[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:03

Annash schreef:
Wow! Daar heb ik dan wel weer respect voor hoor. Ik heb er een paar gehad die zo enorm bokte, zonder zadel was ik er dan echt wel afgevlogen :x

Zonder zadel gaan ze veel minder snel bokken... ;)

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:04

Nou ik heb er respect voor, dat moge duidelijk zijn :j . Vind het ontzettend knap als je dat aandurft! Maar ik had er toch echt liever een zadel en hoofdstel aan. En Elise, ik weet dat een touwhalster wel scherp kan in werken. Maar als je de foto's van Elske ziet, dan zie je pure vertrouwen en plezier van beide... Voor de 3e keer erop.. Nou ik doe het niet na!! En Elise, jij bent ook gewoon een geval apart ;) haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:12

Tuurlijk, vertrouwen staat voorop, anders hoef je er met een touwhalster ook niet op te gaan zitten hoor...

Kan mij nog een voorval herinneren dat een of ander groot zwart paard met een of andere bekende amazone (hoe heet dat mens toch ook alweer) tijdens een huldiging aan de kletter ging en zelfs door de stang en trens niet meer te stoppen was ;)

Jij rijdt niet op een paard, je rijdt op vertrouwen...

Als die basis ontbreekt, kan ik mij voorstellen dat jouw paard heel heftig gaat rennen of bokken als je er voor het eerst opstapt.

Hoe je het ook went of keert, je stapt als roofdier op een prooidier...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:14

Elskevree schreef:
Annash schreef:
Wow! Daar heb ik dan wel weer respect voor hoor. Ik heb er een paar gehad die zo enorm bokte, zonder zadel was ik er dan echt wel afgevlogen :x

Zonder zadel gaan ze veel minder snel bokken... ;)

Een waarheid als een bus!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:16

Help! Weer 12 paginas erbij...

Snowy2004: Ja he, die duivel.. naja. Wat een ellende heb jij met je paardje zeg, heel mooi dat jij hem hebt kunnen redden! Hopelijk slaan die medicijnen snel aan..

Zasread: Ook een ellende zeg, komt dit wel weer goed met zn longen? Flavio hoest nu steeds nadat hij rolt, het is ook zon fijn zand hier, stoffig..

Malin: Dank je, het lijkt al wat beter te gaan :) Hmm wat rot van dat been zeg, jammer dat de paarden niet thuis staan dan inderdaad, maakt alles toch een stuk makkelijker :( sterkte!

Laulau85: zo he, die stal ziet er netter uit dan mijn huis ;) Mooierd is het hoor die Hincapie!

Dancie: zooo wat een berg beesten heb jij zeg :) ziet er gezellig uit

Fleur: Wow wat een statig paard die Jeffe :)

Machonito: wat schattig die ezeltjes :) idd zeker die met die oren heheheheh

Kjoetie: Yippie is prachtig!

Elise: Wat een achterlijke mensen, verdienen het zeker niet een paard te hebben. Hier zie je dat soort ellende wel vaker, maar dat het in NL ook nog voorkomt :(

Anouk: Ja hij heeft even een griepje gehad, maar gaat gelukkig al een stuk beter. Hij heeft injecties gehad enzo dus hij mocht van mij een weekje rust, hij mag lekker loslopen, rollen en plantjes knabbelen. Geniet van de vakantie en vergeet niet fotos te maken van al die prachtige paarden ;) mooi appartement zeg.

Denise: wow wat een berg cadeaus! Misschien moet ik ook mn verjaardag maar weer eens gaan vieren :S

Borderjay: mooie fotos hoor!

Met Flavio gaat het dus al een stuk beter :) gisteren heeft hij lekker een paar uur in de grote uitloop gestaan, en toen ben ik er ook nog even opgestapt zonder zadel of hoofdstel, grappig dat het hierboven daar ook net over gaat :) Ik vind dat toch ook wel het prettigste. Ik ben bang dat Flavio op de Tunesische manier is ingereden, wat wil zeggen, zadel erop en gaan. Toen ik hem net had gekocht reageerde hij ook helemaal niet op gewicht en beenhulpen :s nu gaat dat al steeds beter. Ik denk dat ik het helemaal overnieuw ga doen met hem. Daarom heb ik mn beestjes ook verhuisd, waar ze eerst stonden bij die Duitse, moest alles op haar manier. Zij heeft jarenlang PREs uit Spanje naar Duitsland gehaald en werkt hier nu voornamelijk met arabieren, maar ik vond haar iets te hardhandig. Aangezien zij al in de 50 is en dus meer ervaring heeft, dacht zij alles beter te weten. Ik mocht alleen komen als het haar uitkwam, waar Darius stond was zelfs gesloten met een sleutel die ik niet kreeg. Zij wilde Flavio in het begin steeds berijden maar hij werd altijd helemaal panisch, gelijk met een stang gereden en hij moest
ook direct van alles. Vanaf het moment dat ze in hun nieuwe stal stonden leek het ook gelijk beter met ze te gaan. De druk is eraf :)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:25

Elise waardoor werkt een touwhalster scherper in? Wil je daar wat meer over vertellen?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:55

Doordat de knopen in het halster op specifieke (druk)punten van het paardenhoofd inwerken.

Ook de touwen van het halster, werken vrij scherp in (zijn smal).

In tegenstelling tot het stalhalster wat heel breed is en de druk gelijkmatig verdeeld over het hele hoofd van het paard ipv op de specifieke punten.

Het is ook niet voor niets dat je een paard niet aan een touwhalster mag vastzetten. De halsters zijn niet kapot te krijgen en de touwen snijden/en branden als een paard erin gaat hangen.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:58

Ik stapte vroeger als pennymeisje ook zo op de blote paardenrug van groene dieren, met halstertje door de wei crossen :D Weet niet of ik dat nu weer zo snel zou doen, misschien wel. Inderdaad, spelenderwijs, als de basis en het vertrouwen goed zijn.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:17

Oh duidelijk Elize dank je, ik was benieuwd. Heb nl een touwhalster gekocht omdat mijn paard van elk!! halster van die plekken krijgt op het neusbeen en haar wangen en het mij juist 'zachter' leek omdat er geen metalen ringen tussen zitten. Maar ik snap dat het dus niet verstandig is haar met een touwhalster om in de wei te zetten? Ik dacht dat het wel makkelijk af zou gaan, of de knoop los zou laten oid. Ze heeft er tot nu toe geen schuurplekken van nl dus ik dacht al dat ik "de oplossing" gevonden had!

Mijn probleem is als volgt: Er zitten deze tijd altijd vliegen rondom haar ogen, behoorlijk veel en als ik daar niks aan doe krijg ze last van haar ogen natuurlijk.

Met een halster (zacht of met bont zelfs) met zo'n vliegengordijntje voor de ogen, schuurt het halster haar huid kapot.
Toen had ik zo'n vliegenmasker met bontrand, zo'n zwart, weet je wat ik bedoel? Dat gaat een paar dagen goed, maar toen had ze op haar neusbeen én wangen alle haren eraf en onder haar kaak de huid zelfs open.
Dus ik dacht touwhalster... losjes om, daar zit geen metaal aan wat weer kan schuren, hup vliegensliertjes eraan.... dat moest em zijn!
Maar dat is het dus ook niet zucht ;( ik ben door mijn opties heen, wat nu dan nog? :\

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:23

Nee, ik zou haar zeer zeker niet met een touwhalster om in de wei zetten. Als ze ergens aan blijft hangen :oo , ik moet er niet aan denken.

Een stal halster kan nog stuk, maar een touwhalster :n

Ik ken het probleem overigens wel... Mijn merrie had dat ook. Ook zo'n gevoelig huidje...

Misschien een exceemkap proberen. Die zijn bij uitstek geschikt voor een gevoelig huidje en houden ook de vliegen op afstand...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:26

Spreek trouwens net de opfok...

Met Donatello gaat het goed! Ze wisten precies welk veulen het was (en ze hebben er wat staan!!) het zwartje met de 2 witte achterbeentjes.

Het gaat goed met hem en hij valt mooi in de middenmoot. Wordt niet gemept en deelt geen meppen uit. Hij is niet de grootste van de groep (maar hij is dan uiteraard ook van juli, dus een van de jongere veulens) maar zeker ook niet de kleinste.

Hij heeft een vast maatje en daar hopt hij een beetje mee rond. Ze zijn er als laatste bijgekomen en mogen de kudde dus nog niet in (van de groep).

De oude ruin (26 jr) houdt de gemoederen tussen al die jongen knapen goed rustig en verzorgt een gedegen opleiding voor de kids!

Al met al, het is een hele brave hengst en ze voorzien helemaal geen problemen met hem.

Heb ik hem toch goed opgevoed dat eerste jaar :D (hij is pas eind maart afgespeend).

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:29

Hou hem heel he! :D

Je hebt ook van die vliegennetjes met touwtjes die je kunt omdoen zonder halster, met een soort halsband zeg maar.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:30

Hoi allemaal, ik ben sinds zondag weer terug uit Spanje :) Het was heel fijn, heb 2 leuke paarden mogen trainen en op de show mogen voorstellen (ze gaven een show voor hun 25 jarig bestaan, daarom hadden ze mij gevraagd als ruiter): Napoleon (10-jarige hengst en halfbroer van Licor, zelfde vader) en Reserva (6-jarige merrie, heel groot en super bewegen, maar hypergevoelig). Natuurlijk ook nog wat jonge hengsten gelongeerd en naar de trainingen van Teresa en en de andere ruiter gekeken.
Mijn hotel was heerlijk, lekker eten en een zwembad! Helaas werd ik na het rijden en op mijn vrije dag wat aan mijn lot overgelaten en was het soms wat eenzaam, dus volgende keer neem ik mijn vriend mee of een paardrijdende vriendin ;) Het was er bloedheet (37°) maar eigenlijk kan ik daar best wel goed tegen. Ook mijn Spaans is weer opgekrikt.
Ik heb ook nog wat video's gemaakt van de merries en de hengsten die te koop staan, als ik tijd heb zet ik ze op YouTube.

Licor rijd ik sinds gisteren terug en heb ik vanochtend ook weer gereden, en dankzij het piaffe-gevoel dat ik in Spanje heb opgedaan bij Napoleon, lukt het met Licor nu ook stukken beter als voorheen, en wat het voornaamste is, is dat hij relax blijft :)

Malin, ik heb je helaas niet kunnen helpen met het bellen van de fokkers van Suev, het was niet echt het moment om het aan Teresa te vragen, ik leg je de details weleens per PB uit. Ik las iets van trombose? Wat erg zeg, hoe gaat het nu?

Ik zie dat de veulies geboren zijn, wat leuk!!!

Elske, fijn dat Fuego zo goed gaat. Moèt je hem echt verkopen dan? Wil je je beperken tot enkel Sisco?
Ik ga van vrijdag tem zondag met Licor 3 dagen naar David, samen met een vriendin, ik hoop dan ook zijn nieuwe Spaanse aanwinsten te zien :)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:33

Maar kunnen die zonder halster? En zonder eczeemdeken? Die moeten toch aan de deken vast gemaakt worden?

Nadina die ken ik niet? Waar kun je die kopen?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:35

Jullie gaan echt heel snel kan niet alles meer bijhouden , de meeste paarden worden hier gebracht met Gelissen en hier zijn de klanten tevreden over en kost inderdaad rond de 750 euro en een PRE onder de 1,60 is inderdaad een stuk goedkoper , Gnidium spaans kampioen dressuur is bijv maar 1,57 cm.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:35

Ik heb er ooit een gehad die met een stukje tussen de oren ging, en dan naar beneden liep met klitteband, werd dus om de nek zeg maar vastgemaakt.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:36

Regine: Je zou altijd nog een veiligheids-breekpunt kunnen fabriceren aan dat touwhalster. Je moet vaak kiezen tussen twee kwaden, eigenlijk vind ik het bijvoorbeeld ook link om mijn honden met halsbanden te laten lopen, maar die scalibor-tekenbanden zijn momenteel eigenlijk onmisbaar. Maar daarvan gebruik ik dan niet de normale sluiting, ik prik gaatjes en knoop er een dun leren vetertje doorheen dat geheid zal breken als ze ergens aan blijven hangen. Liever dan een keer die band kwijt als mijn hond kwijt. Zelfde systeem kun je ook met dat halster wel doen denk ik. Of je probeert een keer die koeienflappen die je in manen kunt vlechten tegen de vliegen?

Elske, ik hoop dat het een superplekje wordt voor Fuego, het klinkt goed. Als hij 10cm kleiner was geweest dan had ik al wel een keer aan de telefoon gehangen haha, hij is zooooo leuk.

Lobke, welcome back!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:37

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:37

Ik heb met Gelissen 6 jaar geleden voor Licor 900 euro betaald vanuit Ronda. Vanuit Barcelona is het maar 700 geloof ik.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:44

Shanna Moreno is ook maar iets van 1,53,en daarbij ben ik wel vrij lang 1.74...maar het ziet er toch niet l*llig uit omdat hij vrij barok gebouwd is ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:45

Lobke Lijkt me geweldig om zulke paarden te rijden! Kom maar op met al je foto's *D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:47

Dit is 1.48m en ik ben 1.71m dus het gaat best ;)

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:50

Karina dat is inderdaad een tip ik zou bij 'de knoop' waar je em mee vast maakt iets breekbaarders tussen kunnen knopen, dank je!

Nadina, ik heb gekeken, ziet er inderdaad fijn qua anti schuurplek uit alleen ik vraag me af of het blijft zitten? Als ze hun hoofd schudden of hem langs hun been wrijven? Dan moet het riempje alsnog strak denk ik? Heb jij die gehad en ging dat goed?

Over het vervoer kan ik ook nog wel wat kwijt, mijn veulen van Cap heb ik naar Frankrijk verkocht en ik meen dat dat vervoer ook iets van 700 euro (?) was. (ik moet er om liegen ik heb het niet betaald maar de nieuwe eigenaar). Maar dat was een prima vrachtwagen en Maestro had een grote box waar hij in kon bewegen en zelfs lekker in kon liggen. Hij kwam ook prima op de plaats van bestemming aan.

En lengte valt idd mee met barokkies, dit is een Lipizzaner van 1.42 en ik ben 1.77
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door regine op 28-07-09 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:51

Suelza schreef:
Dit is 1.48m en ik ben 1.71m dus het gaat best ;)

Afbeelding

Stoer Elise! En 1.48 zou je écht niet zeggen! En jij lijkt ook geen 1.71,maar dat komt waarschijnlijk omdat je zo super slank bent *is jaloers*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:53

Ik vind dat zo'n stoer dier Elise!! Heb wel eens een bijrijders adv gezien op MP voor hem. Hij staat in Schipluiden of niet?

Gab: Haha, ja daar verbaas ik me ook nog steeds over.. morrie van 1.53m... kan niet :+

Regine: Misschien een tip. Bij ons doen sommige met een insecten stift smeren rondom te ogen...