[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:12

soeske schreef:
gaat goed, knie gaat steeds beter, moet alleen enorm uitkijken met zadels met flinke kniewrongen, dat is niet leuk.. en verkeerde bewegingen moet ik ook mee uitkijken..
Als ik tijd heb doe ik wel eens belletje om langs te komen, druk druk...

Ja, zo gaat het hier ook !! Ben nu zelf op mijn werk, nachtdienst tot morgen 09.00 uur, en dan ga ik s'middags weer werken.
Zou het wel heel gezellig vinden, moet nodig weer bijmiepen (met chocomelk).

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:21

en koekjes ;)
Werkse!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:23

Ellis/ Suus: Ja, zo las ik het idd van QuoVadis. Het wekte voor mij een beetje de indruk dat ie daar vandaan kwam. Ik lees ook maar in de gauwigheid, tussen het opruimen en het uit elkaar halen van de ruziënde kids door. Ik heb zo'n liedje in mijn hoofd de hele dag: "Waar is de sòòòòhn!!!`" Ik kan ze niet eens buitenschuppen. :P
Maar het is een plaatje hoor en volgens mij een manneke met humor! ;) Wel grappig die 'zonnebril'. Goed dat hij nu al leert om zo'n ding op te hebben. Fijn dat het helpt! Sam wilde hem bij Prince van het hoofd slopen, dus hier hebben ze alledrie gewoon last van de vliegen. Van vorig jaar heb ik nog maar één vliegenfrontriem over. De andere 2 heeft Sam vakkundig gesloopt.
Ik vind het een doordacht besluit wat je neemt. Ik hoef er gelukkig niet over na te denken, want tja, Sam is ruin. Maar ik kan wel begrijpen hoe je die afweging maakt. Belangrijkste is, dat jíj achter je besluit staat hè? Wat wij vinden doet er weinig toe.
Die laatste foto! Echt een jong paardje in de groei!

Suus: fijn om te lezen dat je betert! En zadels net grote kniewrongen vermijden, moet te doen zijn hè? Begin je nu ook al een beetje klantenkring op te bouwen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:49

borderjay schreef:
Branka Helaas weet ik maar ál te goed hoe je je voelt...... :(:) en ik kan wel heel hard roepen dat het slijt,de pijn minder wordt, en alle andere standaard dingen,maar zo werkt het niet...bij mij is de pijn en het gemis er nog steeds, na inmiddels (over3 dagen) 20 jaar....je leert er mee om gaan,maar pijn doet het nog steeds.
En het is echt niet erg om wat kalmerings pillen te slikken,die kreeg ik ook en het helpt je iets rustiger te worden in je hoofd.Misschien is het ook een idee om ergens hulp bij rouw verwerking te krijgen? Ik ben totaal niet van de hulp groepen,psychen enz,maar toen had ik het echt nodig om er met iemand over te praten,ik was toen zwaar overspannen....
Kan je er goed met je moeder over praten?Woont ze bij je in de buurt?
Ik zou willen dat ik je een advies,tip of wat dan ook zou kunnen geven dat het makkelijk maakt,maar helaas....kan je alleen heel veel sterkte wensen en laten weten dat we aan je denken.
hele dikke knuf :(:)

Ik ben er ook niet van, maar mijn huisarts heeft mij vandaag wel doorverwezen. Hij had het idee dat ik een week later met kalmeringsmiddelen niet veel verder was. Wel wat rustiger, maar dat was het. Het had wat hem betreft geen haast om heen te gaan maar hij vond dat ik wel vast een afspraak moest gaan maken. Nog een dagje uitgesteld.....
Verder mag ik een vervolgrecept vragen als ik door mijn pillen heen ben. Weet nog niet of ik dat doe, wil niet afhankelijk worden van die troep. Aan de andere kant merk ik wel dat ik in de loop van de middag weer meer (fysieke) klachten krijg doordat ik alleen 's morgens en 's avonds inneem. Wil n.l. wel richting Frío kunnen en neem dus overdag niets in.
Huisarts spreekt ook over enorme stress die ik van het ene op het andere moment heb opgelopen.
Het is ook zo enorm onverwacht geweest.
Ik kan gelukkig wel heel goed met mijn moeder erover praten. Over en weer steunen we elkaar. Maar helaas is dat via de telefoon omdat ze aan de andere kant van het land woont, zo'n 2,5 uur reizen. Ze is hier donderdag tot zaterdag geweest omdat ik er vorige week echt helemaal doorheen zat.
Vanavond dacht ik op een rustig moment op stal te zijn. Bleek helaas niet het geval. Kreeg het stikbenauwd en ben huilend en bijna hyperventilerend afgestapt.... ;(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:54

Vervelend Branka.. Denk je ff rustig op stal te kunnen zijn.. Knuf!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:01

Branka Zelfs de lichamelijke klachten "horen er bij". Het verdriet is zo groot dat het lichamelijk echt pijn doet en allerlei ellende in je lijf veroorzaakt.
Gewoon een afspraak maken hoor,als het niet prettig voelt kan je het altijd weer stop zetten...
Zou willen dat ik je kon helpen of kon troosten,het is allemaal zo herkenbaar.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:03

branka wat naar... erover praten kan echt helpen nogmaals veel sterkte.

ellis hij is prachtig je kleine uk.

verder even snel, heb mn arm vanmiddag gebroken,gleed uit over glibberige tegels naast zwembad ;( pijn wel vol te houden maar van vingers tot schouder in t gips :( fijn zo op 'huwelijksreis'....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:11

Branka: Hoe gaat het met je moeder? Het moet voor haar ook een enorme klap geweest zijn om haar man zo maar zo onverwacht te moeten verliezen. Hoe gaat zij daar mee om? Ik hoop dat jullie allebei de ruimte krijgen en nemen om te rouwen. Ik kan me indenken hoe ongelooflijk diep het gat moet zijn wat is geslagen in jullie harten en levens en heel stil worden. En wat Gab idd zegt. Men zegt dat het slijt, maar daar kan heel veel tijd overheen gaan. Neem die tijd! Ik wens jou en je moeder heel veel kracht toe en ik gun je een begripvol paardje. Je zal zien dat hij ook nog dierbaarder wordt, door wat je nu meemaakt. En ik gun je dat je toch snel een plek kan geven aan je verdriet. Je vader heeft het vast niet zo bedoeld om jou en je moeder er zo veel pijn mee te doen. Neem je rust, vaak zijn onze overleden geliefden nog heel dichtbij en met zoveel verdriet kan je verblind zijn voor ze. Ik blief dat echt te geloven. Het geeft me de kracht om de stappen in het leven te zetten. Hopelijk geeft het jou ook dat steuntje. :(:)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:12

borderjay schreef:
Branka Zelfs de lichamelijke klachten "horen er bij". Het verdriet is zo groot dat het lichamelijk echt pijn doet en allerlei ellende in je lijf veroorzaakt.
Gewoon een afspraak maken hoor,als het niet prettig voelt kan je het altijd weer stop zetten...

Dank je. Hoor van meer mensen dat het herkenbaar is en ook de huisarts zegt dat dit er bij 'hoort'. Dat het 'gewoon' is, maar voor mij is dit dus totaal niet gewoon. Niet zoals ik mijzelf ken, niet zoals ik gewend ben dat ik reageer. En dat zorgt ervoor dat ik mij ook enorm tegen die reacties van mijn lichaam en geest blijf verzetten. En daarmee maak ik het mijzelf een stuk moeilijker. Ik weet het, maar toch lukt het mij niet mijzelf er aan over te geven.... ;(

@ Anouk:Voor mijn moeder is het inderdaad een enorme klap geweest. Ze was bij mijn vader in de buurt. Stond op nog geen 10 meter afstand toen hij zei dat hij zich niet lekker voelde worden. Dat waren zijn laatste woorden, daarna was hij niet meer aanspreekbaar....
Zij heeft het er ook enorm moeilijk mee. Gisteren belde ik haar om iets te vragen en zat zij in een vreselijke dip. Voorlopig gaat er ook nog geen dag voorbij zonder tranen.
Gelukkig heeft ze heel veel mensen om haar heen die haar in de gaten houden.
Mijn vader heeft ons zeker geen verdriet willen doen. Dat houden we ons ook zeker voor ogen. Maar daar missen we hem niet minder door en de situatie blijft nog steeds heel onwerkelijk.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 25-08-10 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:13

Martine: Da's balen! Een vervelende breuk? Hopelijk mag je spoedig uit het gips. Volgende week gaat de zon schijnen volgens Frank... ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:16

BrankaZ schreef:
borderjay schreef:

Dank je. Hoor van meer mensen dat het herkenbaar is en ook de huisarts zegt dat dit er bij 'hoort'. Dat het 'gewoon' is, maar voor mij is dit dus totaal niet gewoon. Niet zoals ik mijzelf ken, niet zoals ik gewend ben dat ik reageer. En dat zorgt ervoor dat ik mij ook enorm tegen die reacties van mijn lichaam en geest blijf verzetten. En daarmee maak ik het mijzelf een stuk moeilijker. Ik weet het, maar toch lukt het mij niet mijzelf er aan over te geven.... ;(

Hier nog zo'n bikkel die zich nooit wil laten kennen...maar geloof me,dit hou je niet tegen!
Misschien moet je maar denken dat hij ál je verdriet waard is,en dat je écht wel mag laten merken wat hij voor je betekend heeft!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:04

branka - nogmaals heel veel sterkte :(:)

Martine - balen zeg hoelang moet je in het gips ?

Ellis - nu begrijp ik het ;) ik vindt het al een groot veulen zo op de foto's zeg echt een stoere bink
en als zo'n vliegen kap helpt moet je hem zeker op doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:51

goeiemorgen!

ontzettend naar allemaal branka, namens mij ook nog een keer heel veel sterkte en doe rustig aan... :(:)

denise, oke! ;)
hij is al bijna 7 maanden, dus inderdaad al een heel kereltje! 8-)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:13

Anouk en denise; het valt mee, klein breukje maar en zal maar n maandje duren ofzo, pijn is ook niet zo erg, kon er eigenlijk meteen al om lachen (hoezell k ook wel even gescholden heb, hoorde de krak dus was gelijk duidelijk) s avonds nog bij die vrienden geslapen en pas s nachts pijnstiller genomen. Wel lastig want is rechts!
hier is t bloedheet help! haha wat dat betreft beter af in nl!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:17

ow jouw verhaal helemaal gemist...
sterkte en doe voorzichtig!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:26

Dank je! Gelukkig hebben we de paardjes nog niet aan huis :=

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:03

even een maandje afzien dus martine, doe rustig aan en laat je lekker verwennen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:05

scheelt inderdaad dat je ze nog niet thuis hebt, kun je even echt rustig aan doen! ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:04

Heey

Ellis: Wat is het een plaatje zeg :D. Echt een prachtig veulen :D.

Branka: Ontzettend veel sterkte :(:). Wel fijn dat je bij Frio steun enzo krijgt :(:). Paarden kunnen heel goed helpen in moeilijke tijden :(:). Nogmaals ontzettend veel sterkte :(:).

Martine: Beterschap :(:). Gelukkig heb je er niet heel veel pijn aan.

*\o/* Shaddy mag zondag mee doen met een demonstratie *\o/*
Dan is er een open dag op de ponyclub de vierheemskinderen in beneden leeuwen. De man die Shaddy beleerd is daar lid en hij wil graag met Shaddy een demo geven over het beleren van een paard :D. We hebben vervoer en Nouchka gaat ook mee, die mag eventueel voor knuffelpaardje spelen :P.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:06

dank je!

wat leuk zeg, hopen op goed weer!
vele plezier zondag!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:16

veel plezier zondag angela wat leuk dat ze mee mag doen :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:17

Martine, sterkte!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:56

Martine, meen je niet :oo . Wat een pech zeg... Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat blijkt weer.. Bah.. Beterschap!

Ellis, je hebt een super gaaf veulen! Blijft ie deze kleur? En hou je hem hengst *D ?

Angela, leuk zeg dat je mee mag doen!

Branka, jeetje, klinkt heftig allemaal hoor... al die emoties enzo.. ;( . Ik kan niets meer dan een viruele knuffel geven :(:) .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:02

thanx!

hij blijft zwart en of 'ie hengst blijft zal de toekomst uitwijzen, even kijken hoe hij zich gaat ontwikkelen en wat de mogelijkheden qua stalling hier dan zijn... ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:32

Gaaf hoor! Black & White :D !