Annash schreef:Wow! Daar heb ik dan wel weer respect voor hoor. Ik heb er een paar gehad die zo enorm bokte, zonder zadel was ik er dan echt wel afgevlogen
Zonder zadel gaan ze veel minder snel bokken...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Vind het ontzettend knap als je dat aandurft! Maar ik had er toch echt liever een zadel en hoofdstel aan. En Elise, ik weet dat een touwhalster wel scherp kan in werken. Maar als je de foto's van Elske ziet, dan zie je pure vertrouwen en plezier van beide... Voor de 3e keer erop.. Nou ik doe het niet na!! En Elise, jij bent ook gewoon een geval apart
haha! 
Hmm wat rot van dat been zeg, jammer dat de paarden niet thuis staan dan inderdaad, maakt alles toch een stuk makkelijker
sterkte!
Mooierd is het hoor die Hincapie!
ziet er gezellig uit
idd zeker die met die oren heheheheh
mooi appartement zeg.
gisteren heeft hij lekker een paar uur in de grote uitloop gestaan, en toen ben ik er ook nog even opgestapt zonder zadel of hoofdstel, grappig dat het hierboven daar ook net over gaat
Ik vind dat toch ook wel het prettigste. Ik ben bang dat Flavio op de Tunesische manier is ingereden, wat wil zeggen, zadel erop en gaan. Toen ik hem net had gekocht reageerde hij ook helemaal niet op gewicht en beenhulpen :s nu gaat dat al steeds beter. Ik denk dat ik het helemaal overnieuw ga doen met hem. Daarom heb ik mn beestjes ook verhuisd, waar ze eerst stonden bij die Duitse, moest alles op haar manier. Zij heeft jarenlang PREs uit Spanje naar Duitsland gehaald en werkt hier nu voornamelijk met arabieren, maar ik vond haar iets te hardhandig. Aangezien zij al in de 50 is en dus meer ervaring heeft, dacht zij alles beter te weten. Ik mocht alleen komen als het haar uitkwam, waar Darius stond was zelfs gesloten met een sleutel die ik niet kreeg. Zij wilde Flavio in het begin steeds berijden maar hij werd altijd helemaal panisch, gelijk met een stang gereden en hij moest
Weet niet of ik dat nu weer zo snel zou doen, misschien wel. Inderdaad, spelenderwijs, als de basis en het vertrouwen goed zijn.
ik ben door mijn opties heen, wat nu dan nog?
, ik moet er niet aan denken.
(hij is pas eind maart afgespeend). 
Het was heel fijn, heb 2 leuke paarden mogen trainen en op de show mogen voorstellen (ze gaven een show voor hun 25 jarig bestaan, daarom hadden ze mij gevraagd als ruiter): Napoleon (10-jarige hengst en halfbroer van Licor, zelfde vader) en Reserva (6-jarige merrie, heel groot en super bewegen, maar hypergevoelig). Natuurlijk ook nog wat jonge hengsten gelongeerd en naar de trainingen van Teresa en en de andere ruiter gekeken.
Het was er bloedheet (37°) maar eigenlijk kan ik daar best wel goed tegen. Ook mijn Spaans is weer opgekrikt.