Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laura1982 schreef:Ik vond het trainingschema te pittig voor de leeftijd. En de tijd uit de box te kort voor vrije beweging
Barb schreef:Laura1982 schreef:Ik vond het trainingschema te pittig voor de leeftijd. En de tijd uit de box te kort voor vrije beweging
Ben ik het helemaal mee eens. Mijn nieuwe merrie is in augustus geweest maar het advies was in December terug komen. Ik heb meteen gezegd dat ik haar daar niet heen breng ook al is er voor betaald.
SunnyHorse schreef:Oei, jullie klinken niet positief over het traject. Met name dus de belasting op jonge leeftijd en gebrek aan vrije beweging.
Barb, hoe lang heeft die van jou daar gestaan?
En waarom was het advies in December terug komen?
Welke leeftijd had paard van je zus Laura? Kon die van haar het wel goed volhouden?
Sanet schreef:De website van het stamboek zegt:Citaat:Basisconditie
Om de merries, ruinen en hengsten te kunnen vergelijken moeten de milieufactoren zo uniform
mogelijk zijn. Het aanleveren van de paarden in een zo gelijk mogelijke conditie is wenselijk.
Aangeraden wordt daarom om de paarden licht aangereden aan te leveren. De paarden zullen in
ieder geval wel voldoende basisconditie moeten hebben om het onderzoek te kunnen
doorlopen. Dit kan bereikt worden met longeerarbeid. Het is aan te raden de paarden een
onderzoek van zeven weken (verplicht voor het nakomelingenonderzoek) te laten doorlopen.
Alleen voor (oudere) paarden die wat verder zijn doorgereden (onder het zadel) is een
vijfweekse test toereikend.