[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:40

Volgens de vorige eigenaresse had ik mijn merrie aan kunnen bieden voor de 2 weken.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:15

boemel schreef:
Wat een ellende weer Jelske!
Over dierenartsrekeningen kan ik helaas meepraten. Als ze er maar bovenop komen hè, dat is het belangrijkste.

Ik ben dit jaar 2 geweldig lieve en nog jonge katten verloren. En dan alle ellende met Tess en later Mirtje. Ik hoop dat 2024 een jaar wordt met minder dierenzorgen en minder kosten.
En wens iedereen een mooi zorgeloos 2024 toe :o

Het is precies wat je zegt; als ze er maar weer bovenop komen. Maar zo te lezen heb jij er echt wel een pittig jaar op zitten. Hopelijk keert het tij voor jou in het nieuwe jaar :knuffel:

Laura1982 schreef:
Wens jullie allemaal fijne kerstdagen en een mooi uiteinde van 2023 toe. En alle goeds voor 2024.

Dankjewel!

Ik wens jullie ook allemaal hele fijne, gezellige kerstdagen. Ook wens ik jullie een goede jaarwisseling en het beste voor het nieuwe jaar!

Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:17

Sanet schreef:
Er is ook een 2 weekse test versie. Geen idee voor wie dat dan mag?

Is dat niet de variant dat je alleen voor onder het zadel of alleen mennen? En dan uiteraard ook de wat oudere paarden?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:20

Sfeervol plaatje Jelske!

<|- Jullie ook allemaal fijne dagen gewenst, en hopelijk nog heel veel leuke en gezonde Friese paarden berichten in het topic <|-

En dat het maar rap droog mag worden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:25

Afbeelding

Ik ben er eeeeecht wel een beetje klaar mee. We hebben wel de paddock laten aanpakken en hij droogt wel snel op, maar hij wordt wel elke keer kleddernat en dan gaan die enters in 1 hoek staan en daar mesten en staan en ze stampen alle mest helemaal door het zand heen. Bij de ingang natuurlijk ook natuurlijk… grrrrrr!!!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:11

Er is geen houden aan.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:22

Vreselijk dit weer. Hier ook alles nat, vooral leuk als één merrie het liefst zo nat en vies mogelijk wil worden buiten. Kan je weer deken wisselen en paard schoonmaken :')

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:17

Jullie ook allemaal fijne feestdagen!

En dat weer, bah.. lijkt niet te stoppen. Vandaag toch maar buitenritje door de regen gemaakt, helaas kwam er ook behoorlijk wat wind bij kijken. Paardlief was een bommetje :')

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:46

Zowaar: het was droog.
Een heerlijk kerstritje kunnen maken!
Zo fijn hè? Kerst op de paardenrug. Was blij en dankbaar dat we dit konden doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 19:18

Ik was kerstbrunch in de orchideeenhoeve. Wel leuk, maar hele dag wel kwijt. Maaaar de paddock was droog, dus gauw gesleept voordat die stampers er weer kraters in slaan.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:40

Zo deze laatste week van 2023 vliegt voorbij. Gisteren en vandaag wedstrijd met ilias gehad. 5 winstpunten rijker en een hoop ervaring en punten waar nog aan gewerkt moet worden. Wat bof ik toch met deze friese mannen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:54

Goed bezig Laura, congrats!

Wij hebben vandaag een testrondje gemaakt met de mini's met menwagen en Picasso onder het zadel. Begon behoorlijk spannend (iets met wind en vrachtwagens) maar goed af kunnen sluiten <3
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:35

Mooi Laura! Gefeliciteerd!

Wat een leuke foto Lys PPA

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 06:04

Leuke foto lys opa! Fujn dat het goed ging

Boemel hoe gaat het met je merrie?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:33

Je bent ook lekker bezig Laura, fijn zeg! Kost toch een hoop tijd en discipline, maar het levert ook een mooie vooruitgang op.

De mini’s voor de wagen: vind dat zo fantastisch gezicht! Ook gewoon leuk om zo de mini’s in te zetten.

Ben ook wel benieuwd naar Mirtje.

Hier gaat zijn gangetje. Dat wil zeggen, de drachtige merrie heeft een groeispurt gehad, flinke buik gekregen. Nog 98 dagen :+ ze gaat nog iedere keer mee het bos in en naar menles.

De twee veulens die meer enter dan veulen zijn inmiddels doen het goed.

En zelf ben ik lekker aan het omprutsen met de 2,5 jarige hengst. Longeren, maar ook stukje wandelen naast de weg en binnenkort wil ik het trailerladen oefenen. Hij wordt inmiddels een knuffelkont en snapt dat als je vrouwtje je wil knuffelen je gewoon stil moet staan en aanvaarden :+

En het is aftellen naar de hengstenkeuring! Uiteraard gaan we naar de keuring zelf en naar de show. We hebben er weer zin in! Het is wel even puzzelen hoe we dat met de paarden gaan doen. Om ze nou al die dagen alleen maar op stal te laten: dat vind ik eigenlijk niks.

Geen leuke foto’s te delen, want het is of te donker, of alleen maar nat en blubber. Ben er zo klaar mee!!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:58

Super knap Laura! Lekker bezig met je knappie. Doen ze het goed op de nieuwe stal beide?

Wat een leuke foto met Picasso!

Lekker bolle pownie is je merrie aan het worden dus, Sunny? Moet ook, baby moet groot groeien, nog een dikke 3 maand te gaan voor jou. Met dit weer bijna niet voor te stellen eigenlijk.

Ik ben de laatste tijd schandalig weinig met de paarden bezig maar veel met dingen in en om huis. Dat vind ik niet perse leuk, maar moet ook gebeuren en moet ook werken om mijn hobby te financieren. Dus ja, het is wat het is helaas..
wel mijn knappe Lyr nog aan de longe gehad recent, die had weer eens veel haast. Hier nog niet heel veel te zien van een buikje. In de breedte meer zichtbaar. Wij moeten nog zo’n 4 maanden.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:27

Lief dat jullie naar Mirtje vragen :o
Het proces Mirtje loopt langzaam, maar gaat absoluut vooruit. Best bizar wat ik nu als mijlpalen zie.
Zo zijn voor mij nu mijlpalen dat ik haar hals mag kriebelen, zonder dat ze bijt en het inmiddels ook echt oké lijkt te vinden.

Een andere mijlpaal is dat ik haar manen uit de klit heb mogen halen.

En de grootste mijlpaal is dat ik haar weer een halster om kan doen en maar liefst 4 meter met haar kan lopen voordat ze zich weer echt bedreigd voelt.

Ik merk dat ze zich bij mij steeds comfortabeler voelt en dat het bij mijn vriend ook steeds beter gaat.
Andere mensen is nog wel een ding.

Volgens de gedragstrainer moet ik me daar geen zorgen over maken. Ze zegt dat als het vertrouwen er weer 100% in ons is, ze het vertrouwen ook weer snel in anderen zal hebben.

Ik merk dat ze steeds minder spanning in haar lijf heeft. Zo ligt ze vaak languit te pitten en begint ze steeds ruimer te lopen :o

Ik rij ook weinig momenteel. Diekke is vaak bezet door mijn vriend en z’n dochter en Tess heeft het duidelijk zwaarder met haar lijf in de winter en rij ik een half uurtje per week in het bos. Wel doe ik veel aan longeerwerk en grondwerk met de paarden.

En volgens mij is iedereen toe aan voorjaar :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:14

Fanatiek Laura! Gefeliciteerd met je punten

Leuke foto Lys!

Sunnyhorse haha, knuffelen is hoort er zeker bij. Die opvoeding kent ons veulen ook al goed, die is gek op aandacht :D

Knap dat jullie merries het netjes volhouden, onze drachtige merrie (nu dik 7 maanden drachtig) was er wel klaar mee :+ Soms longeer ik haar nog, maar ze wordt blijer van het niks doen :')

Hier afgelopen week fijne les gehad, weer huiswerk mee voor de komende weken.

Afbeelding
Word zo blij van deze merrie <3

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:47

Sunny ahh ja het leven van aanstaande mama is soms erg pittig.

Sanet knappe merrie en ind nog niet echt een buikje. Ja ze doen het goed op de stal kostte wat tijd voor ons alle 3 maar het resultaat is er dan nu ook.

MEYA leuke foto en fijn he dat huiswerk na een fijne les.

Boemel dat zijn mooie kleine stapjes!

Ja het kost zeker tijd en energie maar geeft het ook terug. Ik hoop zo dat het weer wat beter wordt zo klaar met de regen bagger slidding stops en bijna met je neus in de modder belanden

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:22

Leuk om te lezen wat jullie zoal met de paarden doen, zeker in deze toch al 'lastige' tijd wb daglicht en weersomstandigheden.

Boemel, klinkt positief, de stapjes tussen jullie onderling maar zeker ook dat ze zichzelf meer ontspannen gaat voelen. Met alle tijd en energie die jij erin steekt moet dit wel goedkomen.

Jij ook leuke foto meya

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:25

Jaaaaaa, daar was ie dan: de ZON!

Het paardenjaar heerlijk afgesloten met vriendin en haar dochter en mijn dochter. De meiden mochten op onze Friezen. Fijn ritje door het bos en naar het water.

Daarna nog even gewandeld langs de weg met de 2,5 jarige. Auto’s gaan al best goed, strepen op de weg inmiddels ook, alleen fietsers zijn nog beetje spannend. Heb nog wel een hengstenketting erbij, maar die is binnenkort niet meer nodig denk ik.
Afbeelding

Fijne jaarwisseling allemaal, hopelijk komen de paardjes er vredig doorheen.

Draems

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:39

Nou inderdaad , hopelijk hebben ze niet te veel last van het vuurwerk.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:19

Heerlijk die zon! Sunny Heerlijke dag zeg.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 01:35

Vergeten te zeggen: wat een super leuke foto van jullie twee Meya! Beide helemaal happy.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 07:07

Wat een heerlijke vrolijke foto Meya. Ze heeft een fijne uitstraling.

Sunnyhorse, goed bezig om al jong aan verkeer te wennen. Hoe groot is je 2,5 jarige?