[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:29

Annash schreef:
Elise, ik heb die prijzen voor transport al van meer gehoord. Is zo'n prijs dan inderdaad te laag om op te vertrouwen?

Tja... vervoer is mijn vakgebied, dus ik ben daar oprecht heel huiverig voor. Chauffeurs die te lange ritten maken, te weinig rusten etc.

Ik zou, zoals jus al aangeeft, niet bezuinigen op transport. Neem dan een wat goedkoper paard (moet met een voor jou passende maat, toch wel lukken :D ) en neem gewoon een duurder transport.

Die transporten zijn voor paarden heel vermoeiend, hou daar rekening mee. Dus zorg voor een zo comfortabele rit.

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:37

Elskevree; dus ik zat bij die fokkerij nog niet zo heel verkeerd, haha.

Elise: ik ben ook niet van plan om op transport te bezuinigen! Ik vind het fijn om verschillende meningen over prijzen e.d. te horen. Alles wat ik nu al weet, kan ik dan makkelijker beslissen ;)

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:44

Annash schreef:
Elskevree; dus ik zat bij die fokkerij nog niet zo heel verkeerd, haha.

Zeker niet! Het is een fokkerij die goed basismateriaal heeft waarmee ze verantwoorde producten fokken (of klets ik nu teveel in zakelijke termen ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:47

Haha, nee hoor, ik ben dan nog niet zo bekend met de Andalusiers, maar een jaartje of 10 ga ik al wel weer mee in de paardenwereld ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:48

Annash schreef:
Haha, nee hoor, ik ben dan nog niet zo bekend met de Andalusiers, maar een jaartje of 10 ga ik al wel weer mee in de paardenwereld ;)

Pfew... als ik dat hoor voel ik me echt oud %)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:48

Hahahaha... zo oud ben je toch nog niet? ;)

He, maar als je zegt, vervoer is jouw vakgebied, kan ik jou tegen die tijd dan niet inhuren om hem op te halen? :D :D :D
Laatst bijgewerkt door Annash op 28-07-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:49

Elske, wat super zeg dat Fuego het zo goed doet. Vind dat ook zo'n gaaf paard :9 . En leuk om dan te horen dat hij het rijden ook zo lekker oppakt :j . Zijn er nog steeds geen kopers voor hem? Ook fijn van Sisco trouwens! Hoever ben je nu met de wedstrijden?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:53

Annash schreef:
Hahahaha... zo oud ben je toch nog niet? ;)

He, maar als je zegt, vervoer is jouw vakgebied, kan ik jou tegen die tijd dan niet inhuren om hem op te halen? :D :D :D

Ik zit meer op het vakgebied: "Chauffeurtjes pesten :D "...

Maar als het goed is heb ik dan een 4-paards wagen, dus wil ik best wel een paard voor je gaan halen hoor... (Maar dan rij je wel zelf mee, want ik ga echt niet dat hele ******* eind in mijn eentje zitten)...

Hoop alleen niet dat ik dan zelf ook (weer) met een paard thuiskom :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:56

Neee als ik iemand vanuit hier stuur... ZEKER!! dat ik dan mee ga, hahaha :D
Zal het iig onthouden dat je dat eventueel wil doen. Geloof dat ik me ook fijner voel als iemand paardje haalt die ik "ken" ipv zo'n chauffeur met gecombineerde transporten enzenzenz... :+

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:21

Prinslover schreef:
Elske, wat super zeg dat Fuego het zo goed doet. Vind dat ook zo'n gaaf paard :9 . En leuk om dan te horen dat hij het rijden ook zo lekker oppakt :j . Zijn er nog steeds geen kopers voor hem? Ook fijn van Sisco trouwens! Hoever ben je nu met de wedstrijden?

Hey! Ik ben met iemand bezig voor Fuego. Het is een hele leuke man die een goed tehuis kan bieden dus ik hoop dat alles goed gaat! Maar wat zal ik hem gaan missen... Hij komt me altijd begroeten, is altijd gezellig en wil altijd samen dingen ondernemen. Van het weekend weer baby-foto's van hem zitten kijken en dan lopen de tranen toch weer over mijn wangen als ik besef dat hij binnenkort niet meer van mij is. Als hij goed terecht komt kan dat in ieder geval een hoop zorgen wegnemen. Met Sisco rij ik momenteel geen wedstrijden want ik heb het te druk met paarden trainen (naast mijn fulltime baan). Ik ga in september weer starten en dan hopelijk vanaf oktober 2 keer in de maand wedstrijd rijden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:26

Ja, die filmpjes die je had geplaatst op paardentango..... Geweldig. Die band van jullie straalt echt er vanaf :+: . Geweldig om te zien. Hoe je ook op hem kroop met een touwhalster, zonder zadl! Echt zooo gaaf :j . Lijkt me ook wel heel moeilijk afstand te moeten doen, maar wat je zegt, een heel goed tehuis neemt het rot gevoel ietsje af. Helaas kan je niet altijd alles aanhouden :(:) . Gaat die man ook met hem rijden? En mag hij hengst blijven? Fijn dat je straks ook weer lekker kan gaan starten met Sisco!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:27

Wat is daar zo bijzonder aan? Op een paard zitten zonder zadel en met touwhalster?

Paarden reageren vaak juist beter zonder zadel zelfs...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:29

Elskevree schreef:
Prinslover schreef:

Hey! Ik ben met iemand bezig voor Fuego. Het is een hele leuke man die een goed tehuis kan bieden dus ik hoop dat alles goed gaat! Maar wat zal ik hem gaan missen... Hij komt me altijd begroeten, is altijd gezellig en wil altijd samen dingen ondernemen. Van het weekend weer baby-foto's van hem zitten kijken en dan lopen de tranen toch weer over mijn wangen als ik besef dat hij binnenkort niet meer van mij is. Als hij goed terecht komt kan dat in ieder geval een hoop zorgen wegnemen. Met Sisco rij ik momenteel geen wedstrijden want ik heb het te druk met paarden trainen (naast mijn fulltime baan). Ik ga in september weer starten en dan hopelijk vanaf oktober 2 keer in de maand wedstrijd rijden.

Pffff... ik ken dat gevoel... Dat heb ik ook met zwartje... Eigenlijk moet je gewoon geen gevoels-mens zijn voor zulke dingen. Elk paard is lief, elk paard is bijzonder en met elk paard krijg je een band, naarmate je er meer mee werkt. Ze zijn zo vriendelijk, zo open en zo intelligent.

Met paarden is het alsof je steeds weer een stukje van je ziel verkoopt ;(

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:30

Elise en Shanna: Waarom halen jullie de paardjes niet gewoon zelf rijdend, rugzakje en tentje mee ??

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:32

Ik vind zonder zadel ook altijd lekkerder zitten en rijden hoor :j

Alleen de mijne rent wel dwars door een halstertje heen dus dat duf ik niet :D

Elske, hoi! Sorry dat ik nog steeds niet langsgeweest ben maar ik heb weer de nodige pech gehad ;( Voorlopig zit het er ook niet in ben ik bang |( Is David nog steeds zo druk? Ik had hem gemaild (haha durf nog steeds niet te bellen) om te vragen of ik geen les van hem mocht, en hij had tegen Lobke gezegd dat hij die mail had gezien maar heb daarna helemaal niets meer gehoord. Anders moet ik toch maar mijn angsten overwinnen haha (ik spreek vloeiend engels hoor maar het is wel DAVID :P) en de telefoon oppakken!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:32

Nou, misschien moet ik dat doen :))

Het antwoord erop weet ik overigens wel: omdat ik een onbeleerde wil! :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:35

Suelza schreef:
Wat is daar zo bijzonder aan? Op een paard zitten zonder zadel en met touwhalster?

Paarden reageren vaak juist beter zonder zadel zelfs...

Het bijzondere is dat niet iedereen Elise heet ;) . Nee, ik ben al helemaal geen held, en durfde daarom ook niet zomaar zonder zadel op een totaal jong onbeleerd paard te klimmen. Daarom heb ik bij Chico er wel een hoofdstel en zadel op gehad. Gelukkig is dat ook goed gekomen haha :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:45

Ach joh... Gewoon zitten en gaan! "Begin klein, eindig groots" is mijn motto ;)

Soms, heel soms, moet je dingen gewoon doen!

En wbt het touwhalster... vergis je niet... die werkt scherper in als jouw hoofdstelletje ;)

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:45

Suelza schreef:
Pffff... ik ken dat gevoel... Dat heb ik ook met zwartje... Eigenlijk moet je gewoon geen gevoels-mens zijn voor zulke dingen. Elk paard is lief, elk paard is bijzonder en met elk paard krijg je een band, naarmate je er meer mee werkt. Ze zijn zo vriendelijk, zo open en zo intelligent.

Met paarden is het alsof je steeds weer een stukje van je ziel verkoopt ;(

Helemaal mee eens! Ik haat het om mijn eigen paarden te verkopen... Als we geen gevoelsmens zouden zijn, zou het verkopen misschien makkelijker gaan maar dan hadden we waarschijnlijk niet zo goed met paarden kunnen werken toch!? Elke keer als ik een paard verkoop dan voel ik het gemis maar ik voel ook hoeveel de paarden me rijker hebben gemaakt qua persoonlijkheid die ze met me hebben gedeeld.

Oh ja, en wat zo bijzonder was een dat op Fuego zitten/stappen met alleen halster en touwtje was omdat ik er voor de 3e keer op zat. ;) De eerste 2 keren heb ik ook alleen met halster gedaan. Hij was vol zelfvertrouwen en begon zelfs met een kruk te spelen terwijl ik op hem zat!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:48

Ik verkoop paarden niet zelf, maar ik ken het gevoel wel inderdaad... vreselijk als ze dan weg gaan :o

Heb dat met Dancer en Hilbert ook gehad en met Vaj zou ik het weer (en ik denk nog erger!) hebben. Dat is echt mijn vriendje :+:

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:48

Dan zal ik maar niet zeggen dat ik er de eerste keer al zo op ga zitten :o

Bij mij gaat er pas een zadel op, als ze ruitermak zijn en een bit in als ze stuurbaar zijn...

Ja... misschien ben ik ook wel een beetje apart...

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:49

Prinslover schreef:
Gaat die man ook met hem rijden? En mag hij hengst blijven? Fijn dat je straks ook weer lekker kan gaan starten met Sisco!

Die man gaat hem recreatief rijden en hij komt 24/7 in een kudde te staan. Of hij hengst blijft is afhankelijk of hij in de groep past. Bij mij staat hij nog bijna iedere dag met Sisco samen.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:51

Suelza schreef:
Dan zal ik maar niet zeggen dat ik er de eerste keer al zo op ga zitten :o

Bij mij gaat er pas een zadel op, als ze ruitermak zijn en een bit in als ze stuurbaar zijn...

Ja... misschien ben ik ook wel een beetje apart...

Haha, zo doe ik het ook het liefste! Maar de meeste mensen vinden dat een beetje penny-achtig overkomen... Voor mij werkt het. Ik voel me veiliger zonder zadel dan met zadel op zo'n jong dier.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:56

Wow! Daar heb ik dan wel weer respect voor hoor. Ik heb er een paar gehad die zo enorm bokte, zonder zadel was ik er dan echt wel afgevlogen :x

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:02

DinkeyGirl schreef:
Elske, hoi! Sorry dat ik nog steeds niet langsgeweest ben maar ik heb weer de nodige pech gehad ;( Voorlopig zit het er ook niet in ben ik bang |( Is David nog steeds zo druk? Ik had hem gemaild (haha durf nog steeds niet te bellen) om te vragen of ik geen les van hem mocht, en hij had tegen Lobke gezegd dat hij die mail had gezien maar heb daarna helemaal niets meer gehoord. Anders moet ik toch maar mijn angsten overwinnen haha (ik spreek vloeiend engels hoor maar het is wel DAVID :P) en de telefoon oppakken!

Hoi, ik had iets gelezen over je been/voet gebroken? Wat vervelend, ik hoop dat je snel weer op de been bent! Volgens mij is David altijd druk dus je moet hem gewoon maar eens even bellen tegen de tijd dat je les wilt! Ik herinner me mijn eerste gesprekje nog met David. Dat is alweer bijna 6 jaar geleden. Ik keek ook ontzettend tegen hem op en was stiknerveus om hem te bellen. We hebben wat gepraat over het artikel en PRE's en dat ik les wilde. Zo gezegd, zo gedaan. Een week later ging ik naar zijn stal in Breda met Burguillero voor les.