Wij willen graag ster zodat onze merrie preferent wordt. Omdat ik vind dat onze merrie dat verdiend

Maar het is soms een gek fenomeen, de drive om iets te willen op gebied van predicaten vooral op exterieur, terwijl we eigenlijk allemaal gebaad zijn bij een GEZOND en fijn sport paard, die ook voor recreatie geschikt is. En eigenlijk zouden we daar voor die combinatie meer/zwaarder waardering moeten hebben in mijn optiek. Zo vond ik die categorie waar Sanet haar parel dit jaar beloond werd, echt helemaal super! Dat zegt iets over duurzaamheid en managent waarbij zo’n merrie terecht op het podium gezet wordt. Ik hoop dat dit soort initiatieven steeds meer komen en verschillende varianten en smaken op komen die ook hoog gewaardeerd worden zodat gezondheid en duurzaamheid van het paard ook hoog gewaardeerd gaat worden in de vorm van predicaat bijv.
Binnen stamboek zijn er natuurlijk veel verschillende stromingen. Zo is er kritiek op de mooie “touwtjes” paarden, die lopen /zijn anders dan de goede sportpaarden. Er is kritiek op de sportpaarden want die beginnen te ril en teveel op Kwpn’ers te lijken.
Zo zijn er een hoop verschillende meningen en ideeen.