Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:19

en oja wat raar om maar 1 proef te mogen rijden, het alles of niks

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:57

Jenny waar ben je gestart? En voor dat meisje jammer geen eerste maar 3e is toch ook niet slecht pas echt jammer als je daardoor je dag laat verpesten. Hier lekker rondje buiten gestapt en zaterdag zien we wel weer of het ons lukt of niet om een puntje te scoren.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:52

Laura nimmerdor
Jij utrecht zaterdag?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:27

Ja Utrechtse manege

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:51

Onze derde wedstrijd dit weekend gereden. Losrijden gingen top, lekker vlot, totdat ik in de wedstrijd ring kwam.... dat was zo spannend, dat hij volledig doodsloeg op mijn been. Ik heb minstens zo hard gezweet als mijn Friesje! Moesten ook nog twee proeven, halverwege heb ik serieus gedacht hoe ga ik het eind van de proef halen, we kwamen voor mijn gevoel niet meer vooruit. Punten vielen enorm mee, 1 x 2de 190 en 1 x 3de met 185 punten. Tja hij is zijn voorwaartse drang wel kwijt en er komt te weinig op mijn been, maar hij doet wel alles braaf!! Op naar de volgende wedstrijd!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:16

Mooie resultaten weer!! Gefeliciteerd iedereen met z'n punten :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:51

Boro: mooie punten :):)

@jenny_s: gefeliciteerd *\o/*

@woestein ja echt heerlijk en jij ook al zulke mooie punten

Ik ga het volgende week wagen (doe gelijk mee aan de selectie met de instellingen: ach ja waarom ook niet, en als de selectie goed gaat is het mooi mee gepakt :') )

Vandaag lekker gelesd *\o/* als madam nou in de draf ook even zo zou willen lopen... :')

Afbeelding

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:29

Mooie punten iedereen!

Succes alvast Hannelover

Ik heb vrijdag wedstrijd gehad. Had zelf heel slordig gereden. Toch nog 184p en net buiten de prijzen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:59

Succes alvast Hannelover

Jammer racheeel_ maar toch nog nette punten

BoRo, balen is dat he dat heb ik ook vaak op wedstrijd. Losrijden gaat lekker maar zodra je de ring in komt allemaal spanning en dood aan je been. Soms ben ik volgens mij meer bezweet en moe dan mn paard :')

Hoe je ging Z2 debuut DnBles?

Shireen, gefeliciteerd met je winstpunt, jammer he maar 1 proef dan moet het gelijk in 1 keer goed :+
Bij mij gaat de 2e proef ook meestal beter

KarinvdM weer voorzichtig aan het rijden, wel fijn hoor

Woestein, strand was erg leuk! Zijn niet zo heel lang geweest maar we vonden het voor de 1e keer goed zo en was ook nog vrij druk helaas..
Jammer dat die van mij niet normaal ontspannen kan stappen, af en toe word je daar wel een beetje moedeloos van, elke keer die spanning.. Krijg het er ook niet uit en betwijfel of ik er ooit nog uit ga krijgen.. -O-
Iemand eventueel nog tips hiervoor?

Sorry als ik iemand vergeten ben :)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:02

pff hier net de veearts over de vloer gehad. ik vertrouwde een wond niet zo en hij had een licht snotneusje.
helaas voor foppe en voor mij ook, staat foppe nu op volledige boxrust, met een been in verband. Hij had ook een klein wondje aan voorbeen en deze was gaan ontsteken (necrotiseren) nu in behandeling voor dit wondje dus volledige boxrust en in verband wat elke 5 tot 6 dagen moet worden vervangen.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:20

Nog iets te vlug Esther haha 28 november staat het debuut haha
Heb er zin in, verwacht er niks van kan het alleen maar meevallen
Het idee is ook als we het eenmaal gestart zijn kunnen we niet meer terug :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:28

Wat vinden jullie van de nieuwe kosten voor de startpas in 2016?persoonlijk vindt ik het een hoop geld. 20 knhs 108 startpas en dan nog kosten vereniging. Wordt een duur grapje. Ze beweren dat het 7 hele euro's goedkoper wordt dan eerst maar blijf het een smak geld vinden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:38

@hannelover ziet er goed uit ;)

@esther: het viel uit eindelijk niet tegen sta nu 10de op de slecties ;)

@laura: ja belachelijk. het blad vervalt en dan even duur, gaat nergens over. geef mij het blad dan maar, leuk voor op het toilet haha januari is altijd huilen voor mij. paardenverzekering, vereniging inc lessen en dan knhs bijna 700 euries hihi

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:43

Oh DnBles ik dacht afgelopen zaterdag haha :+

Dat is balen Geertje, sterkte!

Netjes Shireen, dat is goed! :j

Laura, ik heb de nieuwe tarieven ook gezien en toen ik het tarief voor de startpas las dacht ik wel ff :wow: maar de KNHS afdracht is wel goedkoper en klopt inderdaad dat het 7 euro goedkoper is maar het is indd nog steeds belachelijk veel geld..
Vind het wel terecht dat het verplichte blad P&S en nu af is, dat vond ik zo'n onzin maar ja dan gooien ze ook gewoon weer de startpas kosten omhoog :')

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:21

Maakt toch niet uit vind het al super leuk dat je eraan gedacht hebt :j

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:08

Zo ik heb heerlijk gelest vandaag.
Al weken gaat het moeizaam en veel pijn en vandaag was een verademing zelfs de contra lijntjes gingen goed! Het kwartje is zowel bij mij als hem gevallen. Zaterdag dit gevoel vasthouden en we kunnen het seizoen goed afsluiten.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:08

Laura1982; Wat fijn!! hopen dat het zaterdag dan ook zo gaat, succes!

Wij staan voorlopig eventjes stil.. Ze word steeds nijdiger op de singel en was zelfs zo ver deze week dat ze met gewoon je hand daar aaien al dr achterbeen naar je hand toe sloeg. Niet goed dus.. :(:) Na even met instructrice en eigenaar te hebben gekeken naar een oorzaak, denken we dat het zadel die 3 weken geleden is opgevuld niet lekker ligt en te veel druk geeft aan de achterkant op haar toch al weke deel. De spieren die daar zaten verdwijnen en je gaat nu de kussens een soort van in haar rug zien zonder dat t zadel erop ligt. := We zijn dus even gestopt met rijden en dinsdag komt de ostheo om te haar lichamelijk even te checken. En dan maar weer opzoek naar een oplossing met het zadel.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:29

Michelletjuh schreef:

Wij staan voorlopig eventjes stil.. Ze word steeds nijdiger op de singel en was zelfs zo ver deze week dat ze met gewoon je hand daar aaien al dr achterbeen naar je hand toe sloeg. Niet goed dus.. :(:) Na even met instructrice en eigenaar te hebben gekeken naar een oorzaak, denken we dat het zadel die 3 weken geleden is opgevuld niet lekker ligt en te veel druk geeft aan de achterkant op haar toch al weke deel. De spieren die daar zaten verdwijnen en je gaat nu de kussens een soort van in haar rug zien zonder dat t zadel erop ligt. := We zijn dus even gestopt met rijden en dinsdag komt de ostheo om te haar lichamelijk even te checken. En dan maar weer opzoek naar een oplossing met het zadel.

kijk ook naar de singel zelf. Ik heb een tijd geleden een anatomisch gevormde leren singel gekocht en na 3 weken aan de kant gegooid. Haar borstspier was er helemaal van opgezwollen en ze werd daardoor ook heel nijdig bij aanraking. Daarvoor nooit problemen gehad met de neopreen singel. Ik heb de neopreen weer gepakt en sindsdien ook nooit meer last gehad.
Maar als ik het zo lees dan ligt het zadel helemaal niet goed, daar moet inderdaad wat aan gebeuren...

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:47

Wat fijn Laura! Hopen dat je dat vast kan houden!

Wat jammer Michelletjuh, indd maar ff het zadel na laten kijken

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:18

Caro_MarjaH schreef:
Michelletjuh schreef:

kijk ook naar de singel zelf. Ik heb een tijd geleden een anatomisch gevormde leren singel gekocht en na 3 weken aan de kant gegooid. Haar borstspier was er helemaal van opgezwollen en ze werd daardoor ook heel nijdig bij aanraking. Daarvoor nooit problemen gehad met de neopreen singel. Ik heb de neopreen weer gepakt en sindsdien ook nooit meer last gehad.
Maar als ik het zo lees dan ligt het zadel helemaal niet goed, daar moet inderdaad wat aan gebeuren...

Wij hebben idd een anatomische al een halfjaar op aanraden omdat dan de ligging van het zadel beter zou zijn en daarbij de drukverdeling. Nu waren wij ook gaan twijfelen aan de singel, omdat ze vooral daar bij haar borstbeen niet aangeraakt wil worden. Alleen is het zo moeilijk om erachter te komen wat nou precies de oorzaak is.Haar borstbeen is niet verdikt en er zitten verder ook geen plekken ofzo.. Het zadel ligt iig niet lekker en misschien de singel ook wel.. We hopen dat een andere zadelpasser (moeten alleen nog even kijken wie) het kan zien.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:54

Oe dat klinkt niet lekker met het zadel Michelletjuh. Misschien te hard opgevuld ivm afdruk op de rug.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:56

Michelletjuh aii dat is echt heel balen, hoop dat je een oplossing en uiteraard de oorzaak vind

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:18

Michelletjuh weet niet waar je woont, maar A3 zadelservice (zit in Meerkerk) vind ik wel een fijne man. Is laatst ook bij mijn Fries geweest. Zo balen als het zadel problemen geeft, weet er alles van. Succes!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:10

Dankjulliewel! Ging net zo lekker tot ze toch echt aan ging geven dat er iets niet in de haak was. Dan ga je je echt wel schuldig voelen dat je dat niet eerder gemerkt hebt, ookal is het pas sinds 3 weken!

@Masi1, Die is dichtbij! Hebben ze daar ook ervaring met fryso zadels weet je dat toevallig? Zal hem even doorsturen naar de eigenaresse

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:44

Nee zover ik weet handelt hij niet in Fryso, maar je kunt hem altijd bellen wat voor mogelijkheden hij heeft met merken etc.

Niet schuldig voelen, mijn ervaring is dat Friezen bikkelhard zijn en dingen pas laat laten merken. Ik heb een paar maanden met een verkeerd zadel gereden voordat ik het doorhad. Gelukkig is alles wel goed gekomen.