt maar wel koliekerig. Uiteraard gelijk de VA erbij. Dat verhaal kennen jullie, pijnstillers gekregen, werkte niet, weer pijnstillers en darmverslappers, maar vanochtend was hij nog niet lekker. Omdat de staleigenaar rond 10.00u belde dat hij nog lag, ben ik maar uit mijn pyjama in mijn kleren geschoten en naar stal getuft. Daar (uiteraard met toestemming van Il
) de veearts weer gebeld. Toen begon het wachten met een liggende Chick. Enfin, na enkele uren wachten, waarin ik wat paarden heb los gegooid en de stal maar alvast in kerststemming heb gebracht (ik wilde niet weggaan, en je moet toch wat), kwam de veearts. Bleek dat er op de kliniek alleen maar door was gekomen dat hij nog koorts had, en de buikpijn was niet overgekomen. Helaas een hele vervelende misvatting, maar ook daar werken mensen en kan het dus fout gaan. Maar goed, Chick kreeg de parrafineoplossing, weer pijnstillers en darmverlappers. Temp was inmiddels nog rond de 40. Na een half uurtje moest ik even bellen hoe het met hem was. Hier toch maar heel even een vlugge pauze ingelast om de honden te laten plassen, omdat ik ergens al het evrmoeden had dat het een lange avond zou worden. Na een half uurtje was ik weer terug op stal, maar was er helaas geen verbetering. Iloon was inmiddels ook gearriveerd, en na een telefoontje met de veearts werd er besloten naar Utrecht te rijden. Officieel moet de veearts dan eigenlijk nog langs komen, maar omdat dit slechts een uurtje geleden was, en het anders erg lang zou duren allemaal in verband met een ander spoedgeval, besloot ze te proberen of ze ons niet gelijk kon doorsturen. Dit ging gelukkig en toen hebben we snel de trailer aangekoppeld en Chick geladen, die er overigens braaf inliep.
Na een vrij vermoeiende rit (denk aan stomme regenbuien waardoor je geen idee hebt in welke stand je ruitewissers nou eigenlijk moeten, rasechte idioten die hun Matiz voor je combinatie van 3 ton gaan gooien en dan vol in de remmen gaan omdat ze in de file komen, en uiteraard FILE!) kwamen we aan bij Utrecht. Ik moest natuurlijk eerst weer hoognodig naar de wc, dus duurde weer wat langer, maar daarna werden we de weg gewezen naar de isoleerruimte achter. Hier werd Chick uitgeladen en weer onderzocht. Ondertussen was zijn temp gezakt naar 37.8 (geloof ik), in ieder geval keurig. In de darmen was slechts een kleine verstopping te vinden en de darmwanden waren iets verdikt. Waarschijnlijk heeft hij een virus te pakken en daardoor koliek, hij moet nu in ieder geval even ter observatie daar blijven.
Na het nodige papierwerk iets harder teruggereden dan eigenlijk mag (niet fiks te hard, maar gewoon wat harder, voor jullie gaan stuiteren), bij het eerste beste benzinestation gestopt om mijn ontbijt (om 21.30u dus) te halen, en verder te rijden. Bij Zoetermeer hebben we nog heel even vast gestaan, maar al met al vrij vlot teruggereden. Nu zijn we beide thuis, en moe. Chick staat lekker in een bedje in de isoleer, en knapt als het goed is weer helemaal op.
-En als Ilona nu ook een update heeft geschreven kan ze lachen
Laatst bijgewerkt door Utixo op 12-12-08 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt