[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:58

evdpanne schreef:
Misschien dat ik prikken even duidelijker had moeten omschrijven :P. Ik krijg vitamine B12 spuiten om het tekort aan te vullen. Maar dit moet ik dus blijven doen, nadat ze de eerste opstart maken ;).

aha nu snap ik hem ;)

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:21

Heey

Ilona: Fijn dat Chico het zo goed deed :D.

Anouk: Oei, dan kun je idd beter stoppen. Shaddy had in het begin wel zo iets van : Hier kan ik toch onmogelijk mee lopen, dat is veel te zwaar hoor. Maar uiteindelijk ging ze toch trekken en nu doet ze het echt heel goed :D.

Esther: Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is :). Ook fijn dat er wat aan gedaan kan worden :).

Cloris: Gave foto :D.

Ellis: Haha, leuke aanwinst hoor :D.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:41

Cloris wat een foto! Prachtig!

Nou dames dat klinkt wel erg ontmoedigend dat weer, hier is het 40 graden dus even wat frisser is niet erg maar regen...? Echt een rotzomer geweest he?

Ilona oei zou m ook wel even knijpen dan voor die winter, hopen dat de bak goedblijft.. Jullie zitten toch ook dicht bij het strand? En ja, zat echt te genieten ervan! Wat een paard, echt een krachtpatser, megaspeknek en mooi glimmend donkerbruin, en hij voerde alles op zn sloffen uit, dat zie je hier niet zo vaak haha!

Denise ja het was echt een streling voor het oog, ging ook allemaal zo makkelijk. Het was nog best een jong grietje erop trouwens! Hihi kreeg ook wel zin in een ritje op dat paard. Oei arme Heike, kan me voorstellen dat hij zin heeft om eruit te gaan maar zal je weer zien dat hij een of andere gekke sprong maakt...

Esther gelukkig weet je het nu! Pfff nalatige artsen soms he! En dan eigenwijs doen, alsof je zelf niet weet hoe je eigen lichaam aanvoelt..

Hier goed met de paardjes, ze stonden te smullen van de luzerne, heb maar een klein beetje gegeven want het is weer een poos geleden dat ze wat groens ophebben..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:41

Net weer gereden *\o/*
Het waait hier echt hard maar ben toch gaan rijden.
Ze deed het weer super <3. Ze was wel erg druk door de wind maar ze bleef wel redelijk naar mij luisteren <3.
En er staat een oude carnavals wagen naast de bak waar plastic zijl omheen zit. Dat zit wat los dus dat wappert verschrikkelijk. Dat was natuurlijk wel erg eng.
Maar verder deed ze het super :D.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:44

Joepie!! Fijn dat het lekker ging, en ach je bent weer even lekker wakkergeschud met zo'n fris paardje ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:08

Denise -> Die is verkocht.
Ik rij nu in een klein trutteschuddertje en voor de zaak komt er een andere auto waar ik dan ook gebruik van ga maken wanneer ik met de trailer weg wil.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:12

Martine: Haha, op haar hoef je ook niet te gaan zitten dromen ofzo, daar maakt ze meteen gebruik van :P. Ze is meestal lekker fris en alert :).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:44

even foto's spammen :P

Afbeelding
Best netjes voor ons doen :D

Afbeelding
Shaddy je haar danst :D. Ik moet mijn been op de goede plek houden

Afbeelding
De enge carnavals wagen. Ik beloon Shaddy hier, daarom hangt de teugel wat slap.

Afbeelding
Dit is waar we naar toe werken. Als ze zo loopt ben ik voorlopig tevreden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:50

wat een leuke foto's van shaddy zeg!

onze nieuwe aanwinst gaat als alles goed gaat eind van deze week van zijn mamma af en naar zijn opfokadres, waar hij met leeftijdsgenootjes groot en stoer mag groeien, spannend!

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:51

Branka: Zo'n verdriet om het plotselinge overlijden van je vader hakt er behoorlijk in. Dat heeft tijd nodig. Ik neem aan dat je daarom niet lekker in je vel zit?

Nope: Hier in het zuiden geen zuchtje wind... :+ en op mijn werkplekje ook nergens last van gehad.

Esther: Kun je hier een 'pilletje' tegen slikken? Mss zeg ik het beledigend, maar zo bedoel ik het niet natuurlijk. Ik heb wel gehoord, dat het behoorlijk moeilijk is om B12 in je lichaam te krijgen. In welke voeding zit het? Ik hoop dat er toch een makkelijke remedie is hiertegen! Ah, ik zie een antwoord al. Je hebt al familieleden die dat doen. Hebben ze wel een idee dat het helpt?

Angela: Ik hoop voor jullie dat ze het zo goed blijft doen! Superleuk joh! Des mag er tzt ook aan geloven hoor. Zodra Frank tijd heeft en fut. Momenteel wordt hij gesloopt op zijn werk. En wat een braverd dat ze je al zo vertrouwd om niet te bang te zijn tijdens de waaidag! Mooie foto's hoor! Super. Ze loopt lekker.

Martine: Zulke vrienden zijn bijzonder! Fantastisch dat je ze zo kan verwennen joh! Super!

Ellis: Mooi veulen! Volgens mij geen barokkie? Wat wil je er mee gaan doen tzt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:27

anouk, thanx!
jeps, dat is het wel, ik val mijn ras niet meer af... :D
het is een volle lusitano... ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:46

evdpanne schreef:
Misschien dat ik prikken even duidelijker had moeten omschrijven :P. Ik krijg vitamine B12 spuiten om het tekort aan te vullen. Maar dit moet ik dus blijven doen, nadat ze de eerste opstart maken ;).

Mijn moeder heeft al jaren B12 tekort. Mijn vader prikt haar al die jaren zelf. Dus niks geen huisarts nodig. Als je B12 tekort hebt als aanleg, kom je er ook neit meer vanaf (moeder is bijna 70 en wordt haar hele volwassen leven al door Pa geprikt :Y) ) dus wellicht idee om het dan zelf te gaan leren. Mijn moeder krijgt ongeveer elke maand een prik.

Oja, lees net de vraag van Anouk; mijn moeder bijv heeft geen intrinsic factor in haar maag wat normaal de B12 uit je eten haalt. Dus eten met B12 erin heeft dan weinig nut, want het gaat er zo weer uit. Dus ook pilletjes werken in zo'n geval niet. Inspuiten in de bilspier heeft dus als gevolg dat het bloed het daaruit kan opnemen. Maar het ligt er dus net aan welke vorm je hebt of eht met pillen/ suplementen kan of met de spuit moet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:19

Esther, vervelend zeg! En je vermoedde het al.. suffe huisartsen ook..
Iloon, ja, moet snel ff naar buren om te vragen of ik in die bak mag..
Moppielover, fijn dat het goed ging! Leuke fotos!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:26

Zilfstar: Ach ja ik zie wel.... Misschien komen mijn tekorten ook voort uit het feit dat ik vegetarier ben. Al ben ik dat wel al meer dan de helft van mijn leven. Heb wel gelezen dat je een tijdje kan teren op je B12 reserve, maar dat was ongeveer 3 jaar. Dus zou eerder symptomen moeten hebben...

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:41

Anouk: No hard feelings hoor! Las en voelde het niet als aanvallend, ik heb namelijk totaal geen weet van de kwpn wereld omdat daar simpelweg mn interesse niet ligt. Had alleen al een aantal keer wat negatieve Gibraldi verhalen gehoord, maar heb van de week ook op het net positieve verhalen gelezen (ja, dan heb ik wel de interesse om andere ervaringen te horen). Ik ben het helemaal met je eens met de stelling 'Een paard is de spiegel van de ziel.' *D

Ellis: Wat een komische foto, wekt duidelijk nieuwsgierigheid bij iedereen! :D

Michelle: Ik geef ook niet veel om bloedlijnen maar vond het grappig om terug te vinden. Ik had namelijk een naam ergens op het net gezien wat een belletje deed rinkelen waardoor ik toch zn papieren erbij pakte en daadwerkelijk ging uitzoeken. Was erg verrast. Maar ik blijf zeggen, en ik denk dat vrijwel iedereen met me eens is: een goed paard hoeft geen papier te hebben nog de "juiste" kleur.
Manege Lisiduna...hmmm...volgens mij heb ik mn paard daar ook gestald een aantal jaren geleden toen ik een weekendje strand heb gedaan.

Beda: Weer een mooie foto! Wat een storm he!?

Esther: Als het goed is, zul je veel baat hebben aan de prikken. Ik heb een kennis die elke 6 weken deze gaat halen en het doet haar veel goed. Ik heb het idee dat ze hier te weinig op onderzoeken.

Angela: Ziet er goed uit!

Nou, hier is het ook omstuimig weer. Kreeg de neiging om Mary Poppins na te doen met een paraplu. :+ Heb toch buiten in de bak gereden. Tjonge tjonge, alweer een heethoofd, was natuurlijk te verwachten met zulk weer. 1x steigeren, geheel mijn fout door te veel druk. Meneer vertikte het om fatsoenlijk rechtsom zijwaarts te gaan, lekker gehaast over de schouder en flink dribbelen.... }> heb hem toen even moeten aanpakken. Vervolgens even iets anders gedaan en toen weer zijgang ingezet maar dan met de zweep tegen de schouder blokkeren. Tja, toen kwam het......Dable frustratie....eerst de levade, eenmaal weer terug op de grond, gooide meneer even een vette capriole eruit! Ik hing 10cm boven mn zadel waarna we weer een zachte landing maakte. Ik kon alleen maar ZOOOO! uitbrengen met een brede glimlach. Vervolgens gewoon doorgereden waarna we wel op de jusite manier zijwaarts konden gaan....wel lachen hoor! :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:45

Angela Wat een leuke foto's met Shaddy! Ze loopt netjes hoor,nu dr dikke baby buik er nog af trainen :D

EstherIk had ook vit B12 tekort....in mn zwangerschap.Werd iedere week in mn bil spier geprikt :P Na de zwangerschap nooit meer last van een tekort gehad....
Schijnt niet makkelijk te zijn om via voeding extra B12 binnen te krijgen hè? Heb je daar nog naar geinformeerd?Misschien is daar inmiddels al meer over bekend...(mijn tekort van B12 is al weer 17 jaar geleden :o )

Ellis Hij is knap hoor! Zelfs in zn lama vermomming :D Schitterend barok hoofd heeft hij <3

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:09

Saida – dan snap ik het, maar jullie krijgen wel weer een grotere auto dus kan je snel met de trailer op pad :D

Angela – lekker aan het rijden geweest, leuke foto’s ziet er netjes uit

Martine – ik geloof best dat je daar ook zin in krijgt als je dat allemaal ziet :D ik krijg ook altijd zin om te rijden als ik mensen zie die leuk aan het rijden zijn

Ellis – leuk hoor een nieuwe erbij en ben benieuwd als die dadelijk uit de opfok terug komt hoe die het gaat doen, op de foto’s is het nu al een leukerd ;)

Alicia – een pittig ritje dus voor jou maar je kan er om lachen en je weet wat je fout deed, maar je hebt het fijn afgesloten en dat is het belangrijkste :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:54

Hoi allemaal , lees wel altijd mee maar heb het druk , alleen even iets over de Gribaldi.
Gribaldi is een trakhener dus hoog in bloed is dus niet een hobbelpaardje en geeft dit natuurlijk door aan zijn kinderen maar hij geeft wel fijne , eerlijke veulens. Gelukkig heeft een veulen ook nog een moeder die 50% van haar genen meegeeft en de opvoeding van de eerste maanden , als een veulen afgespeent word hoort hij natuurlijk in een groep te komen om daar verder opgevoed te worden en de regels te leren van het paard zijn. Daarna komt hij in mensenhanden die wel moeten weten wat ze doen anders gaat het natuurlijk fout met de opvoeding en krijg je natuurlijk een ettertje , maar dit heeft niks te maken omdat het een Gribaldi is. Niks met ras te maken hoor.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:15

Heey

Dankjulliewel :D. Ben erg blij dat ze het zo goed doet :D.Ze moet idd nog afvallen maar dat komt wel :).

Alicia: Haha, wel goed dat je bent blijven zitten en dat je toch fijn afgesloten hebt :D. Shaddy is met die wind ook een stuk frisser :P.

Ellis: Wat een heerlijk koppie zit erop zeg :D.

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:16

Nouvel schreef:
anouk, thanx!

Ik had al sterk het vermoeden dat het om deze stoere bink ging.
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:45

Nouvel schreef:
anouk, thanx!

Oeh, dat had ik kunnen weten! :o Dat hoofd! En dan waarschijnlijk ook een heel goeie bloedlijn, want in Spanje is me uitgelegd, dat paarden met zo'n hoofd, de mooiste lijnen hebben toch? Super joh! Gefeliciteerd. Staat ie al in Nederland of heb je hem in Portugal of Spanje gevonden? Hoe heet hij of zij?

Wanda: vaag wist ik wel dat het zo iets was met B12, maar ik vind het fijn om te lezen hoe het precies zit. Dank je! Wel vervelend om levenslang te krijgen zo, maar zo te lezen, kun je er nog een behoorlijke leeftijd mee bereiken! Esther, ja klopt ja, dat weet ik nog dat je vegetariër bent. Zijn er inmiddels geen vleesvervangers waar wel B12 in zit?

Alicia! Haha, dan zit je wel stevig op je paard als je er na dat soort escapades nog op zit! Super joh! Jammer dat niemand het gefilmd heeft. Dat had ik ook wel willen zien. :D Helemaal als het goed afloopt natuurlijk. Met dat winderige weer zijn alle paarden wel kijkerig. Prince gedroeg zich net gelukkig heel netjes..

Judith: Mijn schoonpa roept al jaren dat hij geen Amor-paarden meer wil, want dat zijn de rotzakken en daar ken ik ook goede paarden van. Cabochon staat ook zo bekend. Je houdt van ze of je haat ze. Samaranch zijn opa heet Cabochon en opa houdt overduidelijk ook niet van dat paard haha.
En idd zeg. Gribaldi was voor veel rassen goedgekeurd! Ik zag het net op de site staan. Zelf was het ook een beauty hoor, ik heb hem gezien een keer met Edward Gal. Hij was toen wel kijkerig, maar ook prima te sturen. Ik weet nog een zoon van hem te koop. ;) Pasgeboren dit jaar!
Ik denk ook wel dat paarden wat karaktereigenschappen erven van hun ouders en dat je daardoor met bepaalde vaderlijnen geen klik voelt, maar ik zou ze niet zomaar in één pot willen gooien als zijnde slecht. In de fokkerij kijken ze ook in NL naar de moederlijnen. Die hebben ook inspraak hè? ;)

Ha, ik zie het al! Ellis nieuwe aanwinst staat of stond in Sneek? Vanmiddag de site eens besnuffelen. ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:04

Nee hoor Anouk.. El haar nieuwe aanwinst is geen nakomeling uit Sneek

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:20

cloris schreef:
Branka, fijn dat je er weer bent en wat heb je toch een goede vriend aan Frio, doe lekker rustig aan meis ;)

Frío is inderdaad een super maatje. Hij kent mij ondertussen ook goed genoeg om niet meer rillerig op mijn spanning te reageren. Eerste keer rijden na het overlijden van mijn vader gaf ik voor hem nog wel wat gemengde signalen, maar daarna was het goed en had hij door dat hij er niet op hoeft te reageren. Moet hem wel qua voer goed in de gaten houden want ondanks ik wat minder intensief rijd kost mijn verdriet hem wel degelijk spanning en kan hij er zelfs door invallen.
En verdriet heb ik dus nog enorm veel. Zoals het bij de situatie schijnt te horen gaat het dus ook niet goed met mij. Heeft veel moeite gekost, maar dat kan ik nu wel hardop zeggen.
Rouw geeft stress en daar heb ik flink last van. Huisarts heeft daarom ook kalmerende middelen voorgeschreven. Zegt ook wel iets over hoe het gaat.
Maar ondanks alles erbij schijnt te horen voelt het voor mij als vreemd en raar. Maar dat de situatie is ook raar.
Ik heb ook grote moeite om te accepteren dat ik mijzelf niet ben en ook niet alles kan doen wat normaal voor mij was.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:24

Sterkte Branka..
Knuffel..

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:44

Branka: Fijn dat Frio goed op je reageert, hij kan je toch min of meer op zijn manier je een beetje helpen. Lijkt me idd een raar gevoel, ik hoop dat je met de tijd een beetje rust vind.