[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:21

Madelief: Dat klinkt echt als een heerlijk weekendje weg. Wat leuk daar Fuur er zo rustig onder was. Op de rodeoshow na dan Knipoog

Napoleon: Wat stoer dat dat paard zo gewoon verder kan leven. Ode aan de prothese! Afgod

Mies: Sita is echt een leuk diertje, wat voor ras is ze?

Soeske: Ik weet precies wat je bedoelt met het Happy gevoel, lekker is dat he, geniet er maar van Haha!

Saida: Inderdaad een off-day heeft iedereen wel eens.
Wat stom dat je pad nu al stuk was, gelukkig willen ze hem wel netjes maken. Zou wat zijn als ze dat niet deden!

peet: Je hebt precies hetzelfde cavia-hok als mij! Alleen zitten bij ons nu tijdelijk de konijnen er in.
Leuke foto's verder trouwens! Ik vind die wittige cavia van jou een beetje een eng kleurtje hebben Nagelbijten / Gniffelen Muis is echt een knapperd Lachen

Jasmijn: Dizo Lovers Wat heeft hij een mooie mand! En wat is hij lief! Die 2de foto Kwijl En nu ik verder kijk, allemaal trouwens Lovers Een heerlijk hondje!

Puk maakt steeds hele raar piep/kreun geluiden, dus misschien duurt het niet meer zo heel lang....
Hyper!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:42

Bedankt allemaal Lachen
Sanne, spannend.... Zou best kunnen dat het er aan komt dan!!
Jasmijn, fijn dat het nu goed gaat met jou en je vriend!
Saida, vervelend van je Pad zeg.. Gelukkig konden ze hem zo weer maken.
Mooie fotos ook van Dizo en mooi geknipte caviatjes Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:39

Marieke -> Ziet er leuk uit jullie optreden!
Ik vind het knap hoor, dat jullie dat allemaal maar kunnen onthouden!

Regine -> Voor ons dit jaar ook geen kerstboom.
Mijn kleine nichtje kan ik echt geen moment uit het oog verliezen want die zit echt overal aan en sloopt alles.
Ik ben helemaal niet zo'n type die alles wegzet of hoogzet dus dat heeft al het nodige gekost met die dame.
(Afgelopen maandag was ik even naar de wc en had ze een permanente stift te pakken gekregen en daar lekker mee op mijn laminaat zitten krassen......)
Ik heb ballen in mijn kerstboom hangen die ik niet meer kan vervangen omdat het niet meer te krijgen is, dus sla ik helaas maar een jaartje over.

Petra -> Wat heb jij een pretbekkie zeg! Haha!

Jasmijn -> Ja die JR's kunnen behoorlijk fel en dominerend zijn.
We hebben hiervoor een rottweiler gehad en Tommie doet echt niet voor haar onder, hoor! Clown
Tommie heeft sinds kort ook een nieuw vriendje erbij; DJ, ook een Jack Russell.
Vorig weekend hebben ze samen gespeeld en gerend en dat beviel goed, dus dat gaan we vaker doen.
Die mand van Dizo ziet er wel erg comfortabel uit zeg!

Sanne -> Ze gaan het idd heel netjes maken is mij gezegd, zelfs met dezelfde kleur garen die ze speciaal moeten halen.
Dat werd me nog gevraagd of ik dat wilde of niet, maar dat lijkt me wel zo netjes dacht ik zo.
Ow spannend! Snel laten weten hoor, als het zover is!

Vanavond dus 'puppycursus' gehad en dat was idd schriktraining.
Echt heel leuk dit!
Toen ik met Grytsje de bak binnen kwam lopen waren ze alles aan het klaarzetten en doen, en dat opzich vond ze erg vreemd maar niet eng gelukkig, ze keek heel geïnteresseerd om zich heen.
Het is natuurlijk ook vreemd dat er zomaar gekke dingen in de bak staan, liggen en hangen die er anders nooit zijn.
Er hing een vlaggetjes slinger, met prikstokken en rood/witte lint was er een stukje afgezet waar we doorheen moesten lopen, er lagen 2 paraplu's op de grond, er lag een groot zeil op de grond, er werden bellen geblazen, er werd op een toetertje geblazen, de paarden werden 'versierd' met rood/witte linten, de paarden werden beschoten met een waterpistooltje, er kwam iemand met een dichte paraplu over Grytsje d'r hals, rug en billen strijken om het daarna heel voorzichtig open te doen voor haar neus, we moesten achter iemand aanlopen die de paraplu hoog en omwijd had en er mee draaide, ik moest de paraplu overnemen en eerst opzij van mij meedragen, daarna over mijn schouder en tot slot gingen er twee met een groot stuk rood/witte lint door de bak rennen.
Grytsje vond alles prima, alleen zodra de paraplu's omhoog gingen begon ze te snorken.
Máár ze bleef wel achter mij aanlopen en al vrij snel was het oké.
Bij sommige andere dingen was ze eerst ietsje terughoudend maar toch wel nieuwsgierig en verder vond ze alles prima.
Deze training gaan we geloof ik nog een keer doen maar dan met andere dingen en tot slot moeten we ook in het zadel een parcours lopen heb ik begrepen.
Ik vond het echt een hele leuke training en kijk al weer uit naar de volgende keer!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:07

saida tuurlijk begingt een fries te snurken voor een paraplu hij zegt tegen je weg dat ding het regent toch niet in de binnenbak hihihihi
nee joh goed van haar hoor dat ze zo lief is dan

en dat pretbekkie kan wel kloppen ik lach veel alleen me haar ergggggggggggggggg nu is het donker beter hoor

zaterdag hebben we bij ons op stal een kerst top model wedstrijd
dat wil zeggen eerst een keuring van ruiter en paard
dan een parcours afleggen met leuke dingen bv
het snelst door kerstbomen heen gaan
kerstmutsen opzetten
kerstkoeken eten ze snel mogelijk zonder handen
hoefijzers raden
en nog meer van dat soort dingen
ik zal foto`s maken want tsjillert krijgt een kerstmutsje op met een kerstslinger door zijn manem heen gevolchten en in zijn staart krijgt hij ook een slinger en dit alles in de kleur rood.

zal morgen eens kijke of het wil zo`n muts op zijn hoofd Clown

heeft iemand nog een oude zadelkast die wel heel is over???ik ben er naar een op zoek hoeft geen zadelbok in te hangen het is voor mijn dekens/en de rest van de spullen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:29

Nou meiden! Ze zijn er Go jij! Go jij! Het moesten er eigenlijk 4 zijn, maar 2 hebben het niet overleefd Verdrietig

De andere 2 zijn gelukkig wel springlevend en ontzettend schattig Lovers Puk is echt heel lief voor ze met aflikken enzo Haha! Het is een zwarte met 3 witte pootjes en een vos/beige/bruine.
De foto's komen eraan, ze zijn al gemaakt, maar moeten nog even verkleind worden!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:51

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! GEFELICITEERD!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:53

Jee, beschuit met muisjes Haha! Haha!
Ennnuu, fotooooooooos:D

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:56

Gefeliciteerd! Volgens mij heb ik nog nooit baby caviaatjes gezien haha Nagelbijten / Gniffelen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:30

Gefeliciteerd Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:55

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:54

sanne gefeliciteerd met je kleine knaafs!!!zien er lief uit,en grappig dat kleine kaafjes altijd al helemaal behaard ter wereld komen,zijn gewoon miniatuur kaafjes...

furia,wat een geweldige mand voor dizo,die ligt er sjiek bij Haha!

saida wat braaf zeg van grytsje,wel leuk dat soort schriktrainingen Ja

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:05

Ja, ga toch nog naar Apassionata!
Vrijdag 28 december, vak E rij 15, stoel 11 tm 14.
Samen met mn vriend en mn zusje (furia) & haar vriend.

Nog meer mensen die dan gaan?? Lijkt me tof om dit keer wel te meeten, vond het jammer met de spaanse rijschool mensen te hebben misgelopen. Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:41

Even bijlezen, Sanne dat van jou heb ik gelezen, heb gereageerd!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:52

@ Saida: Wat leuk zo'n training! Haha als Fuego van een geluidsbox schrikt, zou hij daar al helemaal gek worden. Hoewel die nooit zo schrikkerig is gelukkig. Fijn dat alles zo goed ging, brave Gryts!

@ Peet: Leuk zulke dingen organiseren, haha wel foto's van maken he, van Tsjil in zijn kerstoutfit!

@ Sanne: GEFELICITEEEEEERT! Haha! Heb al gereageerd, echt super schattig!

@ Madelief: Wat leuk, jammer dat ik nog niet in Nl woon, anders zou ik ook wel gaan. Ik zou naar de show hier in Jerez gaan, maar onze auto staat al 4 weken bij de garage.. Dus kon niet.

Over 2 uurtjes ofzo weer naar Fue. Gister ging onze buurvrouw Petra mee, gaan we heel vaak mee om, en die had vroeger ook paarden, en zag voor het eerst Fuego. Dus longeerde hem eventjes, daarna weer met deken op stal gezet. Oh ik heb zo les met Fuego, vergat ik helemaal.

De week hierna komt mijn zadel aan, waarschijnlijk Dinsdag. Vorige Dinsdag zeiden ze dat het volgende week aankwam, ben benieuwd! En een nieuwe dierenwinkel ontdekt, met een paardenafdeling, hele grote. Zie je zelden in Spanje. Had Petra ons laten zien. Lag ook een mooie Zaldi zadel. En hier in Spanje is alles nog heel ouderwets en middeleeuws, allemaal lieve pupjes in een mini hokje, om te verkopen, en we liepen daar met onze verwende kleine chihuahua Freddie, en hun wilde spelen, arme beesten, alle Spanjaarden zorgen slecht voor honden, wil niet weten wat voor baasje die krijgen, kon het niet aan zien Boos!. Ze hadden zelfs in een hokje gepropt, zwijntjes, geitjes, hele grote kippen en kleine, kalkoenen en noem maar op. Was gelijk verliefd op die kleine zwijntjes, heb altijd een zwijntje gewilt! Bloos

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:54

Woeeeeeeeeeh ze bouwen een stapmolen op de manege, als ik dat nog niet had gezegt, wiehiee hoeft Fuego niet meer op zijnstalletje te staan, en er komen meer padocks zodat ze meer buiten kunnen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:41

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:02

Wat een leuk ideee! Haha!
Nou ik hoop dat ik me nog mag voorstellen Bloos
Nou ik ben Kim, heb een hele mooie friese ruin genaamd Freek!
Zijn naam past precies bij zijn karater echt een lekker eigenwijs maar oooh zo'n lief paard.
Ik leas hem van een stel hele lieve mensen die echt alles voor je doen en over hebben!
Daarbij wil ik volgend jaar ook nog gaan starten Haha! Heb er echt zin in!!
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven! haha Groetjes Kim

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:26

Daar ben ik ook weer Haha!

Sanne: Kleine caafjes, jee! Haha! Wel heel naar dat 2 het er niet hebben overleefd Verdrietig Maarja, gelukkig zijn er 2 gezond! Ik ga zo even een reactie plaatsen!

Ess: Fijn dat je prive les zo goed ging! Ik ga denk ik begin januari ook weer een les nemen! Steek je heel veel van op! Ja

Saida: Met jou gaat rijden ook weer goed lees ik, nog steeds met de cursus bezig. Een schriktraining lijkt mij ook wel heel leuk Ja

Kim: Welkom hier! Heb je ook foto's van Freek? Het wordt druk met de friezen hier haha Haha!

Soeske: Leeeuk dat je ook zn ouders hebt ontmoet. Haha, spannend allemaal hoor! Heerlijk is dat gevoel van verliefd zijn he haha Haha! Wanneer komt er een foto van jullie Clown ?

Madelief: Leuk verhaal zeg over Fuurtje! Hij is wel braaf zeg op zo'n andere stal! Om dat stukje over de Rodeo moest ik wel lachen haha Clown

Jasmijn: Leuk dat het bij jou ook zo goed gaat met hem haffie! Ik moet maar eens foto's maken van de mijne Bloos En Dizo is weer verwend door je! Mooie mand zeg, echt heel sjiek Haha!

Regine: Klinkt wel als leuk alternatief eigenlijk zo'n vaas!

Napoleon: ziet er apart uit zeg. Wel een heel gaaf paard moet ik zeggen, erg goed dat ie zo geholpen is Ja

Ben de rest vergeten eigenlijk Bloos Straks weer rijden op Amanda (ben nu aan t werk, alleen het is super rustig Bloos ), het is alweer een klein weekje geleden dat ik serieus heb gereden, dus ben benieuwd hoe het gaat.. Knipoog

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:31

zeker heb ik een foto! Ik hoop dat jullie zo een indruk kunnen krijgen van Freek anders wil ik zeker wel meer foto's plaatsen!
Dit is hem dan ( hopen dat die het doet)

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:39

Hey!

Dizo is wel een leuke hond! wat is het er voor een ras?
En de baby cavia's zijn super schattig! nooit geweten dat die harig geboren worden, ik dacht kaal net als konijntjes!
En madelief sita is een Haflo x fries...dr moeder is shadow (die bij ons staat, en de vader fries) in maart weer 2 veulentjes Lachen

Verder heb ik een super aanbod gekregen! Ik rij nu al een jaar wedstrijden met apollo in belgie in de hoop l2 te worden en in nederland te kunnen starten, maar ipv winstpunten moet je 1e worden om een niveau hoger te komen, en dit is nogal lastig als je tegen gemiddeld 150 mensen rijd. Ik ben al een keer 12e geworden, heel trots! maar nu mag ik van iemand bij ons op stal haar paard in nederland starten tot ik L2+1 heb en dus met apollo in nederland kan starten Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:53

Oh ja, foto haha. Is van oud en nieuw 2004/2005, we komen niet zo vaak saampjes op de foto:
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:51

Soeske: Wat een lief stelletje zijn jullie samen! Haha! Leuke foto ook.

Michelle: Ik ben helemaal vergeten op jou te reageren Bloos! Maar echt leuke foto's van jou en je paardje! Ze doet het echt al braaf zo voor de 1e keer in de binnenbak Ja

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:54

@ Mossel: Even kijken!

@ Kim: Welkom, we zijn hier dol op foto's, dus foto's zijn altijd welkom, ziet er leuk uit Haha!!

@ Soeske: Dat is je nieuwe vlam? Leeeeeeeuke foto Haha!. Veel plezier met 'm he.

@ Apollo: Gefeliciteert, altijd leuk!

Mijn les ging goed hoor, weer een keer met gogue. En oja, met het beslaan van zijn hoeven had die hoefsmid een fout gemaakt, Joelle was er vorige keer niet bij namelijk en hij dacht dus dat Fuego het paard was wat zo wild was geworden, maar het was een ander paard, dit keer was Joelle er wel bij, en hij bleef netjes en braaf staan, mijn lieverd was toch braaf geweest, kon het al niet geloven Haha!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:38

madelief88 schreef:
vond het jammer met de spaanse rijschool mensen te hebben misgelopen. Haha!
had je even moeten bellen dan kon je zo na afloop bij ons zitten Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:46

sanne van harte met je caafs ze zien er goed uit

kim welkom leuke fries heb ej alleen nog meer foto`s mag hoor Haha! ben gek van friezen Hyper!

es nog ff w88 en dan je zadel joeppie ik had vroeger ook een zaldi erg fijn zadel en blijft erg mooi Knipoog

soeske leuke foto van jullie samen

heb vanaaf ff een nieuw foto toestel gekocht die van ons deed het niet goed meer en ik had gekeken bij de winkel en zei dat onder het eten tegen manlief nou zei die haal je hem toch op Haha! Clown dat laat ik me dus geen twee keer zeggen moet nu alleen uitvinden wat en hoe die werkt wel veel werk hoor maar klaag niet Tong uitsteken

tsjillie even aan de lijn gehad met bijzets liep erg lekker
morgen oefene voor de show die we gaan rijden met de andere fries
en dan les geven en de bak in orde maken voor het next kerst top model jaja kan zaterdag foto`s maken dus die zullen wel zien

ga nu zo me bedje in trste iedereen