Iloon
arme chico hoop dat ie snel opknapt
Het is nooit leuk om je paard zo zielig zien teliggen
Ik weet nog dat ik net Baron had en ook koliek kreeg
maar hij had geen gewone koliek maar door stres en angst
een jongen die op stal mee hielp reed zo met de heftruk keihard tegen de muur van me stal op terwijl Baron net en hap hooi nam.
Baron schok zo erg en kwam met zijn hoofd heel hard tegen zijn voerbak aan en sprong een gat in de lucht en zat zowat in de trallies.
daarna heeft ie verstijft in zijn stal gestaan met hele grote uitpuilende ogen erg eng en toen plof en daar lag meneer op de grond met koliek aanval en dit heeft een week geduurt
Baron was zo vanslag dat ie zelf mij aanviel door zijn angsten Baron lag in zijn stal en ik kwam naast hem gehurkt zitten en aaiden hem.
Ik stond rustig weer op en Baron kreeg een soort angst aanval en een pijnscheut erachter aan en hij sprong op en beet me zo beet recht in me buik
Ik heb hem nooit kwaalijk genomen hij kan er niks aan doen
Ik was zo boos dat ik weg wilde van stal en een grote klacht ingedient aan de eigenaar.
maar ik kon nergens heen niet alle stallen wilde hensgten op stal of alles was vol.
gelukkig ging iemand op stal weg en zij stond in een schuurtje waar machonito ook staat (schuurtje met 2 paarden boxen erin en 1 mini box voor Macho.
ik kreeg die box voor Baron nou wonderen Baron voelde zich daarna weer happy.
owee als ik Baron richting zijn oude box wil lopen dan zie je hem gelijk zijn spieren spannen en langzaam lopen . (soms moet ie die richting op omdat daar een poetsplaats is waar alle hoefsmeden werken dus ook die van Baron)
Nee nooit leuk om een ziek paard tehebben
Iloon krijgt Chico hooi of kuil
Baron kan ook niet tegen kuil en word er ook ziek van (last van zijn darmen) en toen met roos die werd er ook ziek van kuil
evdpanne: Ja klopt je heb goede en slechte artsen ook bij ons er zijn bepaalde artsen die echt nooit aan me paarden mag komen
heb een keer gehad mijn fries had een gebroken schieffel nou ja op 1 stukje na dan.
ik ging naar een dierenarts die dicht bij zat en liet foto's nemen en ja hoor zeer duidelijk schieffel beentje zat nog op 1 stukje vast.
en ik vroeg wat nu gaan we het eruit halen of krijgt ie een spalk ??
Antwoord was nou je kan 2 dingen doen 1 lekker door rijden tot ie echt gebroken is dan pas gaan we wat eraan doen of weg brengen
ik huh wat is dit nou voor een achtelijke antwoord en de 2 de antwoord was of het land op en op rust zetten
of ie nou de eerste antwoord een grapje was of een bang makerij ik vond het niet leuk
Nooit meer kom ik daar of hij komt aan me paarden.
Ook zoiets een klein meisje had een leuke pony die zwaar koliek had echt heel zwaar beest had duidelijk pijn en je zag hem vertrekken
dierenarts erbij (dezelfde) en inplaats dat ie een kalmerende spuit gaf aan het beest nee wat doet ie legde hij zijn hand op het huilende meisje en zegt ik heb nog andere leuke paardjes op het land staan voor je die je over kan nemen.
Nou ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt ,mijn oren klapperde van zijn woorden en het meisje heel hard huilen.
dit is nou echt en foute arts
Iloon sterkte ermee