Zo, ik kom ook weer eens binnenvallen!
Net een erg druk weekend gehad, al sinds vrijdagnacht misselijk en wat zwakjes, zondag werd het erger en was gister&vandaag thuis van mn werk.. Voel me nog steeds a-relaxt, buikpijn, hoofpijn en die misselijkheid maar moet morgen wel eigenlijk weer aan de slag...
Druk weekend dus gehad, zal even een verslagje doen!
Vrijdagochtend vroeg naar stal, alles klaarmaken voor vertrek want Furia ging een weekendje uit logeren! 
We gingen namelijk naar mijn oude (luxe) manege zodat we wat ervaring op deden op onbekend terrein (handig voor het starten komend jaar!).
Mijn paps was zo lief om te rijden en we kwamen zo rond een uur of 12 (ca 3 kwartier rijden met de trailer) aan op Poelenburgh (de manege), uitladen en even vragen in welk stalletje hij mocht.
Gelukkig een mooie, schone (binnen)stal met genoeg te zien want vlak om de hoek was de ingang van de bak. Meneer vond het allemaal wel best en ging meteen kalmpjes aan zijn stro staan knabbelen.
Af en toe ging hij wat zachtjes hinniken, maar voor de rest leek het de normaalste zaak van de wereld voor hem. Zelf ging ik mijn spulletjes opruimen en wat mensen hallo zeggen, en ja hoor, wat ik al de meest verwachte opmerking had gedacht kwam al diverse malen voorbij: "wat is hij (of nog erger: zij!!) klein!".
Haha, die had ik wel van te voren zie aankomen, veel mensen hadden hem al op foto's gezien en dan oogt hij toch een stuk groter.
Nou na 1 of 2 uurtjes ging ik met hem de poetsplaats in (wat hij wel een beetje gek vond) lekker poetsen&opzadelen voor zijn eerste keer rijden in een binnenbak!
Toen hij de bak binnenkwam keek hij geintereseerd rond en met opstappen stapte ie snel weg om de nieuwe omgeving te verkennen, maar hij vond niks gek of eng, ook de gigantische spiegels keekie niet vreemd van op.
Was maar 1 iemand anders in de bak (gebeurd niet vaak op die manege), dus ik kon lekker rustig rijden.
De instructrice die priveles gaf, deed een balkje op de hoefslag en toen ik er met Fuur over heen ging sprong ie er met een gigantische sprong over heen, terwijl hij dat al kende haha
De instructrice (die ik wel kende) lag helemaal vlak en vond hem super schattig (tsja... niet stoer maar schattig, arme Fuur!
)
Voor de rest ging het rijden echt super goed, hij was zooo braaf voor zo'n jong paard de eerste keer in een binnenbak! Was trots op hem!
Daarna de wasplaats in (dat duurde wel even want die was heel eng
) , lekker aan het wassen ondertussen veel bekijks van bekenden en wat pennymeisjes haha!
Daarna het solarium in (Wat juist weer de normaalste zaak van de wereld was
) en na daar een uurtje of wat rustig in te hebben gestaan en vriendjes te zijn geworden met de buurman mocht ie weer lekker op stal.
Toen met moeite naar huis gegaan, was wel moeilijk me kanjer daar alleen te laten!
En de volgende middag weer naar de manege om hem gelukkig heelhuids en tevreden aan te treffen
'S avonds zouden we mee doen aan een FNRS wedstrijdje, dus de middag was er om in te vlechten en me zelf weer in het apenpakje te hijsen 
Nou we waren er allebei klaar voor en gingen dus inrijden, in de tweede binnenbak (dus were een nieuwe omgeving), was nu stukken drukker dan gisteren maar meneer vond het allemaal wel prima.
Tot dat een van zijn paardengenootjes aan het werk werd gezet met druk drijven en wat getik erbij, dat vond ie niks en toen gaf ie een klein rodeo showtje weg
Dat deed ie nog twee keer omdat ie een beetje verontwaardigd was over het lot van menig paardengenoot haha! Dat doet ie echt nooit, dus ik moest wel lachen, de goedzak die eventjes uit zijn dak ging
Toen dus het wedstrijdje, F8 gingen we voor dat leek me wel een goede oefening.
Vooor een eerste keer ging het goed met zo'n jong paard en al die nieuwe indrukken die hij had, we sleepten er precies een puntje uit alleen geen prijs..
Maar ik was heel trots, voor het halthouden, volte 10 meter en de galop hadden we de beste cijfers, middendraf en halsstrekken waren helaas onvoldoende net als de grote voltes.
Vond het jammer van de middendraf, had er zelf wel een goed gevoel over, vooral gezien het feit dat we dit pas sinds korte tijd trainen, maar er stond bij dat het zuiver moest.
Naast dat commentaar nog wat opmerkingen die kenmerkend voor een jong paard zijn en dus niet vreemd en wel terecht waren.
Het was iig een goede en leerzame oefening voor ons B-debuut, dat waarschijnlijk niet voor Februari zal plaatsvinden gezien de snelheid van de KNHS
Ik weet iig zeker dat we er klaar voor zijn als we gaan starten!
Plannen waren om met vriendinnen het strand op te gaan met de paarden, maarja het geweldige weer van de afgelopen week hadden die plannen in het water laten vallen, dus zondag had hij lekker vrij en gingen we rond een uur of twee naar huis.
En wat was ik blij en opgelucht toen hij weer bij zijn vriendjes in de wei stond te grazen!
Voor mij geen binnenbak, solarium, wasplaats en al die andere luxe dingen, wij zijn nergens gelukkiger dan bij ons gezellige, kleine pensionstal met slechts een buitenbak maar wel de beste zorg die er is! Geef mij maar die modder en altijd gezellige troep hoor
Ik wil daar nooit meer weg
Zo wat een gigantisch lang verhaal, sorry daarvoor!!
Ben weer erg ego bezig, maarja hopelijk heb ik ooit weer tijd om lekker bij te lezen&reageren!