[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:36

Ilona => heel veel sterkte verder, maar wat saida zegt zou ik misschien toch wel even vragen aan de dierenarts die van mij heeft het namelijk ook gehad alleen kreeg die van mij een maagzweer erover heen dus die was bijna dood maar dat heeft die van jou gelukkig niet dus hopelijk knap die snel weer op.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:37

saida => fijn dat je lekker 2 keer naar je meisje kon en je hebt lekker kunnen laten zien wat je al geleerd hebt super hoor

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:46

Bij mij op stal zaten we gister ook nog even na te praten en hoorde ook allerlei verhalen over dierenartsen, goede en slechte. Als je twijfelt kan je altijd nog een andere dierenarts laten komen, soort van second opinion. Misschien ziet die weer dingen die de ander over het hoofd ziet....

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:46

HAI , ben er weer is

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:56

Snel even een hart onder de riem komen steken voor Ilona!! Ik duim dat je chico snel beter wordt!!! Ach gut

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:56

heb even alles doorgelzen ik hoop ook dat ze beter wordt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:05

Dank je wel voor de lieve reacties iedereen!! Ik hoor veel verschillende dingen.. Zo ook dat juist lekker op stal beter is, omdat als die heel de tijd blijft lopen juist veel energie kost... DA zei er ook niks over. Hij rolt ook niet ofzo. Maar ligt heel rustig, en gaat plat liggen... iig niet goed. DA komt zo over half uurtje. Benthe is gelukkig voor mij speciaal op stal, de schat Lovers . Ik moet gewoon werken. Ben net wel wezen kijken in mn pauze (gelukkig 5 min van me werk af) en hij ligt er echt heel zielig bij Verdrietig .... Zo naar om te zien... Benthe is er gelukkig nu!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:08

Sterkte Iloon!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:13

nou iloon hou ons maar op de hoogte fijn dat benthe erbij is teminste iemand erbij die je vertrouwd sterkte hoor meis

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:24

Iloon Verdrietig arme chico hoop dat ie snel opknapt Ach gut
Het is nooit leuk om je paard zo zielig zien teliggen Verdrietig

Ik weet nog dat ik net Baron had en ook koliek kreeg Verdrietig maar hij had geen gewone koliek maar door stres en angst Verdrietig
een jongen die op stal mee hielp reed zo met de heftruk keihard tegen de muur van me stal op terwijl Baron net en hap hooi nam.
Baron schok zo erg en kwam met zijn hoofd heel hard tegen zijn voerbak aan en sprong een gat in de lucht en zat zowat in de trallies.
daarna heeft ie verstijft in zijn stal gestaan met hele grote uitpuilende ogen erg eng en toen plof en daar lag meneer op de grond met koliek aanval en dit heeft een week geduurt Verdrietig
Baron was zo vanslag dat ie zelf mij aanviel door zijn angsten Baron lag in zijn stal en ik kwam naast hem gehurkt zitten en aaiden hem.
Ik stond rustig weer op en Baron kreeg een soort angst aanval en een pijnscheut erachter aan en hij sprong op en beet me zo beet recht in me buik Verdrietig
Ik heb hem nooit kwaalijk genomen hij kan er niks aan doen Ach gut

Ik was zo boos dat ik weg wilde van stal en een grote klacht ingedient aan de eigenaar.
maar ik kon nergens heen niet alle stallen wilde hensgten op stal of alles was vol.
gelukkig ging iemand op stal weg en zij stond in een schuurtje waar machonito ook staat (schuurtje met 2 paarden boxen erin en 1 mini box voor Macho.
ik kreeg die box voor Baron nou wonderen Baron voelde zich daarna weer happy.
owee als ik Baron richting zijn oude box wil lopen dan zie je hem gelijk zijn spieren spannen en langzaam lopen . (soms moet ie die richting op omdat daar een poetsplaats is waar alle hoefsmeden werken dus ook die van Baron)

Nee nooit leuk om een ziek paard tehebben Verdrietig

Iloon krijgt Chico hooi of kuil Bloos
Baron kan ook niet tegen kuil en word er ook ziek van (last van zijn darmen) en toen met roos die werd er ook ziek van kuil Bloos Ach gut

evdpanne: Ja klopt je heb goede en slechte artsen ook bij ons er zijn bepaalde artsen die echt nooit aan me paarden mag komen Boos!
heb een keer gehad mijn fries had een gebroken schieffel nou ja op 1 stukje na dan.
ik ging naar een dierenarts die dicht bij zat en liet foto's nemen en ja hoor zeer duidelijk schieffel beentje zat nog op 1 stukje vast.
en ik vroeg wat nu gaan we het eruit halen of krijgt ie een spalk ??
Antwoord was nou je kan 2 dingen doen 1 lekker door rijden tot ie echt gebroken is dan pas gaan we wat eraan doen of weg brengen Boos!
ik huh wat is dit nou voor een achtelijke antwoord en de 2 de antwoord was of het land op en op rust zetten Verdrietig
of ie nou de eerste antwoord een grapje was of een bang makerij ik vond het niet leuk Boos!
Nooit meer kom ik daar of hij komt aan me paarden.

Ook zoiets een klein meisje had een leuke pony die zwaar koliek had echt heel zwaar beest had duidelijk pijn en je zag hem vertrekken Verdrietig
dierenarts erbij (dezelfde) en inplaats dat ie een kalmerende spuit gaf aan het beest nee wat doet ie legde hij zijn hand op het huilende meisje en zegt ik heb nog andere leuke paardjes op het land staan voor je die je over kan nemen.
Nou ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt ,mijn oren klapperde van zijn woorden en het meisje heel hard huilen. Ach gut Boos!

dit is nou echt en foute arts Boos!

Iloon sterkte ermee Ach gut

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:29

Dank je Lovers . Echt heel lief iedereen!!

Heid ik weet wie jij bedoeld... heb je al eerder verteld tegen mij.... Echt balen van Chico... Hij krijgt voordroogkuil... Misschien was dat niet helemaal goed? Ik weet het niet... kan gebeurd zijn... kan ook liggen aan de tijd van het jaar, nieuwe stal, nieuwe paarden, nieuwe ziekte kiemen (de koorts dan he..)
Maarja, het is wel flink balen Boos! .... Arm dier.... en hij komt er maar niet vanaf lijkt wel.. bah Verdrietig

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:38

heb je pb gestuurt Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:40

Ja bij ons zijn er ook paarden die hoesten of niet lekker zijn kan echt heersen Ach gut
Baron was van de week toch niet lekker diaree en koliekkerig Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:41

Iloon: Heeeel veel succes, ik hoop dat ie snel beter is!

Ik ben voorlopig wat minder online, mijn pc is overleden Nagelbijten / Gniffelen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:41

Machonito: Ik heb gister ook aardig wat verhalen langs horen komen.... Een merrie die drachtig was had haar heupbeen gebroken (als ik het goed had) ze had in iedergeval heel veel pijn en kon amper lopen. Maar ja de merrie was drachtig.... Toen heeft de dierenarts aangeraden om de merrie gewoon maar in leven te houden (en hele zware en dure pijnstillers te geven) en het veulen is toen op natuurlijke wijze geboren. Uiteindelijk zijn merrie en veulen beide overleden... De merrie moest nog twee weken en de dierenarts heeft nooit gezegt we kunnen het veulen ook zelf halen en de merrie laten inslapen. Atlas heeft ook een tijd in Utrecht gestaan omdat hij een gezwel had, ze hadden Eline toen twee opties gegeven: Laten inslapen en sectie verrichten om te kijken wat het nu was of opereren met een kans van 20% dat hij het overleeft. Terug naar huis zei haar man van kan die niet gewoon op het land blijven staan en met pensioen... Dus eenmaal thuis heeft hij voor haar gebelt naar Utrecht en de vraag gesteld en toen werd er gezegt, o ja dat kan ook.... Dierenartsen geven dus niet altijd alle opties... Alleen wat voor hun het beste is (ze bleken paarden nodig te hebben om sectie op te verrichten voor de opleiding dierenarts).

Zo waren er nog wel meer verhalen... Maar ik weet nu wel dat je met een dierenarts altijd moet oppassen en eerst maar even nadenken voor je een dergelijke beslissing neemt. Maar ja zelf weet je natuurlijk ook niet wat het beste is, en je denkt dat zo'n dierenarts het wel weet...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:43

Regelmatig een rondje stappen en dan weer lekker op stal is wat ik meestal doe als 1 van mijn paarden koliek heeft. En als het te lang duurt en een spuit niet helpt breng ik ze meestal zo snel mogelijk naar de kliniek.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:01

Ilona!!! Jeetje meid!! dat meen je niet  Verdrietig Arme Chico  Ach gut

Ik hoop echt dat hij vandaag nog wat opknapt!!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:39

Saida: van die sit heb ik het 3e hoofdstel, maar die kan je met geen mogelijkheid aan doen omdat het leer echt veeeeeel te dik is
krijg me bit er nog niet eens doorheen Boos! dus die kan ik al niet gebruiken en dat was er ook 1 voor €200 Boos!

Heidi: begint al wel heel spannend te worden, wanneer was je eigenlijk uitgerekend (sorry heb niet alles gevold) ow lees net dat je er 10 dagen
overheen zit Knipoog

Michelle: hij staat prachtig, zou vanavond me camera meenemen om een foto te maken Haha! eej zin die kaartjes er al voor antwerpen,
dan ga ik ze ook maar bestellen ... sneeeeeel

Ilona: ooh wat erg Boos! dat is echt balen ja, is nooit leuk Boos! bij ons op stal krijgen er ook steeds koliek te laatste paar weken, is echt de tijd
van het jaar begint het erop te lijken. veel sterkte ermee !!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:45

Iloon± Sterkte! Hopen dat Chico snel beter wordt. Huilen Dit is niet leuk...Heb je al wat gehoord van de dierenarts..

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:58

Ilona: Sterkte voor Chico en jou!! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. Je voelt jezelf zo machteloos in zulke situaties Ach gut

Heidi: Jij staat met Baron in Nootdorp toch? HCN, voorheen de Molenkamp? Dan weet ik welke stallen je hebt Vork
Als je de brug over komt en de oprit op, daarna direct rechts toch?
En de stal waar hij dan eerst stond, moet dan juist links geweest zijn, naast de mesthoop en waar ook het kleine losgooi-/longeerbakje is. Daar kwam namelijk altijd de hoefsmid inderdaad!
Wij hadden daar voorheen ook ons paard staan, tenminste niet in die stallen waar we het net over hadden (maar in het andere deel, een box op de hoek bij de ingang naar de binnenbak bij de C Knipoog ).
Toen wij daar weg gingen (omdat we naar Drenthe gingen verhuizen), was de stal ook net verkocht aan een nieuwe eigenaar. Dat was in 2000. Sindsdien zijn er wel heel wat mooie nieuwe voorzieningen bij gekomen geloof ik!? Extra buitenbak, meer landjes etc.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:08

Haha aline, baron staat idd over de brug meteen rechts Haha! . En dank je voor je support.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:14

Hee Ilona! Grappig dan, klein wereldje toch weer hè!
Ja, ik duim voor Chico hoor, is helemaal niks om zo in de zorgen te moeten zitten.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:15

Nee idd.. ... hoop zó dat ie snel beter is..........

Wereldje is maar klein idd, grappig dat je het nog zo goed weet Pling .

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:23

Oef koliek is nooit prettig. Kan ook iets heel onschuldigs zijn, maar altijd goed in de gaten houden.

Ff een leuk berichtje; Engreida en Taco worden papa en mama!!!! 10 juli wordt de kleine verwacht.
Ik vindt het echt zoooo spannend.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:25

Cyrina, wat geweldig!!!!! Pling Súper joh... ben heel benieuwd wat voor moois daar uit komt Ja .