Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:08

Zitles is altijd wel zinvol ;)
Dat schuren heb ik steeds minder last van (*zucht* gelukkig :j )

Vandaag even creatief bezig geweest met de staart van m'n paardje :D :Y)
Afbeelding

Michelletjuh

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:21

Wauw hannelover!! Vlechten blijft lastig vind ik.. ben al bij dat ik eindelijk een hengstenvlecht kan maken ;)

Wij zijn gisteravond op de friezenwedstrijd geweest in ammerzoden. Wat een mooie locatie!! Fijn kunnen rijden en hebben 198 & 192 punten gehaald in de B impuls. Nou durf ik de officiele eindelijk ook aan, het vertrouwen is er. Duurde bij mij even, omdat ik met een vorige pony met wedstrijden het vertrouwen helemaal kwijt was. Maar we kunnen! *\o/* Zijn er van jullie nog gestart gisteren of gaan vandaag?

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:47

Vraagje. Ik heb de bucas shamrock power full neck besteld voor mijn friezel. Leek me echt perfect voor na mijn late les. 2 weken vol verwachting op levering gewacht. Maat 205 heb ik ook de amigo bravo van. Die zit goed. Maar deze zit echt heel raar. Hele ruime hals, raar hoog bij de borst hals. Hebben jullie ervaring met de pasvorm? Zou een maat kleiner met borstverbreder beter zijn?
En twijfel, twijfel. Misschien 15 november weer keer L1 starten na 1 jaar stop :j

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:19

Goed bezig michelletjuh.
Ennuh gave staartvlecht in de foto.
Mirte heeft ook steeds hele vette manen en vacht. Maar ze schuurt gelukkig niet.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:22

hoi allemaal.
ik koop voor mijn friezen geen winterdekens met vaste hals, deze vallen bij mijn allemaal slecht.
Ik heb een wollen zweetdeken met hals, deze ligt me nog enigszins naar het zin.

Pff ook weer wat met mijn friezel. Hij heeft zich zelf bevrijdt van zijn deken buiten in het land, en er was een draad stuk, en mijn friezel is stuk. rara wat is er gebeurd.

hij wil slecht lopen, en zijn bravoure is er even af. Arm, zielig hoopje friezel.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:25

geertje: aiii dat is balen, niks ernstigs?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:20

Jeetje geertje dat is schrikken geen enorme wonden enz?

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:56

Rijd sinds 2 maanden ook een erg leuke fries, 11jaar oude merrie.
Gaat erg goed de laatste week, linksom nog wat probleempjes maar daar is training en goede lessen voor.
Als alles goed en constant is hoop ik ook een keer een B proefje te kunnen starten over een poosje.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:20

vooral dikke schaafwonden. En heel stijf. Vanmorgen kon hij bijna niet het hok uitkomen. Vandaag hebben ze de hele dag weer op het land gelopen, en nu liep hij weer redelijk soepel.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:43

Wat is het stil hier :)
Nog mensen op wedstrijd aankomend weekend?
Ik ga morgen samen met een vriendin en de paarden naar het strand, ben benieuwd hoe ze gaan reageren! :+

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:34

Vanavond weer les, mag ze weer flink aan de bak. :D

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:00

Nee geen wedstrijd, wel heel bewust bezig met mijn "huiswerk" dat ik mee kreeg na mijn zitles. Het voornaamste is mijn ademhaling. Merk nu ook, nu ik er bewust op let, dat ik altijd heel erg vanuit mijn middenrif heb geademd tijdens het rijden en hierdoor mijn bovenlijf erg vasthield en dus met spanning reed. Probeer nu echt continue vanuit mijn buik te ademen en hierdoor is er al meer ontspanning in mijn bovenlijf wat bijv het doorzitten tijdens zowel draf als galop veel makkelijker maakt.
Paard loopt op het moment ook erg lekker, hopenlijk kunnn we dit vasthouden.

Ik hoorde trouwens dat er in Zoelen een indoorwedstrijd waar ook impuls gestart kan worden. Kent iemand deze wedstrijd/locatie?

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:18

hier ook geen wedstrijden.
Ik had me wel opgegeven voor 1, dat zou 14 november zijn, maar helaas is mijn friezel een beetje kapot.
Wat er gebeurt is is een raadsel, zijn achterbenen zitten dikke schaafwonden op, en tussen zijn voor benen is ook flink geschaafd. Hij loopt gelukkig niet kreupel, maar rijden zit er even niet in.
hij loopt nu elke dag een half uur aan de longe en je ziet wel dat hij weer losser gaat lopen.

Maar het arme dier heeft er wel last van, maar in dit geval is het letterlijk rust roest.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:05

Ik ga volgende week weer op wedstrijd laatste van dit jaar. Dan kunnen we daarna rustig verder trainen en in januari weer knallen.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:11

Ik heb zondag weer concours. Maar eens zien hoe het petje van madam dan staat en hopen dat we een wp kunnen scoren.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:49

Binnenkort ons Z2 debuut :D
Verwacht er totaal niks van, vind het al heel wat dat we het gaan proberen samen.
Mochten we winst rijden, nou dan wordt het feest! *\%/*
(ga er maar niet vanuit haha _O- )

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:14

Ja hier ook zaterdag wedstrijd, voor het eerst 2 proeven achter elkaar binnen. Gisteren hele hele zware les gehad, vandaag maar even heel rustig aan, hopen dat we zaterdag kunnen knallen, advies van juf, ga voor je gevoel als een malloot door de bak, dan heb je een mooi vlot actief basistempo hahahah.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:22

Zal morgen naar Sonnega, helaas maar 1 proef..
Alhoewel het komt me eigenlijk wel goed uit, voel me niet helemaal fit en dat merkt meneer dan weer..
Woensdag dan ook geen fijne les gehad...
Dan volgende week naar Sint Nicolaasga en dan in december weer naar Sonnega.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:43

Masi1 schreef:
Nee geen wedstrijd, wel heel bewust bezig met mijn "huiswerk" dat ik mee kreeg na mijn zitles. Het voornaamste is mijn ademhaling. Merk nu ook, nu ik er bewust op let, dat ik altijd heel erg vanuit mijn middenrif heb geademd tijdens het rijden en hierdoor mijn bovenlijf erg vasthield en dus met spanning reed. Probeer nu echt continue vanuit mijn buik te ademen en hierdoor is er al meer ontspanning in mijn bovenlijf wat bijv het doorzitten tijdens zowel draf als galop veel makkelijker maakt.
Paard loopt op het moment ook erg lekker, hopenlijk kunnn we dit vasthouden.

Ik hoorde trouwens dat er in Zoelen een indoorwedstrijd waar ook impuls gestart kan worden. Kent iemand deze wedstrijd/locatie?

Ja die ken ik, Zoelen is een fijne locatie! Ik wilde er ook heen gaan, maar dat gaat helaas niet lukken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:08

Leuk DnBles, veel succes!

Hier voorlopig nog een wedstrijden, maar ik ben inmiddels wel weer aan het rijden.
Mijn gips is er 4 weken geleden vanaf gegaan en ik mag in principe alles weer doen, naar wat ik kan...
Het is helaas nog steeds niet genezen en ik vraag me af of het nog aanelkaar zal gaan groeien.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:25

Heb je er last van Karin dat het nog niet aan elkaar zit? Wel fijn dat je in principe weer alles mag of je het durft is misschien een 2e.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:57

Ja, ik heb daar wel 'last' van. Hoewel het wel steeds minder gevoelig wordt. Zolang ik echt stevige schoenen aan heb gaat het op zich ook prima. Op m'n sloffen en sokkenvoeten ben ik niet helemaal rad. :D
Hopelijk gaat het nu ik meer beweeg toch nog aan elkaar groeien, maar voor alsnog voelt dat niet zo.
Maar ik ben allang blij dank weer wat aan het rijden ben. :)

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:39

Thnx KarindvdM :D heb er wel zin in.
Das balen, maar voelt dan toch weer heerlijk om in het zadel te zitten!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:06

Mooie foto trouwens Hannelover!
Heerlijk toch om te tutten met je paardje :D

Spannend DnBles!

Succes Els!

Hoe was het op het strand Esther?

En hoe gaat het nu Geertje?

Hoe is het gegaan BoRo?

Fijn dat je weer in het zadel zit Karin!
Lekker rustig aan opbouwen nu!

Gisteren dus naar Sonnega geweest.
Losrijden ging gisteren aardig best, mooi om te zien in de spiegels hoe hij zijn neusje op de loodlijn had!
De proef had wat slordigheidjes en wat spanning, toch wel weer een nieuwe omgeving en ikzelf die dan vergeet te rijden en te ontspannen.
Genoeg dingen om dus aan te werken!
Zodoende een aantal onvoldoendes maar ook op de stukken dat het goed ging een 7!
Hebben leuk commentaar gehad van de jury en 185 punten :D :D
Nu deze week even lekker trainen en dan volgende week zondag naar Sint Nicolaasga.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:18

@dnbles oeee spannenddddd :D

@karin: wees je voorzichtig, zou zonde zijn als je er problemen mee krijgt

nu even wchten op alle punten van de wedstrijden van vandaag!!

Ik heb vanochtend de utrechtse selecties gereden. Inrijden ging na 20 minuten wel fijn, maar in de ring (wat helemaal aan de andere kant is) sloot ze zich weer een beetje af (was op deze locatie begin dit jaar ook, maar toen ging ze echt staken). Echt punten laten liggen doordat ze het bit vastpakte helaas. Toch nog 182 gereden gelukkig (had 20 tegenstanders) , dus tevreden naar huis gegaan :j .
was 1 meisje die baalde enorm, die kwam echt voor eerste plek (zag er echt fantastich uit) maar ging naar huis met 3de plek en 189 (die was not amused :+ ).