[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:42

Branka: door het gedoe met mijn eigen vader heb ik dat van jou een beetje genegeerd :o maar inmiddels gaat het hier gelukkig beter.
Ben er daarom nu pas aantoe gekomen jouw verhaal te lezen en toe te laten.
Daarom van mij een heel dikke knuffel! :(:) :(:) :(:)
Ja, rouw kost tijd en hopen energie. Wel fijn dat je paardje je zo goed aanvoelt. Dan kan je daar miss ook wat energie uithalen.
Neem de tijd ervoor. Het is niet niks...

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:44

brank ik denk dat het altijd moeilijk is om te accepteren dat je even jezelf niet bent,
het verdriet wat je nu hebt zal langzaam aan moeten slijten maar weggaan zal het wel nooit denk ik (heb het zelf nog niet meegemaakt).
''gelukkig'' heeft de huisarts wel iets kalmerends voorgeschreven voor je zodat je toch nog wat rust in je lichaam kan vinden :(:)

en hou frio ook maar goed in de gaten zodat hij niet invalt want het is natuurlijk logisch dat hij op jou spanning reageert hij kent jou tenslotte ook als geen ander.

meid nogmaals heel veel sterkte en als je wilt praten mijn pb staat altijd open. doe rustig aan en geef alles de tijd

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:58

Angela leuke foto's :) het was nog best aardig weer ook he?

Nouvel wat een knapperd, prachtig hoofdje, leuk met die bles :) gefeliciteerd!

Anouk ja echt fijn, ze genoten ervan!

Alicia haha een flinke rodeo dus :=

Denise ja precies haha alleen laat ik Flavio nog maar even aansterken tot ik weer terug ben uit NL, dan gaan wij ook weer aan de slag beetje bij beetje.

Branka heel veel sterkte.. Zoiets heeft ook tijd nodig, het is ook goed om je echt even rot te voelen, zoiets moet toch verwerkt worden.. Gelukkig heb je steun aan je paardje, wat een lieverd..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:05

branka, heel veel sterkte... :(:)
fijn dat je steun hebt aan frio...

bedankt allemaal!
zal straks thuis nog wat foto's opzoeken!
Het is een Lusitano inderdaad en hij is geboren in Nederland en staat nu nog lekker voor de laatste daagjes bij zijn mamma...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:23

Branka: Heel veel sterkte nog de komende tijd!

Ellis: Wat een leukerd zeg! Daar mag je best wel meer foto's van plaatsen ;).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:11

soeske schreef:
Nee hoor Anouk.. El haar nieuwe aanwinst is geen nakomeling uit Sneek

Ow, ik dacht dat vanwege die stal. Die zit toch in Sneek?
Ellis heel veel plezier met hem!

Branka: Ik ben inmiddels jaren geleden mijn opa's verloren en vooral bij één van hen heb ik nog dagelijks dat ik denk, leefde hij nog maar, dan kon ik dit of dat bespreken. Ik mis hem nog dagelijks, nu helemaal, ik zou zijn boerenverstand nu graag raadplegen. Het is bij jou allemaal nog zo vers! Dat moet je tijd geven. Het geeft niks! Huil er om en vertel er over! Lucht je hart. Mij mag je er echt altijd over aanspreken! Ik mag dan vele zwakheden hebben, luisteren is één van mijn sterkere kanten. Dit verdriet moet eerst een plekje in je ziel krijgen en dan heel langzaam slijten. Dat kan een heel leven duren. Zo lang hij in je gedachten is, is hij nooit helemaal weg. Dikke knuffel en als het je helpt, gewoon er over schrijven hoor! Het leven bestaat uit meer dan paarden en leuke berichtjes hè? Heel veel sterkte! :(:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:04

idefix4 schreef:
soeske schreef:
Nee hoor Anouk.. El haar nieuwe aanwinst is geen nakomeling uit Sneek

Ow, ik dacht dat vanwege die stal. Die zit toch in Sneek?
Ellis heel veel plezier met hem!

als je goed leest word t wel duidelijk...
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 25-08-10 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:20

ik ben het spoor bijster... :D
waarom zou 'ie uit Sneek moeten komen?
help me eens even een handje... :+

Hij komt inderdaad niet uit Sneek, maar van een andere Nederlandse fokker...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:23

Omdat Stalquovadis reageerde dacht Anouk denk ik dat je nieuwe knapperd uit sneek kwam..
ik snap het ook niet hoor ;) Maar om dat ff uit de wereld te helpen reageerde ik ff ;)
Maar vertel eens, wat wil je met hem gaan doen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:27

:D
oke, zo'n vermoeden had ik al, anouk bedoelde dus de link van haar site...

wat ik met hem wil gaan doen...
eerst afwachten hoe hij zich gaat ontwikkelen en dan zal 'ie met de tijd ook onder het zadel en voor de wagen beleerd gaan worden, en dan hoop ik dat ik qua dressuur onder het zadel met hem weer een stapje verder kan komen dan bij Fifi (lees, met minder spanning en stress) en dat 'ie voor de wagen (minstens 8-) ) net zo goed gaat doen!
maar goed, dat is allemaal nog toekomst... ;)

maar als dat allemaal goed gaat kan 'ie Fifi straks stukje bij beetje gaan vervangen qua werk en kan ik met hem hopelijk wat wedstrijden gaan rijden...

ingrid, bedankt trouwens nog@
grappig dat je die al in gedachte had!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:28

eennnee, op den duur een kleine van Fifi en je nieuwe man?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:32

nee dat denk ik niet...

ik heb besloten dat er geen veulen komt van Fifi (en een 2e paard erbij wordt echt teveel...) en de nieuwe man moeten we nog zien of die echt man kan blijven hier...
(er zijn bijna geen stallen hier die hengsten willen, en zeker niet waar ze ook nog naar buiten kunnen, maar goed, dat duurt nog even, dus we zien tegen die tijd wel hoe het uit gaat pakken...)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:34

begrijpelijk.. fifi kennende nu.. je wilt geen risico nemen natuurlijk..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:36

nee precies...
ik heb heel lang de wens gehad om er een veulen van te fokken en dat zelf te houden, maar uiteindelijk besloten om het niet te doen...
ten eerste is het hier lastig, omdat ik geen eigen landje voor haar heb en heb je toch risico voor de merrie en een tijd dat je niks kunt doen, en ten tweede ben ik te bang dat er teveel van haar karakter door gaat in het veulen en heb ik straks een nieuw paard met hetzelfde probleem... :+
wel heel jammer, want ze kan geweldig lopen en ze is ook ontzettend lief, maar ja...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:51

Mooi veulen Ellis zo aan zijn hoofdje te zien een echte stoere luso heb je nog meer fotos ? , ik zou het ook doodeng vinden om met mijn merrie te fokken heb er weleens aan gedacht om de ponymerrie van mijn zoontje te laten dekken door mijn hengstje maar zie er toch vanaf ik vind het ook een te groot risico.

Branka sterkte hoor !!! mijn paarden hebben me ook door moeilijke tijden geholpen en ben ze daar zeer dankbaar voor.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:10

Branka -> Logisch hoor dat je je zo voelt.
Denk ook niet dat Frío je dat kwalijk neemt, hij voelt jou haarfijn aan gelukkig.
Ook wel fijn dat je bij hem afleiding kunt vinden.
Doe het rustig aan, neem alle tijd om het te verwerken en doe wat voor jou het beste voelt.
Sterkte meis! :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:13

jus, dank je!
zal zo even kijken voor nog wat foto's...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:20

ellis - begrijpelijk hoor dat je geen veulen wilt fokken uit fif, ik zal het ook doodeng vinden met de risico's die je kan lopen.

maar lees ik dat nou goed (begrijp me a.u.b niet verkeerd hoor) dat je ook geen veulen wilt fokken omdat een 2de paard echt teveel word?
maar hoe ga je dat nu doen dan met dit veulen erbij? sorry als ik het vraag maar was gewoon nieuwsgierig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:23

nee ik heb nu gekozen voor een veulen kopen ipv fokken en ik wil er geen 3e paard bij, dat wordt echt teveel! :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:27

nog een paar plaatjes van een paar weken geleden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:38

Ellis gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Zie je trouwens niet vaak, veulen met een vliegenmasker, sloopt ie het niet?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:50

dank je!

hij had enorm ontstoken oogjes door de vliegen en dit hielp gelijk, dus hij heeft 'm graag op begreep ik...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:05

Branka Helaas weet ik maar ál te goed hoe je je voelt...... :(:) en ik kan wel heel hard roepen dat het slijt,de pijn minder wordt, en alle andere standaard dingen,maar zo werkt het niet...bij mij is de pijn en het gemis er nog steeds, na inmiddels (over3 dagen) 20 jaar....je leert er mee om gaan,maar pijn doet het nog steeds.
En het is echt niet erg om wat kalmerings pillen te slikken,die kreeg ik ook en het helpt je iets rustiger te worden in je hoofd.Misschien is het ook een idee om ergens hulp bij rouw verwerking te krijgen? Ik ben totaal niet van de hulp groepen,psychen enz,maar toen had ik het echt nodig om er met iemand over te praten,ik was toen zwaar overspannen....
Kan je er goed met je moeder over praten?Woont ze bij je in de buurt?
Ik zou willen dat ik je een advies,tip of wat dan ook zou kunnen geven dat het makkelijk maakt,maar helaas....kan je alleen heel veel sterkte wensen en laten weten dat we aan je denken.
hele dikke knuf :(:)

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:08

soeske schreef:
Omdat Stalquovadis reageerde dacht Anouk denk ik dat je nieuwe knapperd uit sneek kwam..
ik snap het ook niet hoor ;) Maar om dat ff uit de wereld te helpen reageerde ik ff ;)
Maar vertel eens, wat wil je met hem gaan doen?

Inderdaad allemaal erg verwarrend, Ellis mailde me laatst een keertje met een vraag, en toen had ik het al het vermoeden dat het over deze mooie zwarte stoere bink ging, omdat ik hem elders te koop had zien staan.

Maarre Suzanne, hoe gaat ie met jou ??? En met je knie !!
Hier alles oke, Zefiro staat nu in volpension in Heeg, en de 4 fokmerries + merrieveulen van Urraca (zijn allen weer drachtig) in Leons.
Kom je eens een keertje langs !! Lijkt me gezellig.
Groetjes.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:10

gaat goed, knie gaat steeds beter, moet alleen enorm uitkijken met zadels met flinke kniewrongen, dat is niet leuk.. en verkeerde bewegingen moet ik ook mee uitkijken..
Als ik tijd heb doe ik wel eens belletje om langs te komen, druk druk...