Marieke -> Ziet er leuk uit jullie optreden!
Ik vind het knap hoor, dat jullie dat allemaal maar kunnen onthouden!
Regine -> Voor ons dit jaar ook geen kerstboom.
Mijn kleine nichtje kan ik echt geen moment uit het oog verliezen want die zit echt overal aan en sloopt alles.
Ik ben helemaal niet zo'n type die alles wegzet of hoogzet dus dat heeft al het nodige gekost met die dame.
(Afgelopen maandag was ik even naar de wc en had ze een permanente stift te pakken gekregen en daar lekker mee op mijn laminaat zitten krassen......)
Ik heb ballen in mijn kerstboom hangen die ik niet meer kan vervangen omdat het niet meer te krijgen is, dus sla ik helaas maar een jaartje over.
Petra -> Wat heb jij een pretbekkie zeg!
Jasmijn -> Ja die JR's kunnen behoorlijk fel en dominerend zijn.
We hebben hiervoor een rottweiler gehad en Tommie doet echt niet voor haar onder, hoor!
Tommie heeft sinds kort ook een nieuw vriendje erbij; DJ, ook een Jack Russell.
Vorig weekend hebben ze samen gespeeld en gerend en dat beviel goed, dus dat gaan we vaker doen.
Die mand van Dizo ziet er wel erg comfortabel uit zeg!
Sanne -> Ze gaan het idd heel netjes maken is mij gezegd, zelfs met dezelfde kleur garen die ze speciaal moeten halen.
Dat werd me nog gevraagd of ik dat wilde of niet, maar dat lijkt me wel zo netjes dacht ik zo.
Ow spannend! Snel laten weten hoor, als het zover is!
Vanavond dus 'puppycursus' gehad en dat was idd schriktraining.
Echt heel leuk dit!
Toen ik met Grytsje de bak binnen kwam lopen waren ze alles aan het klaarzetten en doen, en dat opzich vond ze erg vreemd maar niet eng gelukkig, ze keek heel geïnteresseerd om zich heen.
Het is natuurlijk ook vreemd dat er zomaar gekke dingen in de bak staan, liggen en hangen die er anders nooit zijn.
Er hing een vlaggetjes slinger, met prikstokken en rood/witte lint was er een stukje afgezet waar we doorheen moesten lopen, er lagen 2 paraplu's op de grond, er lag een groot zeil op de grond, er werden bellen geblazen, er werd op een toetertje geblazen, de paarden werden 'versierd' met rood/witte linten, de paarden werden beschoten met een waterpistooltje, er kwam iemand met een dichte paraplu over Grytsje d'r hals, rug en billen strijken om het daarna heel voorzichtig open te doen voor haar neus, we moesten achter iemand aanlopen die de paraplu hoog en omwijd had en er mee draaide, ik moest de paraplu overnemen en eerst opzij van mij meedragen, daarna over mijn schouder en tot slot gingen er twee met een groot stuk rood/witte lint door de bak rennen.
Grytsje vond alles prima, alleen zodra de paraplu's omhoog gingen begon ze te snorken.
Máár ze bleef wel achter mij aanlopen en al vrij snel was het oké.
Bij sommige andere dingen was ze eerst ietsje terughoudend maar toch wel nieuwsgierig en verder vond ze alles prima.
Deze training gaan we geloof ik nog een keer doen maar dan met andere dingen en tot slot moeten we ook in het zadel een parcours lopen heb ik begrepen.
Ik vond het echt een hele leuke training en kijk al weer uit naar de volgende keer!