Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) de veearts weer gebeld. Toen begon het wachten met een liggende Chick. Enfin, na enkele uren wachten, waarin ik wat paarden heb los gegooid en de stal maar alvast in kerststemming heb gebracht (ik wilde niet weggaan, en je moet toch wat), kwam de veearts. Bleek dat er op de kliniek alleen maar door was gekomen dat hij nog koorts had, en de buikpijn was niet overgekomen. Helaas een hele vervelende misvatting, maar ook daar werken mensen en kan het dus fout gaan. Maar goed, Chick kreeg de parrafineoplossing, weer pijnstillers en darmverlappers. Temp was inmiddels nog rond de 40. Na een half uurtje moest ik even bellen hoe het met hem was. Hier toch maar heel even een vlugge pauze ingelast om de honden te laten plassen, omdat ik ergens al het evrmoeden had dat het een lange avond zou worden. Na een half uurtje was ik weer terug op stal, maar was er helaas geen verbetering. Iloon was inmiddels ook gearriveerd, en na een telefoontje met de veearts werd er besloten naar Utrecht te rijden. Officieel moet de veearts dan eigenlijk nog langs komen, maar omdat dit slechts een uurtje geleden was, en het anders erg lang zou duren allemaal in verband met een ander spoedgeval, besloot ze te proberen of ze ons niet gelijk kon doorsturen. Dit ging gelukkig en toen hebben we snel de trailer aangekoppeld en Chick geladen, die er overigens braaf inliep.
Utixo schreef:Update komt eraan!
. Vandaar de pieken koorts ook, de ene dag 40 graden, dan een dag normaal, en dan weer koorts. Daardoor kan het zijn dat het op de darmen is geslagen, waardoor die minder zijn gaan werken, en er dus een verstopping is gekomen... Mijn ventje werd bij aankomst opgevoeld, en het blijkt geen mega verstopping te zijn ofzo. Verder ook niet echt iets heel erg extreem raars. Wel iets wat minder witte bloedcellen, een ietwat verdikte darmwand, en een kleine verstopping wat voor veel last zorgt bij Chico....
... De arme knul. Hij moet waarschijnlijk tot maandag ter observatie blijven zoals Sanne al schreef (thanx meis!) en dan mag ik hem weer halen, MITS hij goed blijft........ Allemaal heel hard duimen voor me ventje, hij was zo zielig
. Arm paard.... Het is ook gewenst dat je hem liever niet opzoekt...
Vanwege dat ie in een isoleerstal staat vanwege de virus die hij heeft opgelopen
..... Pffffffffffffffffffffffff... het is me wat.... Godzijdank ben ik verzekerd!!! En wordt het dus voor een groot deel vergoed, dat is natuurlijk nóg een mindere bijkomstigheid, dat financiele plaatje. Maar goed, ik wil alleen maar dat ie beter wordt, no matter what!
Ik houd jullie op de hoogte..
. Nouja, jullie zijn up to date!! En jullie zijn allemaal lief
.
Mijn duimen blijven draaien!