Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BoRo

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:46

Zadels blijft altijd lastig. Iedereen heeft wel iets voor of tegen een zadelpasser en/of merk. Idd niet schuldig voelen, je zoekt toch direct naar een oplossing ipv doorrijden!!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:07

Ja het is wel balen, dit fryso zadel zit zo ongelooflijk fijn voor onszelf. Is jammer dat het dan niet lekker ligt. Hopen dat het zadel gewoon aangepast kan worden en niet gelijk een ander zadel. Dat schuldig voelen is vooral, omdat we de signalen die ze ontwikkelde niet gelijk zagen en pas toen het echt erg was zijn gaan zien. Maarja we gaan nu idd zoeken naar een oplossing en dan daarna weer lekker aan de slag! :)

Hebben jullie nog wedstrijden gepland staan voor dit weekend?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:26

Michelletjuh: ja vandaag☺️

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:41

Boro succes vandaag ik mag ook laatste van dit jaar

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:12

Iedereen succes! Wij mogen ook vandaag weer. Heb in december de laatste staan.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:41

Nou ik kan niet meer stoppen met glimlachen zo blij en trots op ons. Vandaag 2 fijne proeven gereden met als resultaat 188 en 186 punten en 2x 2e. Nu lekker verder trainen en 2016 gaan we weer op pad. De teller staat nu op +2 in plaats van -2.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:23

Super Laura!
Bij ons ging het ook heel goed, behalve toen ik de punten terug kreeg. Ik dacht dat de jury een andere proef had bekeken. 179p

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:30

Super Laura! Gefeliciteerd!

Oh en dat is altijd balen Rachel. Gelukkig wel fijn gereden.

Ik mag morgen weer.
Ga ze voor het eerst beide uit m'n hoofd doen. Hoop dat het goed gaat. Ben morgen alleen dus moet wel :Y)

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:59

Nog een trainingsfoto van vorige week (kwaliteit is niet goed)
Werken nu hard aan haar lossigheid, stelling, hoofd/halshouding ze heeft de neiging nogal hoog bovenin te lopen, terwijl we haar liever wat lang en laag hebben.
B-debuut volgend jaar? Nog even doortrainen en dan rond maart/april startpas aanvragen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bryce27 op 14-11-15 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:03

Rachel wat balen!
Lauke succes en kan april dat je het uit je hoofd doet.
Bryce sorry maar deze foto is te wazig om iets over te zeggen. Als jij tevreden bent is toch belangrijkste

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:04

racheeel balen meid net niet

laura: trots op jullie, nu lekker doortrainen. wanneer wil je weer op pad in 2016?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:07

Shireen pas in februari weer iets gepland staan. Wil nog meer de punten op de I zetten.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:21

Ok goed vooruitzicht!!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:03

Jammer rachel! Volgende keer beter, kon je je nog wel vinden in het protocol of dat ook niet?

Gefeliciteerd laura!!

Hoe is het bij jou gegaan hannelover?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:30

Michelletjuh schreef:

Ik had wel lekker gereden het was echt net wel/net niet maar ik had beide proeven 173 pt maar dat was wel 4 pt hoger dan de vorige wedstrijd :D

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:16

hannelover schreef:
Michelletjuh schreef:

Ik had wel lekker gereden het was echt net wel/net niet maar ik had beide proeven 173 pt maar dat was wel 4 pt hoger dan de vorige wedstrijd :D

Oh kijk! dat gaat al de goede kant op toch?! Als je zelf maar lekker gereden hebt! +:)+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:35

Hannelover kijk weer 4 punten erbij er zit groei in! Goed gedaan.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:56

Wat is iedereen goed bezig hier zeg met de wedstrijden. Wel jammer voor Rachel, maar je eigen gevoel is ook heel belangrijk. Ook daar moet je denk happy mee kunnen zijn.
Wat betreft de KNHS. Ze hebben eindelijk gehoor gegeven aan de weerstand tegen het verplichte abonnement Paard en Sport. Maar er wel voor gezorgd dat ze dit zelf niet in de portemonnee voelen. Nou dat schiet lekker op voor de leden zeg!
Ik heb de knoop doorgehakt en ben vandaag ook weer gestart. Was precies een jaar geleden nu. Heb ik de knhs dit jaar tenminste nog ergens voor gespekt.
Maar het ging erg lekker. Heb maar 1 proef gestart, omdat ik haar ook weer een rustige start wil geven. 188 puntjes en een fijn gevoel aan over gehouden. Nu L1 +10. Dus op naar het L2. Dat wordt nog wat met dat doorzitten....

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:43

Goed gedaan Marbri!

Pfoe hier was t vandaag drama :Y) op de heenweg zeiknat geregend. Vervolgens in de bak met inrijden was ze wel fijn, wel erg voorwaarts (eigenlijk te) maar nog wel goed te sturen. Dus hup die eerste proef in. In het stuk waar de proef gereden werd hoorde je alleen veel beter de regen op het dak. En ze werd drukker en drukker := verna vond het prachtig geloof ik en zette direct al een mooie galop neer op de diagonaal _O- vervolgens het wijken wat al niet ons sterkste punt is. En toen, was ik m'n proef kwijt O:) dus hup de verkeerde kant op. Heb mogen herpakken en we gingen weer verder. Maar ze werd drukker en drukker en in de galop was ze al helemaal niet te houden. Toen ik haar eindelijk terug had maar direct afgegroet. Dit werd hem echt niet >;)

Toen tussendoor er alles aan gedaan om de rust er in te krijgen en de tweede proef op safe gereden. Wel was madam nogal koppig. Uiteindelijk nog 172 en dat bij een jury die over het algemeen best wel streng is. Dus mag niet klagen denk ik. Al hoop ik dat ze de volgende keer zich toch echt wat netter gedraagd, want dit sloeg nergens op 8)7

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:51

Mooi resultaat Laura!

Jammer van die ene punt Rachel!!

Was ook wel raar weer ook Lauke, vindt het wel stoer van je dat je uit je hoofd rij!!
Nog nette punten de 2e proef!

Fijn dat je lekker heb gereden Hannelover!
Punten gaan zo te zien de goede kant op!

Vandaag gestart in Sint Nicolaasga.
Hij liep vorige week de proef wat met de rem erop dus afgelopen week wat meer bezig geweest met voorwaarts rijden.
Daar werd hij echter nogal heet van dus ik ging met een ojee gevoel losrijden... maar dat was nergens voor nodig.
Kon best lekker rijden.
Tijdens het proefje ook meer met hem bezig geweest en hij daardoor meer met mij.
Weer genoeg punten om aan te werken maar weer 185!
Nu even zadelmaker contacteren en kijken of de boom wat smaller moet (zadel schuift wat naar voren en achteren... heel raar) of wat anders (hij mag iig wel weer wat meer spekkies krijgen..), hij heeft best een moeilijke rug dus hoop dat het makkelijk op te lossen is.
Verder moet ik zelf weer even los en beter in het velletje gaan zitten.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:58

Mooie punten woestijn!

Moet wel zeggen dat ik de tweede toch maar heb laten voorlezen :o
Omdat ze zo onrustig was had ik me handen vol aan haar en ging t uit m'n hoofd ook niet zo top meer haha.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:16

Lauke knap dat je het geprobeerd hebt!
Woestein nette punten hoor!

Nou herfst is vandaag echt begonnen pfff hondenweer.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:02

Goed hoor Lauke uit het hoofd! Doe ik ook. In begin vond ik het erg spannend. Maar nu juist heel relaxed omdat je precies weet wat er komt.
Weer was hier ook erg onstuimig. Heb extra lang uitgestapt om niet in stortregen af te zadelen

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:02

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten! En de rest in ieder geval fijn kunnen rijden!

Knap hoor Lauke de proef uit je hoofd rijden, ik wil het ook nog steeds proberen maar durf de stap niet te nemen :')

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:36

Iedereen gefeliciteerd met de punten!!
Mijn Friesje is kreupel, balen!! Ik weet niet wat het is. Woensdag is hij bekapt, donderdag in de bak gelest, niks aan de hand, zaterdag ochtend 5 passen uit de box kreupel, verder goed wel wat gevoelig op het harde, dus ik dacht iets gevoelig door bekappen. Zondag ochtend goed, s middags licht kreupel....... te kort bekapt? hoefzweer? ???? Dus vandaag komt de dierenarts.