Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:45

Heel veel sterkte Maartje!

En mooie foto's Seni :)

Tarzan, het blijft ook leuk om jullie progress te volgen :D

Elledani, wat fijn dat ze zo nuchter is, dat gaat vast een superpaardje worden!

Hier helaas even paardenstilte :'( Ik kan de hele week niet naar Jenara wegens drukte op het werk en volgende week zal het ook niet lukken. Komend weekend hopelijk wel een buitenritje gaan maken om even helemaal te ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:01

In welke omgeving zoeken jullie elledani?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn pup is vorige week 1 jaar geworden. Haar mans trekt ook rustig mooi bij. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:12

Jenara, wat jammer dat je geen tijd voor de paardjes hebt. Hopelijk kun je snel op ontspannen buitenrrit!
Balou_k, de merrie trekt mooi bij en wat een knappe puppy <3

Ik zweef nog even op m'n wolk dat Fuego zo relax was, doet echt zo'n goed :D Ik word steeds blijer dat ik hem tóch gehouden heb <3

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:39

Fijn te horen Tarzan!

Gefeliciteerd met je Puppy Balou :D

Balen Jenara, niet naar je paard kunnen :-(

Zijn er hier nog paarden die helemaal model skippybal zijn na weidegang? Ik ben al een maand aan het opbouwen, maar anderhalf uur is de max. Mijn ene merrie was laatst koliekerig en mijn andere merrie krijgt echt model skippybal en staat uren aan een stuk scheten te laten.

Gisteren voor 't eerst met graasmasker, maar vandaag zag ze me er mee afkomen en renden ze allebei keihard weg natuurlijk :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:24

Dais_ schreef:
Gisteren voor 't eerst met graasmasker, maar vandaag zag ze me er mee afkomen en renden ze allebei keihard weg natuurlijk :=

Sorry ik moest hierom even hardop lachen :')
Nero valt mee. Hij begint flink uit te zwaren dus dat vertekent ook. Hou ik mezelf voor :Y)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:37

Ik vervloek ze wel hoor. Ze rennen sowieso wel snel weg als ze ergens geen zin in hebben. Als ze nog maar denken dat ze iets moeten doen zijn ze weg.

Wat dat betreft mis ik mijn ruin zo, die was altijd blij als hij mee mocht. Maar deze 2 niet hoor :n

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:45

Dais_ schreef:
Ik vervloek ze wel hoor. Ze rennen sowieso wel snel weg als ze ergens geen zin in hebben. Als ze nog maar denken dat ze iets moeten doen zijn ze weg.

Wat dat betreft mis ik mijn ruin zo, die was altijd blij als hij mee mocht. Maar deze 2 niet hoor :n

Das wel onwijs vervelend. Krijg je ze uiteindelijk wel te pakken?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:05

Als ik de track dicht kan zetten en ik laat mijn ene merrie wat lopen, dan gaat na een tijdje de lol er vanaf en kan ik haar pakken. De andere merrie kan ik nooit pakken.

Dus 24/7 buiten is heel leuk, maar het lastig om ze te pakken te krijgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:58

Oh echt? die van mij komen altijd maar daar clicker ik ook wel voor :=
Aurelia vind ook wel echt alles leuk om te doen met iemand samen moet ik zeggen, Mo heeft dat wat minder.

[ITP] PRE Aurelia in kobaltblauw

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:31

Vervelend als je paard wegrent! :=
Fuego is sinds hij bij ons staat ook te dik geworden, schijnbaar krijg ik alle paarden dik :')
Maar ik krijg hem wel altijd gepakt, ook als hij net 5 minuten in de volle graswei staat komt hij gewoon of kan ik hem zo pakken. Als ik ze binnen ga zetten, doe ik de wei open en lopen ze zelf naar stal en in de ochtend als ik ze buiten zet, pak ik ze met het touw over de hals en lopen ze braaf mee, ook de 3 jarige loopt braaf met touw om de hals mee.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:48

Het demotiveert ook wel om er spontaan iets mee te gaan doen. Ik zie soms zo op tegen het vangen dat ik al geen zin meer heb om nog wat met ze te doen := en als ik rondloop op de track / paddock dan zitten ze aan me geplakt als twee strontvliegen, maar owee als ik een halster bij heb en de intentie om iets met ze te doen...

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:06

En als je vaker op de track rondloopt met halster? Zodat ze het niet alleen linken aan dat ze mee moeten? En misschien nog koppelen aan iets leuks?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:53

Lastig hoor. Heb je al eens iemand erbij gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:22

Dat is inderdaad wel vervelend als je hem steeds niet te pakken krijgt.

Cordobes schuurt zijn staart schijnbaar in stal, doen er meer dat? Ga nu op zoek naar de oorzaak en oplossing.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:29

Lastig Dais, ik begrijp heel goed dat zo de lol er af is!

Vandaag was een vriendin mee naar de paardjes en heeft wat van het rijden gefilmt. Fuego was voor zijn doen erg relax en ik heb weer genoten met hem, ik zal wat stills delen, dan krijgen jullie een beeld hoe we rondgaan nu. Mijn zit is alles behalve goed maar wordt wel steeds beter gelukkig.

Zo relax beginnen we nu :D
Afbeelding

Zijn mega draf <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

galop:

1Afbeelding

Hij gooit verder niet hoog op ofzo :')
4Afbeelding

En even een storing ertussen :Y)
5Afbeelding

Knapperd <3
Afbeelding

Jullie snappen hopelijk wel dat ik hier heel blij van word :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:02

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:27

Wat geweldig om te zien Tarzan! Ziet er echt heel mooi uit. Jullie zijn al zo ver gekomen!

Met mij en Dawn gaat het nu ook eindelijk beter. De pijnherinnering die hij in de bak had is bijna helemaal weg. Hij heeft het alleen nog met aangaloperen in de bak maar tijdens een leuke buitenrit in het bos dan helemaal geen bokje. Vorig weekend ook dus na lange tijd voor het eerst een bosrit gedaan en was heerlijk!
Ook Dawn heeft het gemist want hij was helemaal blij haha. Dit is ook wel echt wat wij het allerliefst doen.

Afbeelding
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:22

Dankjewel <3 ik ben gewoon zo blij dat het one tóch nog gelukt is :D

Wat fijn dat jullie ook weet zo goed vooruit gaan! <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:08

Wat een heerlijk plaatje Tarzan <3 wat kunnen jullie trots zijn!

Heerlijk Twirrewyn <3 dat is toch wel het mooiste he, lekker samen erop uit! Fijn ook dat het in de bak goed gaat :)

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:13

Tarzan, wat gaan jullie goed :D Ik kan me haast niet voorstellen hoe blij je nu bent dat je hem toch niet verkocht hebt! Geniet maar samen <3

@Twirrewyn, wat fijn om ook weer een positieve update van jullie te krijgen! Komt vast helemaal goed en genieten van die bosritjes!!

Na een werkweer van meer dan 60u, ben ik gisteren ook gewoon heerlijk op buitenrit geweest!
Ik ben zooo trots op mijn lieve meid, ze heeft de hele rit de kop genomen, ging zelfs over een klein houten bruggetje met minimale aanmoediging. Eerst vond ze die toch wat spannend, maar heb haar er gewoon zachtjes voor gezet, laten kijken en dan rustig naar voren gevraagd en ja hop, ze ging er netjes over!
Heerlijke galopjes gedaan, het laatste zelfs gewoon aan lange teugel. Wat een heerlijk paard is ze toch <3
Ik ben weer even helemaal ontspannen, vandaag ga ik nog wat grondwerk doen en morgen er weer tegenaan voor een nog zwaardere week.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:19

Leuk hoor om al die blije verhalen te lezen <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:20

Daar wordt je inderdaad heel blij van Jenara! Ik kan je blijdschap bijna voelen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:21

Zonnebloem92 schreef:
Cordobes schuurt zijn staart schijnbaar in stal, doen er meer dat? Ga nu op zoek naar de oorzaak en oplossing.

Heeft hij geen aarswormen?

Wat krijgt hij aan voer? Er zijn aardig wat paarden die schuren door ( teveel ) suikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:22

Ineke2 schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Heeft hij geen aarswormen?

Wat krijgt hij aan voer? Er zijn aardig wat paarden die schuren door ( teveel ) suikers.

2x een halve kilo basisbrok en 3x daags hooi. De wei ben ik aan het opbouwen, hij zit nu op zo'n 2 uur per dag.
Ik zie niets bij zijn anus maar wil sowieso ontwormen.