[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:12

ilona => nogmaals heel veel sterkte ik lees al de hele middag mee en weet als geen ander hoe je je voelt mijn paardje heeft het vorig jaar ook gehad 2 weken achter elkaar alleen die werd zo ziek dat die niet meer naar de kliniek vervoert kon worden en ze dachten dat die dood ging dus ''gelukkig'' voor jou dat die op tijd naar de kliniek kan nogmaals heel veel sterkte en mij duimen draaien ook overuren voor jou en voor vanacht ook heel veel sterkte want ik denk dat jij ook wel snachts gaat kijken dat heb ik ook gedaan

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:17

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:21

Ilona zou me op de hoogte houden, maar heb nog niks gehoord, we moeten dus maar blijven duimen!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:18

ik duim mee...

hoop echt voor ze dat het allemaal goed komt...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:24

Ik kreeg net een berichtje van Ilona dat hij geen extreme dingen had en het er opzich goed uit lijkt te zien. Hij moet waarschijnlijk nog tot maandag blijven ter observatie.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:57

Gelukkig. Hopen dat er niets ergs bij komt..

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:21

Pfieuwww,hopelijk valt het allemaal mee en is hij snel weer de oude Ach gut

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:24

verdorie zeg ilona, wat erg voor jullie. ik hoop dat het allemaal weer goed komt!!
overigens wat het hooi en voordroog betreft: ik heb het idee dat er dit jaar meer voeding en eiwitten in zitten dan iemand vermoedt. als ik hier zie hoe snel des vet wordt als ie ietsie meer voordroog krijgt... helaas voor hem houden we het dus toch maar bij 2x daags een vrij karige portie en af en toe wat basisbrokken. tis anders ook een abnormale berg drollen elke dag als ie wat meer krijgt.
wat gaan jullie hard hier zeg, ik kan het niet allemaal meer bijreageren hoor. mooie kerstkaarten! wel ff snel in sanne's topic gespiekt. ben toch benieuwd hoe dat er dalijk bij mij uit gaat zien met des en z'n espaniola. zal ook wel wennen zijn.

verder kreeg ik zojuist heel beroerd nieuws: een tante van me die 4 km verderop woont, is vanavond rond half 9 overvallen en zwaar mishandeld. m'n oom was op dat moment in de stal om z'n pony's te voeren. ze schijnt wel stabiel te zijn. ik had al een slecht voorgevoel omdat hier wel erg veel sirenes langs kwamen rijden en hun straat stond genoemd op 112meldingen.nl. we zullen morgen wel meer horen.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:56

nou gelukkig maar dat het niet te ernstig is met chico, hopelijk is hij snel weer beter.

Frankiej: dat meen je neit !? wat erg !! wat mensen tegenwoordig wel neit bezielt !!! veel sterkte voor jouw en je tante !

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:12

Frank: Wat verschrikkelijk. Wat leven er toch een hoop idioten op deze aardbol. Sterkte voor jullie allemaal.

Ilona: Is niet leuk dat Chico daar moet blijven, maar gelukkig lijkt alles mee te vallen.

Altanera is vanmiddag rond 17.00 door Gelissen opgehaald. Ze is nu dus echt onderweg. Vanavond wedstrijd gehad met Otto. Hij was superbraaf. Weer een winstpuntje erbij.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:17

Update komt eraan!

Nu dus. Ik ben totaly gaar, dus misschien een warrig verhaal.
Maar goed, komtie:

Zoals jullie weten had Chick eergister 40.5 koorts. Gister wat gezakt maar wel koliekerig. Uiteraard gelijk de VA erbij. Dat verhaal kennen jullie, pijnstillers gekregen, werkte niet, weer pijnstillers en darmverslappers, maar vanochtend was hij nog niet lekker. Omdat de staleigenaar rond 10.00u belde dat hij nog lag, ben ik maar uit mijn pyjama in mijn kleren geschoten en naar stal getuft. Daar (uiteraard met toestemming van Il Knipoog ) de veearts weer gebeld. Toen begon het wachten met een liggende Chick. Enfin, na enkele uren wachten, waarin ik wat paarden heb los gegooid en de stal maar alvast in kerststemming heb gebracht (ik wilde niet weggaan, en je moet toch wat), kwam de veearts. Bleek dat er op de kliniek alleen maar door was gekomen dat hij nog koorts had, en de buikpijn was niet overgekomen. Helaas een hele vervelende misvatting, maar ook daar werken mensen en kan het dus fout gaan. Maar goed, Chick kreeg de parrafineoplossing, weer pijnstillers en darmverlappers. Temp was inmiddels nog rond de 40. Na een half uurtje moest ik even bellen hoe het met hem was. Hier toch maar heel even een vlugge pauze ingelast om de honden te laten plassen, omdat ik ergens al het evrmoeden had dat het een lange avond zou worden. Na een half uurtje was ik weer terug op stal, maar was er helaas geen verbetering. Iloon was inmiddels ook gearriveerd, en na een telefoontje met de veearts werd er besloten naar Utrecht te rijden. Officieel moet de veearts dan eigenlijk nog langs komen, maar omdat dit slechts een uurtje geleden was, en het anders erg lang zou duren allemaal in verband met een ander spoedgeval, besloot ze te proberen of ze ons niet gelijk kon doorsturen. Dit ging gelukkig en toen hebben we snel de trailer aangekoppeld en Chick geladen, die er overigens braaf inliep.
Na een vrij vermoeiende rit (denk aan stomme regenbuien waardoor je geen idee hebt in welke stand je ruitewissers nou eigenlijk moeten, rasechte idioten die hun Matiz voor je combinatie van 3 ton gaan gooien en dan vol in de remmen gaan omdat ze in de file komen, en uiteraard FILE!) kwamen we aan bij Utrecht. Ik moest natuurlijk eerst weer hoognodig naar de wc, dus duurde weer wat langer, maar daarna werden we de weg gewezen naar de isoleerruimte achter. Hier werd Chick uitgeladen en weer onderzocht. Ondertussen was zijn temp gezakt naar 37.8 (geloof ik), in ieder geval keurig. In de darmen was slechts een kleine verstopping te vinden en de darmwanden waren iets verdikt. Waarschijnlijk heeft hij een virus te pakken en daardoor koliek, hij moet nu in ieder geval even ter observatie daar blijven.
Na het nodige papierwerk iets harder teruggereden dan eigenlijk mag (niet fiks te hard, maar gewoon wat harder, voor jullie gaan stuiteren), bij het eerste beste benzinestation gestopt om mijn ontbijt (om 21.30u dus) te halen, en verder te rijden. Bij Zoetermeer hebben we nog heel even vast gestaan, maar al met al vrij vlot teruggereden. Nu zijn we beide thuis, en moe. Chick staat lekker in een bedje in de isoleer, en knapt als het goed is weer helemaal op.

-En als Ilona nu ook een update heeft geschreven kan ze lachen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Utixo op 12-12-08 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:21

Utixo schreef:
Update komt eraan!

dan wacht ik nog even met naar bed gaan...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:31

Even snel een update: Chico staat nu in Utrecht in de dierenkliniek. Hij werd onwijs goed opgevangen, en gelukkig vrij "goed" nieuws. Het kan vermoedelijk komen van een virus dat ie heeft opgelopen.. Ach gut . Vandaar de pieken koorts ook, de ene dag 40 graden, dan een dag normaal, en dan weer koorts. Daardoor kan het zijn dat het op de darmen is geslagen, waardoor die minder zijn gaan werken, en er dus een verstopping is gekomen... Mijn ventje werd bij aankomst opgevoeld, en het blijkt geen mega verstopping te zijn ofzo. Verder ook niet echt iets heel erg extreem raars. Wel iets wat minder witte bloedcellen, een ietwat verdikte darmwand, en een kleine verstopping wat voor veel last zorgt bij Chico.... Ach gut ... De arme knul. Hij moet waarschijnlijk tot maandag ter observatie blijven zoals Sanne al schreef (thanx meis!) en dan mag ik hem weer halen, MITS hij goed blijft........ Allemaal heel hard duimen voor me ventje, hij was zo zielig Verdrietig . Arm paard.... Het is ook gewenst dat je hem liever niet opzoekt... Scheve mond Vanwege dat ie in een isoleerstal staat vanwege de virus die hij heeft opgelopen Ach gut ..... Pffffffffffffffffffffffff... het is me wat.... Godzijdank ben ik verzekerd!!! En wordt het dus voor een groot deel vergoed, dat is natuurlijk nóg een mindere bijkomstigheid, dat financiele plaatje. Maar goed, ik wil alleen maar dat ie beter wordt, no matter what! Ach gut Ik houd jullie op de hoogte..

Ik wil jullie allemaal onwijs bedanken voor de super lieve berichtjes, en smsjes van sommige, dit doet me echt super goed!!!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:32

Rotwijf Huilen van het lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:33

En voor de zoveeeelste keer; Zonder Benthe was het allemaal een stuk gecompliceerder geweest, echt súuuuuuper bedankt wijffie!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:34

Haha, een dubbele update... Doet me denken aan Interpolis; Glashelder Huilen van het lachen . Nouja, jullie zijn up to date!! En jullie zijn allemaal lief Lovers
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 12-12-08 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:34

Dat maakt niet uit, maar het feit dat je een update schijft terwijl ik al tien minuten lang mijn vermoeide vingers over het toetsenbord laat glijden, dat is verschikkelijk Haha!.

-Graag gedaan hoor.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:37

Nu maar hopen dat hij snel opknapt en maandag weer naar huis mag Ach gut
Goh,niet op bezoek mogen komen.....dat wordt nog moeilijk voor je!
Sterkte nog meis,hopelijk valt het allemaal nog wat mee en is hij er snel weer bovenop...

duik nu snel mn bedje in,truste Slapen

terpentijn

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 02:11

Eh... jullie hebben wel wat anders aan je hoofd, mar ik wil al tijden zo graag een foto van mijn paard, Bonte Jaapie, een Tinker x Fries zwartbonte ruin van 4,5 jar op het Barokke Paarden Forum zetten. Het lukt echter gewoon nooit. Ik ben dan ook echt de totale digibeet. Nou is me gisteren gelukt 1 van de foto's die ik van hem in mijn computer"file"(?) heb, na 3,5 uur via e-mail naar iemand te versturen. Die foto kan ik wel forwarden (FWW), maar daarvoor moet ik iemands e-mail adres hebben, dan kan ik een foto van hem op het Barokke Forum zetten. Ik zou echt niet weten hoe het anders moest, dus als iemand mij een e-mail adres wil PB-en, kan ik dar de foto naar toe sturen, en die persoon kan het dan misschien op het forum zetten, hoop ik. En echt, kom nou niet WEER aan met: het is zo makkelijk, je doet gewoon dot, downlaodt dat, dan ga je naar... joh ik weet geeneens hoe ik iets moet downloaden.
Al;s ik de foto naar iemand (de foto staat nu "in mijn e-mail,. zeg maar) kan sturen, dan kan het er ook op komen. Wie wil dit doen, want ik kan het absoluut niet voor elkaar krijgen. Ik erger me er zelf ook groen en geel an, maar ja, ik ben 49 jar, niet van de generatie van:computers en mobieltjes", klaarblijkelijkheb ik er ook geen talent voor. Wel voor schilderen, geloof ik: www.atelierterpentijn.com
Allemaal leuk, maar dat betekent niet dat ik ook de meest simple digitale handelingen meester ben (tot mijn eigen frustratie).

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 08:03

Fijn dat het nu beter gaat met Chico, ik hoorde inderdaad dat er iets heerst waar ze ook koliekverschijnselen bij kunnen krijgen. Hopelijk is hij er niet al te ziek van en knapt hij snel weer op Ach gut Mijn duimen blijven draaien!

Heel fijn trouwens van die mensen die hun auto er gewoon voor gooien, ik kan daar zo nijdig over worden en al helemaal als je een dier vervoert Hamer

Wel balen dat je hem niet op mag zoeken maar dit doen ze neem ik aan ivm besmettingsgevaar? Ik wou je ook nog SMSen en dacht dat ik je nummer had maar die stond niet in mijn mobiel Haha!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:16

iloon blij toe dat het goed komt met hem zoals jij het beschrijft zo heb ik precies hetzelfde meegemaakt, wel jammer dat je niet op bezoek mag heel veel succes voor het weekend en hopelijk mag je hem maandag weer lekker mee naar huis nemen we duimen voor je

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:25

Sorry, hen een tijdje niet gepost maar wel alles meegelezen.
Ilona heel veel sterkte met je mannetje, hij knapt nu vast heel snel weer op. Ach gut
Ik zal later mijn verhaal vertellen waarom ik zo lang niet heb gereageerd.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:29

Iloon,mag je wel bellen hoe het met hem gaat en hoe hij de nacht is door gekomen?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:42

Ilona -> Die spuiten die ze geven bij koliekverschijnselen zijn pijnstillers en darmverslappers.
Paraffine kunnen ze met een sonde toedienen om de verstopping soepeler door de darmen te laten glijden en zo op te lossen.
Wat ik er eng aan vind is dat als er geen darm activiteit is, de kans bestaat dat de darmen afsterven.
Hoe langer er wordt gewacht en er geen activiteit is, hoe groter de kans.
Laten lopen om de darmactiviteit op gang te brengen is zeker niet slecht, maar laat 'm dan een minuut of 15-20 lopen en dan weer 10 min. laten liggen.
Vooral bij jonge paarden die nog niet veel gewend zijn qua beweging moet je niet alleen maar blijven lopen omdat ze dan spierbevangen kunnen raken.
* Sjips, lees net dat het niet goed blijft gaan........ ik duim voor je!*
* Nog heel veel meer SJIPS! Naar de kliniek! Sjeempie Iloon, ik ga nóg harder voor jullie duimen en hoop zo een positief berichtje te lezen! *
* Pfieuw! Gaat gelukkig beter met hem! *
Ik blijf voor hem duimen dat het goed gaat en hij snel weer mee naar huis mag!

Natalia -> Dat is ook zonde; zo'n mooi en duur hoofdstel en het niet kunnen gebruiken......
Heb je al eens aan een zadelmaker gevraagd of die er wat een kan doen om het soepeler te maken?
Mooie kaart!

Cyrina -> Gefeliciteerd met het aanstaande veulen!
Ben ondertussen wat wijzer w.b. zondag dankzij Mayke. Tong uitsteken
Xieje dan!

Sanne -> Ben benieuwd naar de foto's van jullie met het Portugese tuig!

Mienet -> Had 'm al gezien, maar mooie kerstkaart!

Frank -> Getver wat een naar nieuws over je tante! Sterkte voor haar en familie!

Benthe -> Dat was een bewogen dag, zeg!
Fijn dat er ook mensen zijn zoals jij, Ilona kan zich gelukkig prijzen.

Terpentijn -> Je kan denk ik beter een bekende vragen langs te komen om je te helpen op je eigen pc.......

Straks weer les! Go jij! Go jij!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:53

Iloon: Ben blij te horen dat het redelijk goed met je kereltje gaat. Gelukkig heb je veel steun aan Benthe. Zo leer je je vrienden kennen.