[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:32

Even wat foto's spammen van de clinic die ik had van Jenny Veenstra afgelopen zondag:

:9

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het rijden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bráááf

Afbeelding
Afbeelding

uitleg:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:33

Leuke foto's!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:38

Ik heb niet alle filmpjes kunnen zien maar veel van de merries vooral de laatste in het rijtje de schimmels hebben niet dat je zegt een fantastische rug ook iets waar je goed op moet letten bij een PRE.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:39

Ik had de merries nog niet eens gekeken, hahaha. Ik ga in principe ook niet op zoek naar een merrie... klik ik over het algemeen niet zo best mee :o

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:44

Wow Moreno!!! Leuke foto's zeg :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:49

Leuke fotos van Moreno , apart paard.

Dan moet ik goed zoeken op de site zie alleen video van merries haha.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:58

jus schreef:
Leuke fotos van Moreno , apart paard.

apart in de zin van.... :P

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:01

Gevonden.

Paarden zelf zien er goed verzorgt uit , de bereden vindt ik zelf niet echt wauw vooral die zwarte met die korte pasjes vind ik niet een dressuurpaard. de jongere paarden die los lopen op zich mooie paarden maar gangen zijn niet echt goed zichtbaar omdat ze opgewonden(weet niet of je dat zo zegt in het nederlands) lopen , eigenlijk mag een PRE niet zijn staart omhoog gooien werden ze vroeger op afgekeurt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:29

De bereden paarden heb ik niet eens bekeken :') daar ligt mijn interesse niet voor mijn eigen zoektocht.
Gangwerk is idd enerzijds lastig, anderzijds laten ze wel zien over een achterbeen met kracht en buiging te beschikken en voldoende ruimte in de schouder. Hun gewone draf zal (een stuk) normaler zijn, maar ik denk wel functioneel.
Een staart omhoog mag eigenlijk niet, nee? Alweer wat geleerd. Overigens willen ze dat bij 't KWPN ook niet echt zien, heb ik laatst gemerkt tijdens 't fotograferen voor een veulenveiling.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:34

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:52

Ik heb al antwoord terug van dat bedrijf in Spanje. De jonkies vallen binnen mijn budget. Kreeg nog een filmpje van een nieuwe die nog niet op de site staat en die vind ik eigenlijk het beste, maar vragen ze minder voor. Weet niet wat voor bloedlijnen dat ie heeft, misschien dat het daarin ligt. Iig fijn te weten dat zulke paardjes binnen mijn lijnen vallen!! Hiep hoi! Nu maar doorsparen ;)

Ik had het gezien ja! Wat een score he!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 01:05

Als je hoofdzakelijk een sportpaard zoekt zijn die bloedlijnen niet het belangrijkste, toch? Of moest het ook een dekhengst worden?
Als je maar ziet wat jij zoekt om mee te werken! En als je dan toch het sparen ben, bespaar dan niet op het vervoer ;) .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 01:07

Nee, bloedlijnen zijn voor mij ook niet het belangrijkste. Ik twijfel nog of dat ik wel of niet ook wil laten keuren (fokkerij dan he, niet aankoop). Ik denk als ik er één tegen kom naar mijn smaak, dat het me werkelijk geen moer boeit of ie papier heeft of niet, haha.

Keuren bij aankoop doe ik sowieso! Foto's van de benen, rug en ook de nek. Niet goed = niet mee ;) Vervoer is ook iets waar ik inderdaad niet op wil besparen, als daar echt kwaliteitsverschil in zit. Ben liever wat meer kwijt in zo'n geval.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:18

denise: volgend jaar een extra dressoir vragen om al je kadoo's op te stallen ;)! Lekker verwend!

cynthia: ze kijkt van te voren ook al van kom je nog ;)

regine: wat een onzin! met 1 groot paard is de ring toch ook niet gevuld :P

gabrielle: foto's zien er goed uit!!! hij loopt netjes ontspannen! Ik vind jullie veel vooruitgegaan sinds de laatste foto's!

die totilas mag shannon wel ontmoeten... geloof alleen dat ik dan eerst veel geld moet winnen...

Ik had alleen even naar de plaatjes gekeken, niet naar leeftijd of wat ze kunnen....ik heb ooit op internet een palomino pre hengst zien staan...nou als ik ooit geld win is dat de mijne!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:42

Moggel, ben er ook nog. Was alleen te druk om te reageren, maar heb wel meegelezen.

Jarige jopjes, nog even gefeliciteerd en wat een mooie kadootjes!

frankiej schreef:
shanna: haha, je bent erg enthousiast met je zoektocht. boek je vakantie volgend jaar nou maar gewoon in spanje. wij hebben hier nu 2 stallen gezien en onze ogen al uitgekeken... handelen kun je hier ook en transport zit zo rond de 750 euro.

Transport voor 750 euro >;) Daar zou ik oprecht mijn bedenkingen bij hebben... Je weet dat er scherpe eisen zijn mbt het (proffesioneel) transport van dieren?

Je hebt niets aan een chauffeur die in 1x doorknalt naar NL, geen rust neemt, de dieren te weinig ruimte hebben of wat dan ook.

Ik denk dat je voor een beetje "fatsoenlijk" transport als snel op het dubbele moet rekenen.

Of je moet je paard zelf gaan halen :D dat kan natuurlijk ook ;) Weet je zeker dat ie heelhuids thuiskomt, haha!

Ik was bezig met een hengstje in Denemarken, maar die was ik dan toch ook echt zelf gaan halen. Daar spendeer ik dan wel een weekendje aan. Zou een ander verhaal zijn als ik iedere maand een paard daar vandaan zou halen ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:47

Goedemorgen!

Elise, ik heb die prijzen voor transport al van meer gehoord. Is zo'n prijs dan inderdaad te laag om op te vertrouwen?

Boh, vannacht kreeg ik er nog één nagestuurd van die vrouw uit Spanje. Echt helemaal mijn ding! Wat donkerbruin, ook drie jaar, maar was 4000 goedkoper dan de anderen! Ik vroeg me af wat, tot ik goed op de lijst keek: hij's maar 1.53 :+
Zou ideaal zijn voor mij zoiets... hahahaha.

Ik denk dat ik deze stal ga onthouden :j *mental note*

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:49

foto!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:52

Hij staat nog niet op hun site dus ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik 'm al op internet ga zetten _O-
Maar ik zal de site in de gaten houden en een seintje geven als ie erop staat, goed?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:53

Shanna, nou jou lengte heeft een grooot voordeel. PRE's die een stokmaat tot 1.50m hebben, zijn idd een stúk lager geprijst vanwege de hoogte. Als jou dat niet uit zou maken, dan heb je echt geluk haha.. :+ .

Karina: Succes in de kliniek, ik ga voor je duimen!!

Sanne: Fijn dat Vaidoos weer een beetje in het ritme komt. De tip van Karina is wat om over na te denken. Nog een beetje geduld, en dan lekker doorrijden! :D Jullie gaan wel lekker volgens mij! *D

Mies: Zooooooooooooooo, deel die palomino dan met mij... :+ . En die Fonsi... :~ Jaa, we hebben dezelfde smaak :9 hahaha! Hoe is het met Shannie en de lessen? Wanneer had je nou weer een wedstrijdje?

Laura: Mooi topic weer van hincapie! Nette plaatjes hoor :j Knap peerd!!

Elise: En en en, waar blijven de ochtendblunders? Ik wil lachen :')

Denise: Super verwend jij!! *\o/* Leuk zo om te zien op die foto's! :j

Gab: Gaaaaf. Knappe Moreno! Jullie zijn echt wel vooruitgegaan hoor +:)+ . Ziet er keurig uit! Hoe is de clinic verder zelf bevallen?

Gelukkig kwam ik gisteren weer aan bij een in orde poown :+: . Hij had niks meer gelukkig!! Echt hoor.. en pak van me hart. Dus maar even opgepakt aan de longe. En hij pakte het net zo lekker weer op :D . Superrrrr paard. Hij is af en toe nog wat rillerig, maar over het algemeen al zóveel makker dan toen ie nog 24/7 op het land stond. Dus dat gaat goed. Nog paar keer longeren/grondwerken en dan er weer op. Heb er zin in *D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:54

Onder de 1.50 wil ik niet hoor!!! Dan kan ik net zo goed weer echt een pony gaan starten en ik heb juist gezegd dat ik dat (in principe, er zijn uitzonderingen) niet meer doe. In principe is 1.53 niet de maat waarna ik ga zoeken, maar ik weet wel dat als ik er één tegen kom die genoeg beweging heeft en waar ik een klik mee heb, ik m niet zal laten staan. Ben ik natuurlijk mezelf te dom af.
Ze hebben body genoeg dus hoe groter ze worden, hoe kleiner ik word, haha.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:57

Nee, onder de 1.50 is wel heul erg klein. Maar 1.53m is net zo'n maat tsja, niet zo groot nee, maar ook niet super klein (idd mede door de body!). Ik zag er laatst een ukkie staan op de site. Maar die had me toch een bewegingen en voorkomen :9 . Moest echt 2 x naar de stokmaat kijken _O- .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:58

Ja, dat heb ik bij deze ook. Hij ziet er niet uit als 1.53, echt al veel body, mooie nek, voorpluk bijna tot op zijn neus hahaha. Staart en manen nog korter maar dat groeit vanzelf.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:04

Het gaat vooral op de voorpluk... :+ die groeit daarna minder hard dan manen volgens mij.. :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:09

@ PL... Ik ben betrapt achter mijn pc, dus vandaar dat ik momenteel in de meeleesmode zit :o

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:27

Shanna: Yeguada Susaeta is een bekende "sport"fokkerij. Zij hebben hun stempelhengst, Oficial XXIX, gekocht van Yeguada Marin Garcia (http://www.yeguadamaringarcia.com). Van deze fokkerij ben ik helemaal weg. Mijn instructeur, David de Wispelaere, heeft enkele paarden van hem gehad in eigendom en een aantal getraind. Ontzettend talentvolle paarden! Nu werkt David weer samen met Yeguada Cruses Morillo (http://www.crucesmorillo.com) en heeft hij Renidor in training staan. Ik ga hem volgende week bewonderen!

Jus: Yeguada Maipe ben ik ook helemaal weg van. Sportgericht maar met behoud van type en het spaanse temperament. Ik heb ooit een merrie van hun gekocht (inmiddels weer verkocht) ik heb nu alleen nog een 2-jarige dochter van haar (te koop) staan (vaderlijn: yeguada militar). De volle zus van mijn merrie, Colisea, staat nog wel bij Maipe. Ze staat op de site onder merries op de derde pagina.

Jullie zijn overigens niet bij te houden in dit topic hoe snel jullie gaan! Ik heb een hoop geluk en leed gelezen en wens degene waarmee het minder gaat sterkte...

Met mij gaat het goed! Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met Fuego in de 20*60 bak gereden! Voorheen zette ik een stukje van 20 bij 25m af. We rijden nu 2 a 3 keer in de week en hij pakt het heel braaf op. Stappen, draven en galopperen en halthouden doet hij braaf dus nu zijn we aan het focussen op het sturen. Met mijn 2-jarige merrie gaat het goed. Haar manen worden ontzettend lang!! Het hangt al bijna tot haar neus. Sisco, mijn KWPN-er, doet het ook voortreffelijk. Hij is een beetje vet op het moment (24/7 op de wei) en er mogen wel wat kilootjes af maar het rijden gaat gelukkig super. We proberen steeds een stapje verder te gaan en soms biedt hij uit zichzelf al wat piaffe en passage aan als ik hem een beetje verzamel. Heerlijk gevoel! Sisco geniet ook van het zware werk. Zijn intelligentie wordt geprikkeld en daar gaat hij super van in zijn vel zitten! Voor de rest ben ik her en der paarden aan het trainen voor de PRE-keuring in Assen. Ik heb er nu zo'n 10 om voor te brengen dus ben afgelopen week maar begonnen met joggen om een beetje conditie op te bouwen.

Keep up met de foto's plaatsen, vind ik hartstikke leuk om te zien!
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 28-07-09 10:37, in het totaal 3 keer bewerkt